Uzsākšu kopējo tēmu par problēmām ar nopirktajām lētajām Lufthansas biļetēm no Stokholmas/Helsinkiem/Oslo uz Dienvidameriku 2011. gada beigām. Sākotnējo tēmu par biļešu pirkšanu var izlasīt te.
Lufthansa nosūtījusi vēstules lēto biļešu pircējiem, pieprasot piemaksāt vēl 200 EUR, pretjā gadījumā draudot anulēt biļetes. Vēstules šobrīd saņēmuši tikai tie, kas pirka no tūrisma aģentūrām, ne Lufthansas mājaslapā. Nav zināms, vai tas tehnisku jeb juridisku iemeslu dēļ (ja juridisku, tad varbūt tiešo pircēju biļetes nav apdraudētas). Ja kāds, kurš pirka biļetes bez starpniekiem, tomēr saņem vēstuli, lūdzu ziņojiet!
Vēstulēs LH atsaucas uz kaut kādiem noteikumiem, kas ļauj viņiem 2 nedēļu laikā atcelt biļetes. Terms & Conditions, kuriem piekrīt, pērkot biļeti, nekā tāda nav. Kamēr nav saprasts, uz ko tad īsti atsaucas LH, šādai līguma laušanai neredzu juridisku pamatu. (Varbūt kaut kas tāds ir noteikumos, pērkot no aģentūrām? Tas varētu izskaidrot, kāpēc tiešajiem pircējiem nav vēstuļu.)
Daudzi pircēji piemin regulu 2004/261. Diemžēl tā uz šo gadījumu neattiecas, jo regulē aviosabiedrību rīcību lidojumu atcelšanā, kavēšanā, iekāpšanas atteikšanā. Šī ir savādāka situācija.
Luthansas pozīciju vājāku dara arī tas, ka viņu izteikumi vēstulē ir maldinoši, apgalvojot, ka viegli bija pamanīt – biļete bija bezmaksas, jāapmaksā tikai nodokļi un piemaksas. Muļķības. 250-260 EUR nekādā gadījumā nav par velti, un «piemaksas» iekrīt pa taisno LH kabatā, bez kāda loģiska pamatojuma, kāpēc tās nav iekļautas biļetes cenā. Turklāt lielākā daļa LH reisu, piemēram, Eiropā, ir ar biļetes cenu 1-6 EUR, atlikums (līdz solītajai 99 EUR zemākajai cenai Eiropā) ir «piemaksas». Un no 0 EUR (ja kāds ieskatījās, tāda summa uzrādījās Dienvidamerikas biļetēm) līdz 1-6 EUR nu nav diži liela atšķirība. Turklāt Lufthansa ir pārdevusi biļetes par 220–250 latiem tālajiem lidojumiem no Rīgas; atšķirība no šīs akcijas cenas arī nav liela. (Šie visi piemēri no pašas Lufthansas lidojumiem; nesāksim nemaz pieminēt Ryanair un citas aviosabiedrības, kas jau gadiem piedāvā biļetes par 0–5 EUR…)
Tas viss mudina domāt, ka atsaukties uz acīmredzamu kļūdu nav nekāda pamata. Acīmredzot LH cer, ka tikai neliels skaits pircēju cīnīsies par pārvadāšanas līguma izpildi.
1) Daļa domā atteikties saņemt LH ierakstīto vēstuli. Neesmu jurists, nezinu, vai no tā liela jēga. Bet par ļaunu arī diez vai nāks.
2) Var samaksāt prasito un pēc tam mēģināt attiesāt. Manuprāt būs gruti, labāk neizlaist naudu no rokām.
3) Sūdzēties PTAC, iespējams, vērsties tiesā. Šis man liekas loģiskākais variants. Pirmais solis tiem, kas saņēmuši vēstuli, būtu bez liekām emocijām pajautāt LH (rakstiski), uz kāda juridiska pamata viņi atsakās pildīt noslēgto līgumu.
4) Noteikti saglabājiet savu saņemto rezervācijas apstiprinājumu. Var arī noglabāt to, kas redzams http://www.lufthansa.com/us/en/My-Bookings, kā arī rēķinu: https://checkin.lufthansa.com/guiITR_LH_COM/index:itrPrint?MODE=STANDALO...
Kolīdz būs jauna informācija, papildināšu šo kopsavilkumu. Ja kaut kas nav pareizi jau pašreiz, lūdzu palabojiet!
Visus komentārus par šo tēmu, kas bija citur, pievienošu te, lai ir kārtība.
Nevaru tā 100% apstiprināt, bet ienākušas ziņas, ka Lufthanza liek piemaksāt, lai biļetes netiktu atceltas
Nu tādai satraucošai ziņai jau gan vajadzētu minēt avotus. Pārāk neticami izklausās.
Kādā citā forumā (LV) cilvēks saka, ka saņēmis vēstuli, ka jāpiemaksā LVL 140, citādi lidojums uzskatāms par atceltu (bet cilvēks piebilda, ka tā ir viņa izpratne par vēstulē rakstīto, laikam dēļ angļu valodas zināšanām, tāpēc nevaru apgalvot 100% - pats vēstuli redzējis neesmu). Vēstule saņemta šodien.
Ja biļete pilnībā apmaksāta, cik tiesīga ir aviokompānija mainīt cenas. Un cik ilgā laikā var parādīties šādi "brīnumi"... Kā nekā mēs visi pasūtam viesnīcas, transportu, ekskursijas utt. - maksājam naudu.
Kad būtu tas brīdis, kad droši varētu veikt visas minētās darbības, nebaidoties, ka lidojums var pajukt?
Neredzu jēgu publicēt tādu info (par Lufthansas biļešu piemaksu), ja ziņotājam nav pārbaudīta informācija. "Viena tante teica kādā forumā, bet pati nesaprata, ko teica...'' vairāk izklausās pēc klusajiem telefoniem.
Tas ir vistiešākajā nozīmē "viena tante teica", bet dzīves pieredze rāda, ka parasti nav dūmu bez uguns. Pat, ja tāds absurds notiktu, domāju, ka par savām tiesībām vienalga būtu labas izredzes pacīnīties. Nav jau biļete par 2 EUR, kuras atcelšanai pamatojumu varētu arī piemeklēt.
Plānošanas darbus neatlieku, un ar rezervācijām arī nekur nav jāsteidzas.
Jā, dūmi bez uguns reti mēdz būt, te Lufthansas vēstules kopija:
www.pallontallaajat.net/pt3/keskustelu/index.php
Pagaidām it kā izsūtīta tiem, kas caur aģentūrām pirka.
Neticami, ka Lufthansas juristi uz kaut ko tādu ir piekrituši, biļetes taču nepavisam nebija par velti, tīrā bezkaunība prasīt piemaksāt vēl. Stipri šaubos, vai tas viņiem izies cauri.
Vispaar jau diivaini, ka taada liela kompaanija kaa Lufthansa 150EUR deelj iespringst. Gaidisim kad saax naakt e-maili tiem kas pirka Lufthansas maajas lapaa, un tad skatiisim.
ja viņiem šitais ies cauri, tad turpmāk jebkura aviokompānija, kas pārdevusi biļetes akcijas laikā, varēs atsaukties uz tehiskām problēmām un vēlāk prasīt piemaksāt naudu. mēs pirkām biļetes akcijas laikā un mums kā cilvēkiem parastajiem ir vienalga kā veidojas cena- kurā vietā kaut ko pieskaita un kurā nē.
mēs taču pirkām nemaināmas, neatceļamas utml. biļetes. kāpēc viena no darījuma pusēm pārkāpj šos noteikumus? tad nākotnē es arī varēšu atsaukties uz savām tehniskajām problēmām un atcelt darījumu vai lūgt kaut ko piemaksāt, atmaksāt utml.?
es plānoju nepiemaksāt, vēl varētu apvienoties un ierubīt sūdzību/prasību kādā no patērētāju tiesību centriem http://ec.europa.eu/consumers/citizen/my_rights/help_advice_lv.htm
Pirki pa tiešo no Lufthansas vai no aģentūras?
No Kolumba. Precīzāk, letasaviobiletes.lv.
Tagad tik sāksies...
Pagaidām vienīgais, ko vari darīt, ir atrakstīt vēstuli, ka nepiekrīti ne biļetes atcelšanai, ne naudas piemaksai. Izdomā dažus svarīgus iemeslus, un pabrīdini, ka biļetes atcelšanas gadījumā cīnīsies par savām tiesībām. Varbūt ir vērts aiziet arī uz Lufthansa biroju lidostā un noskaidrot cik legāla ir šāda viņu rīcība (lai pasaka konkrēto pamatojumu). Visticamāk viņu juristi labi apzinās, ka bez pasažiera labprātīgas piekrišanas nekas tāds neies cauri, tāpēc pagaidām tikai ķer uz muļķa. Atradīs vairākus simtus, kas atcels vai piemaksās, un jau samazinās zaudējumus.
Es pirku caur Lufthansa, un pagaidām tādu vēstuli neesmu saņēmis. Bet tiem, kas šādas vēstules saņēmuši, noteikti jāapvienojas kopējā prasībā.
Ok, būs jāpacīnās. Viņi raksta arī, ja es neinformēšu nākamo 7 dienu laikā par savu lēmumu, viņi automātiski atcelšot rezervāciju un atgriezīs naudu, cik tas ir likumīgi? Galvenai, ka 7 dienas pat nav minētas no saņemšanas dienas, bet vispār no šī brīža. Vēstule ir izsūtīta 13.04. un sāņēmu to šodien, kas jau ir 8 dienas.
Vismaz Latvijā ierakstīta vēstule skaitās saņemta no dienas, kad to izņēmi pastā. Arī atbildes datums būs tas, kas uz aploksnes LV pasta zīmogā, nevis reālais datums, kad Lufthansa to saņems savā birojā. Bet drošības pēc es tomēr paralēli aizsūtītu arī e-pastu vai pat aiznestu iesniegumu Rīgas birojā (paturot sev kopiju ar darbinieku atzīmi par oriģināla saņemšanu), jo tiesas ir dažādas, un citreiz pieņem arī netaisnīgus lēmumus.
Neesmu jurists, bet ar tiem vēstuļu datumiem ir zināma pieredze. Man bija prasība pret vienu norvēģu parādnieku Norvēģijas tiesā, un tā neņēma vērā, ka klients bija nokavējis atbildes sniegšanas datumu. Atbildes vēstuli klients it kā bija parakstījis laicīgi, bet pasta zīmogs bija nedēļu vecāks (reāli klients nošmaucās ar datumiem). Tiesa tomēr ņēma vērā klienta ierakstīto datumu, un tiesāšanās turpinājās vēl gadu tā vietā, lai to izbeigtu uzreiz.
Ja biļetes pirktas no Kolumba, vai šajā gadījumā nav jāgriežas pie viņiem? Kāpēc viņi pārdevuši man biļeti un pēc tam tiek prasīta kaut kāda "mistiska" papildus maksa?
Nesaprotu uz kāda juridiska pamata aviokompānija var atcelt klienta rezervāciju? Vēstulē rakstīts, ka pircējs droši vien pamanīja, ka pērk biļeti tikai par nodokļu summu... nu bet LH pamanīja, bet es nepamanīju un pirku.
Piekrītu RX... svarīgi tiem, kas saņēma šo vēstuli, apvienoties un iegūt pēc iespējas vairāk pamatotas informācijas, ko norādīt atbildes vēstulē. Lai LH saprot, ka tā vienkārši klients neskries un nepiemaksās, jo viņš zina savas tiesības.
Jebkurai aviokompānijai svarīga tās reputācija... šādu vēstuli saņemot lojālam klientam, kas regulāri lido ar LH, tas nebūtu patīkams pārsteigums.
Kolumbs jau biļeti neatceļ, par tādu vēlmi raksta pakalpojuma sniedzējs, šajā gadījumā Lufthansa. Letasaviobiletes.lv noteikumos http://www.letasaviobiletes.lv/lv/informacija/16-biletes-izpirksanas-noteikumi 7.3. un 7.4. punktos rakstīts, ka līgumsaistības ir starp klientu un pakalpojuma sniedzēju. Aģentūra nav iesaistīts nekādās līgumattiecībās. Aģntūra jau ņem cenas no gobālās rezervēšanas sistēmas, kur tās ir ielikusi Lufthansa.
Neesmu jurists, bet kā Jūs skaidrotu Kolumba noteikumu punktus:
1.7. Aģentūra un Pakalpojumu sniedzējs (konkrētā lidojuma aviokompānija, viesnīcu piegādātājs vai apdrošinātājs) neizsniedz biļetes, apstiprinājumus, vaučerus vai citus ceļojuma dokumentus, ja Klients nav veicis pilnu pakalpojumu maksu.
Esmu visu samaksājusi un biļeti saņēmusi.
1.5. Klienta pienākums ir izpirkt rezervāciju pēc iespējas ātrāk, līdz rezervācijā norādītajam beigu izpirkšanas datumam. Letasaviobiļetes.lv negarantē rezervācijā norādīto summu, jo pilda tikai starpnieka funkciju starp Klientu un Pakalpojuma sniedzēju. Cenu izmaiņas ietekmē pasaules degvielas cenu svārstības un lidostu nodokļu sadārdzinājums. Gadījumos, kad starpība radusies līdz biļetes izpirkšanas brīdim, izmaksas sedz Klients.
Kā skaidrojam punkta pēdējo teikumu? Ja es nebūtu visu samaksājusi, tad izmaiņas cenā man būtu jāsedz, bet ja viss ir samaksāts.....?
Tur jau tas āķis, ka aģentūras nevar garantēt, ka lidojums notiks (vai notiks konkrētajā laikā), kaut biļetes iegādes brīdī izvēlies konkrētus aikus pat, jo tas jau nav no aģentūras atkarīgs, bet no izpildītāja. Līdzīgi ir ar šo situāciju, Kolumbs jau neved nevienu. Cena bija pubiska un pieejama globālās reervēšanas sistēmā.
Ir kādam info ko skandināvi iesāks? Piemaksās, atteiksies vai strīdēsies ar Lufthans?
Es vēl neesmu vēstuli saņēmusi, bet droši vien tas ir tikai laika jautājums. Uz kādu noteikumu punktu Lufthansa atsaucas lai liktu papildus maksāt?
Jā , es šodien saņēmu vestuli no Lufthanzas , šie saka ka noticis ir datoru errors un viņi piedāvā piemaksāt 7 dienu laikā, ja nē tad biļetes tikšot kancelētas un nauda tiks atgriezta
Varbuut kaa kompromisa variants ir lai Lufthansa nomaina lidojumu no ARN uz lidojumu no RIX un atpakalj arii uz RIX. Domaaju ka tas vinjiem neko nemaxaa. Bet tad varbuut arii ir veerts maxaat klaat 150EUR lai nav uz Zviedriju jaalido.
Tu iegādājies biļeti Lufthansas mājas lapā?
Varbuut kaa kompromisa variants ir lai Lufthansa nomaina lidojumu no ARN uz lidojumu no RIX un atpakalj arii uz RIX. Domaaju ka tas vinjiem neko nemaxaa. Bet tad varbuut arii ir veerts maxaat klaat 150EUR lai nav uz Zviedriju jaalido.
Lieliska ideja!
Nevar pieņemt lēmumu, izvērtējot tikai atsevišķus līguma/noteikumu punktus. Taču, pat neiedziļinoties niansēs, es uz strīdu ar Kolumbu savu laiku īpaši netērētu. Ja nu vienīgi ir doma izsist sev kādu citu labumu, kas šai kompānijai īpaši dārgi nemaksātu, lai nedaudz paglābtu savu reputāciju arī strīdīgā jautājumā. Vismaz mans uzņēmums bieži piekāpjas klientam, ja arī tam nav taisnība. Apmierināts klients un labas atsauksmes šodienas konkurences apstākļos maksā dārgi.
Vai tie, kas biļetes pirka caur letasaviobiletes.lv, ir saņēmuši Lufthansas apstiprinājumu ar 6 simbolu kodu? Tas arī būtu oficiālais dokuments, uz kura pamata visi strīdi būtu risināmi. Jāņem vērā arī kompānijas terms & conditions par biļešu iegādi un varbūt vēl kādus likumus/noteikumus, kas stāv pāri pat Lufthansas pašas noteikumiem. Ja ir šis 6 simbolu kods, savas rezervācijas statusu var apskatīt arī Lufthansa mājas lapā.
Caur kolumbu
" You have purchased Lufthansa tickets ....... in Economy Class to South America.
We are sure you must have been surprised that your ticket was free of charge, you paid taxes and fees only. A technical error was the cause for this problem.
For this reason we regret to inform you that we cannot accept your ticket for transportation according to the flights booked. We hereby legally refute this contract.
We will hold your flight reservation for the next 7 days. Please do not hesitate to contact any Lufthansa service center should you wish to buy a new ticket at a further reduced special fare offer of 150 Eur instead of 188 Eur(excluding already paid taxes and fees).
If we have not heard from you within the next 7 days,we will cancel your reservation.Your tickets will be refunded (paid taxes and fees only) without fee.
Please accept our apologies for any inconvenience this error may have caused to you"
Neesmu jurists, bet kā Jūs skaidrotu Kolumba noteikumu punktus:
1.7. Aģentūra un Pakalpojumu sniedzējs (konkrētā lidojuma aviokompānija, viesnīcu piegādātājs vai apdrošinātājs) neizsniedz biļetes, apstiprinājumus, vaučerus vai citus ceļojuma dokumentus, ja Klients nav veicis pilnu pakalpojumu maksu.
Esmu visu samaksājusi un biļeti saņēmusi.
1.5. Klienta pienākums ir izpirkt rezervāciju pēc iespējas ātrāk, līdz rezervācijā norādītajam beigu izpirkšanas datumam. Letasaviobiļetes.lv negarantē rezervācijā norādīto summu, jo pilda tikai starpnieka funkciju starp Klientu un Pakalpojuma sniedzēju. Cenu izmaiņas ietekmē pasaules degvielas cenu svārstības un lidostu nodokļu sadārdzinājums. Gadījumos, kad starpība radusies līdz biļetes izpirkšanas brīdim, izmaksas sedz Klients.
Kā skaidrojam punkta pēdējo teikumu? Ja es nebūtu visu samaksājusi, tad izmaiņas cenā man būtu jāsedz, bet ja viss ir samaksāts.....?
es kā jurists, kas dažreiz ir spiests nodarboties arī ar patērētāju tiesībām, varu droši apgalvot - vienalga, vai kolumbs ir aģentūra, starpniecības pakalpojumu sniedzējs, bet viņš ir biļešu pārdevējs, un jūs visi esat patērētāji Patērētāju tiesību aizsardzības likuma izpratnē. No šāda viedokļa skatoties, jebkādi sadārdzinājumi nevar būt, un pakalpojums netiek sniegts tiesiski. Līdz ar to, var vērsties pie Kolumba, vēlāk arī nepieciešamības gadījumā - pie Patērētāju tiesību aizsardzības centra. BET maksimālais, ko šeit varētu izspiest - ir naudas atgriešana. Taču ir vēl kāds likums, par kuru šeit var runāt, un tas ir Negodīgas komercprakses aizlieguma likums. Šī likuma izpratnē papildus iepriekš minētajam (jāatgriež nauda) Kolumbam var nākties samaksāt dažu tūkstošu latu sodu. Ja papūlās, iespējams arī šo likumu piemērot Lufthansai (īpaši viegli tas būs, ja Latvijā tai ir reģistrēta filiāle - šādā gadījumā PTAC iesaistīsies jautājuma risināšanā bez kavēšanās). Ja to skaisti apraksta sūdzībā / pretenzijā, un nosūta gan kolumbam, gan lufthansai (lasi - sāk celt traci, atsaucoties uz likumiem un direktīvām, un solot sodus utt.), domāju, ka pakalpojuma sniedzēji ātri pārdomātu par 150eur prasīšanu.