Sveiki! Vēlējos lūgt citu ceļotāju domas... Lidojam uz Lanzaroti 19.01.14, kas ir svētdiena, ar divām dažādām aviokompānijām- līdz Stanstedai, klasiski ar Ryanair, tad pusotra stunda Stanstedā, un tālāk ar Thomson fly uz Lanzaroti. Viss skaisti, tikai mums ir viens nododams koferis. Jautājums ir vai mēs pusotras stundas laikā paspēsim saņemt koferi no Ryainair un atkal iečekoties un nodot to Thomsonam?
50/50
Bišķi par īsu tas starplaiks. Šī tēma ir entās reizes izrunāta, secinājums parasti vienmēr ir tāds, ka, ja ir nododamā bagāža, tad savienojums Stanstedā zem divām stundām tomēr ir baigi riskantā lieta. Stanstedā ir gari gaiteņi, mēdz būt lielas rindas uz pasu kontroli, uz drošības kontroli, paiet laiks, kamēr no lidmašīnas tiek līdz terminālam ar to lidostas iekšējo ar vilcienu, pie bagāžas karuseļiem arī var būt jāgaida pārdesmit minūtes, tas viss paņem baigo laiku.
Ja nu nekur nekas nekavēsies un viss ies kā pa diedziņu, tad paspēsi, bet, manuprāt, tikpat ticama ir arī varbūtība nepaspēt.
Kas būtu labākais risinājums, atteikties no nododamās bagāžas un censties iztikt ar diviem rokas koferiem uz nedēļu? Un pavisam naivs jautājums, ja mēs nolenjam atteikties no nododamās bagāžas, vai var dabūt naudu atpakaļ? Koferis lidinās gandrīz tādā pašā summā kā mēs paši.
Nu, lai vēl citi eksperti izsakās, varbūt es esmu pārāk pesimistisks.
Bez nododamās bagāžas paspēt nebūtu problēmu. Arī tagad ja Ryanair nekavē un nekur nav lielas aizķeršanās (bagāžas saņemšana/nodošana, robežkontrole) var paspēt. Pēdējo reizi lidojot no RIX uz Stanstededu lidmašīna ielidoja kādas 20min ātrāk. Domāju, ka 80-90%, ka paspēsiet, bet čammāties nedrīkst un veiksmei arī mazliet jābūt. Tomēr padomājiet arī, kā rīkosieties ja tomēr nokavējat!
Pozitīvais ir tas, ka nopirkām vietas Ryanair pašāi priekšā pie durvīm, līdz ar to, būsim pirmie, kas izkāpj. Bet, ko tas dod, ja lidostas strādnieki nesteidzīgi krāmē koferus?
Bez bagāžas būtu labāk, bet, ja tā jau ir apmaksāta, tad šķiet, ka neviena aviokompānija naudu atpakaļ neatdos, ja izlemsiet iztikt bez.
Principā var paspēt arī ar bagāžu, bet jārēķinās ar zināmu risku. Ja pirmais lidojums ar Ryanair, tas nav slikti, viņi bieži mēdz ielidot 10-20 minūtes ātrāk. Protams, visur, kur ir rindas var un vajag izmantot visas zināmās metodes lai aizlīstu priekšā.
Man pašam lidojot ar Ryanair nododamās bagāžas nav bijis, bet pieņemu, ka bagāžai nevajadzētu īpaši kavēties (nav jau daudz nododamās bagāžas Ryanair reisos). Ja ir jaunās sarkanās pases tad paskonroli (ielidojot)var iziet caur pašapkalpošanās rindu (arī var ietaupīt 5-10min). Vispār vajadzētu paspēt un būs vēl laiks padzert kafiju!
Lai veiksmīgs brauciens un laba atpūta!
Paldies par labiem vēlējumiem!
Pases pavisam svaigas! Mēs jau jūnijā Stanstedā izgājām ātro pases kontroli, kamēr lielākā daļa britu stāvēja garā ID karšu rindā. Visvairāk mulsina kofera saņemšanas laiks, un Stanstedas nepārzināšana, kā rezultātā varam aizmaldīties, laicīgi neatrodot Thomson iečekošanos galdus. Bet ja jau iestāsimies rindā, tad bez mums nevajadzētu aizlidot
Iečekoties labāk online, ja var. Un somu nodot baggage drop-off.
Man nav pieredze ar drop-off . Kur tāda atrodas Stanstedā un kādi manevri pirms tam jāveic?
Man ir smagas aizdomas, ka Thomson Stanstedā nepiedāvā ne online check-in, ne bag drop. Vismaz agrāk tā bija. Pārbaudi!
Vispār jau turpat, kur iečekošanās. Dažiem (kā AirBaltic) arī rinda mēdz būt viena. Civilizētākām aviokompānijām parasti ir atsevišķs galdiņš. Bet iečekoties onlainā vienmēr ir jēga (ja to vispār piedāvā), pašiem īsāks laiks pie reģistrācijas sanāks.
Cik bija mana pieredze lidot us STN, tad Ryanair vienmēr ielidoja agrāk, tomēr rindas pirms kontroles un pats ceļš līdz pasu kontrolei bija vismaz 20-30 min. Domāju, ka pa šo laiku somas jau būs atbraukušas. Vienīgi jautājums, vai Thomson netaisa geitu ciet 30 min pirms izlidošanas , kā citas aviokompānijas? Tad gan var nepaspēt, ja Rayanair nedaudz kavējas. Ņemot vērā, ka lidojat uz silto zemi, savelkiet džemperus virsū un iesaku iztikt tomēr bez bagāžas. Vai var atcelt opciju gan nezinu, bet ja nevar un ņemsiet bagāžu, tad labāk saliekat mantas, ko īpaši nepārdzīvosiet, ja pazaudēsiet. Starp citu, varbūt ir vērts apdrošināt, un pēc tam pieteikt, kā lost baggage, ja nu kas...
Btw, bieži vien gadās, ka klasiskajām aviokompānijām drop-off rinda ir garāka par parasto iečekošanās rindu, kas ir zināmā mērā pretrunā ar aviokompāniju propagandēto ideju par drop-off kā kaut ko ātrāku un ērtāku.
Un mana pieredze, lidojot uz Stanstedu (būs kādas reizes 10), nepavisam nav tāda, ka Rainis nu vienmēr tā baigi laicīgi ielidotu. Ja pačeko RIX mājaslapu, Raiņa reisi uz Londonu šad un tad mēdz kavēties vismaz par pusstundu. Ja arī STN ielido atbilstoši grafikam, tad tomēr vēl taču paiet vismaz 15-20 minūtes, kamēr lidmašīna aizbrauc līdz stāvvietai, kamēr attaisa durvis, un kamēr beidzot var sākties izkāpšana.
Nu, es saku, ja viss iet normāli, protams, ticamāk jau ir, ka paspēsi un vēl drusku laiks paliks pāri, bet padomā pati, cik reāli ir, ka tiešām pilnīgi nekur nekas neaizkavēsies.
Labrīt! Salikeot visas atbildes kopā, sanāk tas pats 50/50
Mēs esam divi, varbūt varam sadalīties, viens gaida koferi, otrs jau meklē Thomson iečekošanos un iestājas rindā?
Tieši to gribēju ieteikt - sadalīties un vienam iet sameklēt un ieņemt rindu uz nākamā reisa čekinnu. Runājot par ielidošanas laikiem, tad STN formālajā ielidošanas laikā lielākoties jau biju pie pasu kontroles vai jau aiz (tikai reizi ir gadījies, ka šajā laikā vēl kāpjam arā no lidmašīnas). Nezinu pilnīgi precīzi, bet norādītais ielidošanas laiks nenozīmē to brīdi, kad lidmašīna piezemējās bet, kad pasažieri nonāk lidsotā (vismaz no savas pieredzes varu izdarīt tādu secinājumu, varbūt, kāds šajā jautājumā zinošāks (piem. zahuj) var precizēt)
Nezinu pilnīgi precīzi, bet norādītais ielidošanas laiks nenozīmē to brīdi, kad lidmašīna piezemējās bet, kad pasažieri nonāk lidsotā (vismaz no savas pieredzes varu izdarīt tādu secinājumu, varbūt, kāds šajā jautājumā zinošāks (piem. zahuj) var precizēt)
Pēdējais stāvbremzes (rocenes? ) iedarbināšanas laiks, kas tiek fiksēts pēc durvju atvēršanas.
Kā liekas, tad laiku skaita tad, kad nosēžas. Vismaz stjuartes to ryanaira tadaratatā pogu spiež vēl esot uz skrejceļa
Vienreiz jau bija liidziiga teema un tikai neatceros ar ko tas viss beidzaas....Manupraat ja pusotra stunda tikai starpaa plus veel bagaaza ir tad nu 80% ka paspeet nereaali... Rainis ljoti reti kad kavee, tachu var mazliet nokaveet ielidosanu + ir naacies staaveet tajos koridoros lai tiktu liidz pasu kontroleem ap 40 minuuteem....Pat ar visu sprauksanos un luugsanos visiem peec kaartas lai palazi aatraak pie pasu kontroles diezgan gruuti paspeet... Man janvaara beigaas ir uz Maroku lidojums caur turieni, kur starpaa 1:55 un bagaazas nau, un taapataas mazliet stress ka var nepaspeet....
Vai ir kāda nozīme, ka tā ir svētdiena? Varbūt iz mazāk pasažieru vai tieši otrādi, visi dodas mājās?
Diez vai ir kāds svētdienas faktors. Bet vai nav tā, ka tevis pieminētā pusotra stunda ir noapaļota uz augšu no 1st15min? Ja tā, tad tas pasākums izskatās gauži bēdīgs...
Stanstedā ielidojam 12:35, tālāk izlidojam 13:50. Nu jā, nav dikti daudz laiks
Padomājiet, ko darīsiet ja nepaspēsiet (tas plāns B, bet ceru, ka paspēsiet).
Njā, ar tādiem laikiem es kā pesimists teiktu, ka iespēja paspēt ar nododamo bagāžu ir kādi 20%, bet bez bagāžas - apmēram 40%. Nu, vārdu sakot, ir liela iespēja paspēt, bet vēl lielāka nepaspēt. Es nesavienotos lidojumus ar tik īsu starplaiku riskētu pirkt vienīgi kādā mazā lidostiņā, ja nav nododamās bagāžas, ja nav pasu kontroles un ja ir rezerves plāns.
Hmm, škiet ka pēc man skolā mācītās matemātikas sanāk vien stunda un 15 min. Starp stundu piecpadsmit un pusotru stundu tomēr ir ĻOTI liela atšķirība šajā gadījumā. Vispār jau, gandrīz vai jāsaka, vispirms vajadzēja domāt (vismaz par bagāžu!) un tikai pēc tam pirkt šīs biļetes.
Jā, es arī par to padomāju, ka pusotra stunda ir tāds interesants laika intervāls savienojumiem, jo, to samazinot, iespējas paspēt sāk ļoti strauji samazināties bezmaz ar katru sekundi. Tās 15 minūtes dod ļoti lielu starpību.
Vajadzēja pajautāt viedokļus pirms pirkt biļetes, šoreiz tiešām katra minūite ir dārga (milzīgs risks, ka neielaidīs drošības zonā uz nākamo reisu jo būs boarding time pat ja nākamais reiss kavēsies un fiziski varētu paspēt...). Vispār neizskatās labi un plāns "B" izskatās aizvien reālāks...
...atteikties no nododamās bagāžas un censties iztikt ar diviem rokas koferiem uz nedēļu?
Domāju, nekas neiespējams tas nebūtu. Ko dikti vajadzēs, nopirksiet uz vietas.
Man pašam pieredze maza ar Ryanair un Stanstedu. Vienu reizi gan atceros, ka sēdējām lidmasīnā jau pie geita kādas minūtes 20, jo nebija kas attaisa lidostas durvis. Pa lielam domāju ka tas ir realizējams (savienojums). Pats gan tādu neizvēlētos. Arī bez bagāžas. Varu ieteikt lai paātrinātu pasu kontroli. Tad iet pie robežsargiem kas apkalpo UK un ne EU pilsoņus. Uz EU pasēm parasti liela rinda. Es uzliku "Poker face" un izgāju cauri pa fikso, kamēr citi stāvēja rindā. Tik saņēmu aizrādījumu, lai nākamreiz lai eju uz EU rindu. Tas bija oktobrī. Nu ja nelaiž, tad gan jau ka var izskaidrot situāciju un sarunāt.