Sveiki! Man jautājums, atbildi internetā neatrodu.......- kāpēc atšķirās lidojumu ilgums ( turp mazāk, atpakaļ ilgāk) , piem.
17:30
Helsinki
HEL Vantaa |
09:15
+1 d. Seula
ICN Incheon International |
8 h 45 min |
11:15
Seula
ICN Incheon International |
14:20
Helsinki
HEL Vantaa |
10 h 05 min |
Paldies, ja atbildēsiet!
Valdošo vēju dēļ. (Rietumi > Austrumi).
varbūt tāpēc, ka zeme griežas
Zeme griežas... tā tiešām griežas! Ja lido zemes griešanās virzienā ir viens laiks, ja pretēji mazliet cits! Izdari eksperimentu (domāts iman) - uzņem laiku un ar eskalatoru uzkāp vienu stāvu un tad pamēģini uz šī paša eskalatora šo stāvu nokāpt lejā pretēji eskalatora virzienam. Laikam būs laika atšķirības... šeit gan mazliet mazākas...
varbūt tāpēc, ka zeme griežas
Iztirzā savu domu! Vai arī tas bija joks?
to ARD
zeme ap savu asi apgriežās 24 st laikā (var parēķināt ātrumu) un ja lidojums ir ilgs un virzienā no A uz R tad šis ātrums ietekmē arī lidojuma ilgumu.
Indzhuks tu jau sāc meklēt visu pamatu pamatus. bet principiāli, zemes griešanās rada vējus, kas mūsu apgabalā pārsvarā ir Rietumu vēji, tāpēc lidmašīnai lielāka pretestība. Kā arī iespējams, lai būtu mazāka pretestība lido pa citādāku maršrutu.
Indzhuks tu jau sāc meklēt visu pamatu pamatus. bet principiāli, zemes griešanās rada vējus, kas mūsu apgabalā pārsvarā ir Rietumu vēji, tāpēc lidmašīnai lielāka pretestība. Kā arī iespējams, lai būtu mazāka pretestība lido pa citādāku maršrutu.
ak redz kāpēc vēji rodās! Šis ir super labais!
to ARD
zeme ap savu asi apgriežās 24 st laikā (var parēķināt ātrumu) un ja lidojums ir ilgs un virzienā no A uz R tad šis ātrums ietekmē arī lidojuma ilgumu.
Un tu pats un lidmašīna, atmosfēra stāv uz vietas? Pāris reizes palecos gaisā un no Jelgavas nokļūstu Rīgā
Manuprāt,arī pacelšanās un nolaišanās virzieni bieži atšķirās un lidmašīnai sanāk mest lokus.
un , vismaz lidmašīnā, sēdekļos iemontētajos monitoros rāda, ka lidmašīna lido ar krietnu loku, nevis taisnā līnijā starp punktiem A un B .
super!!! jauna aviokompānija - air lecam . lv !
Varbūt tāpēc, ka zeme ir apaļa, nevis plakne?!
Lidojot no austrumiem uz rietumiem, lidmašīna lido pret Zemes griešanās virzienu, tā kā ja tas būtu pie vainas, tad šajā virzienā lidot būtu ātrāk, nevis ilgāk.
Kādreiz nesapratu, kāpēc Zadornovs tik ļoti kritizē rietumu izglītības modeli... tas, ka nezin elementāras lietas jau nenozīmē, ka nevar pelnīt naudu, iepirkties leilveikalā, ņemt kredītu utt. ... tomēr bēdīgi mazliet... kopsakarību nesaprašana jau nav tikai zemes griešanās un lidmašīnas lidojuma laika attiecībā vien...
Arī šis raksts paskaidro to kā vēja virziena ietekmi : http://www.askcaptainlim.com/component/content/article/40-general/948-why-flight-from-and-to-on-the-same-destination-vary-in-flying-time-.html
Tomēr ir arī griešanās ir viens no elementiem, kas šo izraisa. Cik saprotu, uz ekvatora tāda efekta nebūs: http://curious.astro.cornell.edu/question.php?number=607
man tiešām bēdīgi to lasīt! Kas notiek? Kāpēc tāda degradācija? Tu taču zinošs daudzās jomās cilvēks!?
Andris maratonu noskrietu dažās minūtēs, skrienot no austrumiem uz rietumiem Tu taču izglītības sistēmā strādā! Kauna tev nav?!
Jo tālāk, jo jautrāk. Varat pavērot pēdējo Amazing Race sēriju, kur cilvēki spriež kā Magelāns tika no Dienvidamerikas piekrastes uz Okeāniju (kas ir pilnīgi otrā pusē kartei) un tad uzdod jautājumu - vai viņš brauca caur Panamas kanālu?
Bet, ja godīgi, tad es, pirmo reizi lidojot starpkontinentālo lidojumu, arī iedomājos par zemes griešanās virzienu, bet loģiski padomājot, ir skaidrs, ka atmosfēra kustās līdzi Zemei. Un patiesībā Zeme griežas pretēji pulksteņa rādītāja virzienam (ja uz to skatās no Ziemeļu puses/augšas), kas nozīmē, ka pēc Zemes griešanās teorijas, lidojumam Rietumu virzienā (uz ASV vai no Āzijas uz Eiropu) vajadzētu būt īsākam, bet ir gluži pretēji, īsāks ir lidojums atpakaļ uz Eiropu no ASV, lai gan lidojam Zemes griešanās virzienā.
es ceru, ka te izskanēja daudz joku, nevis tiešām cilvēki tā domā
un , vismaz lidmašīnā, sēdekļos iemontētajos monitoros rāda, ka lidmašīna lido ar krietnu loku, nevis taisnā līnijā starp punktiem A un B .
Ir vēl tāda lieta, nemaz latviski nezinu, bet krieviski tas saucās "duga bol'shogo kruga" ko ne tikai, vismaz daļēji izmanto ļotenes, bet arī kuģi pāri okeāniem kuģo, tā kā taisnā līnija ne vienmēr ir tā taisnākā.....vismaz, ja mēs pārvietojamies pa lodi, jeb pareizāk sakot elipsi.
tikai apstrīdot jau zināmo, var radīt jaunu teoriju.
vai tiešām lido pa šādu " dugu" ?
Un tagad paskaties šo pašu maršrutu uz globusa!
Tā īstenībā ir taisna līnija. Vienkārši karte mums tāda, ja mēģinam globusu attēlot plaknē
vai tiešām lido pa šādu " dugu" ?
njāāāāā globusu gan papēti
flightradar24.com var redzēt lidmašīnas, kuras pāri Latvijai lido uz Āziju, piem. no Vācijas.. Nu nekādi nav tur taisna līnija Vācija- Āzija.
un lidmašīnā man nav globusa, ko papētīt un skolā es laikam nebiju tajā dienā , kad mācīja par lidojumu ilgumiem.... Tātad - kāda ir pareizā atbilde ?
Pareizā atbilde- visas aviokompānijas vēlas veikt vislielākos attālumus, lai tas būtu tev dārgāks prieks!
pareizā atbilde ir - atrodi GLOBUSU!
kaut kā neieliekas bilde: http://i39.tinypic.com/3520p3s.jpg