Par atceltajiem lidojumiem pasažieri var vai nu saņemt atpakaļ naudu, vai prasīt, lai samaina uz citiem datumiem (pēc savas izvēles). Ar to problēmām nevajadzētu būt.
Tas pats ar atceltajām autobusu biļetēm.
Ar viesnīcu rezervācijām (īpaši priekšapmaksātām un neatceļamām rezervācijām) nav tik viennozīmīgi. Lielie tīkli (Marriott, IHG, Hilton, Hyatt utt) ir paziņojuši atvieglotus atcelšanas noteikumus.
Booking.com mudina viesnīcas atļaut atcelt visas rezervācijas, bet tas ir pašu viesnīcu ziņā, vai atļaut vai nē.
Airbnb ļauj atcelt visas rezervācijas, kas veiktas pirms 14. marta ar palikšanu līdz 14. aprīlim: https://www.airbnb.lv/help/article/2701/attaisnojosu-apstaklu-politika-u...
(Ņemiet vērā, ka pirmie komentāri rakstīti vēl pirms ārkārtas situācijas izsludināšanas.)
Bija paredzēts īss 3 dienu ceļojums ar bērniem uz Berlīni svētdien. Ja nolemšu nebraukt, Ryanair biļetes laikam bezcers, bet vai ar booking nevar kaut ko parunāt, kaut vai par naudas iesaldēšanu vai rezervācijas pārcelšanu, jo līdz 07.03. vēl varēju atcelt, bet jau 08.03. novilka. Jā, vēl nevaru izdomāt-braukt, nebraukt? Ja varētu viesnīcu pārcelt, tad tiešām nebrauktu. Kāda pieredze ar booking.com?
Caur booking var pajautaat. ir epasts un tel nr. rezerveejumaa. Samainiit datumus vareetu piekrist. Naudu atdot neviens negrib...
Godīga sakot šis faktors man arī nepatīk, ka izvērtēt saraksts ir tikai saraksts, jo reāla skaidrība kā rīkoties nav.
Es tagad vērtēju, vai nākamnedēļ lidot uz Ēģipti. Divi varianti-ceļojuma laikā Eģipte kļūst par nedrīkst ceļot valsti, viss skaidrs, ņemu slimības lapu un sēžam visi mājās vēl 14 dienas karantīnā. Ja Ēģipti neiekļauj sarakstā, jāiet uz darbu, slimības lapu neformē. Nu ok, pasēdēsim pāris dienas mājās, pastrādāšu no mājām. Ģimenes ārstei viedoklis nebija nekāds. Ieteikumi arī.
12. aprīlī lidojam uz Fuerteventuru caur Ķelni/Bonnu, vai arī nelidojam?!
12. aprīlī lidojam uz Fuerteventuru caur Ķelni/Bonnu, vai arī nelidojam?!
Jāgaida, jo vēl vesels mēnesis priekšā. Fuerteventuras viesnīcas, kuras parasti nav lētas, ja tās ir balto smilšu pludmaļu tuvumā, es gan ieteiktu ņemt atceļamas beidzamajā brīdī. Uz Vāciju un no Vācijas uz FUE lidojumi šobrīd vēl nav atcelti. Tik vien ir kā rekomendācija atteikties no Vācijas un Spānijas COVID-19 dēļ.
Paldies, Viestursp1,
viesnīca jau rezervēta un viss apmaksāts, ja nu kas, cerams - varēs atgūt...
Caur booking sarunāju, atbildēja viesnīca pa tiešo, ka vai nu zaudēju 30% vai varu izmantot rezervēto summu kā kredītu visu 2020.gadu. Tā kā bērniem bija apsolīts, tad, lai paliek viesnīcā tā summa. Šajā gadījumā zaudēšu Ryanair biļetes, jo atcelšanas maksa man sanāca gandrīz 400 eur , bet, cik ir daudz ceļots pa lēto ar Ryanair, tad laikam nedrīkstu sūdzēties.
Bet baigā škrobe, tieši tagad, pēdējā laikā nebija spīdoši ar finansēm un beidzot nolēmu ar bērniem kaut kur izkustēties. Viņi tā gaidīja....
Tas labi, ka ļauj visu 2020. gadu, tad vēl ir cerība, ka mazie varēs izklaidēties, tagad tikai jābūt mazliet pacietīgiem, labs nāk ar gaidīšanu
Bija plānota Japāna 19. martā. Visādu spiedienu rezultātā nolēmu atlikt. Aeroflot saka, ka varu par maksu mainīt biļetes datumu un/vai galamērķi, bet tikai caur dīleri. Travelstart necēla telefonu 52 min, apnika gaidīt.
80% neatceļamo viesnīcu caur booking.com assistant atcēla rezervācijas bez maksas pēc manas vēstules par plānu maiņu saistībā ar vīrusu.
Posms ar Airbaltic maināms 1x bezmaksas līdz 31.dec.
Jāpacenšas sazvanīt tas Travelstart vai jāgaida epasts. Ja tas izdosies, tad nebūs tik traki!
Ja šitā turpināsies, plānotais nākamnedēļas nogales izskrējies uz veco Eiropu sāk pamazām ar vara bļodu apklāties. 2.5 aviokompānijas (Ryanair, Wizzair un Laudamotion), divas apmaksātas viesnīcas dažādās valstīs (vienu vēl nemaz neesmu pasūtījis), 3 valstis (vienā gan tikai pārsēšanās lidostā). Kā tur notiek/notiks ar naudas atgūšanu, ja tuvākās nedēļas laikā Eiropu pasludinās par no go zonu?
Es ar gaidu, moš BT pats atcels reisu, kas būtu izdevīgāk, citādi lidojumi gan nākoš gan aiznākam sapirkti, kurus laikam neveikšu..
Neatmaksājamās visnīcas laikam zaudētas - es gan aizrakstīju viesnīcām jautājumu, vai sakarā ar covid var kādu summu atgriezt vai samainīt laikus.
Apdrošinātāji dēļ Pandēmijas noteikti starā, nevienam nekas nav jāmaksā.
Es arī atceļu šīvakara lidojumu uz Kutaisi. Darbs citādāk nelaidīšot iekšā trešdien (bez zīmes par negatīvām analīzēm). Neko darīt. Pakļaujos. Iešu pirkt tualetes papīru un griķus, kā visi kārtīgi un apzinīgi pilsoņi .
Esmu pagaidām neziņā par savu aprīļa sākuma braucienu - lidojums Rīga-Kijeva-Almati un tālāk uz Tadžikistānu. Visvairāk bail ir kaut kur iestrēgt pa vidam- Uzbekistānā vai atdurties uz Tadžikistānas robežas. Pagaidām nevienai no tām valstīm Latvija nav "ļauno "sarakstā. Tā kā - vēl pauzēju un Tadžikijas e-vīzu netaisu. Starp citu - ja kaut kas mainās, ar ko man būtu jākomunicē par biļešu maiņu - biļete pirktas pie ukraiņiem (MAU), bet lidojums būs ar Air Astana?
Komunicē ar to, pie kā pirki biļeti.
Man aizvakar pirktais lidojums uz Turciju jāatceļ, jo uz tikšanos mūsu galvenajā ofisā Stambulā nupat izlēma neierasties norvēģu investors. Nu neko. Cerams, ka nepārdomās pa šo laiku par ražotnes atvēršanu Latvijā, lai radītu jaunas darba vietas. Nevienam negribās 2 nedēļas tupēt mājās tikai tāpēc, ka pabijis lidostā un salīdzinoši drošā valstī. Solidarizēsimies ar tautu un padziļināsim ekonomisko krīzi.
Mans čoms te neraksta, bet seko līdzi ar interesi. Uzdeva retorisku jautājumu - cik cilvēku nez izdarīs pašnāvības pēc sava kapitāla vai darba zaudējuma šīs krīzes dēļ? Šī pasaulīte jau sen iet pāri līķiem, un līdz šim tas to nav apturējs. Valdības iekasē labus nodokļus par alkoholu, smēķiem, azartspēlēm un nav motivēta mazināt atkarību problēmas. Medicīnas sistēmas tādas, ka nabagajam atliek tikai nomirt vēl uzgaidāmajā telpā. Nelamājiet mani stipri, jo joprojām nepieskaitu sevi pie optimistiem. Pieskaitu sevi pie reālistiem, kuram rodas jautājumi šīs divkosības sakarā.
easyJet tagad ļauj bez maksas samainīt biļeti uz citu datumu/ceļamērķi, sedzot tikai cenu starpību, ja tāda ir:
"any easyJet customers who wish to change their travel plans can now transfer their flights to alternative dates and/or an alternative destination without a change fee. If the new fare is higher customers would only be required to pay the fare difference. This waiver applies to both existing and new bookings until further notice." (https://www.easyjet.com/en/help/preparing-to-fly/latest-travel-information, jāspiež uz "Coronavirus – COVID-19" ziņas)
Aprīļa sākumā bija paredzēts lidojums RIX-MUC-RIX (rīta reisi). Šodien saņēmu SMS un e-pastu, ka lidojumi ir atcelti. Piedāvā samainīt uz vakara lidojumiem vai atcelt tos pa visam. Ja atceļ lidojumus vai tiek atmaksāta biļete pilnībā? Lidojumi BASIC.
Protams, atmaksās pilnībā.
Jā, protams, ja lidojumu atceļ pēc aviosabiedrības iniciatīvas, atmaksā pilnībā. Padomā, varbūt gribi samainīt uz vēlāku laiku, citu datumu. Tāda iespēja ir, pat ja viņi aktīvi to nepiedāvā.
Man rīt ir lidojums uz Kolombo, caur Maskavu. Izskatās, ka tomēr nelidošu. Baigi žēl.
Un tā kā rīkojums par lidojumu bloķēšanu rīt vēl nebūs spēkā, visticamāk, ka apdrošinātājiem arī es neko nevarēšu prasīt. Kā jums liekas?
Man rīt ir lidojums uz Kolombo, caur Maskavu. Izskatās, ka tomēr nelidošu. Baigi žēl.
Un tā kā rīkojums par lidojumu bloķēšanu rīt vēl neb;us spēkā, visticamāk, ka apdrošinātājiem arī es neko nevarēšu prasīt. Kā jums liekas?
Pagaidi galīgo MK sēdes lēmuma pilno tekstu. Moška rīt vēl varēs izlidot, jo neviens lēmums parasti nav spēkā nekavējoties ar pieņemšanas brīdi. Lēmumā būs norādīts konkrēts datums, ar kuru ir spēkā. Labāk uzzvani apdrošinātājam, tiklīdz būs MK lēmums zināms, ja gribi precīzu INFO. Lēmums, ticamāk, būs jau šovakar.
Es vairāk uztraucos par atpakaļ tikšanu pēc 3 nedēļām. Rīt es izlidotu, tas skaidrs. Bet atpakaļ... protams, pa 3 nedēļām viss var mainīties... gan uz labu, gan ļaunu. Es esmu ar 4,5 gadīgu dēlu, būtu traki iesprūst kaut kur Šeremetjevā vai citur. Es jau vulkāna laikā atceļā no Indijas iesprūdu Stambulā uz 5 dienām
Es vairāk uztraucos par atpakaļ tikšanu pēc 3 nedēļām. Rīt es izlidotu, tas skaidrs. Bet atpakaļ....protams, pa 3 nedēļām viss var mainīties...gan uz labu, gan ļaunu. Es esmu ar 4,5 gadīgu dēlu, būtu traki iesprūst kaut kur Šeremetjevā vai citur. Es jau vulkāna laikā atceļā no Indijas iesprūdu Stambulā uz 5 dienām
Daži saka, ka pēc drastisku mēru pieņemšanas uzlabojums seko pēc 2 nedēļām. Ķīnā bija kaut kas līdzīgs, bet precīzi nepateikšu. Tas viss attiecas uz Eiropu, kur tagad tiek pieņemti stingri mēri. Kas būs Širlankā pēc 3 nedēļām nezina neviens. Pirms 3 nedēļām pat Itālija bija miera osta.
Kā nez būs situācija, kad turpceļš izlidots un atpakaļceļs netiks izmantots jo būs pēc 17MAR, ka nevarēs atlidot līdz RIX un pasažieris nopircis citu avioreisu rītdien, lai tiktu atpakaļ LV.
Aviokompānija aprēķinās atpakaļceļa tarifu un to atmaksās?
Tātad ar Ryanair biļetei Rīga-Berlīne-Rīga turp lidojumu 15. martā par velti Ryanair nepārcels/neatmaksās, un tikai atpakaļlidojumu 18. martā Ryanair par brīvu atcels/samainīs? Vai kādam ir bijis līdzīgs gadījums?
Reini! Izbaudi Berlīni! Lai gan pēdējos gados daudz kas izčakarēts, bet varbūt pamēģini!
easyJet tagad ļauj bez maksas samainīt biļeti uz citu datumu/ceļamērķi, sedzot tikai cenu starpību, ja tāda ir:
"any easyJet customers who wish to change their travel plans can now transfer their flights to alternative dates and/or an alternative destination without a change fee. If the new fare is higher customers would only be required to pay the fare difference. This waiver applies to both existing and new bookings until further notice." (https://www.easyjet.com/en/help/preparing-to-fly/latest-travel-information, jāspiež uz "Coronavirus – COVID-19" ziņas)
Arī Ryanair tikko individuāli izsūtījis e-pastus saviem pasažieriem, piedāvājot bez maksas (sedzot tikai starpību augstākas cenas gadījumā) samainīt biļetes uz citu datumu vai saņemt atmaksu.
Man pašam bija paredzēts lidojums 20.03. uz Kanādu, bet tiklīdz ASV uzlika ieceļošanas ierobežojumus, tā sapratu, ka labi nebūs un biļetes veiksmīgi atcēlu.
Ps. Bet visiem tiem kuri sāka ceļojumu vakar, vajadzēja tomēr sākt ''ar galvu draudzēties''...
Arī Ryanair tikko individuāli izsūtījis e-pastus saviem pasažieriem, piedāvājot bez maksas (sedzot tikai starpību augstākas cenas gadījumā) samainīt biļetes uz citu datumu vai saņemt atmaksu.
Arī saņēmu tādu ziņu. Pagaidām saprotu, ka tas attiecas uz neatceltajiem reisiem. Kā ir ar atceltajiem, laikam vēl jāpagaida. Man samainīt pagaidām nav uz ko, šodien kaut ko plānot ir diezgan bezjēdzīgi, lokauta ilgums nav īsti prognozējams. Tāpēc interesē tikai atcelšana un naudas atpakaļdabūšana, kaut biļetes maksāja galīgu sīknaudu.
Pašam gan ir interese, kas notiks ar samaksātajām viesnīcām, pagaidām neviens pats nekustas, arī BE un DE nekādus lokautus nav paziņojušas, attiecīgi viesnīcas saka, ka nav nekādu problēmu mani uzņemt.
Arī Ryanair tikko individuāli izsūtījis e-pastus saviem pasažieriem, piedāvājot bez maksas (sedzot tikai starpību augstākas cenas gadījumā) samainīt biļetes uz citu datumu vai saņemt atmaksu.
Arī saņēmu tādu ziņu. Pagaidām saprotu, ka tas attiecas uz neatceltajiem reisiem. Kā ir ar atceltajiem, laikam vēl jāpagaida. Man samainīt pagaidām nav uz ko, šodien kaut ko plānot ir diezgan bezjēdzīgi,lokauta ilgums nav īsti prognozējams. Tāpēc interesē tikai atcelšana un naudas atpakaļdabūšana, kaut biļetes maksāja galīgu sīknaudu.
Pašam gan ir interese, kas notiks ar samaksātajām viesnīcām, pagaidām neviens pats nekustas, arī BE un DE nekādus lokautus nav paziņojušas, attiecīgi viesnīcas saka, ka nav nekādu problēmu mani uzņemt.
Jā, varbūt tas ir Ryanair triks pagaidām neatcelt reisus pēc 17. marta, kad valdība jau paziņojusi par lidošanas liegumu. Jo, samainot neatceltus reisus, pasažierim pašam jāsamaksā cenu starpību. Savukārt Ryanaira atceltus reisus pasažierim ir tiesības samainīt bez cenu starpības segšanas (saskaņā ar Regulu 261/2004).
Booking.com pasūtītā viesnīca brīvprātīgi piekrita pārcelt datumus (vai arī atmaksāt tikai 70% no jau samaksātās naudas), jo pats Booking.com pagaidām nav iejaucies. Toties AirBnB gan tikko atļāva atcelt rezervācijas bez maksas: https://www.airbnb.com/help/article/2701/extenuating-circumstances-polic....