Sveiciens Ceļotājiem.
Vairākas Latvijas tūrfirmas piedāvā eksotiskus ceļojumu piedāvājumus. Konkrēti Ķīna -16 dienu brauciens. Kuņmina-šilina-Dali-Lidzjana-Šangrila-Čendu-Leshan-Jiuzhaugou-Chongging. Brauciens oktobrī. Viens iekšējais pārlidojums. Cenā ir iekļautas brokastis, pusdienas, vakariņas. Ir iekļautas viesnīcas 3*kā arī transports, gids un vīzas. Ceļojuma cena ir 2000 Ls. Daudzi no Jums ir apceļojuši Ķīnu, tādēļ katram no Jums ir savs viedoklis par attiecīgo valsti un ceļojuma izmaksām. Nauda diezgan iespaidīga ( nu protams kā priekš kura), tādēļ es vēlējos zināt Jūsu pieredzi par kaut kādu līdzīgu ceļojumu uz Ķīnu. Un galvenais to aptuvenās izmaksas. Ko vispār sakāt par šādu pasākumu. Jau iepriekš visiem Paldies.
Esmu skatījies kaut ko līdzīgu no impro - 15 dienas maksa bija ap 1500Ls, 20 dienu ceļojums - 2000Ls! Tur gan bija puspansija!
Izpēti rūpīgi, kas iekļauts cenā. Man, piemēram, bija pārsteigums, kādu naudu plēš no tūristiem par ieeju nacionālos parkos un dažādos apskates objektos. Vietējie laikam tur tiek par kapeikām, bet par ieeju kaut kādā pamestā senlaicīgā ciematā, kurā darīt varbūt ir ko dažas stundas, no baltā nekautrējas noplēst pat ~15Ls. Vēlāk atklājas, ka senā daļa nav nekādā veidā norobežota no apdzīvotās daļas, un pa sētas pusi var mierīgi ieiet bez maksas. Bet tūristu autobuss, protams, apstāsies tieši pie kases, un biļetes tiks pirktas kolektīvi. Ja 2000Ls iekļautas visas ieejas maksas, tad, iespējams, vēl cipars ir Ok (ja plānošanu un organizēšanu uztic citam). Noskaidro, cik maksās viss tas, kas nav iekļauts cenā, bet bez kā nevarēs iztikt.
Man bija apmēram šāds maršruts: Chongqing -> Chengdu -> Kangding -> Litang -> Shangri-La -> Tiger Leaping Gorge -> Dali -> Kunming -> Chongqing
4 nedēļas, kopējās izmaksas uz pusi mazākas
Esmu braukusi gandrīz visu šo citā veidā un divos piegājienos: 1) Šanhaja-Kunminga- Šilina-Šangrila-Tiger leaping gorge-Lidzjana- Dali- Kunminga- Šanhaja un 2) Čuncina- Dazu- Chendu- Leshan-Juizhaigou-Ksiaņa-Pekina. Lidojums uz/no Finnair 340 LVL, viens iekšējais lidojums vidēji 70-100 LVL. Viesnīca 4 un vairāk zvaigžņu divvietīgs numurs 450-750 RMBI par nakti. Piekrītu, ieejas maksas ir lielas, piemēram, Juizhaigou ap 30 LVL par dienu, ieskaitot iekšējo transportu. Izmaksas kopā: otrais ceļojums: lidojums no/uz, trīs iekšējie pārlidojumi un visas viesnīcas, pavisam 15 dienas man izmaksāja 1240 LVL. Vēl jāskaita klāt ēšana un ieejas biļetes,vietējie autobusi un metro. Viesnīcas, kā jau teicu, bija 4*, Čuncinā arī 5*. Es braucu viena, bet diviem ceļotājiem manu norādīto viesnīcu ciparu praktiski var dalīt uz pusēm, attiecīgi arī izmaksas mazākas. Jāzin, ka īstās ķīniešu viesnīcās gultas ir tikpat cietas kā dēļu grīda, kaut izskatās kā parastas gultas. P.S. Vai tad tagad kāda aviosabiedrība lido tieši uz Kunmingu? Ja jā, tad kura?
Viss atkarīgs no tā komforta līmeņa, ko vēlies, un tā, cik daudz tu esi gatavs organizētiets pats. Neesmu bijis Ķīnā, bet spriežot pēc manas pieredzes citās Āzijas valstīs - Indijā, Taizemē, Kambodžā, Malaizijā un Vjetnamā, - esmu pārliecināts, ka ja paveiksies atrast lētas aviobiļetes un būsi gatavs uz vietas izmantot tos pašus ēdināšanas/izmitināšanas pakalpojumus, ko izmanto vietējie (vai lētā gala pakalpojumus tūristiem), tad varēsi tikt cauri ar ~1/3 no tās summas, kuru prasa mūsu tūrisma aģentūras. Cits jautājums, ka viss arī nebūs tik "eiropiski", cik būtu šādā organizētā ceļojumā, un daudzas lietas, kas "pekedžā" jau ir atrisinātas, būs jārisina pašam. Bet jārēķinās arī ar to, ka tevis minētajā summā visticamāk nav iekļauts viss - tāpat būs jāmaksā par dažām ēdināšanas reizēm, papildus izklaidēm un ekskursijām, suvenīriem, varbū kādām ieejas biļetēm, utml.
Vairākas Latvijas tūrfirmas piedāvā eksotiskus ceļojumu piedāvājumus. Konkrēti Ķīna -16 dienu brauciens. Ceļojuma cena ir 2000 Ls............ Bet vai kāds ir braucis ar tūrfirmu šādā ceļojumā? atsaucās!!! Neticu,ka brauc.
Gluži nav tā, ka neviens nekad nav braucis. Tālajā 2007.gadā braucu ar Jēkaba aģentūru Ķīnu un Janczi upes kruīzu (toreiz ap 1150 Ls/pers., ja double shared room). Tolaik nauda bija un nelikās dārgi. Tagad citi laiki, ar naudu ir tā, kā ir, tāpēc skaitu katru kapeiku un Āziju pamatā braukāju pats. Ķīnā pēc 2007.gada neesmu bijis, bet tie, kas bija nesen, stāsta, ka "praisi" ir uzskrējuši debesīs, salīdzinot ar 2007.gadu. Par Jēkaba aģentūru neko sliktu nevaru teikt. Kāds ir aģentūras "navars", to var izrēķināt tikai pēc brauciena. Salīdzinājumam, pagājušā gada Dienvidtaizemes tropisko salu kruīzs kopumā sanāca ap 920 - 970 Ls. Lai katrs izdara secinājumus pats. Es gan, piemēram, Taizemē, ņēmu nedaudz prastākas viesnīcas nekā parasti izvēlas Jēkaba aģentūra vai IMPRO.
Piekrītu, Viestursp1, protams, ka cilvēki brauc/brauca un ļoti daudzi par ''kosmiskajām'' aģentūru cenām. Brauc arī tādi, kas skaita naudu, bet, tad retāk 1.reizi 2-3 gados. Grūti pateikt, varbūt cilvēkti tiešām ir slinki un paši negrib visu sameklēt/organizēt/izplānot. Pats arī esmu braucis ar tūrfirmām, bet, kopš ''atradu'' ceļakāju, vairs pat tādu domu neesmu pieļāvis, pašam liekas interesanti visu sameklēt/izplānot.
Ps. Manuprāt, arī citi ceļakājas foruma biedri ir braukuši, un tad, kad atklāja/atrada šo burvīgo forumu, visu plāno paši.
Gandrīz vienmēr darbojas shēma - tūrfirmu cipars vienam cilvēkam ir tāds pats kā braucot pašiem divatā. Pie tam nespiežot uz īpašu taupību. Nekad neesmu sapratis kāpēc tās tūrfirmas vispār vajadzīgas, bet nu ja cilvēks ir viens un kompānijas nav, lai gan baigi dārgā kompānija sanāk.
Konkrēti Ķīnā patstāvīgo braukšanu nedaudz sarežģī viņu ķeburi rakstības vietā, bet no otras puses tas piedod papildu asumu pasākumam. Kopumā nekādu problēmu, ja vien domā ar galvu, kas gan kopumā tomēr ir paliels retums. No mana viedokļa ceļošana ar tūrfirmu - tā ir diagnoze, ja vien tas Jums nav viens no pirmajiem ceļojumiem, savi puni tomēr jāsit pašiem.
Nu monsters bikiņ pārspīlē. Skonto jau rakstīja, ka "'lidojums no/uz, trīs iekšējie pārlidojumi un visas viesnīcas, pavisam 15 dienas viņam (viņai) izmaksāja 1240 LVL". Ja pierēķinās klāt pusdienas, vakariņas, ieejas biļetes, iekšējo transportu pilsētu robežās u c., tad sanāks gandrīz visi 1500 Ls/per pers. Ķīna jau 2007.gadā nebija superlēta. Attālumi Ķīnā ir milzīgi un neviens velns nevar pateikt, cik ilgā laikā tie attālumi ir pieveicami ar sabiedrisko transportu (ja tas nav vilciens vai lidmašīna). Arī tā saucamās zemcenu aviokompānijas Ķīnā ir paplānā skaitā un pārlidojumu cenas ir augstākas nekā RYANAIR-am un taml. Pa 1000 Ls minēto maršrutu vares izbraukt tikai tad, ja izdosies nopirkt superlētu aviobiļeti ar ielidošanu Kunminā un izlidošanu no Chonging (Čunčina).
Tūrfirmu priekšrocība ir, ka viņi dabū tūrfirmu atlaides gan lidojumiem, gan viesnīcām. Es konkrēto tūrfirmas ciparu nedalītu uz 2 braucot patstāvīgi. Ķīna noteikti nav lēta, bet, piemēram, viesnīcas ko viņi piedāvā tikai vietējai publikai ir lētas, bet attiecīga ir arī kvalitāte. Tikai tās ir jāprot dabūt, ja ir tāda vēlme. No Rietumu viesnīcu tīkliem lēts un izplatīts ir ibis. Ja no Rīgas uz jebkurieni Ķīnā redziet aviobiļeti zem 300 latiem, lūdzu man padodiet ziņu
protams, pārspīlē. monsteram vispār ir visnotaļ savāda izpratne par ceļošanu: viens no galvenajiem vērtēšanas kritērijiem ir alus/alkohola cena un pieejamība, bet jebkurš, kurš tērē naudu komfortam, šķiet dīvains.
lai arī pats grupu ceļojumus neizmantoju, jo riebjas visu darīt barā pēc kāda iepriekš izveidota grafika, kam nav nekāda sakara ar manām vēlmēm/vajadzībām, āzija eiropiešiem ir tik sveša, ka absolūti lielākajai ceļotāju daļai aģentūru ceļojumi ir daudz piemērotāki. jebkurš baltais tur tiek uztverts tikai un vienīgi kā slaucama un apjājama govs. un attiecīgi arī attieksme, kas caurvij jebkuru kontaktu ar vietējiem. pilnīga necieņa pret tavu laiku un grafikiem, mutiskām vai rakstiskām vienošanām, cenšanās apkrāpt katrā iespējamā gadījumā utt.
un shustrika pieminētā dzīvošana vietējiem domātos apstākļos āzijā nozīmē nakšņošanu nekondicionētās koka būdās, kas pārņemtas ar skudrām/odiem/prusakiem un citiem mošķiem. diez vai tas ir ietaupītu pārsimt eur vērts...
Nu juriss, nav gluži tik traki, kaut gan ļoti iecienītās tūristu vietās Ķīnā, konkrēti Ksiaņā, Tevis rakstīto nācās piedzīvot. Tomēr, ja zini apmēram cik ir reālā taksometra cena, piemēram, un proti pats atrast ceļu ar sabiedrisko transportu, var šādus piedāvājumus ignorēt. Kopumā es teiktu, attieksme ir laba un par slaucamu govi pašam nevajag pieteikties. Jākaulējas ir ne tikai Ķīnā. Visas ar mani noslēgtās mutiskās, rakstiskās un epastiskās vienošanās ķīnieši izpildīja. Vienam viegli ceļot tur nav un pirmajos divos braucienos man vienā posmā (uz 5 dienām no 15) bija vietējie ķīniešu gidi. Trešajā reizē es sapratu, ka jau visu varu pati, tomēr, ja neviens Tev apkārt angliski nerunā, nesaprot un arī uzrakstu angliski nav, ir vajadzīgas lielas radošās spējas, lai saņemtu atbildi uz sev būtiskiem ceļošanas jautājumiem.
Nu beidziet – ir lērums rūdītu tūristu, kas izmanto tūrfirmas, un uzskata to par vienīgo pareizo opciju. To es sapratu, kad tiku apriets pēc kāda ceļojuma apraksta nopublicēšanas draugos, pieminot arī savas piedzīvotās neveiksmes. Man pārmeta to, ka, dzenoties pēc ietaupījuma, esmu galīgi sačakarējis savu ceļojumu. Man patīk, ja ceļojumu aprakstos cilvēki padalās gan ar veiksmes stāstiem, gan pastāsta par klupšanas akmeņiem, brīdinot par tiem pārējos. Taču citu portālu lietotāji, kuros ir sastopami tūrfirmu fani un pārstāvji, nu galīgi nav īstā publika tādiem aprakstiem.
Ir viens ceļojumu aprakstu publicists, kas izdod grāmatas. Ceļo viņš tiešām daudz un pa interesantām valstīm, tikai visus ceļojumus organizē tūrfirmas. Un man nav saprotams, kā var izdod grāmatu „Āfrika”, ja cilvēks pabijis tikai Etiopijā un Ēģiptē. Secinājums – ir tūristi, un ir ceļotāji, un nav jēgas strīdēties, pārliecinot otru pusi par savu taisnību. Tūrists nesapratīs, ka arī piedzīvotās neveiksmes patiesībā ceļojumu padara tikai pikantāku, bet nekādā gadījumā to nesačakarē.
Es padomātu, ka 1000LVL ir tīri realistiski.
Starp Chongqing un Kunming kursē vilciens, vienvirziena biļete kupejā maksā ap 35Ls. Uz Chongqing Finnair visu laiku reklamē biļetes ap 400LVL, trako dienu laikā tās ir pieejamas pa ~300LVL r/t. Vīza vēl maksās (aptuveni) 40LVL.
Atlikumā kādi 600LVL. Ja brauc 4 cilvēku kompānija, tad kopā 2400LVL. Manuprāt, 150LVL/dienā varētu būt pietiekams cipars, lai izbraukt to pašu maršrutu. Ja braukt vienam vai divatā, tad gan 1000LVL varētu būt pa īsu, jo kopējie izdevumi ekskursijām (ja neskaita ieejas biļetes) daudz nemainīsies.
Bet neko galvot nevaru, tas viss ir jāpēta, un tajā jāiegulda laiku. Kā arī, kā es rakstīju, un kā jau minēja juriss, viss atkarīgs no prasībām pret komfortu. Esmu braukājis gan pa 1/2, gan pa 1/3, gan pa 1/4 no cenām, ko prasa mūsu Latvijas aģentūras par līdzīgiem ceļojumiem, un man tas liekas interesanti, jo parasti apstākļi, kuros es palieku, ļauj daudz tuvāk iepazīt vietējo sadzīvi un vietējo cilvēku dzīvi, kā arī nodrošina kopumā daudz lielāku interakciju ar vietējiem (jo visu jāorganizē pašam). Ne visiem tas ir interesanti.
Attiecībā uz tūrfirmu atlaidēm uz viesnīcām/lidojumiem, tas attiecās tikai uz virzieniem, kuros tūrfirmām ir pietiekami liels apgrozījums (no Latvijas tas būtu tikai Ēģipte, Tunīsija, Grieķija, Turcija un Kanāriju salas). Neticu, ka no Latvijas uz Ķīnu ir iespējams caur tūrfirmu iegādāties _jebko_ lētāk, nekā tiešā veidā.
Jā, RX pilnīga taisnība. Ja man Kubā no riepām izlaiž gaisu un pieprasa naudu par riepas piepumpēšanu, un retrospektīvā draudēt izspiedējiem ar policijas izsaukumu un meklēt pumpi nekurienes vidū man liekas jautrs piedzīvojums, kurš personiski priekš manis arī ir labu ceļojumu neatņemama sastāvdaļa, tad citiem cilvēkiem tas varētu būt nepārvarāms šķērslis, kurš pat varētu sabojāt iespaidu par valsti un visu ceļojumu. Tas tik tiešām ir ļoti ļoti individuāli. Šīs jautājums laikam vispār ir filozofiskā plaksnē - vai fokusēties uz problēmām, vai uz to, kā viņas pārvarēt
Ķīna mani neslauca un neapjāja, varu teikt tikai to labāko.... piem., izejot no viesnīcas un redzot mūsu lielās somas, tantiņa ar iepirkumu ratiņiem pati pienāca mums klāt un aizripināja mūsu somas līdz ielai, kur taxi var noķert..., vilcienā mums bija biļetes dazādos vagonos, pavadonim latviski pateicām , ka vajag mums kopā, samainīja, nekur nekādu problēmu...... Brauciet droši paši !, bez tūrfirmu palīdzības !
pašam nav īpaši liela ceļojumu pieredze, bet esmu sapratis vienu - visur,kur esmu bijis,vietējie ir sapratuši mani.... proti, ja es ieeju ēstuvē,tātad es vēlos paēst, ja veikalā-tātad kaut ko nopirkt, ja viesnīcā - tātad pārnakšņot, ja dīdos dzelzc stacijā pie kasēm - tātad vēlos nopirkt biļetes braucienam ar vilcienu utt utjpr... angliski runāt nemāku. Vajag tikai pašam mājās izpētīt visu, ko vēlēsies ceļojuma laikā redzēt , darīt. Un lētāk krietni, pat piekrītu, ka gandrīz 3x.
ja dīdos dzelzc stacijā pie kasēm - tātad vēlos nopirkt biļetes braucienam ar vilcienu
Re, kādas kultūras atšķirības! Latvijā noteikti padomātu, ka tev vēders sāp vai problēmas ar prostatu!
Visu cieņu iman u shustrik, bet tēmas iniciatoram es tomēr gribētu pateikt, ka Jēkaba aģentūras 16 dienu maršruts nu nekādā gadījumā nebūs izbraucams par 1/3 vai 1/4 no Jēkaba aģentūras cenas, respektīvi šo samērā garo maršrutu nevarēs vis izbraukt pa 500-666Ls/per person, ieskaitot arī starptautisko aviopārlidojumu. Ja nu vienīgi dzīvosiet teltīs un ēdīsiet upes smiltis. Lētāk, protams, būs, nekā ar aģentūru, bet ne jau 500-700Ls/per person. Un arī shustrik aprēķinātie 150Ls/dienā (ja tas ir vienai personai), tik un tā 16 diennās matemātiski sastāda 2400Ls. Ķīnā ievēroju, ka uzrakstu angliski ne vienmēr ir sastopami un ārpus tūrisma centriem anglene ir gandrīz nekāda. Nesaprotot ķīniešu hieroglifus, var gadīties, ka, piemēram, Hangzhou vietā aizceļosiet uz Guanghzhou (izrunā gandrīz vienādi, bet starp pilsētām ir milzīgs attālums) vai gadīsies kāds cits "ČP" (ārkārtas apstākļi). Tā pati Chonging kas ir izvēlētajā maršrutā ķīniešu mēlē skan kā Čunčin. Vēl, protams, var perfekti iemācīties ķīniešu valodu, tad nu Ķīnā nebūs nekādu problēmu. Skonto atsauksmes ir ļoti objektīvas. Ja braucat šo maršrutu bez aģentūras, iesaku kontakēties ar skonto pa tiešo. Citādi var gadīties, ka aizbrauksiet ar 250Ls kabatā pēc dažu optimistu ieteikumiem un 16 dienas dzīvosiet kaut kur vienā vietā, jo nauda būs jau beigusies.
Ceļojot ar tūrfirmām ir viens liels pluss - drošība un palīdzība iespējamajos nelaimes gadījumos Gandrīz kā apdrošināšana, lai samazinātu iespējamos stresus un galvassāpes
Kas attiecas uz Ķīnu, tad jo mazāka pilsēta, jo draudzīgāki cilvēki.. Un tas nekas, ka valodu nezin vispār. Visur, kur vajag nokļūst, taču, ja nokļūst kur citur, jo labāk..
Jāiesaistās diskusijās par Ķīnu. Vien nieka 2 nedēļas pagājušas kopš apmeklējuma, tāpēc atmiņas svaigas! Katrs izvēlas brauciena mērķi un formātu. Mēs izvēlējāmies brīvo programmu bez t/f līdzdalības. Bez Stockmann palīdzības biļete c.Helsinkiem turp/atpakaļ izmaksāja 340Ls (ielidošana Chongqing, izlidošana XiAn). Vīza Ķīnas vēstniecībā Rīgā aptuveni tas pats, kas nopirkt Užavnieku ar čipsiem lielveikalā, Ls 42 komplektā ar visiem nepieciešamajiem dokumentiem, pēc kuriem tiek taujāts. Nedēļa paiet un saņem vesels!
Protams, pēc brauciena jāaprēķina, cik tad pasākums pavilka. Jāpiekrīt tiem, kuri apgalvo, ka attiecības tūr.firma vs privāti ir 1:2. Tūrfirmā brauc 1, kamēr individuāli par to pat naudu var izbraukt 2. Iekļaujot visus tēriņus, suvenīrus, citus pirkumus utt.
Dārgākā ir pārvietošanās: 2 dienas pirms izlidošanas avio Chengdu-Beijing Ls90, vilciens Chongqing-Chengdu Ls10 (ātrs!), vilciens Beijing-XiAn 1250km, Ls 50 (ļoti ātrs!), autobuss Chengdu-Datzu Ls 4.50Ls (150km).
Ir arī lēts transports. Taxi. Salīdzinošs brauciens Jugla-Centrs Ls 2.00-2.50. Bez šmaukšanās. Darbojas skaitītājs. Iekšā rāvējiem nevajag ticēt, būs x7.
Metro. No Ls0.18 Pekinā līdz 0.27Ls citās pilsētās. Par milzīgu attālumu.
Nakšņošana. Ap Ls 8/pers par nakti pilsētu centros. Nav žurku, nav mošķu, bet nav arī Premium ķēde. Normālam ceļotājlatvietim.
Maltītes. Var bliezt uz klasiskajām buņdžu nūdelēm (ļooooti populāras!), būs lēti, bet var feini iet ātro tīklu ēstuvēs vai lokālajās, kur nacionālāk. Samaksa ap Ls 4.50-5.00 par 2-iem.
Ieejas biļetes padārgas. No Ls 4-Ls 14/pers. Daudzās vietās vēl + par ieiešanu kaut kur tajā pat teritorijas esošā ēkā.
Secinājums: Ķīnai nepieciešami 3-4 mēneši, lai nedaudz iepazītos ar šo valsti. Ja grib lētāk un austrumnieciski autentiskāk, tad uz kaimiņvalstīm: Vjetnamu, Laosu, Kambodžu.
Šmaucēji. Salīdzinoši pret citām valstīm-bērna autiņos!
Cilvēki ir dažādi. Viens uz savu galvu aizceļojot, iebrauks tādās auzās ar finansēm un vietējo kultūršoku, ka maz neliksies, kamēr citam izdosies veikli noorientēties jebkurā situācijā un komforts būs mazsvarīga lieta. Tāpēc arī ir tūrfirmas, kas iedrošina cilvēkam ceļot, ļauj atslābināties, nodrošina komfortu utml.
Tādēļ nevar viennozīmīgi noteikt kaut kādu finansu proporciju tūrfirma vs privāti, jo katram cilvēkam tā proporcija būs savādāka un katrs izvēlas sev piemērotāko ceļošanas veidu.
Tādēļ nevar viennozīmīgi noteikt kaut kādu finansu proporciju tūrfirma vs privāti, jo katram cilvēkam tā proporcija būs savādāka un katrs izvēlas sev piemērotāko ceļošanas veidu.
Cienījama atbilde! Tāpēc daži brauc ekskursijā (ar visai prognozējamu scenāriju), daži ceļojumā (scenārijs miglaini neskaidrs).
Jāpilnveido jautājums: vai ekskursanti dodas ceļojumos un ceļotāji ekskursijās?
Es gan atbalstu viedokli, ka tūrists un ceļotājs nekad viens otru tā īsti nesapratīs, dažādas pasaules. Izsaukt meiteni un viņai samaksāt - tūrfirmas piedāvājums, kas savā būtībā ir prostitūcija vai čakarēties, ņemties, rakties un meklēt pašam, intresanti, bet bez garantēta rezultāta, bez varianta piezvanīt un izlamāt kādu par tēmu - kas tā par viesnīcu. Katram savs.
Tīri intereses pēc jāpaprasa Lei Fengam cik tad brauciens kopumā vienam galu galā izmaksāja (1pers) un kāds bija dienu skaits un aptuvenais maršruts. Man kaut kā Taizemē, Bali un Indijā ceļojot bez aģentūras nav sanācis tā, ka aģentūras cena būtu 2 reizes augstāka. Ja nu pašam izdodas savākt 30 pers. grupu, tad var cerēt uz grupas aviobiļešu atlaidēm, bet šādu grupu ir spējīgas savākt tikai lielās aģentūras. Vēl jau Austrumu valstīs viena problēma - satiksmes autobuss vai vilciens nekad neatved tieši līdz apskates objektam, ja vien objekts nav lielpilsētā. Tie paši takši Šanhajā savulaik nemaz tik izcili lēti nebija. Brauciens 25-30 min. garumā maksāja ap 10Ls (pēc skaitītāja). Protams, ja laiks ir neierobežots, tad var izmantot sabiedrisko transportu un paša kājas, soļojot klilometriem garus gabalus pa pievedceļu.
tūrfirmas sapnis - atnāk 30 cilvēki un noliek uz galda 30 x Ls2000,- = 6000
60 000 !!!!
Vēl jau Austrumu valstīs viena problēma - satiksmes autobuss vai vilciens nekad neatved tieši līdz apskates objektam, ja vien objekts nav lielpilsētā, izņemot to,ka Pekinā sabiedriskais transports-- 836.autobuss aizved līdz pat Kīnas lielā mūra Mutjanui posma ieejas kasēm par latu apmēram, nu tik pat veiksmigi tur var nokļūt ar tūrfirmas autobusu no Tjananmena laukuma par apm 20 latiem.
Iman, lūdzu lasi, ko rakstu: "Ja vien objekts nav lielpilsētā". Pekina neabšaubāmi ir lielpilsēta. Trīs aizu kruīza laikā pa Janczi upi nekur neredzēju pie upes vai strauta nevienu maršruta autobusu. Runa neiet par lielpilsētām, bet gan par to, ka ne tikai Ķīnā, bet arī vispār austrumos ir pagrūti nokļūt līdz dabas obkektiem ar sab.transu (izņemot TAXI).