Francijā nogāzusies Germanwings lidmašīna (reiss 4U9525)

141 replies [Last post]
mataleao
Offline
Joined: 20/11/2011
Posts: 340
Last seen: 5 weeks ago
321
Offline
Joined: 25/06/2011
Posts: 2270
Last seen: 3 years ago
Location:

Tvnet uzreiz ieliek kā galveno ziņu...

\m/

SuperVineta
SuperVineta's picture
Offline
Joined: 29/10/2008
Posts: 557
Last seen: 4 years ago
Location: Catalunya

Ir jau arī pietiekami svarīga ziņa.

Komentārs tiek sagatavots elektroniski un tas ir derīgs bez paraksta.

Kairans
Offline
Joined: 17/07/2011
Posts: 29
Last seen: 1 year ago

Eh, skumji... Bailes lidot tikai pastiprinās.

zahuj
Offline
Joined: 27/10/2009
Posts: 4451
Last seen: 3 hours ago

ļoti žēl, bailes nepastiprinās.

kubis
Offline
Joined: 02/09/2013
Posts: 368
Last seen: 1 week ago
Location: RIX

http://www.aviator.aero/press_releases/22296?utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter

oficiāla Airbus preses relīze, tikai un vienīgi, kas par lidmašīnu, nolidotās stundas utt. nekas par iemesliem.

Juris
Offline
Joined: 29/10/2008
Posts: 20447
Last seen: 10 weeks ago
Location: RIX
Juris
Offline
Joined: 29/10/2008
Posts: 20447
Last seen: 10 weeks ago
Location: RIX
vkwic
vkwic's picture
Offline
Joined: 31/10/2008
Posts: 2776
Last seen: 6 years ago
Location: Carved From Tides – Ceؤ¼akؤپja

vieteja prese raksta ka vieta atrodas Col de Mariaud traversa un sasniedzama tikai ar kajam vai gaisa tehnikas palidzibas, nopulicetas foto no helikoptera.

http://www.laprovence.com/

 

RX
RX's picture
Offline
Joined: 04/07/2009
Posts: 3959
Last seen: 2 hours ago
Location:

Kaut kāda kalnu taka tajā mežiem apaugušajā ielejā pie Saint-Pierre ir. Domāju, ka glābēji tur tiek ne tikai ar helehopteriem.

Skumja ziņa, ka arī Eiropas aviokompānijas nav pasargātas no šādām lietām.

SuperVineta
SuperVineta's picture
Offline
Joined: 29/10/2008
Posts: 557
Last seen: 4 years ago
Location: Catalunya

Man, kā vienmēr, sirds par bērniem ļoti sāp.

Tikko Panorāmā teica, ka esot atrasta melnā kaste.

Komentārs tiek sagatavots elektroniski un tas ir derīgs bez paraksta.

SuperVineta
SuperVineta's picture
Offline
Joined: 29/10/2008
Posts: 557
Last seen: 4 years ago
Location: Catalunya

Lasu ziņās, ka bojā gājuši 2 darbinieki no uzņēmuma, kas man Barselonā atradās pāri ielai. Tāpat 2 operdziedātāji, viens no tiem Kazahstānas izcelsmes.

Komentārs tiek sagatavots elektroniski un tas ir derīgs bez paraksta.

da_ce
Offline
Joined: 24/04/2013
Posts: 54
Last seen: 6 years ago

Loti zel cilvekus Frown

Vai ir iespejams pie bilesu pasutisanas redzet / noskaidrot ar kadu un cik vecu lidmasinu paredzets lidot ? 

kubis
Offline
Joined: 02/09/2013
Posts: 368
Last seen: 1 week ago
Location: RIX

Ko tas maina, cik veca lidmašīna ir tā ar kuru tu lido?

Elementārs ieskats- visi BT Boeing ap 17-18 gadus veci, visi Bombardieri ap 4iem gadiem!

Lidošana jebkurā gadījumā ir drošākais pārvietošanās veids.

Daudz kur var redzēt jau pērkot biļeti ar ko lidosi, bet konkrēti kuru lidmašīnu- nē, var gadīties, ka jaunu līdz 5 gadi, var gadīties vecu ap 15 gadiem, jāskatās, kāda kompānijai flote, redzēsi A320, bet 20 gadīga vai 3 gadīga, grūti būs pateikt... un abas būs vienlīdz drošas.

Māris
Offline
Joined: 08/04/2009
Posts: 4154
Last seen: 1 hour ago

Kas tur galu galā bija ar to AirAsia lidmašīnu, kāpēc viņa nogāzās?

SuperVineta
SuperVineta's picture
Offline
Joined: 29/10/2008
Posts: 557
Last seen: 4 years ago
Location: Catalunya

Spāņi atgādina, ka Lufthansai līdzīgs atgadījums, gan ar laimīgām beigām, bijis nesen novembrī reisā Bilbao - Minhene, kad arī neilgi pēc pacelšanās, lidmašīna ārkārtīgi strauji zaudējusi augstumu, pilotiem gan izdevies savākt. Arī Airbus.

Komentārs tiek sagatavots elektroniski un tas ir derīgs bez paraksta.

kubis
Offline
Joined: 02/09/2013
Posts: 368
Last seen: 1 week ago
Location: RIX

Air asia vēl tiek izmeklēta, nekādu oficiālu ziņojumu vēl nav, ja domāji par to, kas decembrī nosēdās pirms skrējceļa.

Tas gadījums Vineta bija arī ar A320?

SuperVineta
SuperVineta's picture
Offline
Joined: 29/10/2008
Posts: 557
Last seen: 4 years ago
Location: Catalunya

Airbus 321-200

Komentārs tiek sagatavots elektroniski un tas ir derīgs bez paraksta.

Māris
Offline
Joined: 08/04/2009
Posts: 4154
Last seen: 1 hour ago

Nu, es domāju Flight 8501.

kubis
Offline
Joined: 02/09/2013
Posts: 368
Last seen: 1 week ago
Location: RIX

Flight 8501, to izmeklē vēl jā

Ja nu kādam vēl interesanti par A321 par ko minēja SuperVineta var palasīt šeit http://avherald.com/h?article=47d74074

Coletya
Coletya's picture
Offline
Joined: 24/03/2013
Posts: 662
Last seen: 46 weeks ago
Location: CPH

Cik BBC saka, lidmašīna drumstalās.

 

321
Offline
Joined: 25/06/2011
Posts: 2270
Last seen: 3 years ago
Location:

Ganjau lidmašīnu paliek vairāk, statistika arī mainās.

\m/

da_ce
Offline
Joined: 24/04/2013
Posts: 54
Last seen: 6 years ago

Gan jau ka vecums maina tomer kaut ko, ari pirms pasas izlidosanas nav  pieejamas informacijas ar ko bus jalido? Jabut tacu kadiem sarakstiem. Protams reali jau neviens ara nesedisies, jo "veca" lidmasina, bet nu tomer informacijai.

zahuj
Offline
Joined: 27/10/2009
Posts: 4451
Last seen: 3 hours ago

da_ce rakstīja:

Gan jau ka vecums maina tomer kaut ko, ari pirms pasas izlidosanas nav pieejamas informacijas ar ko bus jalido?

ir, ir - paskaties pa geita logu, tur gaisakuģis stāv.

p.s. pasažierim absolūti nav svarīgs gaisakuģa vecums, sevišķi jau izteikts gados (nevis ciklos kā pieņemts aviācijā).

Māris
Offline
Joined: 08/04/2009
Posts: 4154
Last seen: 1 hour ago

Nu, neviens jau ar varu lidmašīnā nesēdina, vai ne.

Juris
Offline
Joined: 29/10/2008
Posts: 20447
Last seen: 10 weeks ago
Location: RIX

da_ce, nevajag vadīties pēc pieņēmuma, ka aviācijā dara kā daudzās citās jomās — ekspluatē ierīci tik ilgi, līdz kaut kāda detaļa saplīst, un tad nes pie meistara. Tā aviācijā nerīkojas. Ja rīkotos, tad gan varētu domāt, ka vecāka lidmašīna = lielāka iespēja, ka drīz kaut kas lūzīs.

Jāuztraucas par aviosabiedrībām, kas pavirši veic regulārās apskates un detaļu nomaiņas. Tādas ir iekļautas ES melnajā sarakstā un tām aizliegts lidot Eiropā. Līdz šim Lufthansa lepojās, ka viņi lidojumu drošībai pieiet ar vēl lielāku rūpību kā prasa standarti un kā dara citas aviosabiedrības (es gan nezinu, cik Lufthansai un Germanwings apvienotas vai nodalītas tehniskās operācijas).

Varbūt loģiskāk kā uztraukties par vecām lidmašīnām ir piesargāties lidot ar pārāk jaunām, kā piemēram ar Boeing 787 un tā bateriju problēmām, kas par laimi beidzās bez traģiskām sekām.

blow
Offline
Joined: 13/08/2009
Posts: 81
Last seen: 9 weeks ago

It kā jau var piekrist tam, ka lidmašīnas vecums nav būtiksk aspekts, bet gribētos gan zināt vai Lufthansas CEO brauc ar 20 gadus vecu mašīnu? Vai Brussels airlines COE brauc ar automašīnu, kas pielīdzināma Avro RJ100? Protams, nevienu ar varu jau lidmašīnā nedzen, bet, ja man katru nedēļu darba dēļ jālido ar to Brussels airlines veco lidmašīnu, tad nu baigi patīkamā sajūta nav. Īpaši jau pēc šāda notikuma Frown

orsons21
Offline
Joined: 04/01/2009
Posts: 15326
Last seen: 4 hours ago
Location:

Man arī liekas, ka aviācijā reālākais risks varētu būt lidot ar jaunām lidmašīnām, precīzāk, ar jaunajiem modeļiem. Tur tomēr vienmēr ir kādas tehniskās novitātes, kas galu galā var izraisīt neprognozētas sekas. Pašlaik par jauniem un zināmā mērā riskantiem būtu jāuzskata B787, A380, A350, kā arī BT ''ventilatori - bombardieri''. Galu galā visiem zināms, ka pēdējiem regulāri ir bijušas problēmas ar bagāžas nodalījuma durvīm. Potenciāli tas tomēr ir nopietns drošības risks, tiesa, propelleru lidmašīnās laikam tomēr mazāks nekā reaktīvajās. 

Pēc pusotra - diviem gadiem viss BT avioparks būs ieskaitāms riskantajā kategorijā Smile.

kubis
Offline
Joined: 02/09/2013
Posts: 368
Last seen: 1 week ago
Location: RIX

Nu nezinu vai par Bombardier Q400 vajadzētu uztraukties, itkā visas bērnu slimības ir jau novērstas, nav jau pirmais modelis arī, ir bijis Q400-300, Q400-400, kas mums pašlaik, Landing gear coolapse ir novērsts, un pēdējā laikā nekādu brīnumu nav bijuši. Visi CEO, ja nelido ar privāto lidmašīnu, domāju droši kāps jebkurā no savām lidmašīnām, ja jau meklē drošāku, tad es meklētu informāciju, kad pēdējoreiz lidmašīnai veikts D-check vai C-check, kad viss ir kārtīgi pārbaudīts, un kā jau Zahuj raksta, galvenais ir cikli, nevis gadi.

BT B373 classic, tad jau var uztaukties par "rudder problems", jo gadus atpakaļ, nokrita trīs, ja nemaldos lidmašīnas, jo no aukstumu stabilizatora stūre iesprūda, bet tas jau sen ir novērsts, un ir izdarīti secinājumi, tāpēc mums tagad, ar tām ir droši lidot.

BT C-series pirmās piegādes ir noteiktas no septembra 2016. gada Wink

da_ce
Offline
Joined: 24/04/2013
Posts: 54
Last seen: 6 years ago

Ari taisiba, es protams neesmu ne tuvu eksperts sajos jautajumos. Bet 24 gadi veca nav tas pats kas piemeram smuki iebraukta 5 gadi veca . Gan jau ka tie cikli ari kautka korelejas ar gadu skaitu / vecumu. Bet man jautajums bija vai var redzet un kur ar ko paredzets lidot ? Saprotu ka isti ne. Bet tos checkus D C var redzet ? 

iman
Offline
Joined: 05/04/2012
Posts: 74
Last seen: 4 years ago

Kāpēc ši katastrofa nebeidzās apmēram šādi, ar laimīgām beigām.......

Airbus 320 lidmašīna ar 150 pasažieriem un pieciem apkalpes locekļiem bija pacēlusies no La Guardia lidostas, kad tai pēc sadursmes ar putnu baru radās problēmas ar dzinējiem. Kapteinis Čezlijs "Sallijs" Sallenbergs apzināti un mierīgi pagriezis lidmašīnu aizsalstošās Hudzonas upes virzienā un to nosēdinājis.

Bijušais Gaisa spēku pilots Sallenbergs ar 40 gadu lidošanas pieredzi lidmašīnu līdzās Manhetenai nosēdinājis tā, ka neviens cilvēks nav cietis.