Sveiki, tikko iečekojos lidojumam ar airBaltic un parādījās draudīgs uzraksts, ka lidostā Jums papildus būs jāmaksā EUR 15 / LVL 10 par 1 kg par katru lidojuma segmentu par katru pārsniegto svara kilogramu. Man rokas bagāžas svars mēdz būt tuvāk 10 kg nekā 8 un citreiz man vēl arī atsevišķa rokasssoma. Tas ar airBaltic līdz šim nav radījis problēmas un man arī nav nācies saskarties ar situāciju, ka airBaltic svērtu rokas bagāžu, ja nav nododamās bagāžas. Ja esat lidojuši tagad, jūnijā, vai Jums ir gadījies ka bagāža tiek svērta pie izlidošanas vai kādā citā vietā ne pie check in? Paldies par atbildēm.
Rīgā neko nesvēra, bet Stambulā pie geita viena darbiniece pacēla manu somu, (droši vien aizdomu gadījumā liktu uzlikt uz svariem), bet tā kā man bija ap 7 kg, tad nekāda tālākā rīcība nesekoja.
AMS svēra. Nācās ņemt mantiņas laukā, jo pārsniedza par ~0.7kg!
Lidoju jūnijā, svera gan Rīgā, gan Romā pie check-in rokas bagāžas koferus, kas izskatījās pēc maksimāla izmēra. Ja bija mazāki koferi vai somas, tās neprasīja svert. Cik es pamanīju, airBalticam nebija pretenziju par papildu rokassomu (atšķirība no wizzair vai ryanair).
Lidoju jūnijā, svera gan Rīgā, gan Romā pie check-in rokas bagāžas koferus, kas izskatījās pēc maksimāla izmēra. Ja bija mazāki koferi vai somas, tās neprasīja svert. Cik es pamanīju, airBalticam nebija pretenziju par papildu rokassomu (atšķirība no wizzair vai ryanair).
Man arī likās, ka rokassomiņām neviens nepievērš uzmanību.
Paldies Janochka, es zinu, ka, ja ir nododamā bagāža, pie check in sver lielākās rokas bagāžas somas. Man nododamās bagāžas nav un uz check in tāpēc man nav jāiet. Jautājums ir vai bagāžu sver vēl arī kādā citā vietā pēc check in ejot uz iekāpšanu.
Man romā svēra. Nebija kur izdrukāt bording passu un nācās iet klāt pie reģistrācijas galda. Šis nosvēra manu rokas bagāžu. Viena svēra 8.5 otra svēra 10. Palaida. Vienīgi prasīja vai es savu GoogYear somu esmu nomērījis , jo izskatās pa lielu un jānomēra. Es teicu nu beidz beidz, ar šo pašu lidoju šurp atšuvās. Bet ja būtu uzstājīgāks un toč liktu mērīt, diez kā būtu.
Jā un Romā, ja neesi bijis pie check in galda, tad tev ap rokas bagāžu nav uzlikta kaut kāda airbaltic bļemba un tad pie iekāpšanas lidmašīnā dažiem vēl svēra rokas bagāžu.
Bet man lidojums asociējas ar citu gadījumu man nevienā vietā lidojot turp ne tikai nepaprasīja bagāžas svaru , man pat nepaskatījās personas apliecinošu dokumentu, gribēju izmēģināt ar ID karti, bet figu, neviens pat nepaskatījās
vai lidostās ir svari,uz kuriem nosvērt gan nododamo, gan rokas bagāžu vēl pirms došanās nodot lielo bagāžu?
Pieej pie jebkura check in galiņa un uzliec somu
Es parasti nosveru uz tām 'lentām' vai kas tie ir, kur brīvs (tur kur neviens nečekojas iekšā).
Visās lidostās līdz šim var atrast.
Es jau arī tā daru, tikai man dikti nepatīk,ka mani tie check in darbinieki sāk intervēt, jo es angliski saprotu dikti minimāli....
Tie laiki, kad airBalticā bez nododamās bagāžas lidmašīnā iekāpu ar vēl 4 somām (vienu gan uz iekāpšanas laiku palūdzu kolēģim ienest) laikam ir pagājuši . Ir bijusi dažāda pieredze. Drošības pēc vajag saglabāt tās bļembas, ko liek pie rokas bagāžas, un var piestiprināt tad, ja nesanāk iet caur check-in.
Bet manuprāt, daudz kas ir atkarīgs arī no lidmašīnas, kas paredzēta lidojumam. Piemēram, lidojumam no Helsinkiem uz Rīgu ar mazo Bombardier viņi drastiski pie geita atņem visas somas, kas kaut nedaudz atgādina rokas bagāžas koferus, un tos pārvadā bagāžas nodalījumā. Svērt gan neko nesver, tikai skatās uz izmēriem.
Tajās mazajās vienkārši nevar iebakāt tās somas virs galvas, nācās likt zem kājām.
Rīgā neviens i neskatījās uz somas izmēriem/svaru, bet Romā, kur piegājām pie reģistrācijas galda, lai noskaidrotu, kurā virzienā jāiet uz lidmašīnu, mums lika nosvērt somas, lai gan bijām jau iečekojušies caur netu.
Jā, Coletya, tieši tā, pamatojums atņemšanai ir lidmašīnas nelielie bagāžas nodalījuma izmēri (man gan, sēžot pēdējā rindā, samsonite rokas bagāžu izdevās iestūķēt augšā). Bet fakts kā tāds man nepatīk, ka rokas bagāžu neļauj ņemt salonā. Stulbi. Tomēr ir labi šo visu zināt iepriekš, lai var sagatavoties
Rīga-Venēcija-Rīga, ar Airbaltic, jūnijā. Neko nesvēra, bet Rīgā lika dažiem čemodānus iebāzt "izmēru rāmī". Vienam kungam neielīda , tad tam sākās problēmas. Venēcijā pat nebija "izmēru rāmja", un daudzi nesa vairākas bagāžas vienības (maisiņi, rokassomas, utt).
Bet ir arī šādi gadījumi
Pasaki, ka iekšā ir drēbes un ja kas tu vari uzvilkt mugurā tos 5 kreklus un kabatās sabāzt kedas, ja viņi neliksies mierā Man šitā nostrādāja Romā, kad lika svērt.
Man romā svēra. Nebija kur izdrukāt bording passu un nācās iet klāt pie reģistrācijas galda. Šis nosvēra manu rokas bagāžu. Viena svēra 8.5 otra svēra 10. Palaida. Vienīgi prasīja vai es savu GoogYear somu esmu nomērījis, jo izskatās pa lielu un jānomēra. Es teicu nu beidz beidz, ar šo pašu lidoju šurp atšuvās. Bet ja būtu uzstājīgāks un toč liktu mērīt, diez kā būtu.
Man arī ir GoogYear soma un Stambulā lika ielikt rāmī, varu svinīgi apliecināt, ka viņa tur ielien (protams, ja nav dikti pārbāzta)
Pēc saviem novērojumiem, manuprāt, somu svēršana/mērīsana ir atkarīga no lidostas darbinieku omas/garastāvokļa.
BCN lidostā māsa par Good year somu maksāja, jo rāmī nelīda, laikam jau viņa bija viņu baigi piebāzusi
Ir reizes, kad sver, un ir reizes, kad nesver...
Londonas lidostās gan neesmu piefiksējusi iespēju nosvērt bagāžu uz brīvajām lentām - tur var gadīties speciāli svari un tas ir maksas pakalpojums
Somu vajag rāmītī likt ar riteņiem uz āru, nelielā leņķī - riteņi vispirms, pēc tam ar spēku iztaisnojot ievietošanas gaitā. kādreiz grūtāk izņemt, bet kopumā nav tik traki. Var likt arī ar riteņiem uz augšu, nekur jau nav norādīts kādā virzienā soma rāmi jāievieto.
martā nesvēra ne Rīgā, ne Romā, tagad maijā reisā Rīga-Venēcija ar nesvēra un nemērīja.
Mani pārsteidz, ja mēs visi zinam kādi ir noteikumi un kas ir atļauts, kāpēc mēs tos neievērojam? airbaltic gadījumā tā ir 1 soma(koferis) pēc izmēriem, nevis tāds, kas aizņem visu plauktu un man nav kur likt savas mantas un šajā 1 vienībā - rokas bagāža - ir iekļauta arī dāmu rokassomiņas, datori utt.. respektīvi rokās var būt tikai koferis... un 1 duty free maisiņš!
Reāli noteikumu ievērošana ir paša ceļotāja pakļaušanās noteikumiem un tālāk jau pa ķēdīti cik lidosta darbinieks būs precīzs savos darba pienākumos.
Katrā ziņā galvenais ir koferis pēc pareiziem izmēriem, tad jau lielākoties lidostās to nesvērs!
Mani pārsteidz, ja mēs visi zinam kādi ir noteikumi un kas ir atļauts, kāpēc mēs tos neievērojam? airbaltic gadījumā tā ir 1 soma(koferis) pēc izmēriem, nevis tāds, kas aizņem visu plauktu un man nav kur likt savas mantas un šajā 1 vienībā - rokas bagāža - ir iekļauta arī dāmu rokassomiņas, datori utt.. respektīvi rokās var būt tikai koferis... un 1 duty free maisiņš!
Reāli noteikumu ievērošana ir paša ceļotāja pakļaušanās noteikumiem un tālāk jau pa ķēdīti cik lidosta darbinieks būs precīzs savos darba pienākumos.
Katrā ziņā galvenais ir koferis pēc pareiziem izmēriem, tad jau lielākoties lidostās to nesvērs!
Bet te jau par izmēriem neviens nejautā, tikai par svaru! Skaidrs, ka, ja koferis izskatīsies milzīgs, to ne tikai svērs, bet arī liks bāzt rāmī - lai gan mani joprojām pārsteidz dažu pasažieru rokas bagāžas vizuāli nosakāmie izmēri. Bet reizēm tomēr sver arī izmēriem atbilstošus koferus. Diemžēl ar to svaru nu ir kā ir - AirBaltikam tas ir, ja tā varētu izteikties, mazākais savā klasē - Rainim un Wizzam ir 10 kg, Easyjet vispār bez ierobežojuma. Es nesaskatu nekādu vajadzību ceļot ar pusi iedzīves, līdz ar to man nododamā bagāža praktiski nekad nav nepieciešama, un ne jau skopuma dēļ - bet man ir vienmēr vajadzīgs dators. Man nav nekas pretī to iestūķēt vienā somā ar drēbēm, bet 8 kg tad iekļauties praktiski ir neiespējami (10 kg varu bez problēmām). AirBaltic paši nav konsekventi savā rīcībā, agrāk vispār drīkstēja datorsomu ņemt atsvišķi, tagad oficiāli nedrīkst, bet vienalga bieži skatās caur pirkstiem, un, līdz ar to pasažieri tiek pieradināti, ka varbūt paveiksies. Tad jau labāk kā Ryanair - 10 kg un strikti viena vienība, 8 kg ir stulba prasība, kurai neredzu nekādu loģisku pamatojumu, un kuru vairums tāpat neievēro.
Sveiki,
Paldies visiem, kas atbildēja. Esmu atgriezusies no ceļojuma ar airBaltic. Vispirms jāsaka, ka es noteikti neesmu no tiem, kas burtiski ievēro noteikumus. Ievēroju tad, ja zinu, ka tie tiek konsekventi kontrolēti. Par Ryanair nekādu jautājumu nav, jo tur zināms, kā lietas notiek. Par airBaltic piekrītu orsonam21. Manuprāt, nav jēgas noteikt pārāk striktu svara ierobežojumu un pēc tam to nekontrolēt. Man tieši tāpat parasti pietiek ar 10 kg, bet ne 8. Tukša soma vien sver ap 3 kg. Un dažu kilogramu dēļ iečekot bagāžu man nešķiet ļoti jēdzīgs naudas tērēšanas veids. Mana reālā pieredze bija tāda, ka Rīgā bagāžu nesvēra un arī svarus joprojām nekur neredzēju ārpus check in. Toties rāmis bija pirms ieejas vārtiem un tajā tobrīd arī viena soma tika stūķēta. Bagāžas vienību skaitam ne Rīgā, ne Amsterdamā netika pievērsta uzmanība. Rīgā man bija trīs: lielā soma atļautā izmērā, maza rokassoma un mazs maisiņš. No Amsterdamas man bija divas vienības: neliela mugursoma un rokassoma un bija arī iečekotā bagāža. Nekādu jautājumu vai aizrādījumu nebija nevienā gadījumā.
Jūnijā lidoju no Parīzes. aiBaltic visur strikti uzsvēra un arī kontrolēja 1 rokas bagāžas vienību.
Jūnijā lidoju no RIX uz FRA un atpakaļ. Rokas bagāžu man BT nesvēra ne Rīgā, ne Frankfurtē.
Vai die, vai die, kādas bezkaunības sarunātas pēc Marikas k-dzes sašutuma par Air Baltic svēršanas paradumiem
Skat.komentu sadaļu! https://tautaruna.nra.lv/slavenibas/305876-mariku-gederti-sadusmo-airbal...
Pacelšu tēmu ar bārdu. Interesē, vai kopš lielā skorbuļa sākšanās airBaltic kaut reizi ir svēruši (pie geita) pasažieru rokas bagāžu?
Man arī pirms tam nebija "laimējies", bet redzējis garāmiedams biju. Tagad vairs ne redzu, ne dzirdu.
P.S. Šī gan tomēr nav īstā tēma, te vairums ierakstu no 2013. gada. Kad ieviesa "smago rokas bagāžu", bija jauna cepšanās. Bet nu jau nav būtiski, gribētos zināt vai kāds ir novērojis eksekūciju atsākšanos.
Divi lidojumi rudenī, nekādas intereses par svaru.