Skatos AAE auto uz nomu pieejami pilnā klāstā, bet kā ar pieredzi tur pārvietoties. Vai viss droši? Ceļu satiksmes noteikumi pastāv un tiek ievēroti? Cik internetā sanācis redzēt tie arābi kā dulli driftē pa koplietošanas ceļiem un nevar saprast vai ir tur noteikumi ko ievērot
Kā viņiem Dubajā ar stāvvietām, ielu malā bez maksas vai visur par maksu?
Vai droši izbraukt ārpus lielajām pilsētām?
Padalaties pieredzē.
Dubaijā ir labi organizēts trafiks! Es teiktu, ka nekas sliktāks/nedrošāks/sarežģītāks par Spāniju vai Itāliju nav. Mēs parkojāmies pārsvarā uz ielas for free, bet tas laikam atkarīgs no rajona - kaut kādās populārās vietās varbūt arī nāksies samaksāt par parkingu.
Ārpus lielajām pilsētām arī ir pilnīgi droši. Vienīgais kad nobraucām no ceļa un iebraucām ar nomas auto tuksnesī, tad gan pēc 200 metriem tas noslīka smiltīs
Bet garāmbraucošie vietējie gan bija ļoti izpalīdzīgi un burtiski 5 minūšu laikā palīdzēja izvilkt mūs atpakaļ uz ceļa.
Sveiki visiem!
Jautājums par nomā ņemta auto papildapdrošināšanu? Vai ir vērts, kāda ir bijusi pieredze?
Jau iepriekš paldies par veltīto laiku!
shustrik varbūt vari padalīties, kā tur viņiem satiksmes vispār. Varbūt ja labi organizēts sabiedriskais transports, tad ar auto ir vērts braukt tikai uz attālākiem punktiem. Kāda tev pieredze?
Kur vispār biji aizbraucis ar auto?
Tieši par Dubaiju - mana kombinācija sabiedriskais, pārsvarā gan metro, plus taxis - bij ok.
switchs es ar sabiedrisko braucu tikai ar autobusu no lidostas uz viesnīcu un atpakaļ. Sajūta bija tāda, ka sabiedriskais ir labs, bet nekursē diez ko bieži, jo nav populārs - visi brauc ar auto. Varbūt priekšstats nepareizs, jo divas reizes vien braucu vienu un to pašu maršrutu
Mēs ar auto bijām aizbraukuši līdz Burj-al-Arab, līdz palmas pussalai, līdz Atlantis viesnīcas jaunbūvei (nu jau pussabrukušai, cik saprotu), un uz otru pusi gandrīz līdz Omanai. Man likās, ka tas ir tīri sakarīgs veids skatīties Dubaijas arhitektūru. Ārpus pilsētas gan redzējām tikai smiltis
Un, starp citu, neviena autonoma Dubaijas lidostā mums neakceptēja vecā parauga vadītāja apliecību bez ES karodziņa. Tā kā ja kādam tāda vēl palikusi - labāk nomainiet.
Pa Dubaju pašu tīri labi var pārvietoties ar sabiedrisko transportu - metro 2 līnijas (ļoti labs un jauks transports) un autobusiņi izvadā visur, kur vajag. Autobusiņi gan reizēm met baigos līkumus - liekas, ka jau esi pie mērķa, bet nē - šis atkal pagriežas un aizbrauc uz otru pusi.
Laba alternatīva ir takši - pat ļoti izdevīgi, ja brauc 3 - 4 cilvēki reizē - sanāk lēti.
Ar nomāto auto viegli braukt pa "jauno Dubaju", bet vecākos rajonos, kā Deirā, var kaklu lauzt.
Braucot pa Emirātiem gan vajag nomāt auto, ceļi ir labi, satiksme pieklājīga un organizēta, viss bija kārtībā. Tikai ar to auto nomu dīvaini - oficiālie kantori - Hertz, Sixt u.c. mūsu tiesības pilnīgi neatzina (visu laiku nesapratu, kur problēma, tagad skaidrs - paldies, Shustrik!). Tad noīrējām auto vietējā kantorī un viņiem bija pilnīgi vienalga, kādas mūsu tiesības.
Domāju, ka vienā ekskursijā vajag izbraukt ar kādu tūrisma kompāniju, jo tur tomēr sniedz ļoti daudz interesantu un nezināmu informāciju par vietējām tradīcijām, dzīvesveidu, kultūru. Bet uz citām vietām jau mierīgi var braukt paši ar auto - vairāk redz un laba pirmatklājēja sajūta. Izbraucām Dreamlend kompleksu, Fudžeiru, Al - Ainu, Abu Dhabi paši - nekādu problēmu!
Jaunos rajonus apskatījām, kombinējot transportus - līdz Marinai ar metro, tad ar taksi līdz Atlantis (tad vēl iekšā laida, tagad laikam nē), tad uz Madinat Jumeira, Lielā bura, un atpakaļ līdz Mall of Emirates - un tur atkal metro iekšā.
Vecos rajonus - metro un veiklās kājiņas!
Ar jaunā parauga tiesībām tu jau nedomā pavisam jaunās?
Es biju domājis pirms tam rezervēt auto un tad uz vietas, kaut kur tuvumā pie hoteļa savākt. Varbūt cenas līdzīgas uz vietas kā pirms tam netā rezervējot un nav vērts?
Ja plāno tikai pa pilsētām pārvietoties, manuprāt, sabiedriskais ir pietiekami labs un arī lēts, arī taxi ir lētāks salīdzinoši ar Eiropas cenām. Mēs izbraukājām Abu Dabi un Dubaiju ar sabiedrisko + taxi. Visi saraksti arī ir atrodami internetā.
Paldies par padomiem. Pašreiz plānoju ko apskatīt un lielākā daļa objektu sanāk Dubajā un tad varbūt tiešām nemaz nevaig tur iespringt uz auto nomāšanu, jo lielākā pārvietošanās tad man sanāktu pa pašu Dubaju un Sardžu.
Ārpus Dubaijas pašreiz vienīgais dēļ kā patiešām ir vērts izbraukt ir Sheikh Zayed Grand Mošeja iekš Abu Dabi. Varbūt vēl kaut ko piemeklēšu.
Es nesapratu komentāru par Atlantis hoteli shustrik, kā to domāji ka pussabrucis viņš? Pagooglēju un neatradu ka kaut kādas problēmas ar viņu, varbūt vienkārši atslēgas vārdus nezinu.
Labāk rezervēt iepriekš, jo ir gadījies ka konkrētā dienā lidostas nomā nav mašīnas, dīvaini - bet gadījās!
Par tiesībām - man ir vecākas, bet ļoti līdzīgas - 2 bildes ir, Eiro zīme ir - bet nederēja. Turpat blakus viens krievu un viens angļu pāris rādīja kaut kādas A4 formāta lapas, un tās pieņēma kā normālu dokumentu - viņi mašīnu dabūja. Mēs vēl gājām uz CSDD un stāstījām savu sāpi, bet tur neko nemācēja paskaidrot.
switchs, par tiesībām - man prasīja, lai ir EU karodziņš, nekas vairāk viņiem neinteresēja. Viņiem ir saraksts ar valstīm, kuru tiesības akceptē, tur ir rakstīts EU, un ja ir EU karodziņš, tad viņi pieņem. Nekādi argumenti par to, ka Latvija ir EU valsts nelīdz. Līdz tikai karodziņš. Tas gan ir pretrunā ar burkas rakstīto, tā kā varbūt situācija tagad savādāka - es ņēmu auto 2008. gadā, tas ir nu jau gandrīz 5 gadus atpakaļ.
Par Atlantis - diemžēl nevaru tagad ātri atrast, bet pāris gadus atpakaļ lasīju rakstu par Dubaijas pamestajiem projektiem, un tur tajā starpā bija Atlantis, un bildes no viņa, kuras liecināja par to, ka būvlaukums ir vienkārši pamests. Prieks, ka viņu pabeidza, tomēr diezgan grandioza būve
Atlantis viesnīca tika atklāta 2008. gada beigās. Pati viņu apmeklēju 2011. gadā, tā ka dēvēt to par pussabrukušu nav pamata.
Njā, nevaru nekādīgi atrast to rakstu. Laikam kaut ko pats izsapņoju.
Lidojām 2011.gadā ar AIRBALTIC uz 9 dienām novembrī. Ielidojot trijos naktī, devāmies lidostā nomāt auto, ļoti gribējās braukt ar lēto (ap 20santīmi litrā) benzīnu. Pie vietējām firmām ar LV vadītāja apliecību nav problēmu - izvēlējāmies TAMĀRU. Noma 9 dienām ar navigāciju (arī latviski KRISTĪNES balsī) izmaksāja 138 lati. Ar parkošanos problēmu nebija. Izbaudījām iespēju Dubaijā al Mamzar parkā (labiekārtotās pludmales ir par simbolisku maksu) iebraukt pie tieši pludmales, izbraukājām arī visus klasiskos tūristu maršrutus - Abudabi, Al-ainu, Fudžeiru.
Formāli vajag t.s. IDL - internacionālās tiesības (vispār tie ir kaut kādi pilnīgi kreisi papīriši, ko pa maksu var nopirkt internetā). Diemžēl Latvijā īsti nevar tādas dabūt.
Es CSDD (Miera ielā) dabūju vēstuli angļu valodā, ka tipa Latvijas izdotās tiesības atbilst kaut kam tur utt. (kaut kādi lati bija jāsamaksā). Pēc viņu teiktā tas ir analogs IDL.
Ar šo vēstuli esmu jau 3x emirātos īrējis visādos auto kantoros (t.sk. Eurocar, Budget) pilnīgi bez problēmām.
Vispār jau AAE pa lielam ir ļoti auto draudzīga (ja pierod pie viņu braukšanas stila, piemēram, apdzīt pa labo) un manuprāt noteikti to vajag darīt (varbūt izņemot Dubajas galvenajiem punktiem, kur droši vien var iztikt arī ar metro/taksi).
Pēc visa izlasītā bišk bail ņemt uz priekšu to auto (lai gan vajadzētu būt ka tā būs lētāk). Uztaisīšu priekšapmaksu kādā kantorī un uz vietas neiedos auto, teiks sorry nav īstie dokumenti
Nu varbūt pēc ivara ieteikuma jādabū IDL analogs no CSDD. Ar IDL noteikti var izīrēt jebkurā.
Man bija šādas pat bailes, kad taisījos īrēt auto ASV, jo visos autonomu noteikumos bija rakstīts ka vajag IDL. Beigās nebija nekādu problēmu ar mūsu patreizējo vadītaja apliecību.
No notikumu vietas. Mūsu tiesības te neņem zināmie kantori. Nekādi skaidrojumi nelīdz. Sarunāju lokālā kantorī. Tam der tiesības, bet šie atkal nepiedāvā kasko, tā esot visos aae. Nu neko paņēmu bez. Tagad atbraucu uz hoteli jau 2 vietās saskrāpēts, velns tik sazin no kā. Tagad jālauza galva kas nu būs. Teica jebkurš bojājums 300 lati. Ir kādi ieteikumi? auto vēl 2 dienas jālieto.
Skrāpējumus var mēģināt kadā servisā ar pulētāju dabūt nost
Vai kāds ir mēģinājis CSDD samainīt vecās tiesības uz jaunām pirms derīguma termiņa beigām (man derīgas vecās ir vēl līdz 08/2014)?
Uz CSDD var iet mainīt tiesības, tad, kad ienāk prātā. Protams, CSDD darba laikā.
http://www.csdd.lv/lat/vad_kva/vaditaja_apliecibas_maina_un_atjaunosana/
Tas nepalīdzēs, ja būs jaunās tiesības. AAE nemaz neskatās uz tavām tiesībām fizsiki, pietiek, ka pasaki ka esi no Latvijas, viņi skatās sarakstus kaut kādus un saka čušš. Visu labu.
Varbūt vari teikt, ka esi no European Union (Eiropas Savienības)?
Mana ideja ir aizsūtīt e-pastu SIXT vai citai respektablai ārvalstu autonomai AAE ar jautājumu vai Latvijas vecās un jaunās tiesības der, lai paņemtu auto. Palūgt, lai atbildi atsūta gan arābu, gan angļu valodā. Ja pa e-pastu teikts, ka LV tiesības der, tad veikšu priekšapmaksu un ar izprintētu e-pastu došos izņemt mašīnu. Ja nedos, tad vismaz varētu mēģināt naudu dabūt atpakaļ vēlāk.
Aizsūtīju e-pastus un saņēmu noliedzošas atbildes no visiem lielākajiem auto nomātājiem : Hertz, Avis, Dollar, Thrifty, Sixt, Budget. Pat vietējā kompānija FastUAE pateica, ka bez International Driver's Permit neko nedos.
Kādos kantoros īsti var dabūt mašīnu ar LV jaunā parauga apliecību??
Auto var dabūt tikai vietējos auto nomas kantoros - tie nav lidostā, bet pilsētās, viesnīcu tuvumā un nevieš sevišķu uzticību. Mums tā arī pateica - mašīnu dabūt varat, brauciet, bet - ja Jūs noķers, nebūs labi (kas tieši, nezinu, bet pieļauju, ka būtu sods). Paveicās, jo izbraucām visus Emirātus bez problēmām. Tikai izrādījās, ka mašīna iedota ar gandrīz tukšu bāku, ko reāli konstatējām jau tuksnesī (bet atkal paveicās). Tomēr vairāk kaut kā negribas atkārtot šāda veida pasākumu.....
Es no tāda maza kantora joprojām neesmu saņēmis drošības naudu atpakaļ
Aizsūtīju e-pastus un saņēmu noliedzošas atbildes no visiem lielākajiem auto nomātājiem : Hertz, Avis, Dollar, Thrifty, Sixt, Budget. Pat vietējā kompānija FastUAE pateica, ka bez International Driver's Permit neko nedos.
Vajadzēja paprasīt, vai International Driver's Permit vietā der tā arhīva izziņa, ko var dabūt CSDD. Jo citu neko Latvijas iedzīvotāji dabūt nevar. Ja neder, tad nesaprotu, par ko mūs tā diskriminē. Turklāt visur, kur tās tiek pieprasītas, paši iznomātāji brīnās, kad saku, ka Latvijā tādu neizdod. Kā, to taču varot dabūt visās pasaules valstīs!
Izziņa arī neder. Tādu no CSDD dabūjām angļu valodā ar visiem spiedogiem, bet mūsējo Dubajā neatzina, jo Latvija neesot iestājusies kaut kādā federācijā (pie tāda slēdziena beidzot nonāca Latvijas puse).
Priekšā stāvošais angļu pāris, un vēl kazahu puisis gan dabūja mašīnu ar savām izziņām.