Atzveltnes (ne)nolaišana lidmašīnā

43 replies [Last post]
bebrs
Offline
Joined: 17/10/2015
Posts: 72
Last seen: 36 weeks ago

(Pārceļu atsevišķā tēmā — Juris)

Konflikts starp pasažieriem par sēdvietas atgāzšanu beidzas ar lidmašīnas atgriešanos lidostā

https://beatofhawaii.com/hawaiian-airlines-flights-encounter-multiple-is...

Māris
Offline
Joined: 08/04/2009
Posts: 4153
Last seen: 17 hours ago

"Atgāzšanu" Atgāšanu. Bez z.

Bet vispār - kas tiem amerikāņiem ir, viņi mūždien kašķējas par tām sēdvietas atgāŠanām. Manuprāt, ja reiz tāda opcija pastāv, tad katram ir tiesības savu sēdvietu regulēt pēc paša brīvas izvēles. Protams, atgāztu netur ēdināšanas un pacelšanās vai nolaišanās laikā. Bet lidojuma vidū, īpaši garajos lidojumos, tas tomēr palīdz nedaudz vieglāk pārlaist lidojumu.

gklavs
Offline
Joined: 24/01/2017
Posts: 2397
Last seen: 28 min ago

Māris wrote:

"Atgāzšanu" Atgāšanu. Bez z.

Bet vispār - kas tiem amerikāņiem ir, viņi mūždien kašķējas par tām sēdvietas atgāŠanām. Manuprāt, ja reiz tāda opcija pastāv, tad katram ir tiesības savu sēdvietu regulēt pēc paša brīvas izvēles. Protams, atgāztu netur ēdināšanas un pacelšanās vai nolaišanās laikā. Bet lidojuma vidū, īpaši garajos lidojumos, tas tomēr palīdz nedaudz vieglāk pārlaist lidojumu.

Lidoju DEN-FRA, viens patumšas ādas krāsas vīrietis man priekšā, uzreiz pēc pacelšanās nolaida atzveltni. Tas bija pretīgākais lidojums, ko esmu pieredzējis. Man aiz muguras meitene nevarēja atlaist savu krēslu, un manus mēģinājumus apturēja, laipni ludzam to nedarīt.

orsons21
Online
Joined: 04/01/2009
Posts: 15269
Last seen: 5 min ago
Location:

Nu bet garajos lidojumos tak 80% priekšā sēdošo nolaiž krēslu, turklāt, spriežot pēc virziena, lidojums bija naktī!

Ja jau meitene laipni lūdza Tevi to nedarīt, tad varēji mēģināt sarunāt barteri - viņa vienojas ar Tev priekšā sēdošo kungu, un Tu, savukārt, negāzies viņai virsū Smile!

asaris52
Offline
Joined: 27/11/2018
Posts: 152
Last seen: 5 weeks ago

Ļoti bieži atgāž tieši īsajos reisos, kur tam vispār nav pamats, principā man liekas, ka pirms atgāšanas normāli būtu, ka palūdz otram vai netraucēs, nevis vienkārši "nagļakā" atgāž, bet neesmu vēl redzējis, ka kāds jautātu.

Pa nakti - skaidrs, visi guļ, pa lielam domino efekets, pēdējam varbūt vissliktāk.

Māris
Offline
Joined: 08/04/2009
Posts: 4153
Last seen: 17 hours ago

gklavs wrote:

un manus mēģinājumus apturēja

Viņai nav tādu tiesību apturēt Tavus mēģinājumus. Kaut gan pēc etiķetes it kā jau vajadzētu palūgt aizmugurē sēdošajam atļauju, pirms nolaist savu krēslu. Ja aizmugurē sēdošais protestē, bet dara to ļoti pieklājīgi un viņam ir kāds labs pamatojums, tad es varbūt piekāptos un paciestos, bet, ja vienkārši pieprasa neatlaist, nu tad sorry, bet tev tomēr būs vien jāpaciešas.

Asari52,

Eiropā (īpaši, protams, Austrumeiropā) parasti neko nejautā, toties amerikāņi, starp citu, tiešām vienmēr pajautā. Viņiem pieklājība tomēr ir augstākā līmenī. (Un tad pēc tam kašķējas Grin)

Hanss
Offline
Joined: 31/10/2008
Posts: 289
Last seen: 4 weeks ago

Par krēslu atgāšanu - nepiekritīšu dažiem un atvainojos, ja mans viedoklis nesaskan ar citiem. Tas gan attiecas uz starppisētu autobusiem Latvijā. Mans viedoklis - ja reiz autobusa ražotājs - konstruktors ir paredzējis sēdekļa atgāšanu, tad man ir visas tiesības to darīt. Ja aizmugurē sēdošā tante, beibe, onkulis vai kāds cita persona visas savas somas un iepirkumu maisiņus sakrāmējusi sev klēpī un neizmanto plauktu, kur novietot rokas bagāžu, tad man nav jājūtas vainīgam, ja es brauciena trīs stundas vēlos pavadīt ērti. Varbūt no malas izliekos rupjš un nepieklājīgs, bet ja aizmugurē sēdošā persona sāk mani saukt visādos sliktos vārdos, kuru nozīmi reizēm pat es nezinu, un sola saukt policiju, tad es izmantoju autobusa sniegtās priekšrocības. Man domāt, ka tas varētu attiekties arī uz lidojumiem.

Erix

gklavs
Offline
Joined: 24/01/2017
Posts: 2397
Last seen: 28 min ago

Augstāk minētais gadījums lidmašīnā, visticamākais radās personīgo īpašību dēļ.

Es pēc dabas esmu pacietīgs - un savu lidojumu nomocīju - bet ja es būtu karstasinīgs, un tumšas ādas krāsas cilvēkus necienošs, nu nezinu gan…

Par atļauto un aizliegto - var diskutēt stundām, bet katrs jau pēc sevis šis atļaujas piemēro.

Hanss - diez ko Tu darītu, ja būtu izvēlējies palasīt grāmatu, bet priekšā sēdošais, atzveltni būtu noliecis Tev klēpī?

Slavētu autobusu ražotājus ? Smile

Hanss
Offline
Joined: 31/10/2008
Posts: 289
Last seen: 4 weeks ago

gklāvs - man žēl, bet es autobusos guļu. Otrs - nekad neesmu protestējis pret priekšā sēdošā tiesībām, jo bijuši gadījumi, kad atlaiž sēdekli.

Erix

jtt
Offline
Joined: 15/11/2014
Posts: 4776
Last seen: 24 min ago

Atlaižamais krēsls ir problēma, gan autobusos, gan lidmašīnās (vilcienos /ICE/ ar šādu opciju bija pietiekami daudz telpas, lai pat ar priekšējā atlaistu sēdekli varētu turpināt pusdienot, kaut ne pārāk ērti), īpaši tiem, kas nesēž pie ejas. Neminiatūram personāžam izšļūkt no loga caur vēl 2 krēsliem (lidmašīnā), ja visi priekšējie atlaisti, ir neliels varoņdarbs. Problēmai nav pārvadātāju akceptējama risinājuma, neviens nepalielinās atstarpes starp rindām līdz ērtām (samazinās kopējais pārdodamo sēdvietu skaits), attiecīgi klopes ekonomiskajos salonos ik pa laikam gadīsies. Man domāt, ka Eiropas attālumu lidojumiem ideja par stāvvietām varbūt nemaz nav tik peļama.

propers
Offline
Joined: 19/06/2014
Posts: 4763
Last seen: 16 hours ago

Ražotājs nevar paredzēt ka ar transporta līdzekli tiks pārvadāta cūka kuru protams ērtāk piefiksēt ir guļus stāvoklī. Un ja aizmugurē sēž grūtniece vai sieviete ar jaundzimušo. Un vai aizmugurē sēdošajam ir tiesības apēst kādu zupiņu vai jādodas to darīt uz labierīcībām?

AndrisG
Offline
Joined: 11/10/2013
Posts: 620
Last seen: 4 hours ago
Location: RIX

Manuprāt, ražotāja tehniskie risinājumi nav arguments to nepārtrauktai izmantošanai, ignorējot savstarpējo toleranci. Domāju, ka krēsla atlaišana ir normāla laikā, kad vairums cilvēku lidmašīnā guļ, t.i. naktī. Pārējā laikā loģiska un primāra ir tiesība lietot galdiņu, piemēram. Tāpēc laikā, kad vairums pasažieru neguļ, atzveltnes atgāšana būtu saskaņojama ar aizmugurē sēdošā interesēm.

Man vienreiz arī priekšējais atgāza krēslu nebrīdinot, gandrīz dabūju pusdienas klēpī. Nešķiet, ka šāda rīcība ir korekta un izriet no viņa tiesībām vai ražotāja paredzētā.

Naktī, savukārt, ir tikai pieklājīgi ļaut citiem gulēt un attiecīgi tam pakārtot savu ēšanu nestandarta laikā u.t.t.

Nē nu var jau protams naktī iet un pieprasīt, lai salonā slēdz lielo gaismu, jo ražotājs tak tādu ir paredzējis un man tā labāk patīk - no tumsas baidos.

trakulis
trakulis's picture
Offline
Joined: 15/10/2011
Posts: 1981
Last seen: 4 years ago
Location: RIX

Jā. Ieročus arī ražo, lai ar tiem nogalinātu. Civilizētā sabiedrībā neviens neskraida pa ielu ar stroķi, šaudīdamies uz visām pusēm tikai tāpēc, ka stroķis tam ir paredzēts.

trafs
Offline
Joined: 15/05/2017
Posts: 1765
Last seen: 38 min ago

Es gan gribētu iemest ar akmeni ražotājiem - laikos, kad attālumi starp beņķiem bija brīvāki, būtu normāli likt atgāžamos beņķus. Tagad, lopu vāģa konfigurācijā, kur tāpat brīvas vietas nav, ielikt nolaižamu atzveltni ir vienkārši muļķīgi. Nupat izbaudīju norvēģu B738, kur starp mani un priekšā nolaisto beņķi nebija vietas pat kabatas formāta grāmatai. Tad jau labāk kā citiem zemcenniekiem - nav nolaižams un viss! Vai kā BT jaunajam CS300 - krēsla sēdeklis pavirzās uz priekšu, bet atzveltnei tikai augšdaļa iespiežas aizmugurē sēdošā telpā.

Hanss
Offline
Joined: 31/10/2008
Posts: 289
Last seen: 4 weeks ago

Nez cik korekti salīdzināt transporta līdzeklī guļošos ar cūkām...

Erix

Pavirsis
Pavirsis's picture
Offline
Joined: 15/08/2011
Posts: 720
Last seen: 7 hours ago

Risinājums. Kad atnes pārtiku, aizmugurējais pasažieris ēdina un dzirdina sev klēpī gulošo priekšējo "zīdaini". Smile

Juris
Offline
Joined: 29/10/2008
Posts: 20447
Last seen: 7 weeks ago
Location: RIX

Es pievienojos tiem, kas uzskata, ka atzveltnes nolaišana vai nenolaišana ir sēdētāja ziņā.

Aizmugurē sēdošo mēģinu pabrīdināt, kad to darīšu (nevis vienoties, jo viņam nav teikšana).

Starptautiskajos (un īpaši garajos) reisos dienas un nakts jēdziens ir diezgan nosacīts, tā ka ne manā ziņā, kad kādam gulēt un kad nē.

Ja aizmugurē sēdošais savu krēslu nevar nolaist, jūtu līdzi, ka viņam nav pavecies ar vietu, bet savu miegu tāpēc netaisos bojāt.

Jā, ir gadījies, ka priekšējā atzveltne rada neērības man, bet neko darīt.

evo
Offline
Joined: 29/10/2008
Posts: 999
Last seen: 2 hours ago

Pieminēt dienu un nakti nav īpaši korekti - vienā lidojumā var škērsot samērā daudz laika joslas un mēs nezinām no kuras uz kuru joslu pārvietojas konkrētais ceļabiedrs un nezinām cik stundas viņš jau ir lidojis. vai tiešām ir jāgaida nakts... kas ir nakts? Smile ja es jau lidoju 24h un neesmu gulējis? Smile

shustrik
Offline
Joined: 02/04/2012
Posts: 2508
Last seen: 4 days ago
Location: SEA

It kā neesmu neparasti īsa auguma (178cm), bet man nekad lidmašīnā priekšā sēdošā atzveltnes nolaišana nav sagādājusi neērtības lielākas par “pārlikšu dzērienu sev tuvāk”. Tāpēc lidmašīnā paļaujos uz to, ka ražotājs ir paredzējis visas šīs nianses, un man par to nav īpaši jāaizdomājas. Esmu redzējis, ka dažreiz stjuartes, dalot ēdienu, palūdz dažiem pasažieriem pacelt atzveltnes, manuprāt tā arī tam jānotiek - ja Tev tiešām priekšā sēdošais rada neciešamus apstākļus, tad pasauc stjuarti un lai viņa objektīvi izvērtē.

Autobusos gan bilde ir savādāka - acīmredzot, tur ražotājiem šīs aspekts neinteresē, un dažreiz var savu krēslu nolaist tik tālu, ka atzveltne pat noguļās uz aizmugurējā sēdekļa. Tur gan jāmeklē kompromiss starp abu pasažieru interesēm pašiem.

laukjis
laukjis's picture
Offline
Joined: 08/01/2009
Posts: 867
Last seen: 2 hours ago

shustrik wrote:

ražotājs ir paredzējis visas šīs nianses,

Līdz šim un arī joprojām domāju, ka ar ražotāju te nav nekāda sakara, bet gan tikai pasūtītājam te ir teikšana, kas vadoties no savas alkatības ir noteicis cik lielām spraugām starp beņķiem būs būt. Man vistrakākie lidojumi ir bijuši ar KLM boeing 747, kur pie maniem 190cm kājām vietas bez visām krēslu nolaišanām gandrīz vispār nav un vienkārši neļāvu priekšā sēdošajiem nolaist šīs atzveltnes, kur vienreiz nonāca līdz pamatīgam konfliktam.

Kopš tās reizes tālajiem reisiem KLM neizskatu kā šķiru... bet varbūt tagad kas mainījies...

Lei Fengs
Lei Fengs's picture
Offline
Joined: 26/07/2013
Posts: 11329
Last seen: 2 weeks ago

 

 

AShs
Offline
Joined: 29/12/2014
Posts: 789
Last seen: 30 weeks ago

Kad garāka auguma pasažieris iesēžas ekonomiskās klases beņķī, viņa ceļi jau atduras pret (atkarībā no lidmašīnas) vai nu krēsla metāla konstrukcijām, cietu plastmasu vai mīkstu atzveltni. Tanī brīdī, kad priekšā sēdošais izdomā atlaist beņķi, šādam aizmugurē sēdošajam var rasties gana kritiska situācija - no nespējas pakustēties līdz asām sāpēm ceļos. Tanī brīdī jebkurš etiķetes eksperts var iet atpūsties Smile

 

2023: VNO TLL CPH ARN HEL OSL BGO GOT MUC VIE MXP OVD BCN LIS MAD DUB OTP VCE HAM

2022: MUC AGP CPH TLL VIE SOF ZRH TBS IST

2020-2021: MSQ LED SVO VNU MAD MUC DUS VIE BUD PRG TXL AMS

Lei Fengs
Lei Fengs's picture
Offline
Joined: 26/07/2013
Posts: 11329
Last seen: 2 weeks ago

Mani satrauc doma par ļoti manierīga indivīda atrašanos lidmašīnā parastajā (lētajā). Kurā brīdī pasažieris parastais kļūst ellīgi dusmīgs uz pasažieri-manieru ekspertu? Smile

 

 

Māris
Offline
Joined: 08/04/2009
Posts: 4153
Last seen: 17 hours ago

Nu tad garāka auguma pasažierim jāpērk biļete biznesa klasē. Atzveltnes ir paredzētas nolaišanai, viss, jautājums ar to ir izsmelts.

Bzh
Online
Joined: 03/12/2012
Posts: 1750
Last seen: 10 min ago

Māris wrote:

Nu tad garāka auguma pasažierim jāpērk biļete biznesa klasē. Atzveltnes ir paredzētas nolaišanai, viss, jautājums ar to ir izsmelts.

Izstāstīsi, ko man bērnībā vajadzēja darīt, lai es neizaugtu tik garš, ka man lidmašīnā nav vietas kājām? Un vai to vispār var kaut kā ietekmēt? Manuprāt, šī ir tieši tāda pati diskriminācija kā diskriminācija pēc dzimuma, pēc vecuma utmldz Smile

Šis viedoklis ir mans un attiecas uz mani, pat, ja reizēm tas ir uzrakstīts vispārējā formā :)

AShs
Offline
Joined: 29/12/2014
Posts: 789
Last seen: 30 weeks ago

Bzh wrote:

Izstāstīsi, ko man bērnībā vajadzēja darīt, lai es neizaugtu tik garš, ka man lidmašīnā nav vietas kājām? Un vai to vispār var kaut kā ietekmēt? Manuprāt, šī ir tieši tāda pati diskriminācija kā diskriminācija pēc dzimuma, pēc vecuma utmldz Smile

Tieši to pašu gribēju rakstīt Smile Jebkuram ir tiesības uz līdzvērtīgu attieksmi un līdzīgu pakalpojumu neatkarīgi no rases, krāsas, svara, izmēra. Un es nesaku, ka nedrīkst nolaist atzveltni, bet var saprast aizmugurē sēdošo, kuram, iespējams, tanī brīdī sāpes ir tādas, ka etiķete bišku piemirstas.

Visjautrāk ir, ka esi iespiests jau tā šaurajā ekon klases beņķī, bet blakus nosēžas kāds, kurš ir 2x platāks kā vidēji, līdz ar to manevra iespējas kļūst vēl mazākas (šī iespējamība visreālākā ir vietējos amerikas reisos, kur šādu indivīdu daudzums ir procentuāli lielāks).

2023: VNO TLL CPH ARN HEL OSL BGO GOT MUC VIE MXP OVD BCN LIS MAD DUB OTP VCE HAM

2022: MUC AGP CPH TLL VIE SOF ZRH TBS IST

2020-2021: MSQ LED SVO VNU MAD MUC DUS VIE BUD PRG TXL AMS

Vija
Offline
Joined: 11/09/2011
Posts: 80
Last seen: 2 days ago

Māris wrote:

Nu tad garāka auguma pasažierim jāpērk biļete biznesa klasē. Atzveltnes ir paredzētas nolaišanai, viss, jautājums ar to ir izsmelts.

Avārijas izejas durvis ir paredzētas izkāpšanai, vai tāpēc pa tām pasažieri iekāpj/izkāpj? Tāpat ar atzveltnēm, kas paredzētas nolaišanai - ja reiss ir daudzas stundas, pabrīdinot aizmugurē sēdošo, atzveltni var nolaist un gulēt ērtāk. Ja reiss dažas stundas, atstarpe starp krēsliem maza, kāpēc  sagādāt neērtības aizmugurē sēdošajam?  Tikai tāpēc, ka atzveltne paredzēta nolaišanai? Smile

 

Māris
Offline
Joined: 08/04/2009
Posts: 4153
Last seen: 17 hours ago

Vispār es piekrītu par īsajiem reisiem. Runāju par tiem, kas garāki par 4-5 stundām.

kristoff
Offline
Joined: 09/03/2011
Posts: 586
Last seen: 1 hour ago

Nesaprotu, ar ko gan īsais reiss ir mazāk pieļaujams gulēšanai, ja lido ļoti agri no rīta (izlido 7.00, lidostā jābūt 5.00, bet jāceļas 3.00) vai ļoti vēlu vakarā vai arī vienkārši šis reiss ir starpkontinentālā lidojuma sastāvdaļa. Negulēsi taču lidostā starp reisiem!

Vatņik/ork/krimnašist, ar tevi nediskutēju!

AShs
Offline
Joined: 29/12/2014
Posts: 789
Last seen: 30 weeks ago

es pats būdams 2m atzevltni nolaižot paskatos, vai aizmugurē kāds sēž. Ja sēž, mēdzu nenolaist, jo sevišķi, ja redzu, ka tur tik pat garš kā es Smile Tiesa jaunajās AB lidmašīnās nav nemaz tik kritiski vairs ar to vietu. Propelleros gan, tur ir ceļi priekšā sēdošajam mugurā, un, šajās lidmašīnās pat nav avārijas izejas, tātad nav opcijas piepirkt labāku vietu.

2023: VNO TLL CPH ARN HEL OSL BGO GOT MUC VIE MXP OVD BCN LIS MAD DUB OTP VCE HAM

2022: MUC AGP CPH TLL VIE SOF ZRH TBS IST

2020-2021: MSQ LED SVO VNU MAD MUC DUS VIE BUD PRG TXL AMS

Juris
Offline
Joined: 29/10/2008
Posts: 20447
Last seen: 7 weeks ago
Location: RIX

Bzh wrote:

Izstāstīsi, ko man bērnībā vajadzēja darīt, lai es neizaugtu tik garš, ka man lidmašīnā nav vietas kājām? Un vai to vispār var kaut kā ietekmēt? Manuprāt, šī ir tieši tāda pati diskriminācija kā diskriminācija pēc dzimuma, pēc vecuma utmldz Smile

Par to mūsdienās ir visplašākā duskusija, vai vienāda attieksme ir tad, kad visiem dod vienādu starta laiku, vai tad, kad katram dod savu handikapu, lai maratonā visi šķērsotu finiša līniju vienlaikus, neatkarīgi no spējām un treniņiem… Manu loģiskāks liekas pirmais variants, ka katrs ekonomiskaja klasē saņem tāda paša izmēra vietu. Nesanāk tur īsti diskriminācija. Produktīvāk manuprāt ir domāt par jomām, kur Tavam garumam savukārt ir priekšrocības (tādu nav maz), un izmantot tās, lai par nopelnīto varētu piepirkt avārijas izejas vietas. Smile