(Pārceļu atsevišķā tēmā — Juris)
Konflikts starp pasažieriem par sēdvietas atgāzšanu beidzas ar lidmašīnas atgriešanos lidostā
https://beatofhawaii.com/hawaiian-airlines-flights-encounter-multiple-is...
"Atgāzšanu" Atgāšanu. Bez z.
Bet vispār - kas tiem amerikāņiem ir, viņi mūždien kašķējas par tām sēdvietas atgāŠanām. Manuprāt, ja reiz tāda opcija pastāv, tad katram ir tiesības savu sēdvietu regulēt pēc paša brīvas izvēles. Protams, atgāztu netur ēdināšanas un pacelšanās vai nolaišanās laikā. Bet lidojuma vidū, īpaši garajos lidojumos, tas tomēr palīdz nedaudz vieglāk pārlaist lidojumu.
"Atgāzšanu" Atgāšanu. Bez z.
Bet vispār - kas tiem amerikāņiem ir, viņi mūždien kašķējas par tām sēdvietas atgāŠanām. Manuprāt, ja reiz tāda opcija pastāv, tad katram ir tiesības savu sēdvietu regulēt pēc paša brīvas izvēles. Protams, atgāztu netur ēdināšanas un pacelšanās vai nolaišanās laikā. Bet lidojuma vidū, īpaši garajos lidojumos, tas tomēr palīdz nedaudz vieglāk pārlaist lidojumu.
Lidoju DEN-FRA, viens patumšas ādas krāsas vīrietis man priekšā, uzreiz pēc pacelšanās nolaida atzveltni. Tas bija pretīgākais lidojums, ko esmu pieredzējis. Man aiz muguras meitene nevarēja atlaist savu krēslu, un manus mēģinājumus apturēja, laipni ludzam to nedarīt.
Nu bet garajos lidojumos tak 80% priekšā sēdošo nolaiž krēslu, turklāt, spriežot pēc virziena, lidojums bija naktī!
Ja jau meitene laipni lūdza Tevi to nedarīt, tad varēji mēģināt sarunāt barteri - viņa vienojas ar Tev priekšā sēdošo kungu, un Tu, savukārt, negāzies viņai virsū !
Ļoti bieži atgāž tieši īsajos reisos, kur tam vispār nav pamats, principā man liekas, ka pirms atgāšanas normāli būtu, ka palūdz otram vai netraucēs, nevis vienkārši "nagļakā" atgāž, bet neesmu vēl redzējis, ka kāds jautātu.
Pa nakti - skaidrs, visi guļ, pa lielam domino efekets, pēdējam varbūt vissliktāk.
un manus mēģinājumus apturēja
Viņai nav tādu tiesību apturēt Tavus mēģinājumus. Kaut gan pēc etiķetes it kā jau vajadzētu palūgt aizmugurē sēdošajam atļauju, pirms nolaist savu krēslu. Ja aizmugurē sēdošais protestē, bet dara to ļoti pieklājīgi un viņam ir kāds labs pamatojums, tad es varbūt piekāptos un paciestos, bet, ja vienkārši pieprasa neatlaist, nu tad sorry, bet tev tomēr būs vien jāpaciešas.
Asari52,
Eiropā (īpaši, protams, Austrumeiropā) parasti neko nejautā, toties amerikāņi, starp citu, tiešām vienmēr pajautā. Viņiem pieklājība tomēr ir augstākā līmenī. (Un tad pēc tam kašķējas )
Par krēslu atgāšanu - nepiekritīšu dažiem un atvainojos, ja mans viedoklis nesaskan ar citiem. Tas gan attiecas uz starppisētu autobusiem Latvijā. Mans viedoklis - ja reiz autobusa ražotājs - konstruktors ir paredzējis sēdekļa atgāšanu, tad man ir visas tiesības to darīt. Ja aizmugurē sēdošā tante, beibe, onkulis vai kāds cita persona visas savas somas un iepirkumu maisiņus sakrāmējusi sev klēpī un neizmanto plauktu, kur novietot rokas bagāžu, tad man nav jājūtas vainīgam, ja es brauciena trīs stundas vēlos pavadīt ērti. Varbūt no malas izliekos rupjš un nepieklājīgs, bet ja aizmugurē sēdošā persona sāk mani saukt visādos sliktos vārdos, kuru nozīmi reizēm pat es nezinu, un sola saukt policiju, tad es izmantoju autobusa sniegtās priekšrocības. Man domāt, ka tas varētu attiekties arī uz lidojumiem.
Augstāk minētais gadījums lidmašīnā, visticamākais radās personīgo īpašību dēļ.
Es pēc dabas esmu pacietīgs - un savu lidojumu nomocīju - bet ja es būtu karstasinīgs, un tumšas ādas krāsas cilvēkus necienošs, nu nezinu gan…
Par atļauto un aizliegto - var diskutēt stundām, bet katrs jau pēc sevis šis atļaujas piemēro.
Hanss - diez ko Tu darītu, ja būtu izvēlējies palasīt grāmatu, bet priekšā sēdošais, atzveltni būtu noliecis Tev klēpī?
Slavētu autobusu ražotājus ?
gklāvs - man žēl, bet es autobusos guļu. Otrs - nekad neesmu protestējis pret priekšā sēdošā tiesībām, jo bijuši gadījumi, kad atlaiž sēdekli.
Atlaižamais krēsls ir problēma, gan autobusos, gan lidmašīnās (vilcienos /ICE/ ar šādu opciju bija pietiekami daudz telpas, lai pat ar priekšējā atlaistu sēdekli varētu turpināt pusdienot, kaut ne pārāk ērti), īpaši tiem, kas nesēž pie ejas. Neminiatūram personāžam izšļūkt no loga caur vēl 2 krēsliem (lidmašīnā), ja visi priekšējie atlaisti, ir neliels varoņdarbs. Problēmai nav pārvadātāju akceptējama risinājuma, neviens nepalielinās atstarpes starp rindām līdz ērtām (samazinās kopējais pārdodamo sēdvietu skaits), attiecīgi klopes ekonomiskajos salonos ik pa laikam gadīsies. Man domāt, ka Eiropas attālumu lidojumiem ideja par stāvvietām varbūt nemaz nav tik peļama.
Ražotājs nevar paredzēt ka ar transporta līdzekli tiks pārvadāta cūka kuru protams ērtāk piefiksēt ir guļus stāvoklī. Un ja aizmugurē sēž grūtniece vai sieviete ar jaundzimušo. Un vai aizmugurē sēdošajam ir tiesības apēst kādu zupiņu vai jādodas to darīt uz labierīcībām?
Manuprāt, ražotāja tehniskie risinājumi nav arguments to nepārtrauktai izmantošanai, ignorējot savstarpējo toleranci. Domāju, ka krēsla atlaišana ir normāla laikā, kad vairums cilvēku lidmašīnā guļ, t.i. naktī. Pārējā laikā loģiska un primāra ir tiesība lietot galdiņu, piemēram. Tāpēc laikā, kad vairums pasažieru neguļ, atzveltnes atgāšana būtu saskaņojama ar aizmugurē sēdošā interesēm.
Man vienreiz arī priekšējais atgāza krēslu nebrīdinot, gandrīz dabūju pusdienas klēpī. Nešķiet, ka šāda rīcība ir korekta un izriet no viņa tiesībām vai ražotāja paredzētā.
Naktī, savukārt, ir tikai pieklājīgi ļaut citiem gulēt un attiecīgi tam pakārtot savu ēšanu nestandarta laikā u.t.t.
Nē nu var jau protams naktī iet un pieprasīt, lai salonā slēdz lielo gaismu, jo ražotājs tak tādu ir paredzējis un man tā labāk patīk - no tumsas baidos.
Jā. Ieročus arī ražo, lai ar tiem nogalinātu. Civilizētā sabiedrībā neviens neskraida pa ielu ar stroķi, šaudīdamies uz visām pusēm tikai tāpēc, ka stroķis tam ir paredzēts.
Es gan gribētu iemest ar akmeni ražotājiem - laikos, kad attālumi starp beņķiem bija brīvāki, būtu normāli likt atgāžamos beņķus. Tagad, lopu vāģa konfigurācijā, kur tāpat brīvas vietas nav, ielikt nolaižamu atzveltni ir vienkārši muļķīgi. Nupat izbaudīju norvēģu B738, kur starp mani un priekšā nolaisto beņķi nebija vietas pat kabatas formāta grāmatai. Tad jau labāk kā citiem zemcenniekiem - nav nolaižams un viss! Vai kā BT jaunajam CS300 - krēsla sēdeklis pavirzās uz priekšu, bet atzveltnei tikai augšdaļa iespiežas aizmugurē sēdošā telpā.
Nez cik korekti salīdzināt transporta līdzeklī guļošos ar cūkām...
Risinājums. Kad atnes pārtiku, aizmugurējais pasažieris ēdina un dzirdina sev klēpī gulošo priekšējo "zīdaini".
Es pievienojos tiem, kas uzskata, ka atzveltnes nolaišana vai nenolaišana ir sēdētāja ziņā.
Aizmugurē sēdošo mēģinu pabrīdināt, kad to darīšu (nevis vienoties, jo viņam nav teikšana).
Starptautiskajos (un īpaši garajos) reisos dienas un nakts jēdziens ir diezgan nosacīts, tā ka ne manā ziņā, kad kādam gulēt un kad nē.
Ja aizmugurē sēdošais savu krēslu nevar nolaist, jūtu līdzi, ka viņam nav pavecies ar vietu, bet savu miegu tāpēc netaisos bojāt.
Jā, ir gadījies, ka priekšējā atzveltne rada neērības man, bet neko darīt.
Pieminēt dienu un nakti nav īpaši korekti - vienā lidojumā var škērsot samērā daudz laika joslas un mēs nezinām no kuras uz kuru joslu pārvietojas konkrētais ceļabiedrs un nezinām cik stundas viņš jau ir lidojis. vai tiešām ir jāgaida nakts... kas ir nakts? ja es jau lidoju 24h un neesmu gulējis?
It kā neesmu neparasti īsa auguma (178cm), bet man nekad lidmašīnā priekšā sēdošā atzveltnes nolaišana nav sagādājusi neērtības lielākas par “pārlikšu dzērienu sev tuvāk”. Tāpēc lidmašīnā paļaujos uz to, ka ražotājs ir paredzējis visas šīs nianses, un man par to nav īpaši jāaizdomājas. Esmu redzējis, ka dažreiz stjuartes, dalot ēdienu, palūdz dažiem pasažieriem pacelt atzveltnes, manuprāt tā arī tam jānotiek - ja Tev tiešām priekšā sēdošais rada neciešamus apstākļus, tad pasauc stjuarti un lai viņa objektīvi izvērtē.
Autobusos gan bilde ir savādāka - acīmredzot, tur ražotājiem šīs aspekts neinteresē, un dažreiz var savu krēslu nolaist tik tālu, ka atzveltne pat noguļās uz aizmugurējā sēdekļa. Tur gan jāmeklē kompromiss starp abu pasažieru interesēm pašiem.
ražotājs ir paredzējis visas šīs nianses,
Līdz šim un arī joprojām domāju, ka ar ražotāju te nav nekāda sakara, bet gan tikai pasūtītājam te ir teikšana, kas vadoties no savas alkatības ir noteicis cik lielām spraugām starp beņķiem būs būt. Man vistrakākie lidojumi ir bijuši ar KLM boeing 747, kur pie maniem 190cm kājām vietas bez visām krēslu nolaišanām gandrīz vispār nav un vienkārši neļāvu priekšā sēdošajiem nolaist šīs atzveltnes, kur vienreiz nonāca līdz pamatīgam konfliktam.
Kopš tās reizes tālajiem reisiem KLM neizskatu kā šķiru... bet varbūt tagad kas mainījies...
Etiķetes eksperts Viljams iesaka: https://www.dailymail.co.uk/travel/travel_news/article-7999799/Etiquette...
Kad garāka auguma pasažieris iesēžas ekonomiskās klases beņķī, viņa ceļi jau atduras pret (atkarībā no lidmašīnas) vai nu krēsla metāla konstrukcijām, cietu plastmasu vai mīkstu atzveltni. Tanī brīdī, kad priekšā sēdošais izdomā atlaist beņķi, šādam aizmugurē sēdošajam var rasties gana kritiska situācija - no nespējas pakustēties līdz asām sāpēm ceļos. Tanī brīdī jebkurš etiķetes eksperts var iet atpūsties
Mani satrauc doma par ļoti manierīga indivīda atrašanos lidmašīnā parastajā (lētajā). Kurā brīdī pasažieris parastais kļūst ellīgi dusmīgs uz pasažieri-manieru ekspertu?
Nu tad garāka auguma pasažierim jāpērk biļete biznesa klasē. Atzveltnes ir paredzētas nolaišanai, viss, jautājums ar to ir izsmelts.
Nu tad garāka auguma pasažierim jāpērk biļete biznesa klasē. Atzveltnes ir paredzētas nolaišanai, viss, jautājums ar to ir izsmelts.
Izstāstīsi, ko man bērnībā vajadzēja darīt, lai es neizaugtu tik garš, ka man lidmašīnā nav vietas kājām? Un vai to vispār var kaut kā ietekmēt? Manuprāt, šī ir tieši tāda pati diskriminācija kā diskriminācija pēc dzimuma, pēc vecuma utmldz
Izstāstīsi, ko man bērnībā vajadzēja darīt, lai es neizaugtu tik garš, ka man lidmašīnā nav vietas kājām? Un vai to vispār var kaut kā ietekmēt? Manuprāt, šī ir tieši tāda pati diskriminācija kā diskriminācija pēc dzimuma, pēc vecuma utmldz
Tieši to pašu gribēju rakstīt Jebkuram ir tiesības uz līdzvērtīgu attieksmi un līdzīgu pakalpojumu neatkarīgi no rases, krāsas, svara, izmēra. Un es nesaku, ka nedrīkst nolaist atzveltni, bet var saprast aizmugurē sēdošo, kuram, iespējams, tanī brīdī sāpes ir tādas, ka etiķete bišku piemirstas.
Visjautrāk ir, ka esi iespiests jau tā šaurajā ekon klases beņķī, bet blakus nosēžas kāds, kurš ir 2x platāks kā vidēji, līdz ar to manevra iespējas kļūst vēl mazākas (šī iespējamība visreālākā ir vietējos amerikas reisos, kur šādu indivīdu daudzums ir procentuāli lielāks).
Nu tad garāka auguma pasažierim jāpērk biļete biznesa klasē. Atzveltnes ir paredzētas nolaišanai, viss, jautājums ar to ir izsmelts.
Avārijas izejas durvis ir paredzētas izkāpšanai, vai tāpēc pa tām pasažieri iekāpj/izkāpj? Tāpat ar atzveltnēm, kas paredzētas nolaišanai - ja reiss ir daudzas stundas, pabrīdinot aizmugurē sēdošo, atzveltni var nolaist un gulēt ērtāk. Ja reiss dažas stundas, atstarpe starp krēsliem maza, kāpēc sagādāt neērtības aizmugurē sēdošajam? Tikai tāpēc, ka atzveltne paredzēta nolaišanai?
Vispār es piekrītu par īsajiem reisiem. Runāju par tiem, kas garāki par 4-5 stundām.
Nesaprotu, ar ko gan īsais reiss ir mazāk pieļaujams gulēšanai, ja lido ļoti agri no rīta (izlido 7.00, lidostā jābūt 5.00, bet jāceļas 3.00) vai ļoti vēlu vakarā vai arī vienkārši šis reiss ir starpkontinentālā lidojuma sastāvdaļa. Negulēsi taču lidostā starp reisiem!
es pats būdams 2m atzevltni nolaižot paskatos, vai aizmugurē kāds sēž. Ja sēž, mēdzu nenolaist, jo sevišķi, ja redzu, ka tur tik pat garš kā es Tiesa jaunajās AB lidmašīnās nav nemaz tik kritiski vairs ar to vietu. Propelleros gan, tur ir ceļi priekšā sēdošajam mugurā, un, šajās lidmašīnās pat nav avārijas izejas, tātad nav opcijas piepirkt labāku vietu.
Izstāstīsi, ko man bērnībā vajadzēja darīt, lai es neizaugtu tik garš, ka man lidmašīnā nav vietas kājām? Un vai to vispār var kaut kā ietekmēt? Manuprāt, šī ir tieši tāda pati diskriminācija kā diskriminācija pēc dzimuma, pēc vecuma utmldz
Par to mūsdienās ir visplašākā duskusija, vai vienāda attieksme ir tad, kad visiem dod vienādu starta laiku, vai tad, kad katram dod savu handikapu, lai maratonā visi šķērsotu finiša līniju vienlaikus, neatkarīgi no spējām un treniņiem… Manu loģiskāks liekas pirmais variants, ka katrs ekonomiskaja klasē saņem tāda paša izmēra vietu. Nesanāk tur īsti diskriminācija. Produktīvāk manuprāt ir domāt par jomām, kur Tavam garumam savukārt ir priekšrocības (tādu nav maz), un izmantot tās, lai par nopelnīto varētu piepirkt avārijas izejas vietas.