Interesanta situācija - pamanīju, ka mytrip.com pirms dažiem mēnešiem novilkuši ievērojumu summu no manis. Vienīgā reize, kad esmu ko iegādājies no mytrip, bijusi pag.gada pavasarī. Zvanīju mytrip - viņi ieteica aizrakstīt uz flights [at] mytrip [dot] com. Nu jau trīs nedēļas riņķi, atbildes nav. Bankai pieteikts apstrīdēt darījumu. Pagaidām ar nekā.
Ko jūs ieteiktu darīt?
(Pārlieku atsevišķā tēmā — Juris)
Gaidīt, kamēr banka atdos naudu.
Ir kaut kādi termiņi, kādos bankai būtu jāiekļaujas?
Īsti nezinu, bet parasti jau kādos 3 mēnešos iekļaujas. Ilgāk ir tad, ja sazinās ar tirgotāju, tas it kā sniedz atbildi, ka noņēmis pamatoti, pēc tam Tev atkal jāpierāda, ka tomēr nepamatoti u.t.t. futbols līdz kādai no pusēm pietrūkst argumentu.
Bet, ja esi vienīgo reizi pie šī tirgotāja pircis pirms pusotra gada, tad ir diezgan skaidrs, ka kartes dati izmantoti nesankcionēti. Es Tavā vietā piezvanītu bankai, izstāstītu situāciju, un pajautātu, vai viņi nedomā, ka karti vajadzētu nomainīt, ja jau kāds to izmanto bez Tavas piekrišanas. Šajās situācijās karti bankas maina bez maksas.
Vispar banka redz vairak info neka ibankas lietotajs, esmu zvanijis un precizak pasaka par ko nauda iztereta
Hm, vitalijsl, man ar viņiem 2 pirkumi, bet viss normāli. Uzmanīšos turpmāk.
Šobrīd tieši cīnos ar viņiem, lai atgūtu nesankcionēti iekasētu summu krietnu laiku pēc biļešu iegādes, bet visdrīzāk rezultāts nebūs pozitīvs. Tā kā iesaku uzmanīties.
Vispār es nesaprotu, kāds sakars tam, ka kāds nozadzis Tavus kartes datus un nesankcionēti tos izmantojis, sakars ar mytrip. Protams, var būt, ka tas ir mytrip darbinieks, bet teorētiski jau kas tāds var atgadīties jebkurā interneta vietnē.
Ar chageback palīdzību naudu noteikti atgūsi. Tas, ka aviobiļešu rezervēšanas vietnes neatbild (vai atbild mēnešiem ilgi) uz klientu e-pastiem, arī nav nekas jauns.
Vispār es nesaprotu, kāds sakars tam, ka kāds nozadzis Tavus kartes datus un nesankcionēti tos izmantojis, sakars ar mytrip. Protams, var būt, ka tas ir mytrip darbinieks, bet teorētiski jau kas tāds var atgadīties jebkurā interneta vietnē.
Ar chageback palīdzību naudu noteikti atgūsi. Tas, ka aviobiļešu rezervēšanas vietnes neatbild (vai atbild mēnešiem ilgi) uz klientu e-pastiem, arī nav nekas jauns.
Nozagt datus var, protams, jebkurā vietnē, bet es taču redzu, ka iekasējuši ir tieši mytrip.com.
Ja tu domā chargeback no bankas, tad nē, jo pagājušas vairāk kā 120 dienas un banka atsakās jebko atmaksāt.
Paši mytrip.com nekā nereāģē uz vairākkārtējiem pieprasījumiem.
Pag, pag. par kādām 120 dienām tiek runāts? Tas bija neautorizēts maksājums (mytrip bez tavas piekrišanas noņēma kaut kādu summu no kartes) vai vienkārši nepareiza summa tika noņemta (piekriti maksājumam, bet izrādījās ka nepareizi). Pēc likuma, ja bez tava akcepta un piekrišanas kāds noņem naudu no kartes/konta, tad pretenzijas ir piesakāmas 13 mēnešu laikā no neautorizētās norakstīšanas brīža.
Un pēc likuma, bankām u.c. karšu izdevējiem ir pienākums 24h laikā visu atlīdzināt un atmaksāt un tikai tad skaidroties - pareizi, nepareizi, bija, nebija..
Pag, pag. par kādām 120 dienām tiek runāts? Tas bija neautorizēts maksājums (mytrip bez tavas piekrišanas noņēma kaut kādu summu no kartes) vai vienkārši nepareiza summa tika noņemta (piekriti maksājumam, bet izrādījās ka nepareizi). Pēc likuma, ja bez tava akcepta un piekrišanas kāds noņem naudu no kartes/konta, tad pretenzijas ir piesakāmas 13 mēnešu laikā no neautorizētās norakstīšanas brīža.
Un pēc likuma, bankām u.c. karšu izdevējiem ir pienākums 24h laikā visu atlīdzināt un atmaksāt un tikai tad skaidroties - pareizi, nepareizi, bija, nebija..
Paldies. Varbūt zini, kur meklēt atsauci uz tiem 13 mēnešiem? Banka atbildēja, ka "darījumus ar karti ir iespējams apstrīdēt 120 dienu laikā no darījumu veikšanas brīža, tādēļ šajā gadījumā aicinām Jūs sazināties ar pakalpojuma sniezdēju un lūgt atgriezt naudas līdzekļus."
No kurienes tad 13 mēneši un 24 stundas?
Dažādiem gadījumiem ir dažādi laika ierobežojumi, bet 120 kalendārās dienas ir izplatītākais. Lidojumiem tās var būt arī 120 dienas no nenotikušā lidojuma datuma, nevis pirkuma.
Un, ja nemaldos, tad atmaksa bija ne ātrāk kā pēc 30 dienām, nevis 24 h laikā.
https://chargeback.com/mastercard-chargeback-time-limits/
https://www.mastercard.us/content/dam/mccom/global/documents/chargeback-...
Kur tad Tu visu laiku biji, ja jau pagājušas vairāk kā 120 dienas, un, cik saprotu, summa nebija tik maza,ka to varētu nepamanīt?
Šajā gadījumā tā ir vienkārši krāpnieciska transakcija, kurai var būt, bet var arī nebūt nekāda sakara ar to, ka kaut kad pagātnē esi kaut ko pircis no mytrip. Par tādām bankai ir jāziņo nekavējoties, un droši vien arī jālūdz bloķēt karti un izsniegt jaunu.
Paldies. Varbūt zini, kur meklēt atsauci uz tiem 13 mēnešiem? Banka atbildēja, ka "darījumus ar karti ir iespējams apstrīdēt 120 dienu laikā no darījumu veikšanas brīža, tādēļ šajā gadījumā aicinām Jūs sazināties ar pakalpojuma sniezdēju un lūgt atgriezt naudas līdzekļus."
Nu pag! Neatbildēji uz jautājumu. Tas bija tevis autorizēts maksājums, bet ar nepareizu summu vai tamlīdzīgi? Мai arī tas bija bez tavas ziņas noņemta nauda par pakalpojumu, kuru tu nepirki un kuram tu savu piekrišanu nedevi?
No kurienes tad 13 mēneši un 24 stundas?
Dažādiem gadījumiem ir dažādi laika ierobežojumi, bet 120 kalendārās dienas ir izplatītākais. Lidojumiem tās var būt arī 120 dienas no nenotikušā lidojuma datuma, nevis pirkuma.
Un, ja nemaldos, tad atmaksa bija ne ātrāk kā pēc 30 dienām, nevis 24 h laikā.
https://chargeback.com/mastercard-chargeback-time-limits/
https://www.mastercard.us/content/dam/mccom/global/documents/chargeback-...
Nu nevajag jaukt dažādas lietas vienā katlā. Patērētājus Eiropā aizsargā savādāk. Un maksājumiem Eiropā ir arī savi noteikumi, kas var atšķirties no amerikāņu mastercar vai visa noteikumiem. Un nav privātās kompānijas mastercard vai visa ar saviem noteikumiem augstākas par likumu.
Ja runājam par neautorizētiem maksājumiem (maksājumiem, kuriem maksātājs nav devis savu piekrišanu), tad likums nosaka pretenziju iesniegšanu 13 mēnešu laikā (saite uz pantu). Jā, likums saka, ja ir strīdi par preci, summu utt., tad pretenziju termiņš ir 8 nedēļas (saite). Bet nu ir konkrēti jāskatās kurš ir tas konkrētais gadījums, kad piesakāmas pretenzijas. Maksājums ar karti arī ir maksājums uz kuru attiecas šīs prasības.
Par 24h atvainojos - pareizais termins ir "nekavējoties, bet ne vēlāk kā līdz nākamās darba dienas beigām". Šis ir piemērojams gadījumam par neautorizēto maksājumu. Tam otram gadījumam (diskusija par summām, precēm..) termiņš ir 10 darba dienas.
Paldies. Varbūt zini, kur meklēt atsauci uz tiem 13 mēnešiem? Banka atbildēja, ka "darījumus ar karti ir iespējams apstrīdēt 120 dienu laikā no darījumu veikšanas brīža, tādēļ šajā gadījumā aicinām Jūs sazināties ar pakalpojuma sniezdēju un lūgt atgriezt naudas līdzekļus."
Nu pag! Neatbildēji uz jautājumu. Tas bija tevis autorizēts maksājums, bet ar nepareizu summu vai tamlīdzīgi? Мai arī tas bija bez tavas ziņas noņemta nauda par pakalpojumu, kuru tu nepirki un kuram tu savu piekrišanu nedevi?
Neautorizēti noņemta summa bez manas ziņas.
Kur tad Tu visu laiku biji, ja jau pagājušas vairāk kā 120 dienas, un, cik saprotu, summa nebija tik maza,ka to varētu nepamanīt?
Šajā gadījumā tā ir vienkārši krāpnieciska transakcija, kurai var būt, bet var arī nebūt nekāda sakara ar to, ka kaut kad pagātnē esi kaut ko pircis no mytrip. Par tādām bankai ir jāziņo nekavējoties, un droši vien arī jālūdz bloķēt karti un izsniegt jaunu.
Diemžēl nepārskatu visus darījumus regulāri. Bet turpmāk būtu jādara.
Nu nevajag jaukt dažādas lietas vienā katlā. Patērētājus Eiropā aizsargā savādāk. Un maksājumiem Eiropā ir arī savi noteikumi, kas var atšķirties no amerikāņu mastercar vai visa noteikumiem. Un nav privātās kompānijas mastercard vai visa ar saviem noteikumiem augstākas par likumu.
Ja runājam par neautorizētiem maksājumiem (maksājumiem, kuriem maksātājs nav devis savu piekrišanu), tad likums nosaka pretenziju iesniegšanu 13 mēnešu laikā (saite uz pantu). Jā, likums saka, ja ir strīdi par preci, summu utt., tad pretenziju termiņš ir 8 nedēļas (saite). Bet nu ir konkrēti jāskatās kurš ir tas konkrētais gadījums, kad piesakāmas pretenzijas. Maksājums ar karti arī ir maksājums uz kuru attiecas šīs prasības.
Chargeback tiešām nav nekāda sakara ar pakalpojumu tiesību likumiem. Tā ir papildus aizsardzība, ko piedāvā Mastercard, VISA. Viņi liek bankai paātrināti izskatīt tavu prasību un atmaksāt naudu, neejot cauri visai PTAC un iekšlietu struktūru birokrātijai. Un par to var noteikt termiņus, kādus paši vien vēlas.
Strīdā ar mytrip.com patiesi būs tie 13 mēneši. Vēlu veiksmi!
Diemžēl nepārskatu visus darījumus regulāri. Bet turpmāk būtu jādara.
Man asinhrona darījumu pārskatīšana īsti nestrādā. Kaut kad tā mēģināju, tas nav veicami, ja pēc kāda laika internetbankā uz katru transakciju skatās un mēģina saprat, vai tas man pirkums vai nē. Darījumu daudz, summas parasti nelielas, un iepirkšanās vietas parādās ar ļoti dīvainiem nosaukumiem. Daudzas reizes licies, ka neautorizēta transakcija, līdz ataust, kurš mans pirkums tas ir.
Jau ilgāku laiku maksāju tikai ar skaidru naudu (kur uzreiz var pārbaudīt, vai pareiza summa) vai ar karti, kas piesaistīta aplikācijai (Revolut, N26, Swedbank) un pirkuma brīdī rāda paziņojumu par iztērēto naudu. Tad uzreiz arī paskatos, vai viss sakrīt. Ja paziņojums parādās citā brīdi — skaidrs, ka neautorizēts darījums, un nekavējoties varu apstrīdēt.
Tā manuprāt vismazāk apgrūtinošā un visnekļūdīgākā sistēma.
Diemžēl nepārskatu visus darījumus regulāri. Bet turpmāk būtu jādara.
Man asinhrona darījumu pārskatīšana īsti nestrādā. Kaut kad tā mēģināju, tas nav veicami, ja pēc kāda laika internetbankā uz katru transakciju skatās un mēģina saprat, vai tas man pirkums vai nē. Darījumu daudz, summas parasti nelielas, un iepirkšanās vietas parādās ar ļoti dīvainiem nosaukumiem. Daudzas reizes licies, ka neautorizēta transakcija, līdz ataust, kurš mans pirkums tas ir.
Jau ilgāku laiku maksāju tikai ar skaidru naudu (kur uzreiz var pārbaudīt, vai pareiza summa) vai ar karti, kas piesaistīta aplikācijai (Revolut, N26, Swedbank) un pirkuma brīdī rāda paziņojumu par iztērēto naudu. Tad uzreiz arī paskatos, vai viss sakrīt. Ja paziņojums parādās citā brīdi — skaidrs, ka neautorizēts darījums, un nekavējoties varu apstrīdēt.
Tā manuprāt vismazāk apgrūtinošā un visnekļūdīgākā sistēma.
Gadījums ar Revolut pirms 3 nedēļām. Uzpildīju degvielu Viada Krasta 50, savukārt Revolut uzrādīja, ka pildīts Neste Krasta 68.
Revolut darījumus pārskatīju tikai pēc nedēļas un biju izbrīnīta, ka tika uzrādīts pirkums degvielas stacijā, kurā es neesmu uzpildījusi degvielu pēdējā pus gada laikā. Pirmā doma - kāds ir ļaunprātīgi izmantojis manas kartes datus. Bet šķita neiespējami, jo pirkums veikts degvielas uzpildes stacijā. Pēc tam pēc summas sazīmēju, ka pirkums ir veikts netālajā Viada. Savukārt Revolut uzrādīja nepareizu informāciju.
Tapec labak vispirms sagaidit informaciju par ko ir nonemts
Verts velreiz pazvanit uz Mytrip
Ja ir Facebook profils var pajautat tur
Diemžēl nepārskatu visus darījumus regulāri. Bet turpmāk būtu jādara.
Man asinhrona darījumu pārskatīšana īsti nestrādā. Kaut kad tā mēģināju, tas nav veicami, ja pēc kāda laika internetbankā uz katru transakciju skatās un mēģina saprat, vai tas man pirkums vai nē. Darījumu daudz, summas parasti nelielas, un iepirkšanās vietas parādās ar ļoti dīvainiem nosaukumiem. Daudzas reizes licies, ka neautorizēta transakcija, līdz ataust, kurš mans pirkums tas ir.
Jau ilgāku laiku maksāju tikai ar skaidru naudu (kur uzreiz var pārbaudīt, vai pareiza summa) vai ar karti, kas piesaistīta aplikācijai (Revolut, N26, Swedbank) un pirkuma brīdī rāda paziņojumu par iztērēto naudu. Tad uzreiz arī paskatos, vai viss sakrīt. Ja paziņojums parādās citā brīdi — skaidrs, ka neautorizēts darījums, un nekavējoties varu apstrīdēt.
Tā manuprāt vismazāk apgrūtinošā un visnekļūdīgākā sistēma.
Jā, par sīkiem maksājumiem piekrītu - tos vieglāk atsekot ar Revolut. Bet caurskatīt 100EUR+ darījumus uz kartēm vulgaris, kas tiek izmantotas ikdienā paralēli Revolut, gan būtu prātīgi reizi pāris mēnešos.
Ja paziņojums parādās citā brīdi — skaidrs, ka neautorizēts darījums, un nekavējoties varu apstrīdēt.
Vai ir bijis arī kāds šāds gadījums? Vnk interesanti statistikai.
Jā, pirms pāris nedēļām pa ilgiem laikiem (otro reizi mužā) nezināms ļaundaris bija dabūjis manas Swedbank kartes datus. Un iztērējis ~20 EUR totalizatoru vai azartspēļu lapā. Saņēmu paziņojumu, uzreiz nobloķēju karti, ziņoju Swedbankai, jauna karte jau kabatā.
Tur tachu liekas apmaxaj vajag kodu karti, to ari lietoja?
Gan jau, ka ir vietnes, kur nevajag. Edreams taču arī neko vairāk par kartes datiem neprasa.
Tu domā ielogošanos internetbankā, lai apstiprinātu kartes darījumu? Acīmredzot tajā lapā krāpniekam to neprasīja. 3D secure nav obligāts, to katrs tirgotājs var izvēlēties, vai pieslēgt savā pirkšanas procesā vai nē. Maksā papildus pie katras transakcijas, bet no otras puses samazina chargeback skaitu.
Paskatījos, neautorizētais pirkums bija pie STARS DOUGLAS.
Gadījums ar Revolut pirms 3 nedēļām. Uzpildīju degvielu Viada Krasta 50, savukārt Revolut uzrādīja, ka pildīts Neste Krasta 68.
Revolut darījumus pārskatīju tikai pēc nedēļas un biju izbrīnīta, ka tika uzrādīts pirkums degvielas stacijā, kurā es neesmu uzpildījusi degvielu pēdējā pus gada laikā. Pirmā doma - kāds ir ļaunprātīgi izmantojis manas kartes datus. Bet šķita neiespējami, jo pirkums veikts degvielas uzpildes stacijā. Pēc tam pēc summas sazīmēju, ka pirkums ir veikts netālajā Viada. Savukārt Revolut uzrādīja nepareizu informāciju.
Revolut jau rāda tikai to informāciju, ko viņiem piegādā pārdevēju apkalpojošā banka. Domāju, ka vai nu banka kaut ko salaidusi grīstē, vai šie abi benzīntanki izmanto vienu bankas 'pieslēgumu'.
protams, protams - vienbrīd tā bija zināma Revolut problēma… Ikmēneša Google Storage maksājums vienu mēnesi saucās "United States Cold Storage", citu mēnesi "Pure Storage", nu beidzot atgriezies pie "Google".
Neautorizēti noņemta summa bez manas ziņas.
Nu tad šeit ar banku ir jārunā par to, ka maksājums nebija autorizēts un nekādus pirkumus pats neveici. Lai atdod naudu, pareizāk sakot, lai atjauno konta stāvokli kāds bija pirms neautorizētā darījuma un paši lai piedzen no mytrip. Atsaucies uz šo pantu.
Galvenais, lai nav tā, ka šajā gadījumā piekrišana tika dota vai kaut kas piemirsies. Tad gan banka var uzskatīt tevi par krāpnieku ar visām no tā izrietošajām sekām.
Vērsos vēlreiz pie bankas (SEB) un saņēmu šādu atbildi:
Saskaņā ar maksājumu karšu līguma noteikumiem punktā 10.3. noteikto, Klienta pienākums ir ne retāk kā reizi mēnesī pārbaudīt Konta pārskatu un nekavējoties informēt Banku par neautorizētiem Darījumiem vai kļūdaini veiktiem Darījumiem.
Saskaņā ar Norēķinu kartes līguma noteikumiem punktā 12.2. noteikto, Pretenzijas par Darījumiem ar Kartēm Banka izskata saskaņā ar Starptautisko karšu (VISA/MasterCard International) organizāciju noteikumiem un šajos noteikumos noteiktajos termiņos, kas nosaka, ka darījumus pie tirgotājiem var apstrīdēt ne vēlāk kā 120 dienu laikā no darījuma veikšanas vai arī no pēdējā tirgotāja rakstiskā solījuma nodrošināt darījuma izpildi.
Ar norēķinu karšu līguma noteikumiem iespējams iepazīties SEB bankas mājaslapā: https://www.seb.lv/ikdienas-
Papētot Mastercard noteikumus (https://www.mastercard.us/content/dam/mccom/en-us/documents/rules/charge...), izskatās, ka uz mani attiecas gadījums "Cardholder Does Not Recognize", uz kuru tik tiešām attiecas 120 kalendārās dienas.
Vaininieks te atbild uz sudzibam https://www.trustpilot.com/review/mytrip.com