Sākumā bija domāts, ka izmaiņas stāsies spēkā no 2017. gada 1. novembra:
http://corporate.ryanair.com/news/ryanair-to-lower-checked-bag/
Visas izmaiņas:
Tad atlika uz 2018. gada 15. janvāri:
http://corporate.ryanair.com/news/new-cabin-bag-policy-delayed-until-mid...
Ryanairā liekās ka no 1 novembra atkal būs sarežģītāka braukšana. Tiem kas steidzās būs jāpērk Priority boarding. Ja nepērk, tad ir ķēpa ar bagāžu, jo pie iekāpšanas somu vairs parastajiem paxiem neļaus stiept uz lidmašīnu, bet atņems un liks bagāžā.
rezultāts tāds, ka tie, kam nevajag 20 kg, bet pietika ar 15, būs par 10 eur dārgāka nododamā bagāža. Paskatijos savu rezervāciju, visu laiku piedāvāja 15kg pa 30 eur, sodien jau pa 40 (bet 20 kg) un 15kg opcijas vairs nav.
Tas nozīmē, ka ar 1.novembri Ryanair atkal kļūst nedraudzīgāks (tikai mazā soma, ja negribi maksāt Priority), savukārt Wizzair atļaujot 55 x 40 x 23 un 10 kg - draudzīgāks.
"Only priority boarding customers will be allowed to bring two carry-on bags on the aircraft.
All other customers will only be allowed to bring one smaller carry-on bag on board the aircraft, while their bigger wheelie bag must be placed in the hold at the boarding gate."
Kā saprotat? Ja es braukšu ar mugursomu, vai visas mantas (rokas somu, piemēram) sastumšu rokas koferī, vai tas atrisinās situāciju?
Kāds varētu iemest info šeit, kā tas dzīvē tiek realizēts, kas brauks novembrī. Vai mugursomu liek likt nododamajā.
Pati lidoju 17.nov. Nāksies vien drošībai piepirkt priority pass, jo 2h starp lidojumiem Stanstedā.
Nododamajā drīzāk liks nodot tieši lielo somu (čumodānu) un mugursomu atļaus ņemt salonā.
Jautājums, kas notiks, ja būs tikai 1 cemodāns un mazās somas nav.
Plus vēl būtu ok, ja tad to lielāko somu varētu nodot jau baggage drop, lai nav jāstaipa pa lidostu un ljotenē panemt tikai mazo ar to, kas nepieciešams uz borta.
while their bigger wheelie bag must be placed in the hold at the boarding gate
No kurienes šis citāts? Ja no aināra lapas, tad jādomā, cik burtiski šo tekstu uztvert. Man nav nekāda vīlī, bet parasti ir neliela mugursoma un maza fotosoma.
Problēma saprotama, lidaparāta bagāžas nodalījumi nav projektēti, ka visi 180+ pasažieri tur krāmēs iekšā maksimāli atļautā izmēra čemodānus (mazo somu jau tagad noteikumi paredz likt pie kājām).
Kad es lidoju no Rīgas uz Berlīni - Ryanair darbinieces staigāja un lūdzās, lai nodod bagāžu pie Gates, bet kaut kādas vācu tūristes tās darbinieces pasūtīja nah... viņas negribot nodot. 1. novembra darbinieces tādas vācietes pasūtīs nah...
Ja lasa Ryanair lapā, tad viss ir skaidrs:
What you CAN bring on board
Aināra lapā es vēl nekā par šo neatrodu, tāpēc par nožēlu pagaidām jāpieņem, ka riteņus no sevis pielicis žurnālists un jānodod būs arī nelielas mugursomas. Bet varbūt, ka viss nav tik ļauni
Šīs izmaiņas novērsīs situāciju kad pie Gates pasažieris paziņo ka negrib nodot koferi. Ja teiks ka šis koferis jānodod, tad tas nebūs apspriežams - negribu vai man tur kabatas lakatiņš palicis.
Pie geita vienkārši vajag pateikt, ka somā ir spare lithium batteries, un somu nevajadzēs nodot
Uz ko aģents var "Show me the batteries", ja visi šādu triku sāk izmantot.
vai kāds pārbaudīs, vai tiešām visi pasažieri ir tik apzinīgi un būs pārlikuši savas litija baterijas tajā mazajā somā (ja tā otra mazā soma vispār ir), ko turēs pie kājām un ja nu kas, var operatīvi nodzēst?
Šīs izmaiņas novērsīs situāciju kad pie Gates pasažieris paziņo ka negrib nodot koferi. Ja teiks ka šis koferis jānodod, tad tas nebūs apspriežams - negribu vai man tur kabatas lakatiņš palicis.
Vismaz Stanstedā ar mums vispār neielaidās nekādās sarunās. Angļu kundzes ar bargu izteiksmi tik ņēma un līmēja zīmes un nekādu skaidrošanos. Tenerifē un Itālijā, kaut kā savādāk izturējās, tur paskaidroja, palūdza...
Kā jau Orsons vienmēr skaidro, papīrīti var pa ceļam noplēst… Tā arī parasti darīju, bet kopš esmu pamanījies datoru un citas vērtības salikt mazā plecu somā, man pat patīk pie trapa atdot lielo rokas bagāžu, nav lielā tūcīšanās un somasvietas meklēšana. Ja ļoti jāsteidzas, īss starplaiks starp pirms nākošā transporta, tad protams cita lieta.
No Ryanair lapā rakstītā es negūstu 100% skaidrību, kas būs ar tiem ne-priority pasažieriem, kam tikai viena paliela soma — vai liks atdot arī to, vai arī vienu lielo tomēr varēs ienest salonā.
Citāts no Ryanair Terms and conditions:
All passengers who have not purchased priority boarding will be required to place their large cabin bag (55cm x 40cm x 20cm) in the aircraft hold. This will be done at the boarding gate and there is no additional charge. If a passenger refuses to allow their large cabin bag to be placed in the hold, they will be denied boarding.
Tātad, ja es atsakos nodot bagāžu, tad var arī neielaist lidmašīnā.
Tas nozīmē, ka ar 1.novembri Ryanair atkal kļūst nedraudzīgāks (tikai mazā soma, ja negribi maksāt Priority)
Varbūt tieši draudzīgāks, jo tas, ka bagāžas nodalījumi vienmēr bija pārstampāti ar {visādu tādu gudrīšu, kas noplēš uzlīmes no savām} somām, tāpēc daudziem nebija kur likt savu vienīgo, arī nebija gluži forši.
Interesanti, vai nākamais solis pēc kāda laika būs iekasēt maksu par nodoto rokas bagāžu. Tad tas būs izrādījies atjautīgs veids, kā samazināt bezmaksas bagāžas izmēru no 55cm x 40cm x 20cm uz 35cm x 20cm x 20cm.
Mēģināju tikko sen pirktiem lidojumiem (lidojumi oktobrī) pielikt bagāžu; izskatās, ka izmaiņas jau spēkā (ļauj tikai 20 kg pa 40 eur/gpb)... Sviests, rakstīšu viņiem.
UPD. Jauki... " Yes, the new policy is effective from today. I am sorry , I was told that it is effective from today."
Arī izlasīju noteikumus un nepalika skaidrs, cik liela var būt viena soma. Parasti ceļoju ar vienu wizzair izmēru somu ar max 5-6 kg, bet tagad nesaprotu, būs obligātā atņemšana vai nē? Ja teorētiski un no konteksta sanāk, ka mazā soma ir 35x20x20, tad ir ziepes.
Šobrīd velk uz to, ka visiem ne-priority būs jāatdod somas, kas lielākas par 35x20x20 cm, neatkarīgi no tā, vai tā vienīgā, vai ir arī vēl viena mazā < 35x20x20 cm.
Kā to reāli īstenos dzīvē — redzēsim.
Kāds ceļakājā bija iemetis, ka Ryanair tagad esot arī jauns rāmis bagāžas pārbaudei. Vai gadījumā nav kāds pārbaudījis, vai slavenie Statoil čemodāni, kas nelīda iekšā AirBaltic, bet līda Ryanair, joprojām ir iestīvējami arī jaunajā Ryanair rāmī?
Prognoze, ka nākotnē Delīrijs var ieviest maksu par bagāžas nodošanu pie iekapšanas.
http://www.wired.co.uk/article/ryanair-hand-luggage-explained
Vai gadījumā nav kāds pārbaudījis, vai slavenie Statoil čemodāni, kas nelīda iekšā AirBaltic, bet līda Ryanair, joprojām ir iestīvējami arī jaunajā Ryanair rāmī?
izskatās ka jaunās Ryanair ramites paraugs gatavojas sadarbībā ar Goodyear partneriem
Tikko konstatēju, ka jau nopirktam lidojumam pērkot bagāžu, labāk to darīt caur telefona app. Tarifs internetā - 40 eur, caur aplikāciju - 30 eur.
Mēģināju tikko sen pirktiem lidojumiem (lidojumi oktobrī) pielikt bagāžu; izskatās, ka izmaiņas jau spēkā (ļauj tikai 20 kg pa 40 eur/gpb)... Sviests, rakstīšu viņiem.
UPD. Jauki... " Yes, the new policy is effective from today. I am sorry , I was told that it is effective from today."
Vai tas nozīmē, ka jau oktobrī lidojot ar 1 lielo kabīnes somu jāpiepērk priority, lai varētu to paņemt salonā? Starp lidojumiem Mančesterā 1h55min - negribas vēl gaidīt uz bagāžas saņemšanu.
Kabīnes bagāžu parasti savāc pie iekāpšanas un izkāpjot pie lidmašīnas arī atdod. Bet prakse var atšķirties dažādās lidostās.
Nav arī garantēts, ka visiem ņems nost lielo rokas bagāžu no 1. novembra. Redzēs, kā būs realitātē.
Par šo bija rakstīts, ka somas atdos uz lentes nevis pie lidmašīnas.