(Iznesu komentārus no vairākām tēmām vienā, jaunā, kopējā — Juris)
Izskatās, ka Ryanair ir jauna iečekošanās kārtība no 1. novembra. Tikko saņēmu ziņu no Ryanair e-pastā:
"Please note that from 1st November, free online check-in will be available from 4 days to 2 hours ahead of departure. Customers who do not wish to reserve their preferred seat, can check-in online or on the mobile app free of charge between 4 days and 2 hours before departure and will be allocated a random seat."
saņēmu e-pastu, ka bezmaksas vietu ieguves laiks samazināts no 30 dienām uz 4 dienām pirms reisa.
par maksu joprojām varēs 30 dienas iepriekš izvēlēties vietas.
kā pieredzes bagātākiem šķeit... šis atvieglos vai apgrūtinās iespēju bez maksas iegūt sev vēlamās vietās?
Domāju, ka neietekmēs...
saņēmu e-pastu, ka bezmaksas vietu ieguves laiks samazināts no 30 dienām uz 4 dienām pirms reisa.
Bezmaksas jau līdz šim varēja reģistrēties tikai 7 dienas pirms lidojuma, nevis 30.
Domāju, ka komplektā ar normu, kas uzliek pienākumu obligāti pirkt vietu, ja ceļo ar bērnu, šis būtiski palielinās to cilvēku skaitu, kas vietu pirks reizē ar biļeti. Tas savukārt noteikti apgrūtinās iespēju tikt pie konkrētajām vēlamajām vietām 4 dienas pirms reisa, jo būs liela iespēja, ka būs jau izpirktas.
Vakar RYANAIR registrejos reisam precizi 7dienas pirms un bija bez maksas. Pirmaa dzirdesana par 4am dienam.
Vakar RYANAIR registrejos reisam precizi 7dienas pirms un bija bez maksas. Pirmaa dzirdesana par 4am dienam.
Jaunā kārtība spēkā stāsies 1.novembrī
Un es šodien nopirku biļeti bērnam un nekāda vieta nebija jāpērk! Tas ar no novembra?
Izskatās, ka Ryanair ir jauna iečekošanās kārtība no 1.novembra. Tikko saņēmu ziņu no Ryanair e-pastā:
"Please note that from 1st November, free online check-in will be available from 4 days to 2 hours ahead of departure. Customers who do not wish to reserve their preferred seat, can check-in online or on the mobile app free of charge between 4 days and 2 hours before departure and will be allocated a random seat."
surogātpastā saņēmu tādu brīnumu, ka bezmaksas iečekošanās tik 4 dienas pirms. Tā, kā vēstule bija iekritusi pie surogātpasta, tāpēc nodomāju, ka kaut kas nav īsti kārtībā ar šo ziņu. Kaut gan visas ryanair biļetes ir normāli ienākošajās vēstulēs.
Tagad paskatījos, ka manā rezervācijā, ko pirku augustā, raksta, ka bezmaksas iečekošanās ir septiņas dienas pirms lidojuma. Lidojums paredzēts novembrī.
Vai es varu celt pretenzijas pret ryanair, jo sākotnēji man tika solīts, ka varēšu iečekoties septiņas dienas pirms lidojuma?
<<If you prefer a free allocated seat, you can check in from 7 days before flying. >>
Var mēģināt Interesanti, kāds būs pamatojums
Māri, tad, kad pirku biļetes, tad arī bija teikts, ka bezmaksas iečekošanās ir septiņas dienas pirms un tas taču jau ir līgums, kurš noslēgts attālināti.
Nu analoģiski, ja es bookingā norezervēju viesnīcu un noteikumos rakstīts, ka ir bezmaksas atcelšana līdz konkrētam datumam, bet pēc kāda laika viesnīca atsūta e-pastu un maina datumu līdz kuram ir atcelšana vai arī kādus citus noteikumus, piemēram, arī iečekošanās laikus vai atceļ bezmaksas brokastis. bija te nesen diskusija par to, ka viesnīcu
Mēs zinām, ka nav nekāda īsta iemesla, kas dēļ jaunās kārtības padarītu lidojumu neiespējamu, un Ryanair arī to ļoti labi zina. Kādas tieši pretenzijas domā celt un ko pieprasīt?
Tu jau nepērc iečekošanās iespēju, bet lidojumu. Ja viņi sāktu pieprasīt obligātu maksu par iečekošanos, tad varētu nepiekrist to maksāt. Bet par šādām pretenzijām arī tiesā tikai pasmiesies.
Ja 7 dienas pirms lidojuma man ir pieejams internets un printeris, tad varu laicīgi iečekoties un izdrukāt iekāpšanas karti bez maksas. Ja tagad ļaus to darīt tikai 4 dienas, tad man tagad jāmedī internets, vieta, kur izdrukāt, kas ir papildus izmaksas, ar ko oriģināli netiku rēķinājies.
Hmm. Pašam smiekli nenāk? Bet mani tiešām interesē, KO ir vēlēšanās panākt (ja pieņemam, ka pretenzijām ir kaut kāds mērķis, nevis, es nezinu, vnk nav kur likt savu brīvo laiku). Biļetes atcelšanu? Lidojumu ar tādām aviokompānijām, kuras ļauj iečekoties tieši 7 dienas pirms lidojuma? Tintes atmaksu printerim?
Nesaprotu īsti par ko būtu jāsmejas. Vai nu lai nodrošina, ka vecajām biļetēm ir vecie iečekošanās noteikumi, kādi bija spēkā, kad tās tika pirktas, vai gadījumā, ja nespēj vai nevēlas to nodrošināt, lai kaut kā nāk pretī ļaujot mainīt/atcelt biļetes, ja cilvēki tā vēlas.
Galu galā kurš un kā novilks robežu starp to, kas ir sīkums un ko būtu pieļaujams mainīt pēc biļetes iegādes, un to, kas, savukārt, būtu par traku - tiesību pārkāpums?
Vai varbūt mēs būtu tās biļetes ar 7 dienu iečekošanos sapirkušies kaut kā "apmānot" aviokompāniju un tagad ir nācis aviokompānijas atmaksas laiks?
Un beigās, lai Mārim neizklausītos smieklīgs, kā arī atbildētu uz Dorotejas uzdoto jautājumu, Ryanair paši arī tā uzskata. Lūk, kas ir rakstīts atsūtītā e-pasta apakšā maziem burtiņiem:
T&Cs: Please note: Affected customers who do not wish to accept this policy change have the right to cancel and request a refund (contact options) within 5 days from notification, after which the change will be regarded as implicitly accepted.
Galu galā kurš un kā novilks robežu starp to, kas ir sīkums un ko būtu pieļaujams mainīt pēc biļetes iegādes, un to, kas, savukārt, būtu par traku - tiesību pārkāpums?
Stingras robežas jau nav iespējams novilkt, bet man, piemēram, šīs izmaiņas šķiet nenozīmīgākas par BT iečekošanās maksas izmaiņām kādu laiciņu atpakaļ. Ļoti labi, ka Ryanair piedāvā atcelt lidojumus tiem, kam ir pretenzijas, imho tas tiešām arī ir vienīgais, ko viņi te var darīt. Vai viņiem vajadzētu (ir pienākums) to darīt? Es personīgi domāju, ka nē, bet, - tai pat laikā - ja likums prasa pasargāt patērētājus pie jebkādām izmaiņām, tad ir pareizi, ja likums arī šai gadījumā prasa pretimnākšanu no Ryanair.
Vai viņiem vajadzētu (ir pienākums) to darīt? Es personīgi domāju, ka nē, bet, - tai pat laikā - ja likums prasa pasargāt patērētājus pie jebkādām izmaiņām, tad ir pareizi, ja likums arī šai gadījumā prasa pretimnākšanu no Ryanair.
protams, ka ir pienākums. tas ir viens no ec direktīvas pamatpostulātiem, ka tirgotājs/pakalpojumu sniedzējs nedrīkst vienpusēji mainīt noteikumus pēc pirkuma apstriprināšanas, jo tā ir klaja klientu maldināšana. un nav svarīgi, vai noteikumi ir svarīgi kādam konkrētam indivīdam. ir svarīgi, ka šie noteikumi ir pirms tam 'rakstiski' (ar domu - pierādāmā veidā) paziņoti klientam. kas šajā gadījumā ir nenoliedzami. tādēļ nekādas izvēles fr šoreiz nebija - nāksies vien atmaksāt, ja nepietiek prāta sistēmu normāli sakonfigurēt.
p.s. pats pieteicu divu neizlidojamu posmu atmaksu, redzēs, kā progresēs (parasti viņi dikti velk garumā).
juriss: Caur kādu sadaļu pieteici? Compliments or general complains? Īsti neredzu apakšsadaļu, kas atbilst šim gadījumam. Izskatās, ka man atmaksas pieteikšana arī būs aktuāla.
Kas notiks ar tripotajām biļetēm? Ryanair skaitīs naudu atpakaļ Opodo?
tā kā forma to neļauj, rakstu brīvā tekstā te (tā savulaik norādīja viņu aģents chatā):
https://contactform.ryanair.com/?cr=4-0&lg=en&id=43&compr=Payments
minu, kas netīk, kā arī norādu, ka oriģinālā karte vairs nav pieejama, tādēļ lūdzu skaitīt uz bankas kontu. pēc kāda laika viņi piereģistrē claim'u un atsūta citas vietnes adresi, kur var savadīt visu papildinformāciju. tad viņi noprocesē un atsūta, ka izmaksa apstiprināta, pēc tam kādu mēnesi jāgaida, kamēr veic pārskaitījumu. kopā: ~ 1.5 mēn.
tieši tas mani arī apgrūtinās, jo četras dienas pirms izlidošanas, nebija plānots atrasties vietā, kur ir internets. Šīs izmaiņas pasliktina manu atpūtu ceļojuma laikā. Protams, ka es kaut kā varu izdomāt citus variantus, bet šoreiz gribu zināt savas tiesības un, ja ir man tādas, tad celt pretenziju.
Tev ir tiesības lidojumu atcelt - kā jau te vairākkārt uzrakstīts.
heh, kā jau biju domājis, darbinieki, protams, neko par šo visu pat nenojauš. šodien - apbrīnojami ātri - atsūtīja standarta nonsensu, nācās rakstīt vēl...
Dear Juris,
Thank you for contacting Ryanair.
Following your recent correspondence, please be advised that Ryanair is a non-refundable airline and we have no cancellation policy, I am afraid. Nevertheless, in accordance to our Terms and Conditions which are agreed to at the time of the ticket purchase, it is possible to change the flight dates, times and routes or the names of the passengers. These changes are subject to applicable charges which can be reviewed in our Table of Fees.
Should you have further questions please do not hesitate to contact us.
Yours sincerely,
Zsolt
The Customer Service Team
pēc diviem salīdzinoši skarbiem epastiem esmu ticis līdz pareizajai formai (https://complainttracker.ryanair.com/), kurā jāvada bankas datus. tagad jāgaida gala apstiprinājumu. fr standartiem pārsteidzoša operativitāte, vēl jo vairāk svētdienā...
p.s. kas interesanti - tikai vienai no vakardien pieteiktajām rezervācijām. otrā - klusums.
izskatās, ka darbinieki vēl joprojām nav informēti - ar otru rezervāciju sākās tas pats vakardienas riņķa dancis, tikai šoreiz jau complaint tracking formā.
OK, aizsūtīju savu pieprasījumu atskaitīt naudu atpakaļ. Jocīgi ir vienīgi tas, ka atpakaļceļa biļetei ir atsūtīta vēstule ar politikas maiņu, bet par turpceļa biļeti (pirkta atsevišķi) nekāda e-pasta nav. Līdz ar to nevar pietrasīt naudas atmaksu par otru biļeti...
pieprasi gan. es saņēmu tikai vienu epastu, kaut ir ~30 rezervāciju ar šo epastu. neviens neko neiebilda, ka abas atceļamās epastus nesaņēma.
par vienu jau saņēmu apstiprinājumu, ka atmaksa apstiprināta un esot pārskaitīta. tiešām netipiski ātri.
Tikko saņēmu atbildi, ka:
...I wish to confirm that a refund of xx.xx EUR has been processed by Ryanair back onto the form of payment used to pay for your reservation. Your bank may then take 5-7 working days to process this refund amount back to your account...
Tas jāsaprot, ka Ryanair pārskaitīs naudu atpakaļ Opodo, un man būs jācīnās ar Opodo par naudas saņemšanu?
nu, ja pieprasīji, lai skaita naudu uz tavu kontu, kā arī norādīji to complaint tracking formā, vajadzētu būt pārskaitījušiem uz tavu kontu (vismaz tā man solīja, kad par šo pašu sacēlu traci).
Principā, karšu noteikumi laikam neļauj atgriezt ar karti veiktu maksājumu citur, kā uz tās pašas kartes kontu. Jo citādi rodas diezgan plašas iespējas iegūt naudu ar zagtām kartēm.