Sveiki!
Vai kādam no jums ir ticis atcelts Meridian Air Charter Service rēķins? Vai pēc ir bijusi iespēja iegādāties jaunas biļetes par to pašu cenu. Šajā gadījumā ir atceltas atpakaļceļa biļetes par mazu cenu kompānijai, kura jau ir aizlidojusi uz Kubu.
Laipni lūgts ceļakājā!
Ko Tu domā ar "atcelts rēķins"? Atceltas biļetes? Kādā veidā uzzināji, ka ir atceltas biļetes? Un no kurienes kompānija lidoja uz Kubu?
Uz e-pastu atnāca vēstule:
Your booking with the Invoice-Number 18900 is now canceled.
For Refunds send an Email to cxl [at] flymeridianair [dot] com (pls insert your V-Number and your Bankaccount, if you already paid for the flights)
Vēlāk varēšu tikt klāt tam rēķinam un tad paskatīšos, kas tajā minēts. Lidojumi uz Kubu bija Ķelnes.
Lidojums tajā dienā joprojām eksistē, jeb arī lidojums atcelts, ne tikai biļetes? Biļetes tika pirktas turpatpakaļ caur Meridiana?
Šitais labs... Kompānija aizlidojusi, un pēc tam atceļ atpakaļceļa biļetes? Ja vien atpakaļceļš nav pirkts neatkarīgi no turpceļa, tad, man šķiet, te kaut kas neštimmē. Vai vari konkrēti uzrakstīt, kas kā, pie kā ir pirkts, un kas ir atcelts?
Šitais labs...
...ja nenotiek ar pašu
Tai kompānijai aizlieguši nolaisties Havannā, vai kaut kas tādā stilā. Izskatās pēc nopietnām problēmām, daudzi meklē atgriešanās iespējas:
Liekas, prātīgākais būtu saistīties ar ceļojuma apdrošinātāju (ja lidojuma atcelšanas risks ar jaunas biļetes iegādi vispār ir apdrošināts) un noskaidrot, vai tiks apmaksātas arī jaunas aviobiļetes. Atbilstoši MERIDIANA mājas lapā ievietotajai INFO lidojumi no Havannas uz Ķelni vairs neparādās vispār, bet 19.,26.jūnijā, utt.. un joprojām uz katru svētdienu nopērkami lidojumi no Havannas uz Milānas Malpensu (19.06 - ļoti dārgi, bet vēlāki datumi - sākot no 277 EUR). Tālāk jau var ņemties un cīkstēties ar pašu aviokompāniju, bet, ja lidojumi uz Ķelni, cik saprotu, pārtraukti, diez vai kāds cits pārvadātājs vedīs uz Eiropu pa 50 EUR.
Viestur, es jau uz šo reiz iekritu — ir runa par Meridiana Air, kas lido no Vācijas http://www.flymeridianair.com, ne par itāļu Meridiana https://www.meridiana.it
Uz tuvākiem datumiem samērā laba cena lidojumiem no HAV uz FRA ir ar Condor (sākot no 230 EUR). Pat šodien vēl var paspēt atlidot ar Condor airlines pa 230 EUR. CONDOR par samērā labām LAST MINUTE cenām (bet ne tik labām kā MERIDIANA) lido uz FRA katru 2. vai 3.dienu, cenai uz tuvākiem datumiem būtiski "nelēkājot". Manā skatījumā, tomēr uzticamāks pārvadātājs.
Viestur, es jau uz šo iekritu — ir runa par Meridiana Air, kas lido no Vācijas http://www.flymeridianair.com, ne par itāļu Meridiana https://www.meridiana.it
Skaidrs - man gan arī vācu FLYMERIDIANAIR nerāda lidojumus no HAV uz Ķelni.
Lai vai kāda tā Meridiana nebūtu, skaidrs, ka tas taču ir ES pārvadātājs ar visām no tā izrietošām sekām - nevar pasažierus tā vienkārši pamest, jānodrošina cits reiss, ēdināšana, naktsmītne, sakari u.t.t., un, iespējams, arī sekojoša kompensācija, ja vien nepierādīs force majeure.
Tieši tā, pēc regulas pienākas nodrošināt pasažieriem jaunu lidojumu atceltā vietā un aprūpe, līdz tas lidojums pienāk.
Tas arī būtu jāprasa no Meridiana.
Sakarā ar steidzamību (diez vai cilvēki var Kubā gaidīt nedēļām), ja Meridiana uzreiz to nenodrošina, iespējams nāksies pašiem iegādāties lidojumus (vai prasīt, kā apdrošinātājs iesaka rīkoties) un tad piedzīt izdevumus no Meridiana.
Principā aviokompānijai būtu uz šo laiku jāizmitina un jānodrošina atpakaļceļš arī. Ja laiks un atvaļinājuma dienas atļauj, var izbaudīt pagarinātu atvaļinājumu (un gan jau būs vēl kompensācija, ne?).
Nu šis gadījuma varētu būt sarežģīts. Tas Meridian ir tāds dīvains izstrādājums. Viena no portugāļiem līzēta lidmašīna. Divi dīvaiņi īpašnieki, kas līdz šim ar Slovēnijā vai Slovākijā reģistrētu firmu nodarbojās ar avio kravu pārvadājumiem ar AN-12 aparātiem. Domājams, ka būs jautri.. Iedot īpašnieku mājas adresi?
Vienam no pasažieriem atpakaļceļš bija paredzēts 26. jūnijā no Havanas uz Berlīni. Atpakaļceļš bija uz atsevišķas reģistrācijas, un tā cena bija veseli 29 dolāri. Biļetes tika pirktas pa taisno no kompānijas un pēc tam apmaksātas ar pārskaitījumu, pēc kura atnāca arī e-biļetes.
Tikko apskatījos, ka Meridian air tiešām ir atcēlis visus reisus no Kubas uz Vāciju.
Domāju, ka Jums tomēr jāpērk jaunas aviobiļetes uz Eiropu, pirms tam informējot savu apdrošinātāju, ja nav tik daudz laika un naudas, lai Kubā gaidītu, kamēr kāda no Eiropas atbildīgajām institūcijām sāks šo jautājumu izskatīt pēc būtības. Ja biļetes pirktas ar bankas pārskaitījumu, tad vēl jo sliktāk, jo nevarēs pasūdzēties arī karti emitējošajai bankai, ka pakalpojums netika un, ticamāk, netiks sniegts. Pakalpojuma nesniegšanas gadījumā bankas (ja pirkts ar karti), dažkārt naudu atgriež kontā samērā ātri (ja pirkts ar karti). Diez vai cita aviokompānija vedīs uz Eiropu par 29 USD. Par nolīgtajiem 29 USD Fly Meridiana diez vai sameklēs Jums cenas ziņā alternatīvu lidojumu.
Skaidrs, ka viņiem tik un tā jānodrošina cits lidojums pēc regulas un visa pienākošā aprūpe līdz tam. Šaubu nav, ka viņi to īpaši laikam negribēs darīt, bet vispār jau tā būtu spēle vienos vārtos, ja ne regulas un tiesu sistēmas bezzobainība un visu iesaistīto pasažieru inertums un neinformētība.
Es censtos sagaidīt kaut kādu oficiālu atbildi, ka viņi atsakās pildīt savas saistības, un tad pirktu citu biļeti. Ja ir apdrošinātājs, tad vienkāršāk būs naudas atmaksu saņemt no tā (ja vien tur atkal nav kaut kādi smieklīgi limiti un vispār ir apdrošināts konkrētais risks), ja nē - tad jāmēģina pēc tam piedzīt no tās Meridianas, kas, protams, nebūs viegli.
P.S. Tam šajā gadījumā nav nekādas nozīmes, ka maksāts ar pārskaitījumu, nevis karti - cik saprotu, viņi piedāvā anulēt rēķinu un tātad atdot naudu. Gluži otrādi, tam nekādā gadījumā nevajag piekrist, bet prasīt, lai viņi nodrošina iegādāto pakalpojumu.
Viestur, FlyMeridiana ir pienākums nogādāt cilvēkus Eiropā neatkarīgi no tā, kādu cenu viņi samaksāja par biļetēm. 1 EUR, 29 EUR, 2900 EUR, vienalga. Ja pašiem aizliegts lidot, tad ar citām aviokompānijām. Uztraukums varētu būt par to, ka tā ir tāda kabatas kompānija, kas sarežģījumu dēļ iespējams izvēlēsies bankrotēt, nevis pildīt savus ar likumu noteiktos pienākumus, jo tas viņiem pamatīgi izmaksātu.
Vai maksāts ar karti vai pārskaitījumu šoreiz nav lielas nozīmes, ar karti būtu vieglāk atgūt tos 29 EUR (vai USD), ja aviosabiedrība liegtos, bet domāju, ka 29 EUR (ne)atgūšana šobrīd Kubā esošos vismazāk uztrauc — viņi grib lidojumu, ne jau atcelt rezervāciju.
Es domāju, ka jāpazvana tiem Meridiana, jāsaka, ka nepiekrītat atcelšanai un jāpajautā, kā viņi plāno pildīt regulā 261/2004 noteiktās prasības — jaunu lidojumu atceltā vietā, pasažiera aprūpi līdz tam. Ja nu brīnumainā kārtā ir gatavi to darīt — nevajag pilnībā izslēgt šādu iespēju. Ja šis variants nedod nekādas cerības, tad jāmeklē vien pašiem biļete atpakaļ. Cerams ir apdrošināšana paņemta, kas pēc tam neparedzētos izdevumus apmaksās, ja Meridiana pazudīs.
Ja nu galīgi nevedas sarunas ar tiem "MERIDIANISTIEM", skatos vācu MOMONDO.DE atrod tīri sakarīgu vienvirziena cenu ar EUROWINGS no Varadero uz Ķelni, pm, sākot ar 1.07.2016. = 145 EUR. Tuvāki datumi dārgāki. Lidojumi pirmdienās un piektdienās.
Varbūt, būs off topics, bet lasot šo tēmu, saprotu, un arī, iesaku, citiem tomēr nepažēlot 20 - 30 EUR apdrošināšanai...
Varbūt, būs off topics, bet lasot šo tēmu, saprotu, un arī, iesaku, citiem tomēr nepažēlot 20 - 30 EUR apdrošināšanai...
Nez vai Orsons21 uzklausīs šo padomu? Tā taču lieka naudas izmešana vienas biļetes cenā
Aha, īpaši lieka naudas izmešana ir tad, ka dabū operēties, piemēram ASV, kur rēķinu par $180k pēc tam piestāda. Been there, done that, par laimi, ne man personīgi. Toreiz apdrošinātājs klausulē man teica "un tā ņēma un teica, ka operēs?". Jā, tieši tā arī teica...
Būtu interesanti uzzināt, kā praksē iet ar šāda apmēra zaudējumu kompensāciju ar Latvijas apdrošinātājiem. Jo tomēr diezgan daudz tās 20-30 eiro polises ir nepieciešams pārdot, lai citu risku starpā arī segt pa kādai $180k operācijai. Kā bija, Linca, samaksāja bez ierunām?
Latvijas apdrošinātāji medicīnas izdevumiem piedāvā limitus no 50 000 - 100 000 EUR , Sweds laikam vienīgais, kas 500 000 EUR limitu, nu ja jau tādus piedāvā, tad lai maksā...
Apdrošināšanā laikam pastāv tāda lieta, kā pārapdrošināšana(?), kad apdrošinātājs savus riskus ir apdrošinājis tālāk pie kāda lielā kantora. Tad nu no tiem 20-30€ daļa iet tālāk, un izmaksu gadījumā pārapdrošinātājs sedz zināmu daļu.
Tieši tā, samaksāja līdz limitam, kas bija 100k, pārējo jāmaksā pašam. Tur vispār tāds specifisks gadījums, man vēlāk teica, ka it kā slimnīca pateica, ka parasti gadījumos ar ārvalstniekiem viņi nemaksā nemaz, tāpēc tie 180k ir kaut kāds vidējais aprēķins, ka reāli tas iekļauj citu cilvēku nesamaksātās daļas arī. Kad 100k sedza, sākumā teica, ka tas nekas, ka vismaz tik daudz ir un labi. Bet cik zinu, tad cilvēkam pēc tam sūtīja vēstules un lūdza samaksāt pārējo. Valstī gan iekšā laiž. Toreiz pēc kursa tā vēl bija drusku draudzīgāka summa eiro. Bet tik sīki vairs līdz galam nezinu, es sagadīšanās dēļ biju klāt slimnīcā un palīdzēju kārtot lietas, bet tā ikdienā ar to cilvēku nekontaktējos. Tāpēc es kopš tā laika arī limitiem pievēršu uzmanību, un tam pašam Swedam, kad jautāju, ko īsti viņi sedz daivingam, tā arī konkrētu atbildi nedabūju. Summa varbūt ir laba, bet ja viņi sedz tikai barokameru, bet ne nogādāšanu līdz tai utml., tur tāpat liels rēķins var sanākt. Un mani novērojumi liecina, ka cilvēkiem vecumā virs 71 gada ir ļoti grūti atrast apdrošināšanu ar normālu med segumu (ar operāciju bija 45 gadi, tur nebija šādu ierobežojumu).
Bet nu jau aizgāja offtopick, kas konkrētajā Kubas gadījumā te nepalīdz.
Apdrošināšanā laikam pastāv tāda lieta, kā pārapdrošināšana(?), kad apdrošinātājs savus riskus ir apdrošinājis tālāk pie kāda lielā kantora. Tad nu no tiem 20-30€ daļa iet tālāk, un izmaksu gadījumā pārapdrošinātājs sedz zināmu daļu.
Bet jautājuma būtību tas nemaina, ļoti reti jānotiek negadījumiem, lai varētu tādus izdevumus apmaksāt. Ārkārtīgi aptuveni rēķinot, 10 000 reizes citiem jāapdrošinās par 20 EUR, lai segtu šādu megarēķinu.
Šoreiz tautiešiem Kubā paveicies, jo atceļš līdz Eiropai no tālās Kubas ar vācu "čarterniekiem" ir relatīvi lēts. Protams, ne vairs 29 USD, bet ap 150 EUR. cenai tomēr vajadzētu būt "paceļamai" arī ar pašu finanšu resursiem. Man, piemēram, par mazu īsu 2 st. lidojumu LAST MINUTE lidojumu MNL - HKG nācās šķirties no aptuveni tādas pašas summas (143 EUR/per pers.). SWED gan atmaksāja 143 EUR reiz 2 PAX mīnus pašrisks (30 EUR). Skatos, citiem apdrošinātājiem šāds risks lētā gala polisēs nemaz neparādās.
Bet jautājuma būtību tas nemaina, ļoti reti jānotiek negadījumiem, lai varētu tādus izdevumus apmaksāt. Ārkārtīgi aptuveni rēķinot, 10 000 reizes citiem jāapdrošinās par 20 EUR, lai segtu šādu megarēķinu.
tagad, cerams, pats saproti, kādēļ nedrīkst apdrošinātājam uzspiest savus sadarbības noteikumus vienpusējā kārtībā (iepriekšējā diskusijā spriestais).
bet vispārīgi runājot, aritmētiski aprēķini apdrošināšanā ir bezjēdzīgi. gan Edžus minētā pārapdrapdrošināšana, gan citi biznesa aspekti (konkurence, akcionāru/regulatoru prasības, loss leader stratēģija etc.) būtiski ietekmē gan produktu rentabilitāti, gan to pievilcību apdr. kompānijai (kas var būt tieši nesaistīta ar konkrētā produkta faktisko atdevi).
ja tiešām gribas korekti analizēt specifiska apdrošināšanas veida rentabilitāti (vienmēr - konkrētam apdrošinātājam), jāskatās gada pārskatos (kā minimums; detalizētāka informācija parasti nav publiski pieejama): diezgan daudzi apdrošinātāji tur publicē pietiekami daudz datu, lai radītu aptuvenu nojausmu par situāciju.
Jā, tiešām interesanti, es biju domājis, ka Swedbankai visa apdrošināšana ir loss leader, bet nē, izskatās, ka viņi ir plusos gan ar mājokļa, gan ar ceļojuma apdrošināšanu:
https://www.swedbank.ee/static/pdf/about/finance/SVK_2015_eng.pdf
Varbūt tas dēļ tā, ka viņiem ir ļoti zemi acquisition costs.