http://www.db.lv/zinas/pasazieru-vilciena-satiksmi-marsruta-kijevaminska...
Paredzēts, ka Ukrainas valsts dzelzceļa kompānijas «Ukrzaļizņicja» pasažieru vilciens Kijeva-Minska-Viļņa-Rīga sāks kursēt septembra beigās.
Pirmais reiss plānots 28.09.2018. no Kijevas. Sākumā vilciens kursēs reizi nedēļā.
Tomēr būs?
https://booking.uz.gov.ua/en/ pagaidām vēl nerāda tādu maršrutu:
http://jauns.lv/raksts/bizness/294801-latvija-sak-tirgot-biletes-vilcien...
Latvijas teritorijā biļetes no 29.08.2018. uz jauno maršrutu var iegādāties Rīgas, Daugavpils, Rēzeknes un Liepājas staciju starptautisko vilcienu biļešu kasēs.
Tagad arī https://booking.uz.gov.ua/en/ var iegādāties biļetes.
Rīga-Kijeva ceļā 19,5 stundas, cena vienā virzienā ~69 EUR parasta guļvieta, ~139 EUR deluxe.
Var nopirkt biļetes arī posmam Rīga-Viļņa, ap 27 EUR.
Uz Kijevu šobrīd avio pamatīgs dempings iet vaļā, cenas strauji krītas. Tikko vajadzēja konkrētiem datumiem oktobrī, un sākumā nespēju noticēt, ka AirBaltic lapā izmeta 58 eiro RT. Tagad vēl wizzair paziņojis, ka tur lidos. Var jau būt, ka vilciens ilgtermiņā atradīs savu publiku, bet tur vēl Baltkrievijas tranzītvīza pagaidām jāpērk.
Brauks ukraiņi, viņiem šengena un Baltkrievija bezvīzu, brauks baltkrievi. Ir tāda diezgan plaša braucēju kategorija, kas labprāt 5x pārmaksās par bezpārsēšanās vilcienu nekā lidos.
Es brauktu tīri ekskursijas pēc, bet pavasarī - vasarā, ja nebūtu Baltkrievijas tranzītvīza. Gribētos atcerēties vilciena brauciena izjūtas bērnībā, kad ar vilcienu ceļots Rīga-Maskava-Taškenta-Buhāra un atpakaļ!
Ar vilcienu brauks tie, kam 100 kg somas jāprvadā.
Brauks ukraiņi, viņiem šengena un Baltkrievija bezvīzu, brauks baltkrievi. Ir tāda diezgan plaša braucēju kategorija, kas labprāt 5x pārmaksās par bezpārsēšanās vilcienu nekā lidos.
Tranziitviza maksaa kopejkas. Sorry, gribeeju uzrakstiit Hansam
Apmēram pirms gadiem 10 vilciens Minska-Kijeva bija ekskursija ar asu izjūtu elementiem. Korumpētie ukraiņu robežsargi piedāvāja izturības spēli - ja neprastīsies (nemaksāsi), tad būs jāiet uz stacijas būdiņu parunāties, un vilciens, protams, nevienu negaidīs. Teātris līdz pat pēdējam brīdim ar pavēli ģērbties, mantu nocelšanu no plaukta, un tikai tad, kad saprot, ka te tomēr ietiepīga publika gadījusies, ātri iegūž pases pavadonei un aizskrien. Tā abos virzienos. Nu 100 kg vēl muitas darbiniekiem varētu ļoti interesēt.
FXQuadro- zinu, ka kapeikas un esmu kārtojis parasto Baltkrievijas vīzu, bet uz vecumu birokrātija vairs īsti nepatīk.
Gribētos atcerēties vilciena brauciena izjūtas bērnībā, kad ar vilcienu ceļots Rīga-Maskava-Taškenta-Buhāra un atpakaļ!
Braucu Rīga-Simferopole 1994. gadā. 2 dienas. Bija diezgan skumji, labi ka bija tetris spele )
https://www.qantas.com/travelinsider/en/experiences/romance/the-most-rom...
1986. Gads. Rīgā - Kijeva, Kijeva-Soči. 2 dienas pēc Černobiļas katastrofas - nevienu pa ceļam nelaida no vilciena ārā. Labi, ka bija spēle elektronika ar vistu, kas dēj olas un tās jāsaķer, Kijevā nopirktās semenes un ūdens
Dzelzs cilvēki, man savulaik pat Rīga-Liepāja vilciens bijis pārbaudījums, kur nu vēl nedaudz garāki (uz Ļeņingradu, Kijevu) braucieni. Pēc brauciena uz Bulgāriju (1985.) uz vilcieniem paskatīties nevarēju, kaut jau pēc dažiem gadiem bija tikai drusku īsāks brauciens uz Berlīni. Tikai pēc iepazīšanās ar DDR vilcieniem un vēlāk starptautiskajiem vilcieniem no Varšavas, spēju šo transporta veidu izskatīt kā normālu pārvietošanās opciju (Brēmene-Minhene jau bija kā bērnu spēle, tur gan vilcieni pilnīgi citas klases).
Man gan patika, īpaši gulēšana vilcienā. Tagad žēl, ka toreiz nekur īpaši tālu neaizbraucām. Man kā bērnam 2 dienu brauciens uz Simferopoli būtu paticis bez gala.
(Bet jāsaka godīgi, ka tagad šajos laikos un šajā vecumā lai es uz Kijevu brauktu ar vilcienu? Nē, paldies, nekādā gadījumā!)
Man kā bērnam 2 dienu brauciens uz Simferopoli būtu paticis bez gala.
Īpaši, kad zini, ka pēc tam pavadīsi vasaru pie siltas jūras
Nu man kā 17 gadīgam jaunēklim brauciens cauri lielai daļai PSRS ar staciju eksotiku, pusdienošanu restorānvagonā ar milzīgām porcijām u.t.t viss bija liels piedzīvojums un par garlaicību vai neinteresantumu pat runas būt nevarēja. Un kad vietējie vagona līdzpasažieri uzzināja, ka mēs no Latvijas, tad attieksme mainījās stipri uz labo pusi. Tagad internetā sērfojot pa tā brauciena maršrutu, izrādās, ka braukts nosacīti tuvu garām Baikonuras kosmodromam.
Ir iznācis paceļot arī ar vilcieniem vairāku dienu garumā - bija forši, bet viss atkarīgs no kompānijas. Vilcieni bija pietiekami ērti un naktī guļamvietas pietiekami ērtas. Vēl tagad atceros iepirkšanos no vietējiem mazajās stacijiņās pa ceļam uz Simferopoli... un vilcienu "ieņemšanu", jo biļetes bija, bet vietu nebija...
jo biļetes bija, bet vietu nebija...
Vēl tad bija overbooking's
Kāpēc biļete no Kijevas līdz Viļņai ir lētāka kā līdz Minskai? Vai tad maršruts ir Kijeva - Viļņa - Minska - Rīga?
FXQuadro- tajā laikā interneta tā kā nebija, bet vienalga dzelzceļa biļešu kasēs varēja nopirkt biļetes ne tikai prom, bet arī atpakaļ praktiski no jebkuras vietas, kur pieturēja pasažieru vilciens, jebkurš!
propers, laikam kādi Baltkrievijas nodokli. VNO - KBP arī ir lētāks, nekā KBP-MSQ
Kāpēc biļete no Kijevas līdz Viļņai ir lētāka kā līdz Minskai? Vai tad maršruts ir Kijeva - Viļņa - Minska - Rīga?
Baltkrievija sargā savu tirgu. Pirms pāris dienām dzelzceļa kluba forumā par šo bija diskusija (gan jau turpinās), ka biļete no Kijevas līdz Minskai ir dārgāka kā līdz Viļņai. Un ka biļete uz Minsku ir dārga jebkurā vilcienā.
Tad jau braucējiem uz Minsku, Viļņa ir "hidden city". Izrādās, arī dzelzceļā tie paši triki, kas avio
Paskatījos Juris postu #2 un tik tiešām neredzu vilcienam jēgu, jo cena lētākā biļetes cena iekš Wagon type: Compartment / 2-cl. sleeper (laikam 4-vietīgā kupeja) - ap 69 EUR + vēl Baltkrievijas tranzītvīza. Ja nu vienīgi pauniniekiem ar milzu bagāžu un tiem, kuriem vajag tās dažas pieturas pa ceļam Baltkrievijas un Ukrainas teritorijā šis dārgais jaunums var noderēt. Pieturu gan tagad mazāk kā agrāk, bet, acīmredzot robežu dēļ, braukšanas ilgums kā PSRS laikos.
..braukšanas ilgums kā PSRS laikos.
Jā, ja viņi kaut kā varētu to vilcienu padarīt ātrāku...
Šajos apvidos ātrvilcienu nav, var kaut Rīga-Maskava gliemezi apskatīt (ar visu robežkontroli šim 10h nevajadzēt pārsniegt). Tā kā Kijeva ir gabaliņu tālāk, vai tik šis vilciens neieliek maskavietim.
Starp citu... ir iespējams saīsināt braukšanas laiku un, droši vien arī cenu, ja netiktu mainīti priekšējie vagoni (velkošie vagoni). Rīga-Kijeva laikā tiek mainītas trīs (!!) reizes pirmais vagons. Attiecīgajā valstī vilcienu stumj attiecīgās valsts kompānija... tamdēļ jau ir mistiskās 20 minūšu nīkšana Jelgavā, kuru laikā nomaina pirmo vagonu - Latvijas pārvadātāja vagonu nomaina uz Lietuviešu velkošo vagonu...