Tūroperators nomaina lidojumu no Rīgas uz Viļņu

19 atbildes [Pēdējā ziņa]
ivetens
Nav tiešsaistē
Kopš: 11/04/2013
Ziņas: 41
Manīts: pirms 2 d

Sveiki!

Situācija tāda: māsa pavasarī par labu cenu  nopirka ceļojumu (UAI) uz Turciju septembrī. Daļa jau iemaksāta, līgums noslēgts, izlidošana un atgriešanās bija paredzēta no Rīgas. Jūnija beigās tūroperators Kidy Tour epastā paziņo: Informējam, ka reisu programma ir optimizēta un reiss Rīga - Antālija 21.septembrī nenotiks. Kā alternatīvu varam piedāvāt ceļojumu par to pašu cenu uz Turciju ar izlidošanu no Viļņas vai 14 darba dienu laikā atgriezt iemaksāto summu par ceļojumu uz Jūsu bankas kontu.

Māsa saka, ka pavasarī šāds pats ceļojums no Viļņas bija stipri lētāks, bet viņa izvēlējās Rīgu, jo ceļo ar mazu bērnu.

Līgumā nav speciāli atrunāta lidostas maiņa.

Vai kādam ir bijusi pieredze šādos gadījumos vai ar šo firmu? Vai ir vērts "kasīties" un prasīt, lai viņi nodrošina transfēru Rīga-Viļņa-Rīga? (Māsai, protams, negribas, ka par lielu aktivitāti operators vispār lauž līgumu. Pašlaik šis pats ceļojums maksā par 300 euro dārgāk.)

Viestursp1
Nav tiešsaistē
Kopš: 25/02/2013
Ziņas: 5642
Manīts: pirms 3 st

Izskatās, ka tas ir lietuviešu uzņēmums, kurš turpmāk no LV vairs lidojumus neorganizēs. Prasīt jau var. LUX EXPRESS biļetes jau nu šie varētu arī apmaksāt.

orsons21
Nav tiešsaistē
Kopš: 04/01/2009
Ziņas: 7794
Manīts: pirms 1 st

Nu, cik es saprotu Eiropas regula attiecas arī uz čarteriem, un arī uz paketē pirktiem. Respektīvi, teorētiski jāprasa, lai nodrošina LIDOJUMU (nevis autobusu) sākotnējā maršrutā. Vienīgais reālais variants ir piemest klāt AirBaltic reisus RIX-VNO un VNO-RIX.

Praksē ir skaidrs, ka viņi to darīt nekādā ziņā negribēs, bet līdz septembrim ir kāds brīdis laika, var pasūdzēties PTAC un gaidīt, ko šie teiks. 

Iksa
Nav tiešsaistē
Kopš: 01/03/2017
Ziņas: 154
Manīts: pirms 1 ned

Vai tad, mainot izlidošanas lidostu, tūrisma firma nenodrošina bezmaksas transfēru no Rīgas uz Viļņu un atpakaļ? Vismaz to viņiem vajadzētu nodrošināt, ja veic šādas izmaiņas.

ivetens
Nav tiešsaistē
Kopš: 11/04/2013
Ziņas: 41
Manīts: pirms 2 d

pagaidām no viņiem attieksme ir vai nu piekrīti no Viļņas, vai arī atgriežam Tev naudu. Līgumā nekur nav minēts par izlidošanas vietas maiņu, tikai punkts, ka tūroperators var atcelt ceļojumu, ja nesavācas grupa. Šis nav tas gadījums.

Māsa iesniedza dokumentus PTAC, mēneša laikā izskatīs. Laiks jau vēl it kā ir, otrā maksājuma daļa jāveic līdz septembrim.

ivetens
Nav tiešsaistē
Kopš: 11/04/2013
Ziņas: 41
Manīts: pirms 2 d

Neesmu ļoti studējusi regulu, bet vai šajā gadījumā nevarētu izkrist punkts, ka lidojums vispār tiek atcelts, paziņots ir laikus. Tas tā baidoties no tūroperatora represijām, ja paliksim pārāk uzstājīgi. Kā jau teicu, tagad šis ceļojums maksā par 300 (katram) eiro dārgāk, varbūt arī viņi dikti neraudās, ja atskaitīs 3 cilvēkiem atpakaļ naudu.

shustrik
Nav tiešsaistē
Kopš: 02/04/2012
Ziņas: 2273
Manīts: pirms 9 st
Kur: LON

Ja lidojums ir atcelts, pasažierim ir tiesības izvēlēties samaksātās naudas atmaksu vai pārvadājumu salīdzināmos apstākļos, neatkarīgi no tā, cik laicīgi par atcelšanu ir paziņots.

Iksa
Nav tiešsaistē
Kopš: 01/03/2017
Ziņas: 154
Manīts: pirms 1 ned

Manuprāt, šis skaitās "kompleksais tūrisma pakalpojums" un jālasa attiecīgie MK noteikumi.

https://likumi.lv/ta/id/300021-noteikumi-par-kompleksa-un-saistita-turisma-pakalpojuma-sagatavosanas-un-sniegsanas-kartibu-un-kompleksu-un-saistitu-turisma-pa...

Varētu attiekties kāds no šiem punktiem:

94. Ja šo noteikumu 91. punktā minēto kompleksā tūrisma pakalpojuma līguma izmaiņu vai šo noteikumu 92. punktā minētā alternatīvā kompleksā tūrisma pakalpojuma dēļ pasliktinās kompleksā tūrisma pakalpojuma kvalitāte vai samazinās izmaksas, ceļotājam ir tiesības uz attiecīgu cenas samazinājumu.

109. Ja piedāvāto alternatīvo risinājumu dēļ pasliktinās kompleksā tūrisma pakalpojuma kvalitāte (salīdzinot ar kompleksā tūrisma pakalpojuma līgumā paredzēto kvalitāti), tūrisma operators ceļotājam samazina kompleksā tūrisma pakalpojuma cenu.

Maršruta izmaiņu/alternatīva piedāvājuma dēļ teorētiski samazinās izmaksas tūroperatoram (Viļņa tuvāk Turcijai nekā Rīga), bet klientam netiek nodrošināts ceļš uz Viļņu (pasliktinās kvalitāte). Tātad varētu mēģināt pretendēt uz cenas samazinājumu par tādu summu, kāda klientam papildus nepieciešama, lai nokļūtu uz jauno izlidošanas vietu un atpakaļ no tās uz Rīgu. Vai arī tā vietā vienoties par apmaksātu transfēru/autobusa biļetēm vai tml.

orsons21
Nav tiešsaistē
Kopš: 04/01/2009
Ziņas: 7794
Manīts: pirms 1 st

Manuprāt, aviopārvadājumu Eiropas regula tomēr ir svarīgāka par kādiem tur MK noteikumiem, un es neesmu manījis, ka ''kompleksie tūrisma pakalpojumi'' tur kaut kā būtu atsevišķi izdalīti. Ja atceļ lidojumu, pasažierim ir tiesīgas uz alternatīvu lidojumu tajā pašā maršrutā un maksimāli pietuvinātos datumos / laikos. Nav svarīgi, cik savlaicīgi par to paziņots.

Bet nu arī tie MK noteikumi jau diezgan nepārprotami pasaka, ka tiesības uz cenu samazinājumu ir. Kā minimums, autobusa biļešu cenas apjomā. Skaidrs, ka prasīt apmaksāt lidojumu uz Viļņu būtu drusku no fantastikas, bet pēc regulas burta un gara tieši tas arī pienākas. 

trafs
Tiešsaistē
Kopš: 15/05/2017
Ziņas: 646
Manīts: pirms 8 min

Kompleksajiem tūrisma pakalpojumiem ir direktīva 90/314/EEK, uz kuru ir atsauce regulā 261/2004. Pieņemu, ka šeit citētie MK noteikumi (kā jābūt visai Latvijas likumdošanai) atbilst ES direktīvām un regulām.

Manuprāt, 261/2004 diezgan skaidri pateikts, ka tā attiecināma arī uz čarteriem un tūrisma pakalpojumu lidojuma daļu, arī tad, ja komplekso pakalpojumu noteikumi negarantē tiesības. Tā ka vajag braukt augumā lietuviešiem un neļaut atkāpties no saistībām.

Iksa
Nav tiešsaistē
Kopš: 01/03/2017
Ziņas: 154
Manīts: pirms 1 ned

Regulā Nr. 261/2004 teikts: Šī regula neietekmē pasažieru tiesības, kas paredzētas Direktīvā 90/314/EEK. Šo regulu nepiemēro gadījumos, kad ceļojuma kompleksu atceļ citu iemeslu dēļ, nevis lidojuma atcelšanas dēļ. (3.p.6.d.)

Ja pareizi atceros, tad direktīvas, atšķirībā no regulām, nepiemēro tieši, bet iekļaujot to saturu nacionālajos tiesību aktos. Tāpēc arī norādīju uz MK noteikumiem, kas uz šo jomu attiecas un kur vajadzētu būt direktīvai atbilstošiem noteikumiem.

Savukārt, lai izmantotu tiesības, ko piešķir regula, laikam ir jāvēršas pie aviokompānijas (pārvadātāja), nevis pie tūrisma operatora (Kidy Tour).

 

orsons21
Nav tiešsaistē
Kopš: 04/01/2009
Ziņas: 7794
Manīts: pirms 1 st

Iksa rakstīja:

Savukārt, lai izmantotu tiesības, ko piešķir regula, laikam ir jāvēršas pie aviokompānijas (pārvadātāja), nevis pie tūrisma operatora (Kidy Tour).

Principā loģiski. Tikai, kā tur ar tiem čarteriem ir - ''parastajiem'' reisiem aviokompānija pati izlemj, kur un kad lidos, un, ja maina savu lēmumu, par to arī atbild.

Čarterreisiem ir pasūtītājs (šajā gadījumā, iespējams, bet ne noteikti, Kidy Tour), un aviokompānija lido tur un tad, kur tas (pasūtītājs) pieprasa. Ja pasūtītājs maina savu lēmumu, aviokompānijai neatliek nekas cits, kā arī mainīt maršrutu uz tādu, ko pieprasa pasūtītājs.

Neba jau aviokompānija izdomāja, ka tagad lidos no Viļņas, nevis no Rīgas. Loģiski būtu, prasīt regulas izpildi no tā, kurš izlēma par reisu ''optimizāciju''. Bet regulas izpratnē tiešām jāatbild aviokompānijai. 

Viestursp1
Nav tiešsaistē
Kopš: 25/02/2013
Ziņas: 5642
Manīts: pirms 3 st

Iksa rakstīja:

Savukārt, lai izmantotu tiesības, ko piešķir regula, laikam ir jāvēršas pie aviokompānijas (pārvadātāja), nevis pie tūrisma operatora (Kidy Tour).

To gan būs sarežģīti izdarīt, jo KIDYTOUR.LT mājas lapā nav pat norādīta aviokompānija, kura izpildīs KIDYTOUR.LT pasūtītos lidojumus no VNO uz AYT. Var gadīties kā ar Latvijas NOVATOURS - arī šiem kaut kādu man nezināmu iemeslu dēļ pāris gadus atpakaļ lidojumus no RIX uz AYT nevienam nezināmu iemeslu dēļ izpildīja nevis SMART LYNX, bet BH air (Bulgārijas aviokompānija). Par cik nav zināms, kurš pārvadātājs izpildīs KIDYTOUR.LT pasūtītos lidojumus, nekas cits neatliek kā vērsties pie paša KIDYTOUR.LT. Cik saprotu, tad čartera lidojumus pasūta tūroprerators. Ja reiz nerentabilitātes, pieprasījuma trūkuma, vai citu iemeslu dēļ KIDYTOUR.LT ir atcēlis plānotos lidojumus RIX-AYT-RIX, tad pārvadātājs te nevarēs līdzēt, jo šie tikai izpilda tūroperatora pasūtījumu.

Iksa
Nav tiešsaistē
Kopš: 01/03/2017
Ziņas: 154
Manīts: pirms 1 ned

Pieļauju, ka atceltā ceļojuma organizators (tūroperators) ir nevis Lietuvas "Kidy Tour", bet gan Latvijas - SIA "Kidy Tour" (reģ. Nr. 50203097901), pie tā arī būtu jāvēršas. Tas, ko viņi tagad piedāvā vietā, ir Lietuvas "Kidy Tour" organizēts ceļojums vai vieta Lietuvas "Kidy Tour" čartera lidmašīnā. Vienkārši Latvijas "Kidy Tour" nevar savākt klientus, tāpēc "pārmet" savus ceļotājus uz līdzīgu ceļojumu no Lietuvas. Lidojums jau nav pārcelts no Rīgas uz Viļņu, vienkārši no Latvijas vispār ir atcelts. Tur ar to regulas piemērošanu varētu būt sarežģījumi, jo, visticamāk, Latvijā bija plānota viena aviokompānija, kuras reiss ir atcelts, bet Lietuvā - cita, kura godprātīgi izpilda savu reisu.

orsons21
Nav tiešsaistē
Kopš: 04/01/2009
Ziņas: 7794
Manīts: pirms 1 st

Kādi gan sarežģījumi - reiss ir atcelts, tātad jāpiedāvā vietā alternatīva nokļūšana galamērķī. Principā, tas būtu jādara aviokompānijai, bet nu vadoties pēc veselā saprāta, čarterreisu gadījumā tas būtu jādara reisa pasūtītājam (jo aviokompānija var pat nebūt zināma). 

jtt
Nav tiešsaistē
Kopš: 15/11/2014
Ziņas: 2238
Manīts: pirms 1 st

Uzmanīgāk ar tiem organizatoriem/operatoriem/aģentiem utt., zem katra nosaukuma atrodas kaut kas pavisam cits ar attiecīgiem uzdevumiem, iespējām, tiesībām un pienākumiem.

ivetens
Nav tiešsaistē
Kopš: 11/04/2013
Ziņas: 41
Manīts: pirms 2 d

 Leišu kolēģi papētīja- LT "Kidy Tour" šogad vairākas reizes ir palielinājuši akciju kapitālu (kā man paskaidroja, pēc viņu likuma, ja TO ir zaudējumi, tad, lai nezaudētu licenci, jāpalielinā pašu kapitāls, un viņi to darījuši šogad ik pēc 2-3 mēnešiem tieši pirms tūrisma departamenta novērtējuma).

Viena  LV ceļojuma aģentūra arī "slepus" pateica, Kidy Tour esot problēmas. 

Iksa
Nav tiešsaistē
Kopš: 01/03/2017
Ziņas: 154
Manīts: pirms 1 ned

Izskatās, ka LV "Kidy Tour" problēma ir tajā, ka viņi nav pārreģistrējušies PTAC vestajā tūrisma operatoru un aģentu datu bāzē, kas bija jāizdara līdz š.g. 30.jūnijam, un šobrīd vairs nedrīkst Latvijā sniegt šāda veida pakalpojumus.

Šī prasība bija noteikta Tūrisma likumā, kur pārejas noteikumu 19.punktā teikts: Tūrisma aģenti un tūrisma operatorikas līdz 2018. gada 30. jūnijam reģistrēti tūrisma aģentu un tūrisma operatoru datubāzē un nav pārreģistrējušies šā likuma 8.1 panta pirmās daļas 2. punktā minētajā datubāzē, var sniegt tūrisma aģenta un tūrisma operatora pakalpojumus līdz 2019. gada 30. jūnijam.

http://www.ptac.gov.lv/lv/turisma-operatoru-un-agentu-datubaze

 

Linca
Nav tiešsaistē
Kopš: 11/10/2009
Ziņas: 2640
Manīts: pirms 3 st

Tā pati viena slepenus, kas visus noliek pēc iespējas? Ir viena FB tāda dāma, kas nelaiž garām iespēju brīdināt par pilnīgi visām aģentūrām, kas nav viņas, taisījusi paniku šogad ne vienu vien reizi...

Juris
Tiešsaistē
Kopš: 29/10/2008
Ziņas: 18416
Manīts: pirms 1 min
Kur: RIX

ivetens, lai ko arī aģentūra fantazētu, kā jau visi saka, pēc likuma (regulas) Tev pienākas lidojums no Rīgas. Es vērstos PTAC, lai viņi izdomā, kā to šoreiz panākt, jo pēc regulas tas jāprasa no aviosabiedrības, pēc loģikas savukārt sanāk, ka no aģentūras.