Ryanair komercdirektors — AirBaltic biznesa modelim nav nākotnes

91 atbildes [Pēdējā ziņa]
orsons21
Nav tiešsaistē
Kopš: 04/01/2009
Ziņas: 5973
Manīts: pirms 5 st

(Iznesu atsevišķā tēmā — Juris)

Viens no Ryanair te gudri d**š:

http://www.delfi.lv/bizness/transports-logistika/ryanair-komercdirektors...

Lai vai kā, bet Ryanair jau nu ļoti labi zina, ka pasažieri paši stiķē viņu lidojumus kopā uz savu atbildību, un tāpēc nereti cieš neērtības, tāpēc arī paši tagad sākuši piedāvāt savienotos lidojumus, tiesa gan, it kā tikai eksperimentāli un par diezgan nedraudzīgām cenām. Būtībā visu klasisko aviokompāniju biznesa modelis ir līdzīgs, kā BT, vienīgais, ka mūsējiem nav tālo lidojumu, tāpēc galamērķu izvēle visai ierobežota. Bet savienotos Eiropas iekšienē veiksmīgi piedāvā visas klasiskās aviokompānijas, pat neraugoties uz mežonīgo konkurenci no zemcenu pārvadātājiem. 

Māris
Nav tiešsaistē
Kopš: 08/04/2009
Ziņas: 2454
Manīts: pirms 48 min

Ryanair saka to, kas viņiem jāsaka, bet pamuļķa Delfi gan ir dīvaini, ka konkurējošas aviokompānijas "viedokli" ieliek kā ziņu, un vēl bezmaz vai kā dienas galveno ziņu. Tāpēc jau mums te žurnālistika ir tādā, sorry, pakaļā, ka līmenis tāds kā Delfiem.

propers
Nav tiešsaistē
Kopš: 19/06/2014
Ziņas: 1066
Manīts: pirms 6 st

Lai nu būtu kā ir ar to Ryanair direktoru, bet es savu naudu AirBaltic arī neieguldītu. Bet redzēsim vai investori ar naudu ir muļķi un pērk kaķi maisā. Ja būtu mana teikšana es tādu AirBaltic likvidētu, lai nekavē lidostas Rīga attīstību.

orsons21
Nav tiešsaistē
Kopš: 04/01/2009
Ziņas: 5973
Manīts: pirms 5 st

propers rakstīja:

Ja būtu mana teikšana es tādu AirBaltic likvidētu, lai nekavē lidostas Rīga attīstību.

Īsti labi jau tas tomēr nebūtu, vismaz ne Latvijas iedzīvotājiem. Var jau reizēm arī mazas valstis uzcept lielas aviokompānijas ar ambīcijām, servisu un tālajiem lidojumiem (kā, piemēram Qatar), bet tur vajag investoru ar miljardiem. Katrā ziņā, ja BT bankrotēs, ceļošanas iespējas Latvijas iedzīvotājiem samazināsies dramatiski (vismaz uz kādu laiku).

propers
Nav tiešsaistē
Kopš: 19/06/2014
Ziņas: 1066
Manīts: pirms 6 st

Es ar AirBaltic līdzīgu kompāniju esmu lidojis tikai vienu reizi 90.tajos uz Parīzi. Tas gan bija kaut kāds UzbekistanAir vai kas tamlīdzīgs un biļete kaut kādā tūrisma aģentūrā izmaksāja darba vietai ap 400 USD. Ja no lidostas Rīga nelidotu WizzAir, Ryanair, EasyJet, tad būtu jābraukā uz Viļņu vai Tallinu. Ja mums nebūtu šo bāleliņu (AirBaltic), tad iespēju ceļot noteikti būtu daudz vairāk arī no Rīgas.

Protams kuram katru dienu ir jālido strādāt uz Helsinkiem vai kā tamlīdzīgi, ir jau izdevīgi ka tie kukuruzņiki te lido 3 reizes dienā.

Edzus
Nav tiešsaistē
Kopš: 01/07/2013
Ziņas: 2488
Manīts: pirms 1 st
Kur: RIX

propers rakstīja:

Ja no lidostas Rīga nelidotu ... EasyJet, tad būtu jābraukā uz Viļņu vai Tallinu.

Tev taisnība, nelido gan!

propers
Nav tiešsaistē
Kopš: 19/06/2014
Ziņas: 1066
Manīts: pirms 6 st

Tagad vairs nelido, bet n-tie simti eiro jau arī par braucienu uz Berlīni nebija jāmaksā.

propers
Nav tiešsaistē
Kopš: 19/06/2014
Ziņas: 1066
Manīts: pirms 6 st

Paskataties AirBaltic cenu politiku - viņi ir īsti nagu maucēji. Visur prasa maximālo cik tikai var paprasīt. Kaut kādas reālas cenas ir tikai tad ja kāds vēl ved uz to pašu pilsētu.

Edzus
Nav tiešsaistē
Kopš: 01/07/2013
Ziņas: 2488
Manīts: pirms 1 st
Kur: RIX

Šeit nu gan diemžēl jāpiekrīt par 100%. Bet varbūt tas ir labs kompromiss - pieprasītajos maršrutos īstie budžetnieki ved pa lēto, bet mazāk pieprasītajos BT nodrošina plašu izvēli?

Janka2014
Lietotāja Janka2014 attēls
Nav tiešsaistē
Kopš: 07/09/2014
Ziņas: 581
Manīts: pirms 12 st
Kur: RIX

Ryanair un Wizzair/Easyjet nekad nevarēs nodrošināt lidojumus uz lielajām pilsētām autobusa režīmā (Helsinki / Viļņa / Tallina / Maskava / tuvākās Eiropas pilsētas). Lietuvai un Igaunijai kas tāds ir? Nav. Lido ar Lufthansu vai to pašu Finnair, jo Wizz un Ryanair turpina lidot reizi dienā plkst. 5 no rīta uz Lutonām un Buvē šķūņiem. Leisure marketu viņi apkalpo labi, tas jāatzīst. Diemžēl lielajiem spēlētājiem pagaidām Latvija ir pārāk mazs tirgus, tāpēc gaidīt Qatar, Emirates u.c. ienākšanu pagaidām ir ļoti velti.

BT pazušanas gadījumā, protams, ka Wizz un FR palielinātu reisu skaitu un pievienotu galamērķus, taču tie nebūtu 60+ galamērķi, ko šobrīd nodrošina BT. Līdz ar to varam pieņemt, ka zaudējums Rīgai un pašai lidostai būtu milzīgs.

orsons21
Nav tiešsaistē
Kopš: 04/01/2009
Ziņas: 5973
Manīts: pirms 5 st

propers rakstīja:

 Ja mums nebūtu šo bāleliņu (AirBaltic), tad iespēju ceļot noteikti būtu daudz vairāk arī no Rīgas.

Nezinu, ko Tu pīpē, lai izpīpētu šo ģeniālo frāzi. Esmu lidojis ar BT/QR/AF/KL/BA/DL un vēl dažu kompāniju savienotajiem reisiem - pa 230-270 EUR uz ASV un Puerto Rico, pa 460 EUR uz Namībiju, vēl lidošu pa 420 EUR uz Vjetnamu. Tas viss ar savienotajiem reisiem no Rīgas. Neviens Rainis, vizieris vai īzī neko tādu nekad nenodrošinās, un arī paši aiz BT minētie pārvadātāji saprotamu iemeslu dēļ nemaz neraujas uz Rīgu. 

propers rakstīja:

Paskataties AirBaltic cenu politiku - viņi ir īsti nagu maucēji. Visur prasa maximālo cik tikai var paprasīt. Kaut kādas reālas cenas ir tikai tad ja kāds vēl ved uz to pašu pilsētu.

Zināmā mērā taisnība, tiešie reisi BT ir padārgi (parasti), bet var atrast arī pieņemamas cenas, turklāt BT izmantotajām lidostām ir krietni lielāki nodokļi nekā FR izmantotajām. Tikpat labi var teikt, ka Lufthansa vai AF ir nagu maucēji. Paskaties, kāds cenas FR ir vasaras mēnešos maršrutā Rīga - Dublina, un ātri vien kļūs skaidrs, ka šajā biznesā nagus mauc visi, kas var!

propers
Nav tiešsaistē
Kopš: 19/06/2014
Ziņas: 1066
Manīts: pirms 6 st

Pārliecināji. AirBaltic ir punktuālākā aviosabiedrība kura apkalpo reisu Mazpisāni - Daugavpils, bet nepārliecināji mani ka ir vērts tādā investēt laikā kad avio sabiedrības, kas darbojās pēc līdzīga modeļa, visā pasaulē bankrotē.

trafs
Nav tiešsaistē
Kopš: 15/05/2017
Ziņas: 273
Manīts: pirms 4 st

Tas ir katra biznesa pamatlikums - maukt nagus. Ja nepaņemsi tu, tad paņems konkurents.

orsons21
Nav tiešsaistē
Kopš: 04/01/2009
Ziņas: 5973
Manīts: pirms 5 st

Tas, ka viņas laiku pa laikam bankrotē, jau ir cits stāsts, turklāt nebankrotē jau tikai tās, kurām ir BT līdzīgs biznesa modelis. Kāpēc tad Monarch bankrotēja? Man liekas, ka viņu biznesa modelis ir vairāk no Ryanair tipa. 

Man BT cenu politika liekas sakarīgāka, nekā, piemēram, Lufthansai, jo līdz šim brīdim tā arī neesmu sapratis, kāds ir funktieris prasīt par vienvirziena lidojumu >2x vairāk nekā par RT. Bet nu, lai aviokompānija izdzīvotu un nestu peļņu, kā jebkurā biznesā, galvenais ir sakarīga vadība un jēdzīgs biznesa plāns. 

Janka2014
Lietotāja Janka2014 attēls
Nav tiešsaistē
Kopš: 07/09/2014
Ziņas: 581
Manīts: pirms 12 st
Kur: RIX

Tieši tā! Bankrotē a/k, kurām nav skaidra plāna un... arī huba.

Air Berlin mocījās starp TXL (tā arī BER nesagaidīja) un DUS, tāpat Alitalia turpina mocīties atklājot dīvainus galamērķus, jo izplesties kur FCO nav. Milāna ir daudz labāks reģions hubam kā FCO, taču tur jau atkal problēma - 2 lidostas, MXP un LIN.

Juris
Nav tiešsaistē
Kopš: 29/10/2008
Ziņas: 16743
Manīts: pirms 6 st
Kur: RIX

Māris rakstīja:

Ryanair saka to, kas viņiem jāsaka, bet pamuļķa Delfi gan ir dīvaini, ka konkurējošas aviokompānijas "viedokli" ieliek kā ziņu, un vēl bezmaz vai kā dienas galveno ziņu. Tāpēc jau mums te žurnālistika ir tādā, sorry, pakaļā, ka līmenis tāds kā Delfiem.

Kāpēc lai Delfi neliktu tādu ziņu? Viņi nav AirBaltic propagandas atzars, kam jāpublicē tikai Gausa apstiprinātie viedokļi. Smile

Katrs sava vārda cienīgs žurnālists gan sekundi pēc tādiem Ryanair izteikumiem uzdotu jautājumu, kādēļ tad viņi paši piedāvā bezperspektīva biznesa modeļa lidojumus.

Māris
Nav tiešsaistē
Kopš: 08/04/2009
Ziņas: 2454
Manīts: pirms 48 min

Protams, ka nav. Bet šis ir spilgts stulbas žurnālistikas paraugs, pat tai gadījumā, ja Ryanair būtu samaksājis par "ziņu", un, cik saprotu, Tu pat man piekrīti.

FXQuadro
Nav tiešsaistē
Kopš: 06/02/2010
Ziņas: 1194
Manīts: pirms 2 st

orsons21 rakstīja:

(Iznesu atsevišķā tēmā — Juris)

Viens no Ryanair te gudri d**š:

http://www.delfi.lv/bizness/transports-logistika/ryanair-komercdirektors...

Lai vai kā, bet Ryanair jau nu ļoti labi zina, ka pasažieri paši stiķē viņu lidojumus kopā uz savu atbildību, un tāpēc nereti cieš neērtības, tāpēc arī paši tagad sākuši piedāvāt savienotos lidojumus, tiesa gan, it kā tikai eksperimentāli un par diezgan nedraudzīgām cenām. Būtībā visu klasisko aviokompāniju biznesa modelis ir līdzīgs, kā BT, vienīgais, ka mūsējiem nav tālo lidojumu, tāpēc galamērķu izvēle visai ierobežota. Bet savienotos Eiropas iekšienē veiksmīgi piedāvā visas klasiskās aviokompānijas, pat neraugoties uz mežonīgo konkurenci no zemcenu pārvadātājiem. 

EasyJet lido uz AMS un citiem lieliem lidostiem. 

d**š vai ned**š, bet kur ir Bt un kur ir FR. Diezvai BT kadreiz pelnīs tādu naudu kā FR pelna. BT nekad nevarēs turēt tādu jaunu flotu kāda ir pie FR u.c. Ja lidot tikai pa Eiropu, tad jau sen nelidoju ar BT, jau sen var aizlidot ar FR, ar W6. Piemeram nesen lidoju uz AMS:  RIX-SXF-AMS - FR + U2  - 30 eur. RIX-SXF-CIA - 35 eur - 2 cilvēkiem. Caur BT lidoju tikai uz ASV vai uz CEB (kur pirmo posmu lido BT). 

P.S. kompensaciju no FR arī vieglāk dabūt nekā no BT, kuri tēlo idiotus, kad jāizmaksā nauda.

Around the world
2017: RIX, HEL, FRA, YYZ, CUN, CPH, CRL, VNO, KBP, LWO, KUN, GLA, AGP, STN
2018: RIX, SXF, AMS, MEX, HAV, EIN, ZRH, SIN, CEB, USU, VNO, IEV, KBP

Māris
Nav tiešsaistē
Kopš: 08/04/2009
Ziņas: 2454
Manīts: pirms 48 min

BT plusi ir savienotie lidojumi, labs galamērķu tīkls un saprātīgas cenas. Kas notiek maršrutos, kur nav konkurences, mēs redzam, piemēram, reisos uz Dublinu, kur Ryanair liek cenas, kādas grib, un tās nav zemas. Plus vēl lepnums, ka nacionālā aviokompānija, un ne slikta aviokompānija. Protams, ja kādam labāk gribas par to ciest un vaidēt, nevienam to nevar aizliegt, katrs pats izvēlas savu attieksmi pret dzīvi.

Juris
Nav tiešsaistē
Kopš: 29/10/2008
Ziņas: 16743
Manīts: pirms 6 st
Kur: RIX

propers rakstīja:

Paskataties AirBaltic cenu politiku - viņi ir īsti nagu maucēji. Visur prasa maximālo cik tikai var paprasīt. Kaut kādas reālas cenas ir tikai tad ja kāds vēl ved uz to pašu pilsētu.

Vai Tu aģite pret brīvo tirgu un par komunisma atgriešanos? Smile Jo tieši tāda ir cenas definīcija brīvajā tirgū, prasīt maksimumu, cik cilvēki ir gatavi maksāt, lai pārdotu tik preces / pakalpojumus, cik ir piedāvājumā…

propers
Nav tiešsaistē
Kopš: 19/06/2014
Ziņas: 1066
Manīts: pirms 6 st

Juris rakstīja:

Vai Tu aģite pret brīvo tirgu un par komunisma atgriešanos? Smile Jo tieši tāda ir cenas definīcija brīvajā tirgū, prasīt maksimumu, cik cilvēki ir gatavi maksāt, lai pārdotu tik preces / pakalpojumus, cik ir piedāvājumā…

Man simpatizē kad konkurence ir arī uzņēmumam starp saviem pakalpojumiem. Nevis nokāst no pircēja visu naudu par neko ar saukli "Dzīvo mazāk, maksā labāk". 

Juris
Nav tiešsaistē
Kopš: 29/10/2008
Ziņas: 16743
Manīts: pirms 6 st
Kur: RIX

Janka2014 rakstīja:

Ryanair un Wizzair/Easyjet nekad nevarēs nodrošināt lidojumus uz lielajām pilsētām autobusa režīmā (Helsinki / Viļņa / Tallina / Maskava / tuvākās Eiropas pilsētas).

Kādēļ Tu domā, ka nē? Ryanair piemēram lido starp Berlīni un Ķelni 5x dienā. Ja būtu ekonomisks pamatojums, lidotu arī starp Rīgu un Viļņu.

Janka2014 rakstīja:

Lietuvai un Igaunijai kas tāds ir? Nav. Lido ar Lufthansu vai to pašu Finnair, jo Wizz un Ryanair turpina lidot reizi dienā plkst. 5 no rīta uz Lutonām un Buvē šķūņiem.

Pēc definīcijas, ja pilsēta ir bāze, tad reisi ir visu dienu, ne tikai piecos no rīta…

Juris
Nav tiešsaistē
Kopš: 29/10/2008
Ziņas: 16743
Manīts: pirms 6 st
Kur: RIX

propers rakstīja:

Man simpatizē kad konkurence ir arī uzņēmumam starp saviem pakalpojumiem.

Ko Tu ar to domā?…

orsons21
Nav tiešsaistē
Kopš: 04/01/2009
Ziņas: 5973
Manīts: pirms 5 st

FXQuadro rakstīja:

EasyJet lido uz AMS un citiem lieliem lidostiem. 

d**š vai ned**š, bet kur ir Bt un kur ir FR. Diezvai BT kadreiz pelnīs tādu naudu kā FR pelna. BT nekad nevarēs turēt tādu jaunu flotu kāda ir pie FR u.c. Ja lidot tikai pa Eiropu, tad jau sen nelidoju ar BT, jau sen var aizlidot ar FR, ar W6. Piemeram nesen lidoju uz AMS:  RIX-SXF-AMS - FR + U2  - 30 eur. RIX-SXF-CIA - 35 eur - 2 cilvēkiem. Caur BT lidoju tikai uz ASV vai uz CEB (kur pirmo posmu lido BT). 

P.S. kompensaciju no FR arī vieglāk dabūt nekā no BT, kuri tēlo idiotus, kad jāizmaksā nauda.

Nav nekādas vajadzības salīdzināt BT un FR, jo tās gluži vienkārši ir dažādas svara kategorijas.

Runa ir par to, ka FR komercdirektors pēc būtības ir pateicis muļķību - jo līdzīgs biznesa modelis ir visiem (vai gandrīz visiem) Eiropas (un ne tikai Eiropas) t.s nacionālajiem pārvadātājiem, un nav ne mazāko pazīmju, ka tas pārskatāmā nākotnē izmirs. Savienotie reisi ir un būs, un Ryanair arī to ir sapratis un sācis tos piedāvāt. Tas, cik efektīvi tiek pārvaldīts AirBaltic ir atkal cits stāsts, un, diemžēl, kā jau tradicionāli Latvijā, bez skandāliem, baumām un šmucēm te neiztikt.

Konkurentu apriešana jēgā un nejēgā vispār ir FR stilā, viņi jau gadu desmitiem prognozē nelabu galu saviem tiešajiem konkurentiem EasyJet, bet šie kā lido, tā lido Smile.

 

propers
Nav tiešsaistē
Kopš: 19/06/2014
Ziņas: 1066
Manīts: pirms 6 st

Juris rakstīja:

Ko Tu ar to domā?…

Kad ir zemas cenas, tā pat visu izpirkt nevar. Tev ir jāizvēlās kaut ko. Un tas diktē cenu kritumu arī viena uzņēmuma ietvaros.

Māris
Nav tiešsaistē
Kopš: 08/04/2009
Ziņas: 2454
Manīts: pirms 48 min

Juris rakstīja:

Ja būtu ekonomisks pamatojums, lidotu arī starp Rīgu un Viļņu.

Nujā, bet ja nu nav? Mums kā pasažieriem vispār jau ir ļoti neizdevīgi, ja tiek ņemts vērā tikai "ekonomiskais pamatojums". Fakts, kas, starp citu, attiecas ne jau tikai uz sabiedrisko transportu, bet uz ļoti daudz ko dzīvē vispār.

Juris
Nav tiešsaistē
Kopš: 29/10/2008
Ziņas: 16743
Manīts: pirms 6 st
Kur: RIX

Ja reiss ir nerentabls, bet kaut kādu iemeslu dēļ nepieciešams, tad valsts to piesponsorē. Vai arī visi brauc ar autobusu, kas nav daudz ilgāk kā lidot uz Viļņu & Tallinu no Rīgas.

ARD
Nav tiešsaistē
Kopš: 08/01/2010
Ziņas: 1011
Manīts: pirms 1 d

propers rakstīja:

Kad ir zemas cenas, tā pat visu izpirkt nevar. Tev ir jāizvēlās kaut ko. Un tas diktē cenu kritumu arī viena uzņēmuma ietvaros.

Piecreiz pārlasīju - neko nesapratu. Vai tā ir kāda pilnīgi jauna, ģeniāla biznesa teorija, vai arī pilnīgs sviests... Nezinu kā tur ar investēšanu BT, bet tevis vadītā uzņēmumā mani iegūldīt laikam nepārliecinātu Grin

Māris
Nav tiešsaistē
Kopš: 08/04/2009
Ziņas: 2454
Manīts: pirms 48 min

Nuja nu. Ja tu vienīgais savā miestā tirgo pīrādziņus un redzi, ka cilvēki tos pērk arvien labāk, tad tu viņiem nolaid cenu... Vai tad tā nedara visi? Wink

#propermode on

ARD
Nav tiešsaistē
Kopš: 08/01/2010
Ziņas: 1011
Manīts: pirms 1 d

Māris rakstīja:

Nuja nu. Ja tu vienīgais savā miestā tirgo pīrādziņus un redzi, ka cilvēki tos pērk arvien labāk, tad tu viņiem nolaid cenu... Vai tad tā nedara visi? Wink

#propermode on

Jā, plus peņemu darbā vēl vienu konditoru, lai šie ar cenām savā starpā var pakonkurēt Grin

propers
Nav tiešsaistē
Kopš: 19/06/2014
Ziņas: 1066
Manīts: pirms 6 st

Kaut nu AirBaltic kopā ar lidostu Rīga atkal nesariebj Latvijas iedzīvotājiem un dod iepēju ceļot par labām cenām un nevis maksimālajām ko var izžmiegt.

https://www.baltictimes.com/ryanair_eyeing_estonia__latvia_due_to_lithua...