Aviosabiedrības Monarch bankrots. Ko darīt?

72 atbildes [Pēdējā ziņa]
propers
Nav tiešsaistē
Kopš: 19/06/2014
Ziņas: 4763
Manīts: pirms 39 min

(Izceļu aysevišķā tēmā — Juris)

Arī Monarch esot problēmas ar licenci. 

http://metro.co.uk/2017/10/01/plans-made-to-rescue-100000-passengers-as-...

REALAIS
Nav tiešsaistē
Kopš: 07/04/2016
Ziņas: 269
Manīts: pirms 9 ned

Visas cenas monarch ir paceltas 3-4x. Teorētiski licence ir tikai uz tiem dīliem, jebšu tas neietekmē lidošanu kā tādu, ja tirgo tikai lidošanas biļetes. Bet protams, tas ir teorētiski, cilvēki jau nepirks biļetes ja jau ir tāda informācija, ka izņēmums nav izticams.

orsons21
Nav tiešsaistē
Kopš: 04/01/2009
Ziņas: 15309
Manīts: pirms 6 st
Kur:

https://monarch.caa.co.uk

Laikam beigas...

Edzus
Nav tiešsaistē
Kopš: 01/07/2013
Ziņas: 3356
Manīts: pirms 10 st
Kur: RIX

Bēdīgi, konkurence samazinās. Toties Ryanair varbūt varēs dabūt kādus pilotus.

orsons21
Nav tiešsaistē
Kopš: 04/01/2009
Ziņas: 15309
Manīts: pirms 6 st
Kur:

Biju jau gandrīz nopircis ar šiem biļetes uz martu, skolas brīvlaika pēdējo dienu. Tagad atliek paļauties uz Ryanair un 1 h 20 min savienojumu Mančesteras lidostā.

http://news.sky.com/story/live-monarch-customers-to-be-flown-back-after-...

Britu CAA uzsācis lielāko mierlaika repatriācijas operāciju, lai atgrieztu atpakaļ UK 110 000 Monarch pasažieru.

Janka2014
Lietotāja Janka2014 attēls
Nav tiešsaistē
Kopš: 07/09/2014
Ziņas: 981
Manīts: pirms 12 st
Kur: RIX

Edzus rakstīja:

Bēdīgi, konkurence samazinās. Toties Ryanair varbūt varēs dabūt kādus pilotus.

Monarch flotē ir principā tikai Airbus lidmašīnas un Ryanair operē tikai ar Boeing 737, īstermiņā risinājums neder, ilgtermiņā - jā.

Rihards_007
Lietotāja Rihards_007 attēls
Nav tiešsaistē
Kopš: 08/04/2010
Ziņas: 4537
Manīts: pirms 1 d

Man paziņām pēc 3nedēļām ir viens lidojums ar Monarch. Daži pirka caur OTA daži pa tiešo no mājaslapas. Vienīgais variants chargeback? E-pasti nekādi nav atnākuši par to ka kaut kas būtu atcelts.

Viestursp1
Nav tiešsaistē
Kopš: 25/02/2013
Ziņas: 8825
Manīts: pirms 5 st

Te ir īsa instrukcija MONARCH potenciālajiem pasažieriem ar jau nopirktām biļetēm, kuriem lidojums ir nākotnē un kuri vēl nav izlidojuši:

https://monarch.caa.co.uk/customers/i-have-a-future-booking-and-have-not...

Viestursp1
Nav tiešsaistē
Kopš: 25/02/2013
Ziņas: 8825
Manīts: pirms 5 st

Dīvainākais ir šis, man liekas, ka britiem ar tām patērētāju tiesībām ir tā ka ir:

Please follow the advice below on claiming a refund for your booking.

Flights booked directly with Monarch Airlines from 15 December 2016 onward

Customers with these bookings are not ATOL protected and are not entitled to make a claim to the CAA. You are advised to contact your card issuer, insurer or PayPal for advice on how to claim a refund.

Visi REFUND par beidzamo 9,5 mēnešu laikā iepirktajam biļetēm būtībā tiek novirzīti uz kartes izdevējbanku, PAYPAL vai apdrošinātāju. Diez vai kāds būs nopircis apdrošināšanu tālā nākotnē esošam ceļojumam, ja vien nav bijusi kāda laba, teiksim, SWEDBANK akcija.

maikijs24
Nav tiešsaistē
Kopš: 07/10/2012
Ziņas: 187
Manīts: pirms 1 ned

man ar Monarch nopirktas biļetes uz 20.11 TFS-LTN, īsti nesaprotu, kam man prasīt naudu atpakaļ

orsons21
Nav tiešsaistē
Kopš: 04/01/2009
Ziņas: 15309
Manīts: pirms 6 st
Kur:

maikijs24 rakstīja:

man ar Monarch nopirktas biļetes uz 20.11 TFS-LTN, īsti nesaprotu, kam man prasīt naudu atpakaļ

Bankai, kas izdevusi karti, ar ko apmaksāji biļetes. 

Rihards_007
Lietotāja Rihards_007 attēls
Nav tiešsaistē
Kopš: 08/04/2010
Ziņas: 4537
Manīts: pirms 1 d

Domājat uzreiz chargeback jāprasa bankai vai tomēr kaut kas vispirms jāraksta Monarch un tā kā visticamāk ignorēs vai atrakstīs, ka neko nevar līdzēt un pēc tam chargeback?

Parasti, cik atceros, pašam ir jārisina šīs lietas un ja galīgi nekas neizdodas, tad tikai banka pieslēdzas.

wildd
Nav tiešsaistē
Kopš: 20/09/2017
Ziņas: 162
Manīts: pirms 1 d

Jauki.

Rīt no rīta bija paredzēts savienotais reiss Rīga-Londona (Wizz Air) un Londona-Porto (Monarch), biļetes pirku caur https://www.kiwi.com/us/

Kiwi atsūtija epastu, ka risinot situāciju, nesaprotu ko tagad gaidīt? Viesnīca uz rītvakaru un nākamajām 3 dienām jau noobookota. Ir swedbank zelta kredītkarte, no šiem kaut ko pateicoties ceļojuma apdrošināšanai varēs dabūt back un jāmeklē pašam tagad citas biļetes? Kā ieteiktu rīkoties?

Viestursp1
Nav tiešsaistē
Kopš: 25/02/2013
Ziņas: 8825
Manīts: pirms 5 st

wildd rakstīja:

Jauki.

Rīt no rīta bija paredzēts savienotais reiss Rīga-Londona (Wizz Air) un Londona-Porto (Monarch), biļetes pirku caur https://www.kiwi.com/us/

Kiwi atsūtija epastu, ka risinot situāciju, nesaprotu ko tagad gaidīt? Viesnīca uz rītvakaru un nākamajām 3 dienām jau noobookota. Ir swedbank zelta kredītkarte, no šiem kaut ko pateicoties ceļojuma apdrošināšanai varēs dabūt back un jāmeklē pašam tagad citas biļetes? Kā ieteiktu rīkoties?

Nu ja reiss Londona-Porto jau nobrucis, tad no tās pašas LTN ir tiešais EASY JET reiss uz Porto pa nieka 69 EUR un vakara pusē reiss ar British airways uz Porto no LGW pa 70 EUR. No LTN uz LGW gan vilciena biļetes dienu iepriekš būs padārgas. Kā redzi, EASY JET cenu īpaši neietekmē MONARCH bankrots, līdziga cena šiem arī uz pavasari.

Viestursp1
Nav tiešsaistē
Kopš: 25/02/2013
Ziņas: 8825
Manīts: pirms 5 st

wildd  - lai šie risina situāciju. Man liekas, ja lidojums rīt, tad šie diez vai ko līdz rītdienai atrisinās, jāpērk pašam. 

Edzus
Nav tiešsaistē
Kopš: 01/07/2013
Ziņas: 3356
Manīts: pirms 10 st
Kur: RIX

Tiešām ir savienotais reiss? Tad lai Wizz Air / Kiwi rūpējas par Tavu nogādāšanā galapunktā. Ja tomēr nav savienotais reiss, tad visdrīzāk jāmeklē/jāpērk pašam alternatīvas un tad jāmēģina ko nu var dabūt no Swedbank - vai nu atpakaļ Monarch biļešu maksu, vai starpību līdz jaunajām biļetēm.

Juris
Nav tiešsaistē
Kopš: 29/10/2008
Ziņas: 20447
Manīts: pirms 10 ned
Kur: RIX

Kā izpētījām Ryanair gadījumā, ļoti jāpievelk aiz matiem Swedbankas noteikumi, lai viņi segtu jaunas biļetes šādā gadījumā, kad reiss vienkārši atcelts. Bet varbūt viņi to dara, jo laipni. Precīzu apstiprinājumu neguvām, neviens neizmēģināja.

Papēti, vai ir kādas reālas alternatīvas un izdomā, vai brauksi, pērkot jaunus reisus, jeb norakstīsi iztērēto zaudējumos un mēģināsi atgūt no apdoršinātājiem.

Lielas cerības nelieku, ka Kiwi kaut ko spēs palīdzēt.

Viestursp1
Nav tiešsaistē
Kopš: 25/02/2013
Ziņas: 8825
Manīts: pirms 5 st

Edzus rakstīja:

Tiešām ir savienotais reiss? Tad lai Wizz Air / Kiwi rūpējas par Tavu nogādāšanā galapunktā. Ja tomēr nav savienotais reiss, tad visdrīzāk jāmeklē/jāpērk pašam alternatīvas un tad jāmēģina ko nu var dabūt no Swedbank - vai nu atpakaļ Monarch biļešu maksu, vai starpību līdz jaunajām biļetēm.

Nu gan jau, ka nav savienotais. WIZZAIR nav savienoto reisu. Pārdevējs (OTA) bieži cenšas iesmērēt atsevišķas biļetes kā savienoto reisu. Daudzas OTA-s tā dara. Godīgākās OTA-s raksta, ka pērkot šādu biļeti, pircējs pats ir atbildīgs par savienojumu. Šajā gadījumā otrais reiss vair neeksistē un nebūs ar ko "savienot". Ja jau KIWI būtu gribējuši ko risināt, būtu sen izsnieguši biļeti tālāk lidojumam ar EASY JET. 

Juris
Nav tiešsaistē
Kopš: 29/10/2008
Ziņas: 20447
Manīts: pirms 10 ned
Kur: RIX

Viņi it kā uzņemas atbildību un garantē: https://www.kiwi.com/us/pages/guarantee

Juris
Nav tiešsaistē
Kopš: 29/10/2008
Ziņas: 20447
Manīts: pirms 10 ned
Kur: RIX

Normāli mēs wildd teiktu, ka pārmaksājis, pērkot reisus no starpniekiem, bet šoreiz varbūt noder!

Citāts:

Our Guarantee protects you from: 

 

Flight delays

Travelling with connections? You could miss a flight because of a previous delay.

Flight cancellations

Your flight can be cancelled unexpectedly.

Schedule changes

Our airline partners can reschedule your flight which may affect your itinerary.

If this happens, we will offer you:

Alternative flight to your destination
or
Refund the price of your unused tickets

Viestursp1
Nav tiešsaistē
Kopš: 25/02/2013
Ziņas: 8825
Manīts: pirms 5 st

Juris rakstīja:

Viņi it kā uzņemas atbildību un garantē: https://www.kiwi.com/us/pages/guarantee

Dīvaini. Man sakarā ar vienu laicīgi atcelto SKY airline lidojumu no Calama uz Santjāgo KIWI meklēja alternatīvu lidojumu 3 nedēļas, lai gan alternatīva bija lidot ar to pašu aviokompāniju dažas stundas ātrāk vai vēlāk, kas man derēja uzreiz, bet šie "vilka gumiju" 3 nedēļas. Un tagad šie nespēj atrast vienīgo tiešo EASY JET reisu rīt 14.45 no tās pašas LTN, kuru pat tādi idioti kā es var atrast vienā minūtē.

infests
Nav tiešsaistē
Kopš: 24/05/2011
Ziņas: 3610
Manīts: pirms 6 d
Kur: Stokholma

Viestursp1 rakstīja:

kuru pat tādi idioti kā es var atrast vienā minūtē

Balsoju šo par gada citātu Grin

Māris
Nav tiešsaistē
Kopš: 08/04/2009
Ziņas: 4153
Manīts: pirms 1 d

Varbūt nevajag gluži būt TIK paškritiskam?...

propers
Nav tiešsaistē
Kopš: 19/06/2014
Ziņas: 4763
Manīts: pirms 39 min

infests rakstīja:

Viestursp1 rakstīja:

kuru pat tādi idioti kā es var atrast vienā minūtē

Balsoju šo par gada citātu Grin

Ja Tu būtu tas kurš no sava maciņa apmaksātu atrasto lidojumu kādam citam, es tev pilnībā piekristu. Domāju ka Kiwi ir tās pašas pārdomas kāpēc un no kādas naudiņas to apmaksāt.

Viestursp1
Nav tiešsaistē
Kopš: 25/02/2013
Ziņas: 8825
Manīts: pirms 5 st

wildd - nu tad iesaki viņiem šo alternatīvu, ja šos var sazvanīt. Drīz jau Eiropā darba diena beigsies, pēc tam būs jāsēž LTN un jāzīlē kafijas biezumos, lasot e-pasts no mobilā:

DEPARTURE Duration: 13h 10m

Tue Oct 3

6:05 AM

RigaRIX

6:55 AM

LondonLTN

  • Layover in London for 7h 50m.
  • Kiwi.com Guarantee

2:45 PM

LondonLTN

5:15 PM

PortoOPO

wildd
Nav tiešsaistē
Kopš: 20/09/2017
Ziņas: 162
Manīts: pirms 1 d

Nopirku easyyet biļetes. Jācer, ka Swedbank apdrošināšana atmaksās, zvanot teica, lai aizpildu anketu un visdrīzāk atmaksāšot, tā kā man jaunās biļetes 122 eur, un līdz 150 it kā viegli atmaksājot.

Viestursp1
Nav tiešsaistē
Kopš: 25/02/2013
Ziņas: 8825
Manīts: pirms 5 st

propers rakstīja:

Domāju ka Kiwi ir tās pašas pārdomas kāpēc un no kādas naudiņas to apmaksāt.

Vienīgi man šoreiz laika pārdomām pietiek, bet tam, kam rītdien jālido, laiks pārdomām ir tikai līdz tuvākās nakts vidum.

Viestursp1
Nav tiešsaistē
Kopš: 25/02/2013
Ziņas: 8825
Manīts: pirms 5 st

Kārtējo reizi prieku sagādā tas, ka varēju kādam REĀLI palīdzēt. Tātad neesmu gluži bezcerīgs idiots.

wildd
Nav tiešsaistē
Kopš: 20/09/2017
Ziņas: 162
Manīts: pirms 1 d

Jā, paldies par norādi uz easyyet un ieteikumu neko negaidīt. Ņemot vērā, ka par Monarch bankrotu tika paziņots jau agri no rīta (es gan par to uzzināju tikai pēc 16.00, kad devos uz epastu, lai izdrukātu biļetes), kiwi jau nu varēja pacensties kaut ko piedāvāt, bet visas dienas laikām bija tikai 1 epasts no viņiem, par to ka kaut ko mēģināšot risināt, tā ka nesanāks dzīvē pārbaudīt, kā darbojas viņu "garantija" Grin

Runājot par pirkšanu no starpiniekiem - šī vispār pirmā reize, kad pats pērku biļetes priekš lidojumu, tā kā no kolēģa biju padzirdējis, ka viņš meklējot tādā "kiwi", meklēju tur, nedomājot, ka pa tiešo lētāku varu dabūt.

Juris
Nav tiešsaistē
Kopš: 29/10/2008
Ziņas: 20447
Manīts: pirms 10 ned
Kur: RIX

Viestursp1 rakstīja:

Kārtējo reizi prieku sagādā tas, ka varēju kādam REĀLI palīdzēt. Tātad neesmu gluži bezcerīgs idiots.

Vārds vietā, citreiz te sanāk tāda vārīšanās savā sulā bez reālas atdeves. Viestur, vai pats no kiwi pirki viņu veidotu savienojumu jeb vienu tiešo reisu? Kā izlēmu pirkt tur, ne pa tiešo?

Viestursp1
Nav tiešsaistē
Kopš: 25/02/2013
Ziņas: 8825
Manīts: pirms 5 st

Jā, KIWI.COM ņem 10 EUR/USD par rezervāciju starpniecību un pēc 1.pirkuma atsūta 10 EUR/USD vaučeru uz e-pastu pirkumam ar mobilo lietotni. KIWI noder, ja jāpērk biļetes no visādām murgainām ne-Eiropas aviokompāniju mājas lapām, kuras grūti uztveramas.