To, ka Londonā ir apskates vietas par kurām nav jāmaksā, esmu izpētījusi. Bet mūsu kompānijā būs jaunkudze ar kuras interesēm arī cenšamies rēķināties. Tāpēc programmā ir jāiekļauj akvaparks, zoo, akvariums vai atrakciju parks Varbūt kādam ir info kur var meklēt atlaižu kodus (par kukurūzas pārslām skaidrs, šodien izpētīšu Rimi un Maxima piedāvājumu, iespējams vēl var nopirkt).
Pie ceļojumu atskaitēm par Londonu neko neatradu vai nemācēju atrast.
Ceļojums paredzēts septembra otrajā pusē. Google pastudēta, taču interesētu arī ceļakājiešu pieredze un dažādie knifiņi, kā ieekonomēt, ko apskatīt.
Un vēl tā arī nav īstas skaidrības par sabiedriskā transporta biļetēm. Vai visizdevīgāk ir iegādāties dienas biļeti (tā der visām metro zonām) ? Par Londonas mērogiem man nav sajēgas taču pārvietoties starp dažādiem apskates objektiem nāksies. Negribētos pārmaksāt, ja var ietaupīt. Un kā vienmēr ļoti aktuāls ir jautājums , kur lēti un garšīgi paēst. Esam dažādu valstu virtuves cienītāji.
Par transportu - kad zināsi apmešanās vietu un karti ar atzīmētām apmeklējumu vietām, varēs sākt piemeklēt variantus. Pašlaik tā vairāk būtu teoretizēšana. Es ļoti daudz Londonu esmu staigājis kājām, bet tālākos maršarutos autobusa otrajā stāvā pie priekšējā loga. Autobuss (ievērojami) lētāks par metro, bet lēnāks (brīžam arī ievērojami). Lielajiem katram sava bezkontakta karte, ar jaunkundzi varētu būt sarežģītāk, ja grib ietaupīt ( Children aged 11 to 15 years can travel free on buses and trams and at child rate on Tube, DLR and London Overground services, provided they have an 11-15 Zip Oyster photocard).
Zoo neierakstītu atrakciju rindā, tā ir nopietna vieta. Par akva- un atrakciju parkiem nav ne nojausmas. Akvārijs ir blakus Acij. Taisiet sarakstu, izvētīsim
Jaunkundzei 12 g.v. noteikti būs interesanti Zinātnes muzejs un Dabas vēstures muzejs. Abi bezmaksas, vismaz diena katram jārēķina.
Zoo neesmu bijis, bet atsauksmes nav labas. Par Londonas aci noteikti neesmu sajūsmā, labi, ka bija kupons ar puscenu.
Londonas sabiedriskajam (un visiem pārējiem pirkumiem UK) ir domāta pīkstināmā Revolut karte - ne par ko nav jādomā - par daily cap vairāk nepaņems. 12 gados varbūt var iet bez maksas, nedomāju, ka prasīs dokumentu.
Tā, Revolut kartes man, protams, nav... Būs jāiepēta kā to nokārtot. Esmu manījusi veselu tēmu par šo jautājumu.
Man pagaidām plānā :
Skygarden (jācenšas dabūt tās bezmaksas biļetes),
Dabas un zinātnes muzeji (paldies trafs par ideju),
noteikti daži no parkiem - vāveru cienāšana ar riekstiem un lasīju par parku, kurā esot liela putnu dažādība,
goda sardzes maiņa pie Bekingemas pils.
Pārējais plāns lēnām top. Londonā būsim 4.5 dienas.
Skygarden vēl nesen bija tikai bezmaksas, tiesa, laicīgi rindā jāpiesakās. Gan jau nekas nav mainījies.
Nosauktie muzeji ir blakus un pāri ielai vēl Viktorijas un Alberta muzejs. Britu muzejs arī ir bezmaksas.
Vāveres ir visur, iziesiet zālītē starp kokiem un šās būs klāt. Nebarot ar sālītiem riekstiņiem!
Putni laikam ir Kew Gardens, bet tur vērts braukt arī bez putniem.
Es brivdaba redzeju ari brunurupucus un zalos papagailus
Ō, jā, papagaiļi tiešām ir ieviesušies, eju mierīgi gar Sentdžeimsu un dzirdu pazīstamus ķērcienus (no Barselonas) un arī redzu krāsas spurdzam.
Te par Londonas slēptajiem dārgumiem: http://www.celakaja.lv/forumi/londonas-odzinas
Skygarden (jācenšas dabūt tās bezmaksas biļetes),
Tikai rezervē laicīgi, jo bezmaksas biļetes ātri izķer. Es nokavēju, tāpēc, lai tiktu Skygarden, biju spiests ņemt komplektu ar brokastīm, kuras bija garšīgas, tomēr visai dārgas.
Autobuss (ievērojami) lētāks par metro, bet lēnāks (brīžam arī ievērojami).
Lētāks viņš ir līdz tam brīdim, kamēr tiek sasniegts daily cap, pēc tam jau ir vienalga. Pašu Londonas centru var izstaigāt ar kājām, tomēr es ieteiktu nepārspīlēt ar staigāšanu (īpaši, ja esat vecumā virs 30), citādi kājas baigi nostaigāsies un pašiem vairs nebūs nekāda prieka. Staigāt sanāks daudz jebkurā gadījumā, tāpēc labāk soļus pataupīt. Tuvākus attālumus centrā (3-5 metro pieturu robežās) ir forši izbraukt ar autobusu (sanāk vienlaikus kā ekskursija pa Londonu), tomēr kā pārvietošanās pamatlīdzekli ieteiktu izmantot metro, un uz tālākām vietām noteikti braukt tikai ar metro.
Tak beigās tāpat klasisks ~aizšaus uz Londonu tāpat vien~ beidzas ar dienā nostaigātiem 20+ km. Pat bez plāna apstaigāt X objektus dienā. Brauc kā gribi ar to metro vai busu.
Es parasti iekļaujos 10-15 km robežās (nav vairs jaunība).
Autobusiem (ja pārvietojas tikai ar tiem) cap mazāks kā visa transporta, starpība kaut kut tuvu 3 mārciņām. Vēl - autobusiem nav zonu, metro ir un cap apjoms atkarīgs no tām.
Ja grib riskēt var nemaksāt par bērnu transportā. Bet bezmaksas ir līdz 11 gadiem tikai. Īsam ceļojumam neredzu jēgu ņemties un pasūtīt to 11-15 zipcard. Tā kartiņa vien pati maksā 15£.
Dienas biļetes ur visneizdevīgākais variants. Visērtāk ceļojumam 5 un mazāk dienas ir vai nu tā pati bezkontakta karte vai visdrošāk ir Oysteris. Jo bankas karte var arī nestrādāt, nemāku teikt par revolut un līdzīgiem, bet klasisko banku kartes mēdz bloķēties bez acīmredzama iemesla.
To es saku pēc savas pieredzes, jo strādāju uz autobusiem.
Iesaku noteikti izmantot Emirates airline gaisa vagoniņu North Greenwich. Bet to noteikti darīt pašā vakarā, jo kad ir tumšs tad ir labi iespaidi un oašā vakarā vagoniņi pārvietojas lēnāk nekā pa dienu. 3,50£ viena biļete ir. Maksāt var ar Oysteri un karti kā parastā transportā.
Es varu ieteikt, ja norēķinās sabiedriskajā transportā ar bankas karti.
Ja telefons atbalsta, tad ielādēt maksāšanas aplikāciju, google pay, apple pay un turēt to kā rezervi.
Jo bieži ir tā, ka kartes bezkontakta funkcija nestrādā, bet caur telefonu viss nostrādā un otrādi.
No ēšanas es varu ieteikt tikai to, ko pats daru. Un darbā brokastis, pusdienas, vakariņas pārtraukumā ēdu Wetherspoon tīkla pabā. Var paēst garšīgāk un lētāk nekā Mcdonaldā ķā piemērs. Noteikti ieteiktu izmantot iespēju apēst Fish and Chips piektdienā tur.
Mīnus, Centrā jeb 1.zonā cenas tur ir izteikti lielākas, +25% aptuveni. Tālāk no centra ir parastās cenas. Otrs mīnus, tā ir vieta, kur praktiski ir vislētākais izlejamais alus Londonā un vakaros, it sevišķi nedēļas nogalēs, tur ir pilns.
Legolande ir ārpus Londonas, ja kas. Un no centra ar sabiedrisko transportu tas ir 2h-3h ceļojums vienā virzienā.
Par Windsor raksta, ka pusstunda no Paddington ar vilcienu un tad šatls par atsevišķu samaksu.
Wetherspoon līdz šim neesmu vēl pārbaudījis, bet, ja salīdzini ar makdaku, tas man neliek domāt, ka Wetherspoon ir kaut kas labs (nu ir gan makdaka fani, kam tas pats labākais). Pašlaik pārtieku no Pret-A-Manger, reizēm iemaldos E.A.T., paretam itsu. Nesenais atklājums, var paņemt kastītē Whole Foods un turpat uz ielas pie galdiņa notiesāt (es par to pie Picadilly Circus),
M&S Food arī ir labs.
@jtt
Pamēģini kādreiz iemaldīties. Menu nav pārāk liels, bet viss ir diezgan vienkāršs, tāpēc arī nav dārgi. Tā pa UK ir gandrīz 890 tīkla pubi.
Piemērs brokastīm, Eggs Benedict ar unlimited kafiju no Lavazza automāta ārpus centra ir 4,70.
Paldies REALAIS par ieteikumiem. Maķīti biju jau iepētījusi, bet Wetherspoon varētu būt labs variants. Vai ir kādi ieteikumi par buffet restaurant, kur samaksājot konkrētu $ var ēst to kas piedāvājumā cik daudz vēlas ?
Vēl jautājums vai kāds ir izmantojis https://www.goldentours.com/hop-on-hop-off-bus-tour-24-hour-ticket
Saprotu, ka nopērkot 24 h biļeti var izbraukt visas līnijas aptverot visas Londonas apskates vietas.
Vēl jautājums vai kāds ir izmantojis https://www.goldentours.com/hop-on-hop-off-bus-tour-24-hour-ticket
Saprotu, ka nopērkot 24 h biļeti var izbraukt visas līnijas aptverot visas Londonas apskates vietas.
Ir ari sada iespeja https://www.toptiplondon.com/sightseeing-tips/sightseeing-by-local-bus
Parastais sarkanais 2-stāvīgais ir ievērojami lētāks par tiem hopiem, bet, ja ir nauda, neatrunāšu. Kaut 24 h biļete ir mazjēdzīgs pasākums, jau pēc kāda piektā izlēciena/ielēciena to busu vairāk redzēt negribēsi, bet sadalot vienmērīgi uz 3 dienām varētu būt normāli.
Un vispār ir sāpīte, 15H retrobusiņam laikam detaļas sāk birt viena pēc otras. Nolimitējuši apjomus.
From 2 March 2019, the heritage service will continue to operate only on weekends and bank holidays, from the last Saturday in March until the last weekend in September.
Nepareizi. 15h tiek limitēts jo autobuss izmaksā dārgi. Autobuss nav piemērots visa veida invalīdiem, nav praktisks utt. Galvenais ir cena, jo uz autobusa ir divi cilvēki, kas strādā, un noteikti saņem vairāk nekā parasts šoferis.
Kā tūrisma variantu es iesaku Megasightseeing autobusu. To nodrošina tā pati kompānija, kurā es strādāju. Pāris mēnešus pat biju tajā pašā garāžā, kur tie autobusi tiek bāzēti.
Tiku pa brīvu izmēģināt. Pieredzi man braucot pa pilsētu bez jumta ir daudz reiz iespaidīgāka sajūta nekā to darot sabiedriskajā transportā. Vēl pie tam, ka New Routemasteri autobusi ir nožēlojami karstā laikā.
Megasightseeing piedāvā 2h braucienu pa Londonu bez apstājas. Biļetes sākas no 1£. Jāpērk ir uz konkrētu laiku un starta vietu. Biļetes tiek tirgotas tikai 2.stāva apjomā. Tātad, vienmēr ir garantēta sēdvieta augšā.
Hop on hop off 24h es neredzu jēgu. Jebšu es pats tādu neizmantotu.
Nepareizi. 15h tiek limitēts jo autobuss izmaksā dārgi. Autobuss nav piemērots visa veida invalīdiem, nav praktisks utt. Galvenais ir cena, jo uz autobusa ir divi cilvēki, kas strādā, un noteikti saņem vairāk nekā parasts šoferis.
Varbūt. Bet tas nemaina faktu kāpēc autobuss tiek tā ierobežots uz brīvdienām un svētku dienām.
Un tas nav tikai tas vien. Šobrīd ļoti aktīvi tiek saīsināti centrā maršruti, kur vien tas ir iespējams.
Ja grib riskēt var nemaksāt par bērnu transportā. Bet bezmaksas ir līdz 11 gadiem tikai. Īsam ceļojumam neredzu jēgu ņemties un pasūtīt to 11-15 zipcard. Tā kartiņa vien pati maksā 15£.
Dienas biļetes ur visneizdevīgākais variants. Visērtāk ceļojumam 5 un mazāk dienas ir vai nu tā pati bezkontakta karte vai visdrošāk ir Oysteris. Jo bankas karte var arī nestrādāt, nemāku teikt par revolut un līdzīgiem, bet klasisko banku kartes mēdz bloķēties bez acīmredzama iemesla.
To es saku pēc savas pieredzes, jo strādāju uz autobusiem.
Iesaku noteikti izmantot Emirates airline gaisa vagoniņu North Greenwich. Bet to noteikti darīt pašā vakarā, jo kad ir tumšs tad ir labi iespaidi un oašā vakarā vagoniņi pārvietojas lēnāk nekā pa dienu. 3,50£ viena biļete ir. Maksāt var ar Oysteri un karti kā parastā transportā.
Es varu ieteikt, ja norēķinās sabiedriskajā transportā ar bankas karti.
Ja telefons atbalsta, tad ielādēt maksāšanas aplikāciju, google pay, apple pay un turēt to kā rezervi.
Jo bieži ir tā, ka kartes bezkontakta funkcija nestrādā, bet caur telefonu viss nostrādā un otrādi.
No ēšanas es varu ieteikt tikai to, ko pats daru. Un darbā brokastis, pusdienas, vakariņas pārtraukumā ēdu Wetherspoon tīkla pabā. Var paēst garšīgāk un lētāk nekā Mcdonaldā ķā piemērs. Noteikti ieteiktu izmantot iespēju apēst Fish and Chips piektdienā tur.
Mīnus, Centrā jeb 1.zonā cenas tur ir izteikti lielākas, +25% aptuveni. Tālāk no centra ir parastās cenas. Otrs mīnus, tā ir vieta, kur praktiski ir vislētākais izlejamais alus Londonā un vakaros, it sevišķi nedēļas nogalēs, tur ir pilns.
4 dienas pavadīsim Londonā ar 2 bērniem (līdz 10 g.v.). Ir Oyster kartes no iepriekšējiem ceļojumiem.
1) Vai pareizi saprotu, ka bērni brauc bez maksas, ja pieaugušie maksā ar Oyster? Ja nē, tad cik maksā bērnu biļetes?
2) Vai pareizi sapratu, ka ar Oyster karti izdevīgāk maksāt arī par vilcienu no LGW? Kā ar bērniem vilcienā?
3) Vai ir kāda izdevīga ģimenes biļetes cena derīga 4, 5 vai 7 dienām, ja par bērniem tomēr jāmaksā?
Būšu pateicīgs par padomiem no tiem, kuri šo sistēmu ir izpētījuši.
Augšā! Brrrr...
Pašam vajag sekot līdzi, citādi atbildes nedabūsi.
LGW ir integrēta Londonas transporta sistēmā (tikai nebrauc ar Gatwick express), un visur var pīkstināt jebkuru karti (tikai vienmēr vienu un to pašu), bet par austerēm un bērniem gan neko nezinu.
Bērni tādā vecumā metro un autobusos bez maksas, bet no lidostas gan ir jāpērk bērnu biļete!
4 dienas pavadīsim Londonā ar 2 bērniem (līdz 10 g.v.). Ir Oyster kartes no iepriekšējiem ceļojumiem.
1) Vai pareizi saprotu, ka bērni brauc bez maksas, ja pieaugušie maksā ar Oyster? Ja nē, tad cik maksā bērnu biļetes?
2) Vai pareizi sapratu, ka ar Oyster karti izdevīgāk maksāt arī par vilcienu no LGW? Kā ar bērniem vilcienā?
3) Vai ir kāda izdevīga ģimenes biļetes cena derīga 4, 5 vai 7 dienām, ja par bērniem tomēr jāmaksā?
Būšu pateicīgs par padomiem no tiem, kuri šo sistēmu ir izpētījuši.
Neesmu izpētījis, bet
Children aged 5-10 get free travel on all our transport services with a Zip Oyster photocard.
Up to four children under 11 travel free with a fare-paying adult.
Your child doesn't need a photocard to:
2 - Ir izdevīgāk, jau pāris reizes esmu izmantojis (gan tikai virzienā Londona-LGW, jo ielidojot austerē nekad nav pietiekami daudz naudas (vismaz 9 mārciņas) un LGW austeres termināla nav (vai varēšu piemaksāt Londonā, neesmu pētījis, man ir bijis sarežģītāks maršruts ar dzc biļeti). Par bērniem pētīt TfL lapu vēl vairāk, kā esmu augstāk devis.
3 - Tā kā Londonas transportam ir day cap, visādas tādas biļetes rūpīgi jārēķina vai būs izdevīgas. Cik zinu, kaut kas ir. Pētīt TfL lapu. Tā kā pa pilsētu sīkie 5-10 kopā ar austeres lietotāju pieaugušo braukā bez maksas, jātiek skaidrībā tikai par lidostas posmu. Tur izskatās, ka bērnu biļete būs dārgāk kā braukt ar austeri.
1) Vai pareizi saprotu, ka bērni brauc bez maksas, ja pieaugušie maksā ar Oyster? Ja nē, tad cik maksā bērnu biļetes?
Bērni Londonā brauc bez maksas neatkarīgi no maksāšanas veida. Pēc Oyster vairs nav nekādas vajadzības. Bet, cik atceros, tad Londonai un dzelzceļam nav viena izpratne par jēdzienu "bērns".
Kombinētās biļetes vilciens + Londona + vēl kādi reģionālie autobusi jāskatās https://www.nationalrail.co.uk/ vai pašu operatoru lapās. Biļešu struktūra diezgan sarežģīta, un vietējie entuziasti ik pa laikam atrod "caurumus", kas ļauj samaksāt mazāk. Tādēļ jāsaprot, ko pašiem vajag, un jāatrod izdevīgākā kombinācija.
No Gatwick Express gan vajag izvairīties. Tas pats operators, parasts vilciens, līdzīgs laiks ceļā, tikai biļete dārgāka.
Paldies par padomiem. Oyster vietā tātad pīkstināsim Revolut tikai par 2 pieaugušajiem gan vilcienā no LGW, gan sabiedriskajā transportā pa Londonu. Oyster kartes sanāk nekam nederīgs pasākums, tāpēc tās nodosim, lai atgūtu depozītus. Ja kaut ko pārpratu, uz vietas improvizēsim.