Uzsākšu jaunu tēmu, lai visiem skaidrs, ko aviosabiedrībai jānodrošina, ja reiss atcelts vulkāna dēļ.
Atbilstoši Eiropas regulai 261/2004 (pilnu tekstu var nokopēt te: http://www.celakaja.lv/sites/default/files/images/regula_261_2004_LV.pdf), aviosabiedrībai reisu atcelšanas gadījumā jārūpējas par pasažieri sekojošos veidos:
Ši regula attiecas uz visiem lidojumiem Eiropas Savienības valstu iekšienē, no un uz tām (izņemot ne-ES aviosabiedrības, kas lido uz galamērķi ES). Tātad arī Ņujorkā un Maskavā Eiropas aviosabiedrībai jūs jāizmitina. Ja lidojat ar, piemēram, Turkish Airlines no Ņujorkas, tad nē. Ja ar Turkish no Berlīnes uz Ņujorku, tad jā.
Ārkārtēji apstākļi (pie kā vulkāna izvirdums noteikti pieskaitāms) neatbrīvo aviosabiedrību no pienākuma rūpēties par pasažieri, atbrīvo tikai no kompensācijas, kas būtu jāmaksā gadījumā, ja reiss atcelts aviosabiedrības dēļ.
Informācija par atceltajiem reisiem aviosabiedrību mājaslapās:
Lidostas Rīga lapā http://www.riga-airport.com/en/main/flights/today-arrives-departs īpaši daudz informācijas nav.
Paldies, Juri!
Ļoti aktuālā Informācija.
un kas notiek ar return biļetēm? Tās arī var samainīt vai tiek zaudētas?
bet vai tas attiecas uz atpakaļ lidošanas biļeti? Nu ja reiss šodien bet 20.aprīlī atpakaļ, bet lidot turp (tuvākais pieejamais) piedāvā 5.maijā vai saņemt naudu par biļeti no Rīgas.
Ja biļete viena (pirkts turpatpakaļ vienā reizē), tad naudu vari dabūt par visiem lidojuma posmiem (gan turp, gan atpakaļ). Ja atpakaļbiļeti pirki atsevišķi, tad par to aviosabiedrībai nekas Tev nav jāatmaksā, kamēr arī tas reiss nav atcelts. Protams, pajautāt viņiem var, varbūt izrāda laipnību un atdod.
"airBaltic" arī apmaksās pirmo nakti viesnīcā pasažieriem, kuri spiesti gaidīt lidostās ārpus savas dzīvesvietas valsts. "airBaltic" sniegs nepieciešamo palīdzību pasažieriem, lai rezervētu vietas viesnīcās turpmākajām naktīm.
avots: tvnet.lv
Izskatās, ka airbaltic apmaksās tikai pirmo nakti
ES regulām ir likuma spēks. Ja AirBaltic domā, ka jebkurš var nepildīt likumu, tad tikpat labi Tu varētu aplaupīt viņu ofisu un par iegūto naudu apmaksāt sev viesnīcu, un viņiem nevajadzētu būt iebildumiem.
Paldies par noderīgo informāciju! Vienīgi laikam var necerēt uz īpašu aviosabiedrību operativitāti problēmu risināšanā, ņemot vērā visa šī haosa apmērus....
Labdien!
Ja 24-25 ar Ryanair biju plānojis doties uz/no Stokholmu un, ja jau esmu izdrukājis boarding card, vai ir iespēja, NEsagaidot lidojuma atcelšanu, saņemt naudu atpakaļj?!
Naudu var saņemt atpakaļ tikai par atceltu lidojumu, ja vien aviosabiedrība Tev nepiedāvā savādāk.
Kaads var paskaidrot man sho rindkopu???
Saskaņā ar Monreālas Konvenciju apkalpojošo gaisa pārvadātāju saistības ir jāierobežo vai jāatceļ ārkārtēju apstākļu gadījumos, no kuriem nevarētu izvairīties pat tad, ja veiktu visus iespējamos pasākumus. Šādi apstākļi var rasties jo īpaši politiskas nestabilitātes, meteoroloģisko apstākļu, kas nav piemēroti attiecīgā lidojuma veikšanai, drošības riska, negaidītu lidojuma drošības trūkumu un streiku dēļ, kas ietekmē apkalpojošā gaisa pārvadātāja darbību.
Pēc manas saprašanas tas ir viens no apsvērumiem, kas ņemts vērā, pieņemot šo regulu, un tas jau realizēts punktā, kas atceļ kompensācijas izmaksu ārkārtas gadījumos.
nu ziņās rādīja pāris cilvēku, kam nākas gulēt lidostā. pirmās 2 naktis esot apmaksātas-tad teikuši, lai paši meklē, kur palikt. ok ok-regula, bet ja tev nav naudas, tu esi spiests gulēt tai lidostā.citādāk būtu, ja ir nauda par viesnīcu,ko pats samaksā un tad iesniedz aviokompānijai lai apmaksā saskaņā ar regulu. bet ja šajā haosā tev pasaka ka vairāk nemaksās viesnīcu, tad diez vai savas regulā ietvertās tiesības izcīnīs kāds ņemot vērā problēmas apmēru un aviokompāniju idiotismu/tā saucamo "neziņu" par to, kas ir viņu pienākums...
Nu jā, bet man tad rodas jautājums - ko darīt, ja aviokompānijas lodziņa atbild, ka viņiem tas nav jādara (jāapmaksā), bet tu savu regulu papīrīti rādi tai meitenei otrā loga pusē un saki, ka ir?
+ ? - no šitiem - Air Transat 847 Operated by THOMAS COOK AIRLINES - aviokompānija ir Thomas Cook? Jo par biļešu maiņu atbildīgi esot AirTransat, kuri gan pasūta vēl tālāk - uz saitu, caur kuru biļetes ir nobukotas - www.ebookers.com
Juri, bet peec regulas ir opcija:
Vai sanjemt naudu VAI gadiit citu lidojumu.... kursh nosaka to, ko izveeleeties??
Peec airbaltica teiktaa facebookaa es saprotu, ka vinji pashi nosaka izveeli - njem atpakalj naudu... mees par tevi neruupeesimies vairaak kaa vienu nakti...
Li Mei, regulā skaidri un gaiši rakstīts – «pasažieriem dod iespēju izvēlēties».
Iguci – ja aviosabiedrība atsaka atbalstu, es šajā situācijā viņiem prasītu, vai viņi zina, ka atbilstoši regulai 261/2004 viņiem mani jāinformē par pasažiera tiesībām. Ja atbilde 'nē', lai uzraksta uz papīra, ka atsakās mani informēt un paraksta, lai varu viņus vēlāk iesūdzēt tiesā. Ja atbilde 'jā', tad lai iepazīstina mani ar 9. punktu. Kad to izdara, palūgtu rīkoties atbilstoši tam. Ja atsaka, atkal palūgtu dokumentēt šo faktu. Supervisora saukšana, draudi ar policijas saukšana un tamlīdzīgas izdarības protams atkarīgas no katra kašķēties spējas un vēlmes. Ja tam īsti nepietiek dūšas un valodas spēju, tad vismaz vajadzētu visu pierakstīt – laiku, cilvēku vārdus, saglabāt savus čekus par izdevumiem, lai pēc tam var iesniegt prasību aviosabiedrībai. Ja aviosabiedrība neatbild apmierinoši, jāvēršas ar prasību atbilstošās valsts atbildīgajā iestādē (to saraksts: www.celakaja.lv/sites/default/files/images/2005_01_31_national_enforceme...)
Ja tam nav laika un vēlmes, var savu prasību nodot http://www.euclaim.co.uk/ , viņi paņem kādus 30% no iegūtās summas.
Kā ir ar rezervētajām un jau apmaksātajām viesnīcām, uz kurām es varu netikt, ja reisu atcels?
Lielākā daļa viesnīcu ņem vērā radušos situāciju un piedāvā vai nu atcelt neatceļamas/priekšapmaksātas rezervācijas un atdod samaksāto, vai arī pārcelt uz citiem datumiem. Sazinies ar viesnīcu, vēlams pirms paredzētās ierašānās dienas…
Juri! Liels paldies par informaciju! Esam pasi noirejusi viesnicu un gaidam, kad atsaksies lidojumi. sazvanit Finnair nav iespejams un uzlidostu ari nav verts braukt.
Vai pareizi saprotu, ka jasaglaba visi ceki un pec tam var prasit Finnair kompenset izmaksas par dzivosanu un esanu?
Vai kaut kur japiesakas? Finnair atsutija sms ar ieteikumu sekot taja saita, ko tu ari esi pievienojis. Var jau but, ka mulkigi jautajumi! Bet sajuta te NYC ari mulkiga, ja nezini, kad tas beigsies. Skatos, ka Finnair jau palaidis dazus vietejos lidojumus. Kurs bus pirmais, kas uzsaks starpkontinentalos? vai tas varetu but atrak par ceturtdienu? Vai otrdien, tresdien var vel paspet apskatit kadu pilsetu?
Vai nav dzirdets, ka kompanijas var izmainit lidojuma marsrutu t.i. aplidot pelnu makonus?
Vai , piemeram, vienoties par citu lidlauku izmantosanu, piemeram, ka Finnair lido uz Milanu un pec tam ar lokalu reisu uz Fin?
Atradu bbc new http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/8628605.stm ka Uk velas vienoties ar Spaniju par UK pilsonu noklusanu uz majam caur Spaniju. vai tas attiecas uz UK pilsoniem, vai tiem, kas izlidojusi no Londonas?
Izskatas,ka ir ceribas!
Viens no Eiropas komisāriem šorīt tika citēts LR1: Tikai neaizmirstiet prasīt no aviokompānijām Eiropas regulā paredzētos pakalpojumus!
lai veicas!
zirgs777 – jā, saglabā visus čekus utt, pēc tam varēsi prasīt no Finnair. Daudzas aviosabiedrības domā par apvedceļiem, AirFrance tālos reisus varētu virzīt uz Tulūzu, SAS uz Kirunu (KRN), par Finnair tādi plāni nav dzirdēti.
Pēdējais info no FINNAIR:
Finland's airports have been closed due to ash being discharged into the air by the volcanic eruption in Iceland.
Vēlos vērst uzmanību, ka Ryanair paziņojis, ka nelidos līdz trešdienai (viņi bija vienīgie, kas uzreiz piektdien pateica, ka nelidos līdz pirmdienai), tāpēc es teiktu, ka nopietni ierobežojumi būs vēl vismaz līdz trešdienai
Nu kā tā var melot…
Labrit! Diemzel viena lidmasina no NY vakarnakt ir izlidojusi. Nesanemam nekadu zinu! Majaslapa nebija informacijas, neviens nezvanija un sms nesutija....
Vai tiesam jasez lidosta??
šovasar nelidošu, bet izmantošu savas simpleexpress pass! Pasūtīju (un jau saņēmu) biļetes (ja tā turpināsies tad ar busa biļetēm būs problēmas) diviem (Tallinna un Pērnava) braucieniem ar ģimeni uz estiņiem pabaudīt SPA utt. Vajag jau arī izlietot city tour biļetes no trakajām dienām.
Ne gluži, bet katru dienu sazvanīt 800 950 5000 (bezmaksas ASV numurs) un noskaidrot, kāda situācija, gan varētu.