Vai var izlaist lidojuma posmu biļetes vidū?

45 replies [Last post]
jjk79
Offline
Joined: 24/01/2011
Posts: 93
Last seen: 1 year ago

(Pārlieku atsevišķā tēmā jautājumu no Indijas apceļotāju diskusijas — Juris)

Varbūt pieredzējušākie pakomentēs - ir skaidrs, ka savienotiem reisiem jāizmanto visi pirmie lidojumi, lai pēdējais būtu derīgs (t.i. šādam maršrutam nedrīkst iekāpt Cīrihē vai Deli)

Bet vai pareizi saprotu, ka atpakaļceļa lidojumus neietekmēs tas, ka turpceļā tiek "nokavēts" pēdējais savienojums?

Atbilde:

Juris wrote:

Daudzi jau atbildējuši, bet es pateikšu savu formulējumu — nav nekas īpašs pirmajā, vidējā vai pēdējā biļetes posmā. Ir ļoti vienkāršs princips — kolīdz uz kādu lidojuma posmu neierodies, visa biļete tiek anulēta. To var iemācīties kā skaitāmpantiņu. Smile

Gadījumā, ja nevēlies lidot un izlaid pēdējo posmu, tas Tev protams nav svarīgi. Tāpat nav svarīgi, ja vēlies šo biļeti izmantot kā lētu vienvirziena biļeti..

Erkils
Erkils's picture
Offline
Joined: 31/07/2009
Posts: 580
Last seen: 1 year ago
Location: LV

Vai tiešām obnligāti jālido uz to Raipur, varbūt kāds zin kādu labu domu, lai var izkāpt Deli?

zoommax
Offline
Joined: 21/04/2014
Posts: 293
Last seen: 4 hours ago

Vai ir iespējams reisu Raipur -  Delhi atpakaļceļā neizmantot, un braukt ar vilcienu caur Varanasi? Vai neradīsies problēmas reisā Delhi - Šveice, ka neesmu iečekojies Raipur - Delhi?

 

zmejs
zmejs's picture
Offline
Joined: 08/01/2014
Posts: 1172
Last seen: 7 hours ago

99% ka radisies

Coletya
Coletya's picture
Offline
Joined: 24/03/2013
Posts: 662
Last seen: 46 weeks ago
Location: CPH

Erkils wrote:

Vai tiešām pbnligāti jālido uz to Raipur,varbūt kāds zin kādu labu domu,lia var izkāpt Deli?

On e-ticket
Passengers have to comply to the itinerary booked. Airline consider passengers as no show in case one or more flight segments are not used. This results in a cancellation of all not used flights of your itinerary / ticket.
 
Laikam jau labāk nemēģināt. 
Ja kāds zin ka var, dalieties. 
normina -iņš
normina -iņš's picture
Offline
Joined: 31/08/2012
Posts: 1954
Last seen: 7 hours ago
Location: RIX

jjk79 wrote:

varbūt pieredzējušākie pakomentēs - ir skaidrs, ka savienotiem reisiem jāizmanto visi pirmie lidojumi, lai pēdējais būtu derīgs (t.i. šādam maršrutam nedrīkst iekāpt Cīrihē vai Deli)

Bet vai pareizi saprotu, ka atpakaļceļa lidojumus neietekmēs tas, ka turpceļā tiek "nokavēts" pēdējais savienojums?

Nepareizi saprati. Tiklīdz jebkuru posmu savienotajā lidojumā izlaidīsi, visi atlikušie anulēsies, neatkarīgi no tā, vai lidoji turp, vai jau atpakaļ. Ja nokavēji, tad Tevi pārsēdina uz nākamo reisu, ja neaizlido, - pasākumam basta.

Interesanti, kāda ir Kosmiskās radioaktivitātes ietekme uz alu vasaras periodā?

infests
Offline
Joined: 24/05/2011
Posts: 3610
Last seen: 1 week ago
Location: Stokholma

Piebildīsim, ka, ja nokavēji ne personīgu iemeslu dēļ, bet aviokompānijas aizkavēšanās dēļ.

normina -iņš
normina -iņš's picture
Offline
Joined: 31/08/2012
Posts: 1954
Last seen: 7 hours ago
Location: RIX

infests wrote:

Piebildīsim, ka, ja nokavēji ne personīgu iemeslu dēļ, bet aviokompānijas aizkavēšanās dēļ.

Nu, jā, protams. Man tas likās loģiski, tāpēc neiespringu aprakstīt Smile

Interesanti, kāda ir Kosmiskās radioaktivitātes ietekme uz alu vasaras periodā?

jjk79
Offline
Joined: 24/01/2011
Posts: 93
Last seen: 1 year ago

atpakaļceļ vai tad ir savienotā reisa atlikušie posmi?

 

kā tas praksē darbojas? es aizeju Deli pie aviokompānijas lodziņa un saku, ka nokavēju (personīgu iemeslu dēļ), viņie piedāvā par XXX euro ekvivalentu vai XXXX euro ekvivalentu nopirkt uz nākamo un man obligāti jāpiekrīt viņu prasītai summai, lai neiespaidotu atpakaļceļu?

tad jau šādā gadījumā aviokompānija varētu prasīt jebkuru cenu, kas ir mazāka par atpakaļceļa lidojumu kopsummu

kubis
Offline
Joined: 02/09/2013
Posts: 368
Last seen: 1 week ago
Location: RIX

nu, pats vainīgs esi jebkurā gadījumā! Nekas neko nemaksās! 

aiziesi Deli, pateiksi, ka nokavēji personisku iemeslu dēļ, un viņi tev pateiks, kur tu tagad gribi lidot? vari teikt jebkur, bet maksā pats, un neviens no nākamjiem reisiem, kas ir biļetē, tev vairāk nepienākas.

 

šajā gadījumā

RIX-GVA-DEL-RPR-DEL-GVA-RIX

nav pieļaujams, ka izlaid DEL-RPR un visa biļete paliek spēkā.

 

šīs izlaisšanas konstrukcijas ir pieļaujamas, tikai tad, ja tu nelido pēdējo posmu, šajā gadījumā GVA-RIX, un DEL-RPR neskaitās, kā pēdējais posms turpceļā, jo tu visu esi pircis vienā biļetē, tātad pēdējais posms ir GVA-RIX

jjk79
Offline
Joined: 24/01/2011
Posts: 93
Last seen: 1 year ago

apakaļceļa lidojumi pēc x dienām nepienāktos arī, ja es samaksātu par nokavēto lidojumu un nokļūtu sākotnējā galamērķī?

kubis
Offline
Joined: 02/09/2013
Posts: 368
Last seen: 1 week ago
Location: RIX

nepienāktos, biļete beidz pastāvēšanu, ja tā var teikt, tikko kā izlaid posmu. Tu varētu pirkt jaunu biļeti pēdējā brīdī no RPR uz RIX par tā brīža cenām, nav nekāds runas, ka "piepērc" biļeti par izlaisto lidojumu.

jjk79
Offline
Joined: 24/01/2011
Posts: 93
Last seen: 1 year ago

paldies par skaidrojumu

orsons21
Offline
Joined: 04/01/2009
Posts: 15327
Last seen: 1 hour ago
Location:

Man tomēr ir tīri akadēmiska interese (uz Indiju nelidoju) par iespējamo izlaistu pēdējo posmu turpceļā.

Pieņemsim, man ir biļete maršrutā A-B-C, es turpceļā izkāpju B un izlaižu posmu B-C. Atpakaļceļā ierodos kā pienākas iekāpšanas punktā C, un mani nelaiž lidmašīnā. Kāpēc? Ja maršruta sākumpunktā būšu iečekojies līdz galam (vienalga, pie ''letes'' vai onlainā, vai mobilajā) man uz rokas būs posma B-C iekāpšanas karte, un avioindustrijā to pieņemts uzskatīt par lidojumu apstiprinošu dokumentu. Ja lieta galu galā nonāks līdz patērētāju sargiem / tiesai, no manas puses būs iekāpšanas karte un apgalvojums, ka neko nesmu izlaidis - no aviokompānija puses - kas? Apgalvojums, ka ''mūsu sistēmā redzams, ka tāds pasažieris tur un tur nav ieradies''? Tak mazums kas jums tai sistēmā dēlī var saiet? Varbūt atpakaļceļā bija overbookings, negribējāt maksāt kompensācijas un paši sazīmējā šādu shēmu?

Jautājums radās, jo pašklaik esmu Urugvajā, lidoju un Frankfurtes ar Lufthansa un TAM, caur Sao Paulo (GRU), bija jāielido GRU 8.00 un tālāk ar TAM 14.00. TAM bija izdomājis manu (savienoto!) reisu no GRU pārlikt uz 5.40 no rīta, divarpus stundas pirms iepriekšējā reisa ielidošanas. Pats apskatījos, ka nākamais reiss ir 8.30, pēc tam tkai vakarā. Pa to pusstundu (reāli 45 min) man izdevās aizskriet uz geitu, apskaidrot personālu par situāciju, mani ielika tajā reisā, vietu uzrakstīja uz papīrīša, jo iekāpšanas karti nevarēja izdrukāt. Kā es varu būt pārliecināts, ka viņu sistēmā vispār ir reģistrētas šīs izmaiņas? Man pat nav iekāpšanas kartes uz rokas. Vai man būtu jāuztraucas, ka atpakaļceļā mani nelaidīs limašīnā, jo viņiem (pilnīgi iespējams) var pazust info kādā veidā esmu veicis pēdējo turpceļa posmu?

kubis
Offline
Joined: 02/09/2013
Posts: 368
Last seen: 1 week ago
Location: RIX

Manuprāt ļoti grūti atbildēt uz šādu jautājumu. Pāris dienas atpakaļ vienā diskusijā, arī šo aktualizēju - te, (īsumā - bija biļetes RIX-CDG-RIX ar BT, bet ierasšanos bija nepieciešams pārcelt dienu agrāk un lidoju ar LOT RIX-WAW-CDG, zvanot uz BT apstiprināja, ka atpakaļceļu varēšu veikt, un arī veicu) Pieļauju, ka visas šīs manipulācijas ir strikti noteiktas katras aviokompānijas ietvaros - kas, kur, kad ir pieļaujams vai nav, bet vadoties pēc ierastajiem principiem - neviec vienu daļu reisa ir visi pazaudēti, labāk neriskēt.

Māris
Offline
Joined: 08/04/2009
Posts: 4154
Last seen: 2 hours ago

jjk79 wrote:

apakaļceļa lidojumi pēc x dienām nepienāktos arī, ja es samaksātu par nokavēto lidojumu un nokļūtu sākotnējā galamērķī?

Man gribētos, lai vēl kāds apstiprina, ka tā tiešām ir - esmu nopircis A-B-C, aizlidoju līdz B, pieņemsim, pārāk ilgi nosēžu wc uz poda vai kafejnīcā, dzerdams kafiju, nokavēju savu B-C reisu, samaksāju par jaunu B-C reisu, aizlidoju uz C, gribu no C lidot atpakaļ C-B-A, bet lidmašīnā mani vairs neielaiž. Patiešām?

Sniegs
Offline
Joined: 12/10/2009
Posts: 26
Last seen: 3 years ago

bet klau, ar to pēdējo lidojumu Deli-Raipura nav iespējams izdarīt tā, ka aiziet līdz geitam, iedod čekinu nopīkstināt un tad vnk pazust no rindas un lidmašīnā nekāpt Smile arī šādā gadījumā skaitīsies, ka es neesmu tomēr veikusi to pēdējo lidojumu?

Dunduri
Offline
Joined: 26/05/2010
Posts: 811
Last seen: 10 hours ago

Sniegs wrote:

bet klau, ar to pēdējo lidojumu Deli-Raipura nav iespējams izdarīt tā, ka aiziet līdz geitam, iedod čekinu nopīkstināt un tad vnk pazust no rindas un lidmašīnā nekāpt Smile arī šādā gadījumā skaitīsies, ka es neesmu tomēr veikusi to pēdējo lidojumu?

var jau būt, ka šie pārskaitītu, konstatētu, ka nav, piem 2cilv un nospļautos, bet, ja nebūs 20 gab.... 

bbad
Offline
Joined: 09/02/2011
Posts: 82
Last seen: 2 weeks ago

DEL-RPR-DEL nedrīkst izlaist, jo tas viss ir zem viena e-ticket.

Var riskēt un cerēt, ka Jet Airways nepaziņos SWISS par izlaistu posmu, bet es neriskētu

Juris
Offline
Joined: 29/10/2008
Posts: 20447
Last seen: 10 weeks ago
Location: RIX

jjk79 wrote:

Bet vai pareizi saprotu, ka atpakaļceļa lidojumus neietekmēs tas, ka turpceļā tiek "nokavēts" pēdējais savienojums?

Daudzi jau atbildējuši, bet es pateikšu savu formulējumu — nav nekas īpašs pirmajā, vidējā vai pēdējā biļetes posmā. Ir ļoti vienkāršs princips — kolīdz uz kādu lidojuma posmu neierodies, visa biļete tiek anulēta. To var iemācīties kā skaitāmpantiņu. Smile

Gadījumā, ja nevēlies lidot un izlaid pēdējo posmu, tas Tev protams nav svarīgi. Tāpat nav svarīgi, ja vēlies šo biļeti izmantot kā lētu vienvirziena biļeti uz Indiju un izlaid piemēram posmu DEL-RPR.

Juris
Offline
Joined: 29/10/2008
Posts: 20447
Last seen: 10 weeks ago
Location: RIX

Māris wrote:

Man gribētos, lai vēl kāds apstiprina, ka tā tiešām ir - esmu nopircis A-B-C, aizlidoju līdz B, pieņemsim, pārāk ilgi nosēžu wc uz poda vai kafejnīcā, dzerdams kafiju, nokavēju savu B-C reisu, samaksāju par jaunu B-C reisu, aizlidoju uz C, gribu no C lidot atpakaļ C-B-A, bet lidmašīnā mani vairs neielaiž. Patiešām?

Jā, pēc tā paša principa — brīdī, kad neierodies uz kādu posmu, biļete tiek anulēta. Nevienu no turpmākajiem posmiem nevari izmantot.

Protams, ir uz viena cilvēka pirkstiem skaitāmi izņēmumi (starp tiem AirBaltic, kas biļeti turpatpakaļ reāli uztver kā divus neatkarīgus vienvirziena lidojumus). Vēl var paveikties, ka nenostrādās automātiskā sistēma un neizmantotā posma aviosabiedrība nepaziņos par to nākamajām (iespēja palielinās, ja dažādu alianšu aviosabiedrības, vai vēl labāk viena vispār kāda maza kaktu biedrībiņa Smile). Vēl arī dažām daudztūkstošu maināmām/biznesa biļetēm var izmantot posmums jauktā secībā.

Lei Fengs
Lei Fengs's picture
Offline
Joined: 26/07/2013
Posts: 11345
Last seen: 11 hours ago

Kamēr zahuj k-gs rūpīgi šņākuļo pirms enerģiskas darba nedēļas uzsākuma, nāksies man uzņemties taisnīga moderatora funkcijas! Juri! Pēc tālā ceļojuma esi kļuvis daudz paviršāks latv.val.pareizrakstībā. neirodies, vēlieš.... Eu, vēl under laika joslu maiņas?Smile

 

 

zahuj
Offline
Joined: 27/10/2009
Posts: 4451
Last seen: 5 hours ago

zahuj šņākuļo??? nu gan apmelojums! manā šībrīža laika joslā jau stunda pāri pusdienlaikam!!

Juris
Offline
Joined: 29/10/2008
Posts: 20447
Last seen: 10 weeks ago
Location: RIX

Lei Feng, pladies, palaboju.

orsons21 wrote:

Pieņemsim, man ir biļete maršrutā A-B-C, es turpceļā izkāpju B un izlaižu posmu B-C. Atpakaļceļā ierodos kā pienākas iekāpšanas punktā C, un mani nelaiž lidmašīnā. Kāpēc? Ja maršruta sākumpunktā būšu iečekojies līdz galam (vienalga, pie ''letes'' vai onlainā, vai mobilajā) man uz rokas būs posma B-C iekāpšanas karte, un avioindustrijā to pieņemts uzskatīt par lidojumu apstiprinošu dokumentu. Ja lieta galu galā nonāks līdz patērētāju sargiem / tiesai, no manas puses būs iekāpšanas karte un apgalvojums, ka neko nesmu izlaidis - no aviokompānija puses - kas? Apgalvojums, ka ''mūsu sistēmā redzams, ka tāds pasažieris tur un tur nav ieradies''? Tak mazums kas jums tai sistēmā dēlī var saiet? Varbūt atpakaļceļā bija overbookings, negribējāt maksāt kompensācijas un paši sazīmējā šādu shēmu?

Ja, Tev liegs iekāpšanu, pamatojoties uz to, ka sistēma rāda — neizmantoji kādu posmu un biļete tika automātiski anulēta atbilstoši aviokompānijas noteikumiem, kuriem it kā piekriti, biļeti pērkot.

Ja lieta nonāktu līdz patērētāju sargiem / tiesai, visādi var sanākt, jo tāds noteikums ir neloģisks. Ne velti nākamajā avioregulas versijā ir punkts, kas aizliedz atcelt atpakaļceļu, ja turpceļš nav izmantots. Redzēs, kā tas izpaudīsies praksē, kad regulu apstiprinās. Ja tas notiks drīz, varbūt pat Indijas 'akcijas' izmantotāji varēs nelidot DEL-RPR (ļoti hipotētisks un optimistisks interpretējums).

Lei Fengs
Lei Fengs's picture
Offline
Joined: 26/07/2013
Posts: 11345
Last seen: 11 hours ago

Citēju Narvā (EST) uz reklāmplakāta, ar aerosolu uzpūstu frāzi! Vmeste mi sila! (Kopā mēs (esam) spēks!) Smile

Njā. Par to snauduļošanu nesanāca.... Tu nekad nespēj zināt, ko cits dara, domā un kur patlaban atrodas.

 

 

procesors
Offline
Joined: 22/08/2012
Posts: 810
Last seen: 5 hours ago

Intereses pēc, kā ir šajā gadījumā?

Pazīsamais profesors Ambainis ierakstīja: https://www.facebook.com/andris.ambainis.1/posts/430688107118040

"Lidoju uz Vīni, lai tālāk ar autobusu brauktu uz konferenci Bratislavā. Virs Vīnes bija bieza migla un lidmašīnai nācās nolaisties ... Bratislavā!"

Kā ir, ja viņš arī paliek Bratislavā, bet ir pirkts RIX-VIE-RIX, atpakaļ varēs lidot?

Edzus
Offline
Joined: 01/07/2013
Posts: 3357
Last seen: 2 hours ago
Location: RIX

Mana versija - viņš ir izlidojis no RIX un sistēmā skaitās ka šis posms izlidots. Nav viņa vaina, ka lidmašīna nolaidās Bratislavā un viņam nācās kāpt ārā, lai paspētu iekļauties savā ceļojuma grafikā. Es gribētu teikt, ka atpakaļ varēs lidot.

Juris
Offline
Joined: 29/10/2008
Posts: 20447
Last seen: 10 weeks ago
Location: RIX

Ja lidojums ar AirBaltic, tad viss būs labi jebkurā gadījumā, BT turpatpakaļ biļete skaitās 2x vienvirziena, ja neizmanto pirmo daļu, otrā joprojām spēkā.

orsons21
Offline
Joined: 04/01/2009
Posts: 15327
Last seen: 1 hour ago
Location:

Juris wrote:

Ja lidojums ar AirBaltic, tad viss būs labi jebkurā gadījumā, BT turpatpakaļ biļete skaitās 2x vienvirziena, ja neizmanto pirmo daļu, otrā joprojām spēkā.

Jāpiekrīt Edzus argumentam, ka posms, visticamāk tomēr skaitīsies izlidots, bet par Jura argumentu gan nevarētu būt 100% drošs. Mēs te vienreiz jau ceļakājā par to diskutējām, AirBaltic tagad kaut kāds mikslis ar tām biļetēm. Dažos virzienos ir vienvirziena struktūra, dažos nav. Parasti nav tajos, kur BT ir monopols, un Vīne, kā reizi, tāda ir. Neesmu sen pētījis viņu cenas, bet jebkurā gadījumā ir iespējams, ka nav vis bijusi vienvirziena struktūra.

Juris
Offline
Joined: 29/10/2008
Posts: 20447
Last seen: 10 weeks ago
Location: RIX

orsons21 wrote:

Ar AirBaltic tā jau kādu laiku daudzos gadījumos nav taisnība. Ir daudzi maršruti, kur biļetes ir būtiski lētākas, pērkot turp-atpakaļ. Tā tad skaitās divvirzienu cenu struktūra un šajos maršrutos nedrīkstēs izlaist turpceļu.

Vai ir bijis eksperimentāls apstiprinājums šai hipotēzei? Tikpat labi varētu būt, ka, pērkot turpatpakaļ, AirBaltic iedod divas lētākas vienvirziena biļetes.

orsons21
Offline
Joined: 04/01/2009
Posts: 15327
Last seen: 1 hour ago
Location:

Kādus eksperimēntālus apstiprinājumus Tu vēlies? Pamēģini BT lapā nopirkt, piemēram Rīga - Vīne - Rīga, teiksim 14.01 - 21.01. Pēc tam to pašu atsevišķi turp un atsevišķi atpakaļ. Cena ''nedaudz'' atšķirsies. 

Ja pērkot biļetes turp - atpakaļ cena ir būtiski lētāka, nekā pērkot tās atsevišķi, tad es to arī saprotu kā divvirzienu cenu struktūru, vai ne tā? Cita lieta, ka Pax Vulgaris to nemaz nevar zināt, bez padziļinātas izpētes.