Šodien DELFI ielikuši rakstu par it kā nofilmētu video bagāžas pākrāmēšanas nodaļā (pats video gan nez kāpēc nav ievietots)
http://www.delfi.lv/news/national/criminal/lidostas-riga-darbinieki-apzo...
Lidostas "Rīga" darbinieki, iespējams, no aviokompānijas "Ryanair" pasažieru somām zog makus un citas vērtīgas lietas, liecina slēptās kameras ieraksts, kas nonācis TV3 raidījuma "Nekā personīga" rīcībā.
Pie raidījuma vērsies kāds skatītājs no Īrijas, kuram ir izdevies nofilmēt aizdomīgu lidostas darbinieku sarunu. Tā notikusi "Rynair" lidmašīnas bagāžas nodalījumā, kur abi darbinieki iekrāvuši somas. Tajā dzirdams kā divi darbinieki atver koferus un gaužās, ka tajos ir vienas vienīgas lupatas, bet ne maki.
Īrijā dzīvojošajam Edgaram Kviotkovskim aizdomas radušās tad, kad pirms pusgada "Ryanair" reisā Rīga – Dublina viņam nozagti 700 eiro. Sociālajos tīklos viņš vaicājis, vai kādam vēl tā gadījies un atklājies, ka šādu gadījumu ir daudz. Nākamajā reizē Edgars uz Latviju devās ar slēpto kameru.
Ja ir nodots pārāk maz koferu reģistrētajā maksas bagāžā, "Ryanair" piedāvā pasažieriem par brīvu nodot bagāžas nodalījumā arī rokas bagāžu, lai salonā paliktu vairāk vietas. Aviokompānija vienojusies, ka pasažierus apstaigās Rīgas lidostas darbinieki.
Edgara fiksētajā ierakstā dzirdama šāda saruna: "Viss normāli, ja? Za*bis, kā piebāzss. Viss ar cigaretēm. Kādi seši bloki. Pizģ**..." "Ņihu**. Nu neviena maka nav iekšā. Vēl nāks?" "Zini, kas te darās? Viss ir ar cigaretēm. Miljons. Nahu* makus neņem? Neviena maka, bļ*."
Rīgas lidosta visus, kam ir pretenzijas, aicina vērsties policijā. Tomēr Edgara paziņas secinājuši, ka no tā nekādas jēgas nav.
Raidījumam neoficiāli tapis zināms, ka drīzumā "Ryanair" lidmašīnu apkalpošanu varētu sākt uzņēmums "Havas", kam jau tagad ir līgums ar "airBaltic" un citām lidsabiedrībām.
Kādam līdzīgi bijis? Man, par laimi, nekad nekas nav pazudis, naudu un citas vērtīgas lietas gan nedodu. Bet jāsāk piedomāt par tādām lietām kā fotostatīvi, jo tos rokas bagāžā nu nekā...
Šodien DELFI ielikuši rakstu par it kā nofilmētu video bagāžas pākrāmēšanas nodaļā (pats video gan nez kāpēc nav ievietots)
lidmašīnas iekšienē, gaisakuģa bagāžas nodalījumā...
Kādam līdzīgi bijis? Man, par laimi, nekad nekas nav pazudis, naudu un citas vērtīgas lietas gan nedodu. Bet jāsāk piedomāt par tādām lietām kā fotostatīvi, jo tos rokas bagāžā nu nekā...
arī nekad nekas nav pazudis... kam gan manas personīgās mantas vajadzīgas
Šodien tas tika rādīt TV3 Nekā Personīgi sižetā.
Man kolēģis lidojot uz Stambulu ar BT no RIX neapdomīgi ielika videokameru nodamajā bagāžā un Stambulā tās tur vairs nebija...
Šis ir tāds interesants postms bagāžas gaitā - Rīgā iekrauj vieni, bet galamērķī izkrauj citi. Principā nekad nevar uzzināt, kur īsti nozaga.
Vai apdrošināšana ir vienīgais risinājums?
Aviokompānija nenes pilnīgi nekādu atbildību par zādzību?
Man nekad nekas nav gadījies, bet es arī nekad neko sevišķi vērtīgu - kā to arī paredz praktiski visu aviokompāniju noteikumi - nododamajā bagāžā neesmu atstājis. Ja Rainis liktu nodot manu rokasbagāžu, tad nodotu, protams, bez makiem, telefoniem un citām vērtīgām lietām. Par lidostas darbinieku godīgumu gan man nekādu lielu ilūziju nav.
Man liekas, ka šajā situācijā labi atbilst: "People are honest but some of them need a bit of your help to stay honest" Iz sērijas, nevicināt savus jaunos telefonus un dārglietas nelabvēlīgās vietās ir tas pats, kas neiečekot dārgas lietas somās.
Bet protams interesanti, kādus materiālus varētu safilmēt kāda "nanny-cam" tipa ierīce iebūvēta somā. Pa ceļam gan jau pārbaudītu ar aizdomām par spridzekli
pirms gadiem 10 paziņai pēc reisa Riga - Londona nod. bagāžā vairs nebija atrodami līdzi sarūpētie smēķu bloki un kūpinātas zivis, hmm
ps. skaidrs, ka ilūziju nav, kaut vai paveroties, kā nod. bagāža tiek mētāta uz lentas un vēlāk jau lidmašīnā. kaut kas nokrīt, izveļas no tiem ratiem, ja daudz bagāžas. pēc tam uz karuseļa redzamas atrakciju sekas.
Ā, kaut kur atceros lasījusi viena fotogrāfa ieteikumu, ka viņš fototehniku iečeko somā ar itkā deklarētu šaujamieroci (cik saprotu, bez reāla šaujamieroča). Un tad gan soma tiekot bezmaz nesta rokās un nekas nekad netiekot aiztikts.
Ir jau viegli runāt, ka makus un citas vērtīgas lietas vajag ņemt salonā, bet tad iepriekš jāatceras uz lidostu līdzi paķert kaut Maximas maisiņu, kur visu vērtīgo pārkrāmēt, kad mūs lidostā ar varu liek nodot arī rokas bagāžu... nesen FR rindā stāvēju aptuveni sestā un rokas bagāžā bija plīstošas lietas, uz priority bija cilvēki desmit, bet lidostas darbinieces bezmaz ar varu un draudiem centās atņemt visiem rokas bagāžas koferīšus... biju ļoti izbrīnīta, ka neesmu starp pirmajiem 90, kas rokas bagāžu drīkst ņemt lidmašīnā, bet lidostas darbiniece paziņoja, ka viņai te ir neierobežotas tiesības... ne tikai man, bet daudziem todien bija šoks par lidostā notiekošo...un plats smaids, par lidostas darbinieku komiskajām valodu zināšanām...
Datoru ne pa kam negribētu nekur nodot, bet viņš jau lielāks par 35x20x20cm. Vai to, pārkrāmētu maksimas maisiņā varēšu paturēt? Un kā būtu burtiski visu somas saturu uzskatīt par vērtīgu un salikt maisiņā, lai atņem tukšu somu,ja jau tā grib viņi?
Ir jau viegli runāt, ka makus un citas vērtīgas lietas vajag ņemt salonā, bet tad iepriekš jāatceras uz lidostu līdzi paķert kaut Maximas maisiņu, kur visu vērtīgo pārkrāmēt, kad mūs lidostā ar varu liek nodot arī rokas bagāžu... nesen FR rindā stāvēju aptuveni sestā un rokas bagāžā bija plīstošas lietas, uz priority bija cilvēki desmit, bet lidostas darbinieces bezmaz ar varu un draudiem centās atņemt visiem rokas bagāžas koferīšus... biju ļoti izbrīnīta, ka neesmu starp pirmajiem 90, kas rokas bagāžu drīkst ņemt lidmašīnā, bet lidostas darbiniece paziņoja, ka viņai te ir neierobežotas tiesības... ne tikai man, bet daudziem todien bija šoks par lidostā notiekošo...un plats smaids, par lidostas darbinieku komiskajām valodu zināšanām...
Tādos gadījumos der ļoti vienkārša metode (ne tikai Ryanair, bet arī citām aviokompānijām, kas mēdz rokas bagāžu atņemt ''on hold''). Ar platu smaidu mājam ar galvu un visam piekrītam, mūsu somai pielīmē to birku, ar ko rokas bagāža jāsaņem pie lidmašīnas. Pa ceļam uz lidmašīnu to birku vienkārši noraujam nost (vēlams ne gluži demonstratīvi, bet vismaz tā, lai tā darbiniece ar neirobežotajām tiesībām neredz). Ja uz lidmašīnu ved ar autobusu, tad vispār laika un iespēju noraut birku ir pārpārēm.
Man darbojas 100% gadījumu. Protams somai nevajadzētu būt vājprātā lielai, īpaši, ja jālido ar nelielu lidmašīnu, vēlams pašam zināt, vai to vispār varēs iebāzt plauktā virs galvas.
Ar to rokas bagāžu ir tā, ka, ja iespējams palikt zem priekšējā krēsla, nav viņa jānodod.
Lasīju par šo ideju (ielikt vērtīgas mantas īpaša somā un deklarēt kā īpašu kravu) flyertalk kaut kad. Bet šķiet, ka tas strādā tikai ASV.
Es daru tapat ka orsons21 vai pat nemaz nelaujot limet to uzlimi aizbildinoties ka man tur ir kristala vaze un somu nevaru citam uzticet.savukart ja nav nekas preti atdot rokas bagazu to ietinu streca,tadu sumu vala nevers..
Šis ir tāds interesants postms bagāžas gaitā - Rīgā iekrauj vieni, bet galamērķī izkrauj citi. Principā nekad nevar uzzināt, kur īsti nozaga.
Vai apdrošināšana ir vienīgais risinājums?
Aviokompānija nenes pilnīgi nekādu atbildību par zādzību?
Atbildību parasti nes, kad bagāža ir bojāta, bet tajā atgadījumā, ko minēju, kad tika nozagta videokamera un zādzība tika konstatēta tikai viesnīcā atverot koferi. Apdrošinātāji atteicās izmaksāt jebkādu kompensāciju, nebija tiešu pierādījumu zādzības faktam... līdz ar to lidostās šī parādība var eksistēt un zog vai nezog ir vairāk atkarīgs no lidostas vadības un krāvēju tiešās priekšniecības, bet var maksāt ļoti mazu algu un pievērt acis uz to, ka krāvāji (laikam netikai, mums toreiz aizdomas bija uz drošības darbiniekiem, kas caurskata rengenā lielās somas (kamera bija somas vidū zem drēbēm un tik viegli nezinot nemaz nevarētu to atrast)...
Skaidrs. Tātad uzreiz pēc kofera saņemšanas lidostā - jāver vaļā un jāskatās vai nav kaut kas nozagts.
Rīgas lidostā ar bagāžu nodarbojas turku kompānija Havas (starp citu tā pati kas Stambulā kā andris1 gadījumā) un pretenzija tiek izskatīta līdz viņu līmenim, nevis aviokompānija var būt par to atbildīga. Vismaz kad man bija salauzts koferis, man skaidroja ka viņi izmeklē pat to, pēc reisa numura - kura kravēju brigāde strādāja.
andris1
interesanti, kuri ir tie apdrošinātāji? Visdrīzāk bija jāsauc policija, pat uz viesnīcu, lai konstatētu zādzības faktu.
Rīgas lidostā ar bagāžu nodarbojas turku kompānija Havas (starp citu tā pati kas Stambulā kā andris1 gadījumā) un pretenzija tiek izskatīta līdz viņu līmenim, nevis aviokompānija var būt par to atbildīga. Vismaz kad man bija salauzts koferis, man skaidroja ka viņi izmeklē pat to, pēc reisa numura - kura kravēju brigāde strādāja.
andris1
interesanti, kuri ir tie apdrošinātāji? Visdrīzāk bija jāsauc policija, pat uz viesnīcu, lai konstatētu zādzības faktu.
Vakar no raidījuma Nekā personīga sapratu ka Rīgas lidostā ar visām bagāžām nodarbojas Havas, bet tieši ar Ryanair bagāžu nodarbojas pati lidosta. Sižeta beigās bija pieminēts, ka iespējams arī Ryanair slēgs līgumu ar Havas.
jā, Ryanair apkalpo lidosta, nevis Havas.
Man pazuda fotoaparāts,ko es biju ielikusi koferī pa ceļam no Rīgas uz Omānu,nezinu kas vainīgs,priekštats,ka Omānā nezog,bet apdrošinātājs nosedza zaudējumus,lai gan nebija nekāds ekstra.
Brīžam liekas, ka visādi kompromatiņi tiek teju speciāli fabricēti, ja vien ar to var kaut kā pabojāt Ryanair vārdu lv portālos.
Runa jau nav par Ryanair, bet par RIX lidostu.
Man pagājušo nedēļ lidojot no Bergamo un iečekojot nododamo bagāžu arī piedāvāja iečekot arī salona somas. Protams, gandrīz piekritu, bet pēc tam attapos par vērtībām, kas somās un atteicos. Tādējādi daudzi tajā brīdīt nepadomā par makiem u.c. lietām, kas salona somā- piedāvājums ir labs, nav jādomā par vietas atrašanu somai salonā.
Jebkurā gadījumā, manuprāt, neatkarīgi no kā, atbildību tomēr nes Ryanair. Es tā saprotu, ka tas ir viņu pārstāvju izteiktais piedāvājums (no malas algoto, vai tieši padoto, tas nav būtiski) līdz ar to viņiem ir jānes arī atbildība līdz galam. Vismaz, manuprāt, tā tam būtu jābūt, jo par bagāžu ta es viņiem maksāju nevis lidostai atsevišķi, neatkarīgi no tā vai tā ir nododamā bagāža, vai rokas, kuras pārvadāšanas izmaksas iekļautas manā biļetes cenā. Līdz ar to novelt to visu uz lidostu ar nav pareizi, jā var aizbildināties, ka mūsu apakšuzņēmēji mūs ir pievīluši, līdz ar to tos mainīsim, utt... bet atkratīties no klientu sūdzībām, ka tā nav viņu problēma, meklējiet taisnību lidostā ar nav īsti pareizi.
Nukamon...
hmm.. sajuku ar apdrošinātājiem- kurā brīdī ir jākonstatē zādzības fakts un kā to pierādīt?
orsons21 ieteikums gan ne vienmēr der. Man ir bijuši vairāki gadījumi, kad rokas bagāžu ar varu grib atņemt tieši pirms iekāpšanas lidmašīnā. Tad tā arī darīju - turpat atvēru koferi, izņēmu visas vērtīgās mantas un nodevu praktiski tukšu koferi. Maximas maisiņš līdzi nebija, bet bija līdzbraucēji, kas arī tika apkrauti ar manām vērtīgajām mantām Plus vēl ir gadījies, ka pašā lidmašīnā grib atņemt rokas bagāžas koferi - darīju tieši tāpat - visu izkrāmēju klēpī un pēc tam saliku zem sēdekļa.
Man ir gadījies, ka atceļā uz Rīgu ar AirBaltic man ir pilnībā pārvandīts koferis, tas gan bija pasen un iekšā bija "tikai lupatas"..
Nu, pašā lidmašīnā jau grib atņemt tikai tad, ja reāli nav vairs vietas, kur to nolikt. Šajā gadījumā to dara stjuarti, un soma jau turpat salonā paliek - Ryanair mēdz sabāzt tukšajās sēdekļu rindās, ja tādas ir, reizēm lidmašīnas priekšā vai pakaļā ir vieta, kur to somu turēt. Lai no tā izvairītos, tomēr nevajadzētu būt pašās rindas beigās uz iekāpšanu. Bet principā jau soma tomēr paliek pieejama lidojuma laikā. Pie lidmašīnas gan atņem ar varu tikai tās somas, kurām ir attiecīgās uzlīmētās birkas; citādi tā jau ir kaut kāda pilnīga pašadarbība.
hmm.. sajuku ar apdrošinātājiem- kurā brīdī ir jākonstatē zādzības fakts un kā to pierādīt?
Man gan bija tā,ka koferis nokavējās,kad atnāca un atvēru ,nebija fotoaparāta.Iesniedzu apdrošinātājam zīmi par aizkavēšanos un uzrakstīju ka nav fotoaparāts.Ja somu iedod laikā ,tad nezinu.Pierādīt nevar nekā ,tas uz apdrošinātāja un paša godaprātu.
Nu, pašā lidmašīnā jau grib atņemt tikai tad, ja reāli nav vairs vietas, kur to nolikt. Šajā gadījumā to dara stjuarti, un soma jau turpat salonā paliek - Ryanair mēdz sabāzt tukšajās sēdekļu rindās, ja tādas ir, reizēm lidmašīnas priekšā vai pakaļā ir vieta, kur to somu turēt. Lai no tā izvairītos, tomēr nevajadzētu būt pašās rindas beigās uz iekāpšanu. Bet principā jau soma tomēr paliek pieejama lidojuma laikā. Pie lidmašīnas gan atņem ar varu tikai tās somas, kurām ir attiecīgās uzlīmētās birkas; citādi tā jau ir kaut kāda pilnīga pašadarbība.
BT pie bombardiera trapa atņem apmēram katru otro čemi, jo boeinga formāts neievietojas kastēs virs galvas un tālāk tie satiek "maku medniekus".
Man meitai bija gadījums, kad tieši stjuarti jau lidmašīnā ar Ryanair uz Rīgu, čemonādu laipni piedāvājās novietot lidmašīnas priekšpusē. Izkāpjot Rīgā čemonāda nebija... Tika rakstīts iesniegums lidostas policijā pie ļoti nelaipniem policistiem... pēc dažām dienām čemodāns atradās Milānā - it kā neizņemts no lidmašinas - aizlidojis atpakaļ!? (mums tika zvanīts uz telefonu, kas bija ierakstīts ar zīmuli pases beigās; paveicās, ka šis telefons Latvijā bija iedots lietot draugam, kaš ir itālis un varēja saprasties). Čemodānu atguvām, bet nauda bija paņemta, cits laikam nekas nebija ņemts !