(Ielieku privātu ziņu visu apspriešanai — ar autores piekrišanu. Tēmas nosaukums manis izdomāts, par to lūdzu viņu nekritizēt — Juris)
Labdien!
27.maijā caur interneta vietni www.booking.com rezervēju viesnīcu, ar maksas atcelšanu par kopējām izmaksām kā tika norādīts gala cenā 146 euro (bez papildus izmaksām). Tāpat pie rezervācijas bija norāde, ka viesnīcā ir iespējams norēķināties tikai skaidrā naudā. Pēc kāda laika uz savu e-pastu saņēmu no viesnīcas vēstuli, kurā man lūdza pārskaitīt 176 euro uz viņu kontu. Jautāju, kāpēc ir jāmaksā šāda summa, uz ko viesnīcas menedžeris atbildēja, ka 30 euro esot par numuriņa tīrīšanu, un ka noteikumos tas bija rakstīts. Sāku lasīt noteikumus, kuros patiešām ir norāde par numura tīrīšanu 30 euro, kā arī vēl visādi citi maksas pakalpojumi. Lūdzu viesnīcai ļaut par visu norēķināties, kad ieradīšos viesnīcā (7.jūlijā), jo biju sapratusi, ka varēs norēķināties uz vietas, tāpat pie rezervācijas nebija prasīti mani maksājuma kartes dati, tāpēc biju pārliecināta, ka nekādi pārskaitījumi un nekādas naudas rezervēšanas nebūs no maksājuma kartes.
Ar viesnīcu nevarējām vienoties, tāpat arī uzrakstīju uz Eiropas patērētāju informācijas centru sūdzību, diemžēl arī viņi nevarēja ar viesnīcu vienoties par rezervācijas atcelšanu. Lūdzu atcelt rezervējumu, jo uzskatu, ka tiku maldināta par gala cenu par viesnīcu. Šobrīd viesnīca draud, ka tiks veikta parāda piedziņa no manis. Sakiet lūdzu, vai viesnīca var sākt piedziņu pret mani, ja par atcelšanu informēju viņus tajā pašā dienā, tāpat paskaidroju un mēģināju atrisināt situāciju savādākā veidā, tas ir ierodoties viesnīcā un tad maksāt, jo par starptautiskiem pārskaitījumiem neesmu droša. Paldies!
Ja noteikumos bija rakstīts, ka norēķināties var tikai skaidrā naudā, tad viņiem nav nekāda pamata pieprasīt lai maksā ar pārskaitījumu. Ja esi gatava palikt viesnīcā par tiem 176 EUR, bet tai pat laikā priekšroku tomēr dotu rezervācijas atcelšanai, tad uzraksti viņiem, ka darīsi tā kā bija rakstīts noteikumos - maksāsi skaidrā naudā viesnīcā. Ja viņi piekrīt, tad paliec viesnīcā, ja nepiekrīt, tad lai atceļ rezervāciju.
A ko saka booking.com? Pa lielam, Tev vajadzētu risināt jautājumu ar viņiem, tālāk jau viņi to viesnīcu piežmiegs. Tas viens. Otrs - par numuriņa tīrīšanu jau nu gan Tev nav jāmaksā, vismaz pagaidām, par cik vel neesi šo papildus pakalpojumu izmantojusi. Gadījumā, ja atcelsi arī rezervāciju, vienalga tie 30€ nav jāmaksā. Ja booking.com noteikumi nosaka, ka Tev jāmaksā uz vietas, nekādā gadījumā nemaksā tagad, ja kas nepatīk, lai viņi griezas pie booking.com. Tu galugalā pasūtīji pakalpojumu ar pēcapmaksu.
Tautai savi varoņi jāzin - tā kā būtu labi atslepenot konkrēto viesnīcu, lai pārējie arī ir lietas kursā un pēc kāda laika neparādās nākamis upuris.
Otrkārt, nav skaidrs kas bija ar atcelšanas noteikumiem, jo tas tomēr samērā bieži ir būtisks cenas arguments, neatceļamie parsti ir par labāku ciparu.
Katrā ziņā jebkuri patērētāju aizsardzības likumi ir Tavā pusē, viņiem beigās ir jānorāda galējā summa, kas iekļauj visas obligātās piemaksas. Visādas citādas izdarības ir pretlikumīgas. Nevar lieliem burtiem norādīt, ka numurs maksās piemēram 1 EUR, un kaut kur sīkajā drukā pierakstīt, ka papildus obligāti 199 EUR par tīrīšanu. Tā ir krāpniecība.
Pat, ja tas ir sīkiem burtiem uzrakstīts (par tīrīšanu) - Tu saki, ka norāde ir par samaksu skaidrā nauda. Tamdēl to viesnīcu izvēlējies. Kartes taču tikpat labi Tev vispār varbūt nav! Un, jā - visi jautājumi ir caur booking.com
Ar viesnīcu vispār Tev nav jārunā, jo booking ir tie, kuri nodrošina Tev minēto piedāvājumu (viesnīca, protams, gala rezultātā, bet nosacījumi tādi ir caur booking).
Ar booking.com mēģināja man palīdzēt šajā situācijā, bet viesnīca "turas" pie saviem noteikumiem, par ko bija arī izbrīnīti booking.com komanda un ECC. Viesnīca protams nebija lēta, par divām dienām 146 euro, bet tā tika izvēlēta tiešām, lai no kartes rezervācijas brīdī neko neikasētu un nerezervētu, un arī tā cena, kas bija norādīta booking rezervējumā visslabāk ir redzama ar melniem izceltiem cipariem 146 euro. Līdz ko sākās sarakste ar viesnīcu, tas ir, tajā pašā 27.maija dienā, neesmu spējusi vienoties par rezervēšanas atcelšanu, jo viņi nepiekāpjas, kaut gan par atcelšanu lūdzu tajā pašā rezervēšanas dienā, apmēram pēc 4 stundām. Visslielākās bažas ir par to, vai viņiem ir kādas izredzes un vai vispār Latvijā tiesa ierosinās šajā gadījumā lietu par parāda piedziņu. Šodien lūdzu viesnīcai par to, cik tad galu galā ir man jāmaksā par rezervējuma atcelšanu, jo sākotnējā sarakstē, bija norādīta summa 120,10 euro, uz ko viesnīca atbildēja, ka šis viss man jārisina ar booking.com, pēc brīža man uz e-pastu atnāca, ka rezervējums ir atcelts no viesnīcas puses.
booking.com mēdz būt pretīmnākošs, noteikti ir vērts sākt komunikāciju ar viņiem.
Visslielākās bažas ir par to, vai viņiem ir kādas izredzes un vai vispār Latvijā tiesa ierosinās šajā gadījumā lietu par parāda piedziņu. Šodien lūdzu viesnīcai par to, cik tad galu galā ir man jāmaksā par rezervējuma atcelšanu, jo sākotnējā sarakstē, bija norādīta summa 120,10 euro, uz ko viesnīca atbildēja, ka šis viss man jārisina ar booking.com, pēc brīža man uz e-pastu atnāca, ka rezervējums ir atcelts no viesnīcas puses.
Lietu par parādu piedziņu jau būtībā ierosina pats prasības pieteicējs nevis tiesa. Tiesa tikai vērtē faktus, bet mazu summu piedziņa mums Latvijā notiek caur visādiem Creditreform, Julian inkasso, utt. Šai gadījumā summa pārāk maza, lai necerot uz 100% -īgi pozitīvu iznākumu viesnīca sāktu tiesāties.
Reizēm gadās, ka papildus booking cenai vēl pieskaita pilsētas nodokli, bet tas tad ir skaidri noteikumos ierakstīts.
Par numuriņa tīrīšanu gan pirmā dzirdēšana, ka naudu varētu prasīt atsevišķi, tiešām būtu interesanti zināt, kas tā par viesnīcu. (Ar īrētajiem dzīvokļiem gan tā ir bieži, varbūt tā ir nevis viesnīca, bet apartamenti?)
Visadi tur airbnb un citi "privatie" prasa cleaning fee bet par viesnicu tiesam pirmoreiz ko tadu dzirdu. Ta jau vini driz saks prasit ari naudu par gultas izmantosanu un sledzamam numurina durvim...
Prasīt var visu ko, bet, ja tā ir obligāta maksa, tam jābūt iekļautam parādītajā kopsummā. Par kaut kādu parādu piedzīšanu ir blefs, ne viņiem ir parakstīts līgums, ne kādas tiesības pieprasīt lielāku summu (un uz atšķirīgiem noteikumiem, kā vienojušies — ar pārskaitījumu, nevis skaidrā naudā). Tad jau drīzāk autore varētu iesūdzēt tiesā viesnīcu/booking.com par maldināšanu vai izspiešanu.
Paldies, par noderīgajiem ieteikumiem un viedokļiem. Tātad šobrīd viesnīca rezervējumu ir atcēlusi, tagad skatīšos, kas notiks tālāk.
Kolēģi izpalīdzēja kā mācēja, bet kur ir palīdzība attiecībā uz viesnīcas nosaukšanu? Cilvēkiem būtu iespēja izvairīties no šīs viesnīcas kā arī būtu iespēja apkatīties booking.com kā izskatās šī 30 EUR atruna, lai turpmāk būtu iespēja no šādām situācijām izvairīties.
Ja rezervēji bez kartes datu ievades, tad viņi gribēdami neko no Tevis nevar piedzīt, jo personas kodu tak bookings neprasa.. attiecīgi nevar nekādā veidā Tevi identificēt..
plus par tik mazu summu rosināt tiesvedību Latvijā, nekad nevienam ārvalstu uzņēmumam nebūs rentabli...
Un, jā - visi jautājumi ir caur booking.com
Ar viesnīcu vispār Tev nav jārunā, jo booking ir tie, kuri nodrošina Tev minēto piedāvājumu (viesnīca, protams, gala rezultātā, bet nosacījumi tādi ir caur booking).
+1
Cik nu gadu gaitā lasītas līdzīgas notikumu norises, pēc šādu meilu/zvanu utml. saņemšanas pašam nevajag iesaistīties nekādā komunikācijā ar viesnīcu. Viss tikai un ekskluzīvi ar/caur booking un vienošanās vai rezervācijas atcelšana būs viņu lieta. Pats sēdi un vēro.
IMHO šai viesnīcai LV ir kādā "tumšpelēkajā" sarakstā, kas var būt radies kā no vispārējā viedokļa par LV (LT) tajā reģionā (mediji, vienatanteteica utml.), kā arī ne pārāk labas pieredzes ar klientiem no LV (LT).
Man kaut kā neticās, ka bookingā var norezervēt viesnīcu ar maksas atcelšanu neievadot nekādus kartes datus. Jo tad jau tam noteikumam par maksas atcelšanu nav nekādas jēgas- kā tad to atcelšanas maksu iekasēs, ja tomēr neieradīsies viesnīcā?
Cik ir rezervēts, tad kartes datus vienmēr jāievada, un lai nočekotu, vai karte ir derīga, tad kādu kapeiku pamēģina noņemt.
Bet par to, ka rezervējot ar apmaksu uz vietas viesnīcā ir cītīgi jāizlasa noteikumi, pārliecinājāmies šogad. Bookingā norezervējām viesnīcu un karti ievadījām Amex. Bet neizlasījām zemāk noteikumos, ka viesnīcā Amex nemaz nepieņem. Summa nebija maza un vēl neizdevīgais EUR/USD kurss dēļ kā sanāca +200 EUR, tad uz vietas bija liels čakars no citām kartēm sastiķēt vajadzīgo summu, lai iekļautos dienas darījumu limitos.
Offtopic, bet pēc booking noteikumiem nedrīkst nepieņemt Amex.
Man kaut kā neticās, ka bookingā var norezervēt viesnīcu ar maksas atcelšanu neievadot nekādus kartes datus. Jo tad jau tam noteikumam par maksas atcelšanu nav nekādas jēgas- kā tad to atcelšanas maksu iekasēs, ja tomēr neieradīsies viesnīcā?
Var, var. Reāli, protams, tāda atcelšana ir bezmaksas, lai gan pēc noteikumiem maksas. Biežāk tā gadās apartamentiem un aparthoteļiem. Reizēm nekādus kartes datus neprasa, bet atcelšana it kā par maksu, vismaz sākot no kāda konkrēta laika.
Vēl ir tā, ka daudzu privātie dzīvokļi un mazās viesnīciņas vispār kartes nepieņem. Noteikumos tad rakstīts, ka jāmaksā skaidrā. Daži no tiem kartes datus tomēr prasa, it kā garantijai. Arī šajā gadījumā ir 99% droši, ka varēs atcelt bez maksas, jo viņiem reāli tak nav nemaz iespējams kaut ko noņemt no kartes. Lielākai pārliecībai var nedaudz nokļūdīties, ievadot kartes datus; iespējas karti pārbaudīt viņiem tāpat nav.
Offtopic, bet pēc booking noteikumiem nedrīkst nepieņemt Amex.
Daudzas nakstmītnes bookingā vispār nepieņem nekādas kartes, rakstīts, ka jāmaksā skaidrā. Vēl ir gadījumi kā šajā tēmā, kad, lai garantētu rezervāciju, pašam jāveic bankas pārskaitījums; parasti no tādām vietām gan izvairos, īpaši jau ārpus eirozonas saprotamu iemeslu dēļ. Tas arī, saprotams, attiecas tikai uz vietām, kas nekādas kartes nepieņem.
Ja viesnīcas aprakstā norādīts, kādas kartes pieņem, un Amex, piemēram, neņem, tad tur gan nav nekā pretlikumīga rezervācijā ievadīt Amex datus - droši, ka viesnīca netiks tiem klāt. Maksāt, protams, var ar jebko citu. Cik saprotu zazai bija problēmas tāpēc, ka viss viesnīcas budžets atradās uz Amex kartes, un bija grūtības sagrabināt summu no citiem avotiem.
Ja viesnīcas aprakstā norādīts, kādas kartes pieņem, un Amex, piemēram, neņem, tad tur gan nav nekā pretlikumīga rezervācijā ievadīt Amex datus - droši, ka viesnīca netiks tiem klāt. Maksāt, protams, var ar jebko citu.
Es gan nebūtu tik pārliecināts, ka viesnīca netiks klāt kartes datiem. Pēc manas saprašanas viesnīcu rezervācijas sistēmas ir baigi dažādas. Ja pati viesnīca kā maksāšanas karti neņem pretī AMEX, tad vēl tomēr pastāv iespēja, ka viesnīca Tavu AMEX var "uzlādēt" arī ON-LINE (iespējams, ka tas notiek ar BOOKING.COM strapniecību). Man vairākas reizes ir bijis tā, ka ierodoties viesnīcā, par kuru ir minēts, ka var maksāt tikai ar VISA, MAESTRO, MASTER Card vai CASH, AMEX jau ir uzlādēta par vajadzīgo (rezervācijā norādīto) summu, jo viesnīcai, lūk, radušās bažas, ka es varētu neierasties vispār un rezervācijas atcelšanai paredzētais laiks jau ir beidzies dienu iepriekš.
iespējams, ka tas notiek ar BOOKING.COM strapniecību
Nē, booking.com tikai padod tālāk kartes datus viesnīcai.
Bookings kartes datus neapstrādā, tikai nodod viesnīcai. Viestursp1 gadījumā, visticamāk, viesnīcas aprakstā ir bijusi kļūda, un Amex tomēr pieņem (vai arī sākuši pieņemt pavisam nesen).
Ja nav īstas pārliecības par to, vai sanāks viesnīcu izmantot, bet atcelšanas noteikumi nav pietiekami elastīgi, vienmēr var nokļūdīties ievadot kartes datus. Dažriez viesnīca tos pārbauda, bet diezgan bieži - nē. Ja pārbauda, tad bookings atsūta e-pastu, un dod laikam 24 h laika izlabot datus, ja nē - rezervācija atcelsies automātiski. Attiecīgi, var rīkoties atbilstoši tā brīža zināšanām par palikšanas varbūtību. Arī tie, kas pārbauda karti, ne vienmēr to dara uzreiz pēc rezervācijas saņemšanas, bieži gadās, ka to dara 2-3 dienas pirms iečekošanās, kad jau ir skaidrība par palikšanu.
Visbiežāk Amex pieņem, ja nav citas izejas, bet raksta, ka nepieņem, jo nevēlas pieņemt (lielāka komisija, salīdzinot ar citām kartēm). Un es viesnīcniekus varu pilnīgi saprast šajā gadījumā.
Viesnīcas vārdu studijā! Tūlīt norezervēšu savā manierē un tad būs baigais vulkāns gan viesnīcā gan booking latviski runājošā un rakstošā filiālē! Protams, pēc tam atcelšu!
Ja tas var ietekmēt ievajones strīda galarezultātu, tad varu arī pagaidīt!
100% pasūtu viesnīcas uz GODAVĀRDA balstītu principu! Tukša karte. Reiz Drēzdenē vāči sāka kaut ko spuroties un bookings atsūtīja trauksmainu depešu, tā un tā,šie nevarot autorizēt. A, kas viņiem ko gramstīties gar godīgu cilvēku kabatām? Baismonīgi nopietna vēstule tika aizsūtīta uz Drēzdeni. Sarāju krietni: da, jūs ko iedomājieties! (700 gadu tak viņi pavēlēja!) Ceļā uz Drēzdeni, svētdien(!) no rīta zvanīja laipna booking meitene un skaidrā latv.val. noskaidroja apstākļus. Teicu, ka armijas disciplīna, salīdzinājumā ar mūsējo, vēl ir bērna autiņos! Ja teicām, tad būsim!!!
Situācija var mainīties pēc 18.00 rezervācijas dienā. Ja nebūsiet paziņojuši ierašanās laiku, viņi var uzskatīt, ka ir uzmesti.
Cik reizes mēs esam kādu uzmetuši? 0.
Cik zinu no pieredzes, tad var rezervēt ar karti, kurai sen termiņš notecējis, un karte pat uz cita cilvēka vārda (rezervejot rakstu gan manus datus). Daudzos gados - divas reizes viesnīcnieki zvanījuši, ka kaut kas nav kārtībā ar karti, un ka lai dod citus datus vai arī sie atceļ rezervāciju.
izskatās ka tēmas autors ar viesnīcas nosauku tomēr nebūs gatavs padalīties
Dzintara jūras krastos viss mierīgi! Nesteigsimies. Šeit gan būtu īstais brīdis nozibināt akciju no LV, tā, lai knauzerīgie viesnīcnieki ieskatās ģeogrāfijas atlasos (-antos?) un mūžu mūžos iegaumē, kur dzīvo tie vēja nesalauztie spītnieki!
Reku, man arī bij tāds rāms uzbrauciens no booking-a. Pēc pēdējā Takas saieta. Vecrīgā pasūtināju "vietu, kur atgulties", iepriekš brīdināju, ka ieradīšos vēlu. Nākamajā dienā e-pastā uzbrauciens bij klāt! Atbildēju taisnīgi! Apmeklēju, numuriņā biju! Pēcāk saņēmu izvērstu atvainošanās vēstuli! No booking-a. Lūk, tagad, neesmu saņēmis nevienu iespēju pakomentēt naktsmītni! Baidās!
Tēmas autore vienkārši nobijās no totāla presinga! Ja Jums bija taisnība, tad nevajag baidīties pat no paša Vella k-ga!
Uzbrauciens? Pārjautāja, vai biji viesnīcā? Tam nav sakara ar uzbraukšanu, visticamāk viesnīcnieki atzīmēja Tevi kā no-show, jo tad viņiem nav jāmaksā komisija booking.com (vai viņi to izdarīja, patiesi domājot, ka neatnāksi, vai arī cenšoties būt viltīgi un ietaupīt dažus EUR, to es nezinu). Savukārt booking.com grib saņemt savu komisiju un tādēļ klientiem, kas atzīmēti kā no-show, pārprasa, kā tad īsti bija.
Jā! Par šo arī iedomājos! Visticamāk, ka viņus atmaskoja!
Man kaut kā neticās, ka bookingā var norezervēt viesnīcu ar maksas atcelšanu neievadot nekādus kartes datus. Jo tad jau tam noteikumam par maksas atcelšanu nav nekādas jēgas- kā tad to atcelšanas maksu iekasēs, ja tomēr neieradīsies viesnīcā?
Cik ir rezervēts, tad kartes datus vienmēr jāievada, un lai nočekotu, vai karte ir derīga, tad kādu kapeiku pamēģina noņemt.
Lai izvairītos no nevajadzīgām problēmām, es jau 5 gadus viesnīcu rezervēšanai izmantoju nederīgu karti (kartei beidzies derīguma termiņš). Ievadot kartes datus, pie derīguma termiņa norādu izdomātus (derīgus) skaitļus. Ceļoju daudz un tikai vienu reizi viesnīca manu karti ir pārbaudījusi. Ir nācies arī pēdējā brīdī atcelt viesnīcas, kad sankcijas jau ir iestājušās, bet neviens man nav prasījis naudu atmaksāt.
Attiecībā uz booking, nesen kolēģe piedzīvoja nepatīkamu pārsteigumu - norezervēja atceļamus apartamentus pa 980 Eur (atsauksmes apartamentiem nebija) un nākamajā dienā tos atcēla. Pēc nedēļas konstatēja, ka 980 Eur ir norezervēti no kartes. Bija bezjēdzīga divu nedēļu sazvanīšanas un sarakstīšanās ar booking.com - viņi lūdza atsūtīt situācijas aprakstu un kad to saņēma, atbildēja, ka nekādus mērus nevar pieņemt, kamēr apartamentu īpašnieks nav sniedzis savus paskaidrojumus. Ieteicu kolēģei iet uz banku un caur banku dabūt naudu atpakaļ, ko arī viņa izdarīja un naudu atpakaļ dabūja. Pēc 5 nedēļām vēlreiz tika uzrakstīts booking. com un atbilde bija - mēs neko izdarīt nevaram, jo apartamentu īpašnieks ir pazudis. Nekādu kompensāciju viņi nepiedāvāja.