Dīvains gadījums, un ir aizdomas uz overbooking.
Svētdien UIA lidmašīnā reisam BKK-KBP-RIX netikām, bet mājās ar Turkish Airlines vakar nokļuvām praktiski vienlaicīgi ar plānoto reisu no Kijevas (KBP-RIX nosēdās 11:24, IST-RIX nosēdās 11:42). Pirkām UIA lidojumu no aģenta Vayama.ie un neviens mūs nebrīdināja, ka bez mūsu ziņas atceļam esam pārlikti uz alternatīvo Turkish Airlines reisu. Tikai Checkmytrip dienu pirms lidojuma ieraudzīju šīs izmaiņas un, protams, apmulsu. Redzēju, ka reiss BKK-KBP notiek kā ieplānots un, ja ne aviokompānija, ne aģents nav brīdinājuši par izmaiņām (sazvanīt brīvdienās neizdevās), ieradāmies visu noskaidrot pie check-in. Tur rauca pieri un pēc kāda laika noskaidroja no aviokompānijas, ka mēs tiešām esot pārlikti uz Turkish Airlines reisiem, jo lidojums KBP-RIX esot atcelts. Nodomāju, ka ukraiņi negrib maksāt mums kompensācijas par kavējumu, jo teorētiski varēja mūs atvest uz Rīgu arī vakarā, un pieņēmu mums pat nedaudz ērtāku lidojumu ar turkiem. Bet, kā jau minēju pašā sākumā, mūsu reiss KBP-RIX tomēr arī notika pēc grafika, un mēs ieradāmies Rīgā tikai 18 minūtes vēlāk. Ja abi resi BKK-KBP un KBP-RIX tomēr notika un mēs bijām vienīgie pasažieri, kuri palika aiz strīpas, kā vēl var izskaidrot šos notikumus, ja ne ar overbooking? Pat tad, ja tas bija overbooking, kompensācija visticamāk nepienākas, jo Rīgā nonācām laicīgi. Bet nesaprotams, kāpēc lietas nevar nosaukt savā vārdā (involuntary denied boarding) un laicīgi informēt pasažierus, nevis iebarot melus par atceltiem reisiem? Vēl viens mīnuss ukraiņiem par šo gājienu, kaut arī defekts šoreiz pārvērtās par efektu, jo ar turkiem lidoju daudz un saņēmu savus bonusiņus un jūdzes.
UPD: hmm, bet, palasot regulu, saprotu, ka denied boarding gadījumā dažādi labumi (t.sk. naudas kompensācija) pienākas neatkarīgi no tā, cikos ieradies galamērķī. Neko nepārprotu?
Ar turkiem gan jau ka bija daudz foršāk lidot.
Bet vispār jau skaidrojumu Tu pats esi atradis. Man liekas, ka par ''overbooking'' pienākas kompensācija neatkarīgi no kā, pat, ja klients nogādāts galapunktā paredzētajā laikā vai ar minimālu kavēšanos. Tāpēc ukraiņi nolēmuši to nomaskēt.
Manis teiktais gan attiecas uz Eiropas regulu, kura ukraiņu lidojumam no BKK nedarbojas. Kā precīzi ir rakstīts ukraiņu regulā - tad jāmeklē pašam.
P.S. Bet vispār jau overbooking parasti ir apzināts, cerībā, ka vismaz daži no pasažieriem neieradīsies. Ja Tu par pārcelšanu uz citu reisu uzzināji pāris dienas iepriekš, tad nav skaidrs, kā aviokompānija varēja zināt, ka visiem nepietiks vietas. Tā kā varbūt arī nebūtu klasificējams kā klasisks overbookings.
Man čoms lidoja 12NOV BKK-KBP-RIX un 4as dienas pirms reisa man zvanīja Ukraini un teica ka nomainīta lidmašīna un mazāk vietas un tiek pārlikti Economy Premium. Man zvanīja jo es biju pircis bi;letes paziņam.
Tas economy Premium esot bijis nekāds. pēc 3h tik pusi glazi sulu atnesa. Vispār pabriesmīgi tie Ukraiņu tālie lidojumi un serviss.
Īsie eiropas lidojumi vēl ok, bet tālie gan diez kas nav.
Man čoms lidoja 12NOV BKK-KBP-RIX un 4as dienas pirms reisa man zvanīja Ukraini un teica ka nomainīta lidmašīna un mazāk vietas un tiek pārlikti Economy Premium. Man zvanīja jo es biju pircis bi;letes paziņam.
Tas economy Premium esot bijis nekāds. pēc 3h tik pusi glazi sulu atnesa. Vispār pabriesmīgi tie Ukraiņu tālie lidojumi un serviss.
Īsie eiropas lidojumi vēl ok, bet tālie gan diez kas nav.
Čoms atlidoja Rīgā 12NOV? Ja tā, tad 11NOV viņš izlidoja ar to pašu reisu, kurā bija jābūt mums. Un tas izskaidrotu, kāpēc palikām aiz strīpas šajā reisā.
Kamēr pētīju regulu, orsons21 paspēja piekomentēt, ka denied boarding gadījumā kompensācija pienākas jebkurā gadījumā. Tas būtu forši, ja ukraiņus izdotos pārmācīt tādā viedā. Pāri darījums ar Dubaijas reisu vēl svaigā atmiņā un šī būtu iespēja saņemt mierinājuma balvu. Man kaut kur zemapziņā ir pārliecība, ka regula darbojas arī tad, ja galamērķis ir ES telpā.
Man čoms lidoja 12NOV BKK-KBP-RIX un 4as dienas pirms reisa man zvanīja Ukraini un teica ka nomainīta lidmašīna un mazāk vietas un tiek pārlikti Economy Premium. Man zvanīja jo es biju pircis bi;letes paziņam.
Tas economy Premium esot bijis nekāds. pēc 3h tik pusi glazi sulu atnesa. Vispār pabriesmīgi tie Ukraiņu tālie lidojumi un serviss.
Īsie eiropas lidojumi vēl ok, bet tālie gan diez kas nav.
Čoms atlidoja Rīgā 12NOV? Ja tā, tad 11NOV viņš izlidoja ar to pašu reisu, kurā bija jābūt mums. Un tas izskaidrotu, kāpēc palikām aiz strīpas šajā reisā.
Kamēr pētīju regulu, orsons21 paspēja piekomentēt, ka denied boarding gadījumā kompensācija pienākas jebkurā gadījumā. Tas būtu forši, ja ukraiņus izdotos pārmācīt tādā viedā. Pāri darījums ar Dubaijas reisu vēl svaigā atmiņā un šī būtu iespēja saņemt mierinājuma balvu. Man kaut kur zemapziņā ir pārliecība, ka regula darbojas arī tad, ja galamērķis ir ES telpā.
Manuprāt, tie noteikumi ir tādi, ka aviosabiedrībai overbookinga gadījumā ir jāvienojas ar pasažieri par kompensācijas apmēru (tas nav "kompensācija pienākas jebkurā gadījumā). Vienam pietiekama kompensācija ir lidojums ar turkiem, citiem vajag lounge accessu, bet vēl kāds grib naudu
RX, tikai ES aviokompānijai, kas UIA nav.
PTAC lapā rakstīts:
Regula tiek piemērota:
1. pasažieriem, kas izlido no lidostas kādas dalībvalsts teritorijā;
2. pasažieriem, kas izlido no trešās valsts lidostas uz lidostu kādas dalībvalsts teritorijā, ja vien viņi šajā trešā valstī nav saņēmuši atlīdzinājumu vai kompensāciju un par viņiem nav rūpējušies un ja attiecīgo reisu apkalpojošais gaisa pārvadātājs ir Kopienas pārvadātājs.
Grūti būtu ukraiņiem likt maksāt kompensāciju, bet vēl grūtāk likt viņiem atzīt, ka tā tiešām bija atteikta iekāpšana.
UPD: regulā skaidri un gaiši rakstīts: "Aizsardzība, ko piemēro pasažieriem, kuri izlido no dalībvalstu lidostām, ir jāattiecina arī uz pasažieriem, kas izlido no lidostas trešā valstī un ielido dalībvalsts lidostā, ja lidojumu nodrošina Kopienas pārvadātājs". Zemapziņā esošā informācija bija daļēji patiesa
Čoms izlidoja 12NOV 12:05 un vakar vakarā ap 22iem ielidoja RIX. Tad laikam dienu vēlāk lidojis.
Čoms izlidoja 12NOV 12:05 un vakar vakarā ap 22iem ielidoja RIX. Tad laikam dienu vēlāk lidojis.
Tad jau ne viens vien reiss ar overbooking viņiem pēdējā laikā būs bijis no BKK. Jo vēlāk ies iečekoties, jo lielāka iespēja tikt pie upgrade vai lidojumu ar Turkish Airways
Lidojot ar Turkish noteikti esi ieguvis.
Ukraiņu noteikumi paredz tādu pašu kompensāciju kā Regula 261, šajā gadījumā 50% no attiecīgās kompensācijas, jo izdevās ielidot galamērķī ar kavēšanos, mazāku par 2h.
Lidojot ar Turkish noteikti esi ieguvis.
1 izejas durvju vieta radijas 3
Lidojot ar Turkish noteikti esi ieguvis.
[/quote]
1 izejas durvju vieta radijas 3
[/quote]
Servisu. Trajektorija abiem lidojumiem līdzīga.
UPD: regulā skaidri un gaiši rakstīts: "Aizsardzība, ko piemēro pasažieriem, kuri izlido no dalībvalstu lidostām, ir jāattiecina arī uz pasažieriem, kas izlido no lidostas trešā valstī un ielido dalībvalsts lidostā, ja lidojumu nodrošina Kopienas pārvadātājs". Zemapziņā esošā informācija bija daļēji patiesa
Diez ko patiesa tā Tava zemapziņa nav viss. Tas taču ir zināms, ka, ja pārvadātājs ir no Kopienas, tad Regula darbojas uz abiem galiem, bet, ja nav (un ukraiņi nav) - tad tikai virzienā prom no ES, bet nedarbojas uz ES.
Kā jau te citi raksta, ukraiņiem ir pašiem sava regula, kura, it kā pilnībā atbilst ES regulai - uz to tad arī būtu jāatsaucas.
šoreiz pārvērtās par efektu, jo ar turkiem lidoju daudz un saņēmu savus bonusiņus un jūdzes.
Cik jūdzes dabūji? Un kas tie par papildu "bonusiņiem"?
Ukraiņu noteikumi paredz tādu pašu kompensāciju kā Regula 261, šajā gadījumā 50% no attiecīgās kompensācijas, jo izdevās ielidot galamērķī ar kavēšanos, mazāku par 2h.
Paldies par pavedienu! Mēģināšu rakt dziļāk, studējot UIA pašu pieņemtos noteikumus.
šoreiz pārvērtās par efektu, jo ar turkiem lidoju daudz un saņēmu savus bonusiņus un jūdzes.
Cik jūdzes dabūji? Un kas tie par papildu "bonusiņiem"?
Kad iečekojos Turkish Airlines lapā, kaut kur parādījās informācija, ka par šo lidojumu saņemšu nedaudz virs 5000 jūdzēm. Tik nav skaidrība, vai par abiem lidojumiem, jeb tikai vienu, kuram izdevās iečekoties online. Reisam BKK-RIX reģistrēties tiešsaistē neļāva un nācās to darīt lidostā. Nedomāju, ka par IST-RIX dotu 5000 jūdzes, tāpēc visticamāk tas būs par abiem reisiem kopā.
Nekāds lielais statuss man pagaidām Miles&Smiles nav, bet arī parastie lojālie klienti saņem īpaši laipnu attieksmi jebkura jautājuma risināšanā un arī manu "seafood" saņēmu prioritārā kārtā, kamēr draugi siekalojās un gaidīja savu standarta ēdienu. Misēklis gan sanāca reisā uz Rīgu, jo par mani atcerējās tikai tad, kad visiem bija izdalīts standarta ēdiens, bet es nebiju apvainojies par dubulto porciju, kad standartēdiens jau bija daļēji notiesāts
Hmm... pat parādās kaut kāds cerību stariņš saņemt 300x4 EUR, jo ukraiņu mājas lapā skaidri un gaiši rakstīts, ka denied boarding gadījumā kompensācija pienākas. Klientu apkalpošanas centra meitene atzvanīja un deva instrukcijas, kā pareizi noformēt pieteikumu. Labi, ka tādu zinošu un piekasīgu ceļotāju nav daudz, jo tad aviokompānijas būtu spiestas pārskatīt savus noteikumus. Kompensācijas līdz šim ir saņemtas no airBaltic, Ryanair, Wizzair un palīdzēts saņemt draugiem no LOT un vēl dažos gadījumos, kurus pat grūti atcerēties. Cerams, ka sarakstam pievienosies UIA
Divus mēnešus pēc mana kompensācijas pieprasījuma un atgādinājumiem saņēmu tikai automātiskās atbildes, ka atbildes sagatavošana var prasīt līdz pat 3 mēnešiem, ja iesaistīta tikai viena aviokompānija, bet tas var prasīt līdz pat 6 mēnešiem, ja iesaistītas vairākas aviokompānijas (kā manā gadījumā). Šodien beidzot saņēmu arī darbinieces e-pastu no contact [at] flyuia [dot] com, kur viņa apgalvoja, ka mans pieprasījums ir saņemts 13NOV, attiecīgi man atbilde jāgaida līdz 13MAY. Šādu atbildi izdevās saņemt pēc mana zvana uz kontakttālruni, kur meitene man izteica savas domas, ka kompensāciju mēs visticamāk nesaņemsim, bet varot mēģināt. Mēs taču esot veiksmīgi nogādāti galamērķi bez īpaša kavējuma. Tas būtu ok, bet es jau tikai pieprasu tikai to, ko pati aviokompānija man sola savā mājas lapā, tāpēc pārmetumi nevietā.
https://www.flyuia.com/ua/en/information/rules-and-regulations/passenger...
Kā solīts, atskaitos par šīs epopejas beigām, un varu ierindot UIA pie nu jau 4 aviokompānijām, no kurām ir izdevies veiksmīgi piedzīt kompensācijas. Neskatoties uz to, ka UIA nav Eiropas aviokompānija, un problēma bija atceļam no Bankokas, zahuj zināja pateikt priekšā, ka šī aviokompānija pati sev ir noteikusi pasažieru tiesību aizsardzības noteikumus, lai līdzinātos Eiropas konkurentiem. Zahuj domas sakrita ar UIA darbinieku atbildi - tā kā mūs Rīgā tomēr nogādāja laicīgi, denied boarding gadījumā mums piedāvāja atmaksāt 50% no 600 EUR kompensācijas, par ko mēs, protams, ļoti priecīgi. Pēc pusgada futobolēšanas beidzot saņēmām šādu atbildi:
Dear passengers,
Thank you for describing the situation which has taken place during your recent travel with Ukraine International
Airlines (UIA) on 11 November, 2018 by flights PS272/ PS185 on the route Bangkok – Kyiv – Riga. The
problems you experienced with our flight have been brought to our attention and we would like to apologize for
any discomfort you were subjected to.
Our very carefully complied statistics shows that a number of passengers do not check-in for their flight, despite
holding confirmed reservation. In order to avoid flying with the resulting empty seats — which incur financial
losses and are reflected in fare levels — airlines worldwide sell more seats than are actually available on any
given flight. At UIA, this practice rarely gives rise to difficulties as the so-called «overbooking profiles» are
closely monitored and strictly controlled.
Flight PS272, on the day you were booked to travel, was one of the flights where the number of confirmed
passengers who failed to check-in was exceptional. As a result, in accordance with the point 3 Article 4 of
Regulations (EC) 261/2004 several passengers were rebooked on alternative PS flights or flights of other airlines.
We regret that you were one of these passengers.
Thus the UIA representative proposed you to re-book your ticket free of charge for the nearest available direct
flight and you agreed with this offer.
We would like to draw your attention that according to the UIA Rules based on Regulations (EC) 261/2004 UIA
is ready to offer you the compensation in amount of 300 EUR per each person (compensation by 50% if the
passenger was offered rerouting to his destination point by alternative flights, the arrival time of which does not
exceed scheduled four hours – for flights with a range from 3500 kilometers).
We are able to transfer the above mentioned compensation in amount of 300 EUR per each person to your own
bank accounts. Please, send us your personal bank details:
1. Аccount name or beneficiary,
2. Name and address of your bank,
3.IBAN or account number (if no IBAN)
4. SWIFT (BIC)
5. Currency.
Upon receipt of your bank details transfer will be issued without further notice. Please be advised that this process
can take up to three weeks. Thank you for your patience.
We are well aware how much an incident such as this can affect and disrupt travel plans. We hope such problems
will not occur. We sincerely hope that this unfortunate occurrence will not deter you from flying with UIA in
future and that we may soon have the pleasure of welcome you on our board again.
Sincerely,
Tatyana Orlova
Director Operations Support
Atgādinu, ka atceļam mūs pārlika no rīta reisa uz vakara reisu ar Turkish Airlines, apmaksājot 5* viesnīcu Bankokā ar AI. Atkrita nakšņošana Kijevā, bet Rīgā gan Kijevas reiss, gan mūsējais, ieradās praktiski vienā laikā. Brālēnam nedaudz grauž sirdsapziņa, ka mēs tik labi lutināti, bet beigās vēl sanāk, ka arī lidojuma izmaksas praktiski nosegtas, bet mēs tikai izmantojām savas pasažiera tiesības. Lai sirdsapziņa nemocītu, daļa kompensācijas atkal nonāks labdarībai
Uzstājība un savu tiesību zināšanas atmaksājas.
Šis ir ļoti interesanti, es biju palaidusi garām, ka UIA paši sev piemēro šo regulu. To kaut kur var izlasīt?
https://www.flyuia.com/ua/en/information/rules-and-regulations/passenger-rights
te ir atsauce uz Ukrainas likumu, kurš to nosaka: https://kbp.aero/en/pass/delay/
vienīgā atšķirība ir, ka kavēšanas virs trim stundām netiek pielīdzināta atcelšanai, jo arī ES regulā nav šāds noteikums (to nosaka tiesas spriedumi, kas, savukārt, nekā neattiecas uz UA).
Ukraiņu aviolīnijām laikam slikta karma par visiem kaitējumiem, kādus man sagādājuši pēdējo gadu laikā, un pienācis atmaksas laiks
No 4 ceļabiedriem trijiem iemaksāja 300 EUR denied boarding kompensāciju, bet ceturtajam (cietušajam) nekā. Sazinājos ar ukraiņiem, bet šie saka, ka esot gan samaksājuši visiem četriem. Paprasīju maksājuma uzdevumu un tajā pamanīju, ka viņi pie cietušā vārda maksājuma uzdevumā bija kļūdaini ierakstījuši konta numuru citam mūsu ceļabiedram (laimīgajam), kurš savu kompensāciju jau bija saņēmis. Sapratu, ka tas bija iemesls nesaņemtam maksājumam, norādīju uz kļūdu, un šie veica atkārtotu maksājumu. Kad arī cietušais beidzot saņēma savus 300 EUR, laimīgais ceļabiedrs nejauši atklāja, ka viņam jau sen ar 2 dienu starpību 300 EUR ieskaitīti divreiz. Vai tā vispār var būt, ka maksājums aiziet pat tad, kad konta numura īpašnieka vārds nesakrīt ar maksājuma uzdevumā norādītās personas vārdu? Jeb ticamāka versija, ka viņi laimīgajam paši 2x ieskaitīja pārpratuma dēļ?
Tā kā biļetes uz BKK maksāja zem 400 EUR, tad lidojums mums būs sanācis praktiski bez maksas, jo ukraiņi BKK mums uzsauca arī 5* viesnīcu ar visām ēdienreizēm. Rīga ielidojām ar Turkish Airlines tikai pārdesmit minūtes vēlāk, nekā ukraiņu lidmašīna, kurā vajadzēja sēdēt arī mums, tāpēc bijām tikai ieguvēji
Čeļabiedri jau zināja, ka ar mani ir izdevīgi ceļot, bet kaut ko tādu nevarēja pat iedomāties. Taču viss, kas jāzina, ir pasažieru tiesības un to, ka ceļakājā vienmēr būs labi padomdevēji.
laimīgais ceļabiedrs nejauši atklāja, ka viņam jau sen ar 2 dienu starpību 300 EUR ieskaitīti divreiz. Vai tā vispār var būt, ka maksājums aiziet pat tad, kad konta numura īpašnieka vārds nesakrīt ar maksājuma uzdevumā norādītās personas vārdu? Jeb ticamāka versija, ka viņi laimīgajam paši 2x ieskaitīja pārpratuma dēļ?
Var tā notikt, līdzīgi kā ievadot maksājumu kartes datus, nevienu neinteresē vārds uzvārds - tā arī pārskaitījumos, vari norādīt, ka pārskaiti Pēterim I, vai citai personībai, un nauda mierīgi ienāks maksājuma uzdevuma norādītajā konta NR.
laimīgais ceļabiedrs nejauši atklāja, ka viņam jau sen ar 2 dienu starpību 300 EUR ieskaitīti divreiz. Vai tā vispār var būt, ka maksājums aiziet pat tad, kad konta numura īpašnieka vārds nesakrīt ar maksājuma uzdevumā norādītās personas vārdu? Jeb ticamāka versija, ka viņi laimīgajam paši 2x ieskaitīja pārpratuma dēļ?
Var tā notikt, līdzīgi kā ievadot maksājumu kartes datus, nevienu neinteresē vārds uzvārds- tā arī pārskaitījumos, vari norādīt , ka pārskaiti Pēterim I, vai citai personībai, un nauda mierīgi ienāks maksājuma uzdevuma norādītajā konta NR.
Paldies! Mūžu dzīvo, mūžu mācies...
laimīgais ceļabiedrs nejauši atklāja, ka viņam jau sen ar 2 dienu starpību 300 EUR ieskaitīti divreiz. Vai tā vispār var būt, ka maksājums aiziet pat tad, kad konta numura īpašnieka vārds nesakrīt ar maksājuma uzdevumā norādītās personas vārdu? Jeb ticamāka versija, ka viņi laimīgajam paši 2x ieskaitīja pārpratuma dēļ?
Var tā notikt, līdzīgi kā ievadot maksājumu kartes datus, nevienu neinteresē vārds uzvārds- tā arī pārskaitījumos, vari norādīt , ka pārskaiti Pēterim I, vai citai personībai, un nauda mierīgi ienāks maksājuma uzdevuma norādītajā konta NR.
Paldies! Mūžu dzīvo, mūžu mācies...
Un kāpēc tad kļūdu nevar izlabot aizsūtot tam kam pienākās. Vai ja jau samaksāja arī īstajam, tad atgriezt atpakaļ?
laimīgais ceļabiedrs nejauši atklāja, ka viņam jau sen ar 2 dienu starpību 300 EUR ieskaitīti divreiz. Vai tā vispār var būt, ka maksājums aiziet pat tad, kad konta numura īpašnieka vārds nesakrīt ar maksājuma uzdevumā norādītās personas vārdu? Jeb ticamāka versija, ka viņi laimīgajam paši 2x ieskaitīja pārpratuma dēļ?
Var tā notikt, līdzīgi kā ievadot maksājumu kartes datus, nevienu neinteresē vārds uzvārds- tā arī pārskaitījumos, vari norādīt , ka pārskaiti Pēterim I, vai citai personībai, un nauda mierīgi ienāks maksājuma uzdevuma norādītajā konta NR.
Paldies! Mūžu dzīvo, mūžu mācies...
Un kāpēc tad kļūdu nevar izlabot aizsūtot tam kam pienākās. Vai ja jau samaksāja arī īstajam, tad atgriezt atpakaļ?
Kā jau rakstīju, laimīgais liekos 300 EUR savā kontā pamanīja tikai pēc tam, kad cietušais savus 300 EUR jau saņēma. Konkrēti cietušais saņēma 12AUG, bet laimīgais savā kontā naudu pamanīja tikai aizvakar. Ja laimīgais liekos 300 EUR būtu pamanījis ātrāk, mēs ukraiņus nebūtu trobelējuši. Ko laimīgais iesāks ar saviem 300 EUR, atstāšu uz viņa sirdsapziņas. Viegla nauda, kā zināms, laimīgu nepadara. Bet no otras puses - katrs maksā par savām kļūdām.
Ja jau kādam radās aizdomas par mūsu sirdsapziņu, tad piebildīšu, ka daļu no saņemtās kompensācijas summas pēc manas iniciatīvas pirms nedēļas katrs no mums noziedoja jauno studentu atbalsta projektam. Ar sirdsapziņu mums viss kārtībā
laimīgais ceļabiedrs nejauši atklāja, ka viņam jau sen ar 2 dienu starpību 300 EUR ieskaitīti divreiz. Vai tā vispār var būt, ka maksājums aiziet pat tad, kad konta numura īpašnieka vārds nesakrīt ar maksājuma uzdevumā norādītās personas vārdu? Jeb ticamāka versija, ka viņi laimīgajam paši 2x ieskaitīja pārpratuma dēļ?
Var tā notikt, līdzīgi kā ievadot maksājumu kartes datus, nevienu neinteresē vārds uzvārds- tā arī pārskaitījumos, vari norādīt , ka pārskaiti Pēterim I, vai citai personībai, un nauda mierīgi ienāks maksājuma uzdevuma norādītajā konta NR.
Paldies! Mūžu dzīvo, mūžu mācies...
Paturpināšu šo tēmu, jo šovasar man bija liels atklājums, ka maksājumu saņemšu pat tad, ja pie mana IBAN konta maksātājs norādīs kā saņēmēju Donald Trump. Tā tas tiešām ir, un par to esmu pārliecinājies jau vairākkārt. Šis kompensācijas maksājums, tad vēl nejauši savam uzņēmumam samaksāju naudu no vienas bankas uz otru, nevis klientam, jo klienta IBAN konta numura vietā no pavadzīmes nejauši paņēmu mūsējo konta numuru (īslaicīgi pildīju grāmatvedes darbu). Jautājums - pie kādām summām tomēr ir ierobežojums, kad būtu jāsakrīt arī saņēmēja vardam/nosaukumam? Vai tā var nejauši aizskaitīt kādam arī 30 000 EUR, ja nejauši gadījies sajaukt kontus?
Vakar uzzināju, ka kāds ir izveidojis mūsu uzņēmuma domēnu ar .COM (mums ir tikai .LV), un bija pārtvēris mūsu saraksti ar klientu Dubaijā, kuram prasījām 31000 EUR apmaksu. Šie izlaboja mūsu rēķinā konta numuru uz Īrijas AIB bankas kontu, bet saņēmējs norādīts mūsu uzņēmums. Tātad loģiskais jautājums, vai viņi ir arī nodibinājuši uzņēmumu citā valstī ar tādu pašu nosaukumu, vai cerēja, ka 31000 EUR ienāks kontā, kura īpašnieks ir cits uzņēmums?
Visas atbildīgās instances ir iesaistītas un notiek izmeklēšana. Naudu par laimi klients nepaspēja samaksāt un uzlauzts visticamāk ir viņa dators, bet identitāti nozaga mūsu uzņēmumam, un ši tāpēc ir nepatīkams precedents jebkurā gadījumā.
Tā otrā daļa ir visklasiskākais krāpšanas gadījums, kādu vien var būt. Parasti šādi case notiek piektdienās un īsu laiku pirms pēdējie maksājumi tiek pieņemti bankā, lai izpildītu tajā pašā dienā..
Pirmā daļa - SEPA maksājumiem nav nepieciešams, lai būtu norādītas kādas citas detaļas, izņemot IBAN. Ar IBAN ir pietiekami, lai viss notiktu.
Cita lieta AML prasības. Tur ir prasība, ka nosūtītājam ir jānorāda saņēmēja dati vai vismaz kāds unikāls identifikators visiem pārrobežu maksājumiem virs 1000 euro. Tāpēc pie šādām summām visdrīzāk sāksies pārbaude. Bet tas atkarīgs no katras iesaistītās bankas. Var būt arī tā, ka nepārbauda. Un šī prasība parasti neattiecas uz maksājumiem iekšzemē, t.i. Latvijas maksājumus var arī nepārbaudīt. Tomēr, ņemot vērā hoistēriju ar AML, bankas visdrīzāk pārbauda.
PS: No dzīves. Liela uzņēmuma grāmatvede, pati būdama atkarīga no azartspēlēm, izdomāja, ka var skaitīt uzņēmuma līdzekļus uz savu kontu citā bankā, norādot nosaukumu "Valsts Kase nodokļu maksājumi". Un tā viņai tas izdevās, kamēr nepārcentās ar summu virs 100k eur. To kāds nejauši pamanīja. Bija skandāls un pēc tā gadījuma abas iesaistītās bankas cītīgi sāka pieskatīt, lai būtu visi dati norādīti visiem maksājumiem.
Paturpināšu šo tēmu, jo šovasar man bija liels atklājums, ka maksājumu saņemšu pat tad, ja pie mana IBAN konta maksātājs norādīs kā saņēmēju Donald Trump. Tā tas tiešām ir, un par to esmu pārliecinājies jau vairākkārt. Šis kompensācijas maksājums, tad vēl nejauši savam uzņēmumam samaksāju naudu no vienas bankas uz otru, nevis klientam, jo klienta IBAN konta numura vietā no pavadzīmes nejauši paņēmu mūsējo konta numuru (īslaicīgi pildīju grāmatvedes darbu). Jautājums - pie kādām summām tomēr ir ierobežojums, kad būtu jāsakrīt arī saņēmēja vardam/nosaukumam? Vai tā var nejauši aizskaitīt kādam arī 30 000 EUR, ja nejauši gadījies sajaukt kontus?
Mierīgi var aizskaitīt- man pazīstams mēbeļu ražošanas uzņēmums aizskaitīja kādus 20 000 citam piegādātājam.
Tas laimīgs- jo finansiālas problēmas, centās ātri pārskaitīt tālāk, par laimi nepaspēja .
Starp bankām Latvijā, manuprāt nepārbauda neko.
Vienas bankas ietvaros- to vēl var pārbaudīt, bet neesmu pārliecināts, ka SEB to dara- Swedbankā kādreiz bija kontrole arī uz reģistrācijas nr.
Man kaut kad sen agrāk, veicot maksājumu juridiskai personai, ir gadījies, ka nosaukumā viens burts nepareizi, Swed uzreiz bļauj, ka kaut kas nesakrīt, vai tiešām gribot tur maksāt. Tas pa Latviju.
Tad sanāk, ka tagad to vairs nedara?