Latvijā Turkish Airlines «uzliktas bremzes»
Turcijas aviokompānija Turkish Airlines neredz iespēju tālākai attīstībai Rīgas lidostā, jo Latvijas nevēloties palielināt Turkish Airlines klātesamību Latvijas tirgū, norāda Turcijas lidsabiedrības izpilddirektors Temels Kotils (Temel Kotil).
Sarunā ar Db.lv viņš gan atteicās sīkāk komentēt situāciju, vien norādot, ka pie vainas esot abu valstu nespēja vienoties par sadarbību. Uz jautājumu, vai šajā sakarā netiek izjusts interešu konflikts saistībā ar airBaltic, viņš atteicās atbildēt.
http://db.lv/r/320-transports-logistika/223936-latvija-turkish-airlines-uzliktas-bremzes
Es ļoti ceru, ka turki no Latvijas neaizies. Tiešām labs serviss un cenas lidojumiem uz Austrumiem.
"Turkish Airlines" gatava dubultot reisu skaitu uz Rīgu
Stambula, 3.jūn., NOZARE.LV. Turcijas aviokompānija "Turkish Airlines" jebkurā laikā ir gatava palielināt reisu skaitu uz un no Rīgas, taču patlaban nav panākta vienošanās ar Latvijas atbildīgajām amatpersonām, Latvijas žurnālistiem Stambulā atzina aviokompānijas direktors Temels Kotils.
"Mēs esam gatavi kaut vai rīt dubultot reisu skaitu no Stambulas uz Rīgu, taču mums pateica, ka viss - pietiek," norādīja Kotils.
Patlaban "Turkish Arilines" no starptautiskās lidostas "Rīga" uz Stambulu un atpakaļ lido četras reizes nedēļā.
Rīgu, līdzīgi kā arī pārējo Eiropu, "Turkish Airlines" vērtē kā ienesīgu vietu biznesam, kur gūt labu peļņu, jo Eiropas pasažieri veido vairāk nekā ceturto daļu no kopējā pasaules aviosatiksmes industrijas apgrozījuma.
"Turkish Airlines", kas patlaban ir ceturtā lielākā aviokompānija Eiropā, nākotnē vēlas ievērojami stiprināt savas pozīcijas un kļūt par vismaz otro lielāko aviokompāniju Eiropā. Šajā stratēģijā nozīmīga vieta piešķirta arī Rīgai, ko turku lidsabiedrība redz kā vietu, kur piesaistīt pasažierus no Ziemeļvalstīm, lai tālāk tos nogādātu Dienvidu zemēs.
"Rīga ir laba vieta, kur "Turkish Airlines" savākt pasažierus," sacīja kompānijas prezidents, kurš ir pārliecināts, ka sliktu lidojumu galamērķu aviokompānijām nav, bet tām ir jāiegulda darbs, lai tos attīstītu.
Lai gan iepriekš lidsabiedrība izplatīja paziņojumu, kurā teikts, ka no Rīgas ar "Turkish Airlines" varēs aizlidot arī uz citām Turcijas pilsētām, ne tikai Stambulu, Kotils apgalvoja, ka "Turkish Airlines" neplāno sākt lidojumus no Rīgas uz citām Turcijas pilsētām vai pasaules valstīm.
Iepriekš "Turkish Airlines" Rīgas birojs biznesa portālam "Nozare.lv" pauda neapmierinātību ar lidostas "Rīga" piemēroto nodevu politiku, bet lidsabiedrības prezidents šonedēļ žurnālistiem uzsvēra, ka nodokļu politika esot kompānijai svarīga, taču tā neesot noteicošā biznesa attīstīšanai Rīgā.
1933.gadā dibinātās "Turkish Airlines" flotē ir 134 gaisa kuģi, kas veic lidojumus uz 119 starptautiskiem un 37 iekšzemes galamērķiem, bet šogad galamērķu skaitu iecerēts pieaudzēt līdz 168.
Saskaņā ar Kotila sniegto informāciju pērn "Turkish Airlines" visā pasaulē pārvadāja 25,1 miljonu pasažieru, bet šogad pasažieru skaitu plānots palielināt līdz 31 miljonam. Kompānijas neto peļņa pērn bijusi 357 miljoni dolāru (185 miljoni latu).
Nozare.lv
03.06.2010
Tā kā turki nav ES aviokompānija, tad šķiet, ka AirBaltic joprojām mēģina darīt to pašu, kā savulaik vēl pirms iestāšanās ES čakarēja poļus, čehus, austriešus un pat British Airways. Diemžēl vairumā gadījumnu veiksmīgi. Cerams, ka turki noturēsies.
Turki tiešām ir būtisks papildinājums uz Rīgu lidojošām aviosabiedrībām. Es arī ceru, ka viņus no šejienes neizdosies «izēst», ja kāds to mēģina.
Turki tiešām ir būtisks papildinājums uz Rīgu lidojošām aviosabiedrībām. Es arī ceru, ka viņus no šejienes neizdosies «izēst», ja kāds to mēģina.
Ir doma, ka tas ir Airbaltic vaina, kura nevar godīgi konkurēt ar labām aviokompanijām. Es jau sen pilnīgi ignorēju šo aviokompaniju, neskatoties uz Executive level (paldies SASam).
Pie Turkish man faktiski jau gandrīz Elite level (STAr Alliance Gold level), ja aizies to Rīgas, tad gaidīšu lidojumus no Igaunijas un Lietuvas (Turkish drīz lidos no kaimiņu valstīm)
It kā jau konkurence tikai vienā maršrutā. Bet varbūt AirBaltic jebkādus citu panākumus uztver kā draudus sev, īpaši ņemot vērā BT jaunās ambīcijas Tuvajos Austrumos.
Es arī pēc iespējas cenšos izvairīties no AirBaltic: vai nu lētie, vai Lufthansa / LOT / Turkish.
Tad jau rūpīgi jāskatās, vai nebūs kādi īpašie piedāvājumi tāliem lidojumiem sakarā ar reisu uzsākšanu.
Atkal runā par reisu uzsākšanu no Viļņas un Tallinas, šoreiz sākot ar 2013. gadu: «Turkey’s national airline Turkish Airlines has big plans for the Baltic region and the airline will commence flights from Vilnius and Tallinn already next year, confirmed Melih Yaman who is in charge of the Baltic countries for Turkish Airlines.»
http://balticbusinessnews.com/article/2012/9/14/turkish-airlines-to-star...
Solīt sola jau sen, līdz šim gan darbības nav sekojušas. Reāli tikai ir palielināts lidojumu skaits no Rīgas (kopš septembra 5x nedēļā).
vienigais kas turkus var sacakaret ir vini pasi, ja saks skaldīt plusmu no Baltijas, vai skaldis lidojumus ka izteicas igauni 2 reizes IST-RIX-TLL-IST un 3 reizes IST-VNO-RIX-IST.
Estonian Air pazinoja par codeshare sadarbibu piegadajot pasazierus uz Rigu.
Haoss ari turpinas meginot sanemt TK Miles&Smiles karti, aizpildot anketu tikai skaidri noradita adrese, bet kads M&S birokrats turkish airlines sacakareja adresi un nu jau 4 menesus nav M&S karte, ari atbiles uz e-pastiem nenak. Kautkads sviests tur Stambula, pilnigs bardaks aziatu gaume eiropiesu izskata.
Vienigais kas vel liek skatit piedavajumus ir cenas un solitais serviss ar bezmaksas viesnicu, ja laiks star iespejamiem lidojumiem ir virs 10 stundam vai Stambulas ekskursija.
turki tik nesakarigi turpina sevi reklamet, ka db.lv par lidojumu uz Maldivam, ka parnem pamatotas domas par nolaisanos lidz klinkim
http://www.db.lv/tirdznieciba/pakalpojumi/turkish-airlines-palielina-rei...
Turki šķiet, nesaprot, ka atklājot reisus uz Viļņu un Tallinu, pasažieru skaits no Rīgas būtiski kritīsies. Šis tirgus tomēr ir pārāk mazs, lai viņu sadrumstalotu.
Visādi var būt, Lufthansa piemēram lido gan uz Rīgu (2x dienā), gan Viļņu, gan Tallinu (no FRA un MUC). Daļa pasažieru protams dodas tepat pa Eiropu, bet liela daļa tālāk. Un LH reisi, cik esmu novērojis, ir ļoti pilni. Tā ka principā nav neiespējami veiksmīgi lidot no sava huba no visām 3 Baltijas galvaspilsētām.
Cik nu ir sanācis lidot ar turkiem, Rīgas reisiem piepildījums bijis labi ja 50%. Kādu gadu vai pat mazliet vairāk gan neesmu lidojis, tas bija laikā, kad bija tikai 3 reisi nedēļā. Lufthansai tomēr ir ļoti daudz galamērķu tepat Eiropā, un cenas mēdz būt labas, ar turkiem dēļ ģeogrāfiskā izvietijuma pa Eiropu lidot nav izdevīgi, pamatā tikai pārsēšanās uz tālajiem.
Ļoti sen neesmu lidojis ar turkiem. Stambulas apmeklētājiem AirBaltic izdevīgāks ar savām superzemajām cenām.
Ja piepildījums tiešām 50%, tad nav brīnums, ka uz VNO/TLL joprojām nelido. Pārsteidzoši pat, ka palielina lidojumu skaitu uz RIX. Kāds ir pēdējā laikā lidojis, nevar noziņot, cik pilnas lidmašīnas?
Cik nu ir sanācis lidot ar turkiem, Rīgas reisiem piepildījums bijis labi ja 50%. Kādu gadu vai pat mazliet vairāk gan neesmu lidojis, tas bija laikā, kad bija tikai 3 reisi nedēļā. Lufthansai tomēr ir ļoti daudz galamērķu tepat Eiropā, un cenas mēdz būt labas, ar turkiem dēļ ģeogrāfiskā izvietijuma pa Eiropu lidot nav izdevīgi, pamatā tikai pārsēšanās uz tālajiem.
50%? lidoju 2010. gadā 3xreiz ar Turkiem: nebija vietu lidmašīnā (lidojumi: maijā, jūnijā, novembrī). Bet tad cenas bija par 220-280 ls uz HongKongu/Osaku. Tagad par tādu cenu jau sen nav iespējams dabūt, varbūt tāpēc piepildījums nav liels.
Pavasari bija jalido, lidmasina bija parpildita, bija paredzets A320, bet pec pusotras stundas iedeva B737. Vacijas lidmasina nebija tik pilna. Salidzinot ar lidojumiem no/uz Vaciju nebija onboard entertainment, bet bija solitie bezmaksas papildservisi. Viesnicai gan nebija 5* Eiropas vai talo austrumu izpratne.
Ja turki dod labu cenu un nav jaskrien, tad protams paslaik turkus var izmantot ari lidojumiem uz Eiropu un ja vel ir ta Aegean karte, tad pec uz Rigu lidojosa Jaunzelandiesa nostastiem Stambulas launge esot labakais ko vins abas pasaules puslodes lidz sim ir redzejis. Ta ka ja turki grib vini var sanemties un ari nodrosinat servisu, vajag tikai gribet.
Turkish Airlines lidos 6 reizes nedēļā no Rīgas. Tikai otrdienas vel nebus lidojums.
Sestdienās THY reisus uz Rīgu sāks izpildīt jau 23.02.
Gribētos, lai viss izdodas, jo, cik bijusi saskarsme, ar šo avio, viss ir baigi baigi OK, manuprāt, labākā Eiropas avio
Stambulā būvēs trešo lidostu, ar mērķi padarīt to par lielāko pasaulē
http://www.delfi.lv/bizness/pasaule/stambula-buves-treso-lidostu-ar-merk...
Nez vai biletes jau tirgo un par cik.
No junija ar TK vares lidot no Tallinas uz Viļņu:
“During the early stages of activity the company intends to service two Baltic capitals with one flight – Tallinn and Vilnius. Turkish Airlines aircraft will depart from Istanbul Ataturk airport to Tallinn, then from Tallinn – to Vilnius and from there will fly directly to Istanbul.
Flights to Istanbul are scheduled 3 times a week: Tuesdays, Thursdays and Saturdays.
Departure time from Istanbul – at 11 am, arrival to Tallinn – at 2.20 pm. Departure from Tallinn – at 3.20 pm, arrival to Vilnius – at 4.45 pm. Departure from Vilnius to Istanbul – at 5.45 pm.
The majority of long distance routes from Istanbul Ataturk airport are operated during the night, thus, this schedule is especially convenient for those travelling to far-flung places with connecting flights.“
No Tallinas uz Viļnu gluži lidot nevarēs. Tas izskatās pēc trijstūra tipa lidojuma, vienubrīd AirBaltic tā apkalpoja Beirutu un Ammānu vienā lidojumā. Katrai no pilsētām lidojumā uz/no Stambulu vienā virzienā ir nosēšanās. ES iekšienē pārvadāt pasažierus Turkiem atļaujas loģiski ka nav.
Tas ir minējums vai apstiprināta informācija (ka TK nav 5th freedom rights)? Jo daudzām ne-Eiropas aviosabiedrībām tādas ir. Piemēram SQ MUC-MAN. Es gan neredzu lielu biznesa potenciālu VNO-TLL reisiem.
Izteikšu minējumu, ka ja viņi tirgos VNO-TLL, tad tas būs codeshare ar airBaltic, vai vismaz biļetei būtu jābūt savienojamai ar airBaltic reisiem, jo otrā virzienā viņiem lidojuma nav.
Tas ir minējums vai apstiprināta informācija (ka TK nav 5th freedom rights)? Jo daudzām ne-Eiropas aviosabiedrībām tādas ir. Piemēram SQ MUC-MAN. Es gan neredzu lielu biznesa potenciālu VNO-TLL reisiem.
Patiesībā tas ir minējums, jo ja ir tā, kā raksta kam, tad lidojumi ir iespējami tikai vienā virzienā, proti, no Tallinas uz Viļņu. Nu neredzu galīgi jēgas ņemt pasažierus šajā starpposmā, kas tikai jauks gaisu biļešu tirdzniecības sistēmai. Ja būtu ar nosēšanos Viļnā līdz Tallinai, un tādā pat veidā atpakaļ, tad pasažieru ņemšana būtu loģiska, ja vien ir atļauta.
THY ar BT nebūs codeshare - viņi plāno ar visu paši tikt galā.
TK plano iepirkt no AIRBUS 117 gab., Boeing visiem nepietiks – par O'Leary 200 gab. arī bus skaidrs šaja nedeļa, izskatas ka Eiropas debesis seko modes tendencēm pec kada perioda bus zem transnacionalas shemas ar milzigo lidmašino skaitu kontoles, normala izdzivošana sakas no 200-300 gab. garaža .
Izskatās, ka ne tikai pārvadātājam, bet arī pasažieriem!
* Lidostas „Rīga” biznesa zāle ir pieejama visu aviokompāniju biznesa klases klientiem, izņemot Turcijas pārvadātāja „Turkish Airlines” pasažierus.
Airbusam veiksmīgi darījumi martā
Lion Mentari Airlines - 234 ļotenes (24 miljardi $) (iekļūst top 5 starp lielākajiem airbus izmantotājiem - starp AirAsia BHD, Lufthansa, India’s IndiGo and EasyJet Plc)
100 gab Lufthansai
un pasūtījums no Turkiem (bloombergs gan ziņo par citu apjomu 82 gabalas no A320-sērijas par $9.3 miljardiem)
Turkish airlines pedejas zinas raksta ka lidos 7 dienas no Rigas.
Ka isti ir ar EU261 garantijam, kad tie strada RIX-IST vai IST-RIX un kura virziena nestrada?
261/2004 ir spēkā, lidojot ar Turkish RIX-IST, otrā virzienā nē.
261/2004 ir spēkā, lidojot ar Turkish RIX-IST, otrā virzienā nē.
Interesanti. Es visu laiku biju pārliecināts, ka, ja lido no/uz ES, tad jebkuram pārvadātājam attiecas šī regula, bet nekā, ja lido uz ES, tad tā attiecas tikai uz ES aviokompānijām. Šinī gadījumā (IST-RIX) strādā laikam tad kāds viņu vietējais normatīvs, bet ej nu atrod viņu un vēl notulko no turku valodas...
No 28. aprīļa turki lidos uz Tallinu un Viļņu 6x nedēļā iepriekšējo 3 reižu vietā. (Un šīs pilsētas apmeklēs pretējā virzienā kā iepriekš.)