Plaanojam shovasar izbraukaat Shveici. Esmu dzirdeejusi, ka visforshaak tur ir braukaat ar vilcieniem un Swiss Pass un pa celjam apstaatis un apskatiities "objektus". Tagad saaku peetiit i-netaa un juutos apjukusi, jo info briizhiem izjuutas pretruniiga. Ar citiem vilcieniem brauc par briivu, bet citos tomeer jaapeerk biljetes (par leetaaku cenu)?
Varbuut kaads var ieteikt forshaakos marshrutus (nedeeljai, braucam ar 2 tiinjiem). Un kura pase tad ir optimaala, ja vienam beernam 17 gadi un otram 15.
Un kaa tur ar viesniicaam juunija saakumaa - buutu jaarezervee ieprieksh jebshu neiespringt?
Ar Swiss passiem 99% vilcienu ir iekļauti cenā… Jāmaksā tikai par dažiem vilcieniem kalnos (tie ir ar 50% atlaidi). Šie izņēmumi atzīmēti kartē ar punktētu līniju: http://www.swisstravelsystem.com/download_sts/uebersichtskarte_en.pdf
Ir parastais pass un Flex pass. Atšķirība tāda, ka parastais ir 4, 8, 15 vai 22 secīgām dienām, ar Flex var ceļot 3, 4, 5 vai 6 dienas ar patvaļīga garuma pauzēm starp tām (bet kopā max mēnesis). Passi vairāk dienām protams dārgāk.
Ja brauc 2 vai vairāk pieaugušie, tad pienākas 15% atlaide un pass saucas Saver Pass vai Saver Flexi Pass, bet cena un nosaukums ir vienīgais, ar ko atšķiras no iepriekš uzskaitītajiem, citādi visas īpašības identiskas.
Ja pusaudzim vēl nebūs 16 gadi ceļojuma laikā, tad var braukt bez maksas kopā ar vecāku, kam ir jebkurš pass. To pērkot gan papildus jāpasūta Swiss Family Card, kas ir bezmaksas. 17 gadus vecajam gan būs jāpērk Youth pass, attiecīgi Flex vai parastais, kādu nu izlemjat ņemt pārējiem.
Te cenas visiem passiem: http://www.swisstravelsystem.ch/index.php?id=134&L=1
Skaistākos maršrutus paši šveicieši uzskaitījuši: http://www.swisstravelsystem.com/panoramastrecken.html
Viesnīcas – tā tomēr tūrisma sezona, labāk veikt atceļamas rezervācijas, ja mainīsies plāni vai pēdējā brīdī atradīsi ko labāku – atcelsi. Neredzu nekādu trūkumu laicīgai rezervēšanai.
Es personīgi neesmu nepārtraukto passu fans, dodu priekšroku piestāt vismaz uz pilnu dienu un tad doties tālāk. Visi šie Swiss Pass, Japan Rail Pass utt tikai dzen cilvēku uz priekšu, neļaujot apstāties un paskatīties, kur atbraucis, jo tad taču ies zudumā kārtējā dārgā passa derīguma diena.
Vēl variants ir pirkt Swiss Transfer Ticket (130 frankti 2. klasē no jebkuras lidostas uz jebkuru vietu Šveicē un atpakaļ; bērniem līdz 16 tāpat bezmaksas ar Family Card; jāpērk laicīgi, Šveicē uz vietas tādu nepārdod) un tad pabraukāt ap izvēlēto galamērķi par pilnu cenu – īsos gabalos nav pārāk dārgi.
Un vēl variants – Swiss Half Fare Card, to nopērkot uz mēnesi, visām vilciena biļetēm ir 50% atlaide.
Apskatīt pilnās cenas un parēķināt, kurš variants izdevīgāks izvēlētam maršrutam, var http://www.sbb.ch/en/
Reizēm šveiciešiem ir Supersaver biļešu akcijas, šobrīd līdz 20. februārim, var nopirkt max 2 nedēļas pirms brauciena, pieejamas dažos maršrutos, un tādu biļešu skaits katrā vilcienā ierobežots. Varbūt vasarā arī uzrīko… Ja maršruta izvēli var atlikt līdz 2 nedēļām pirms izbraukšanas, tad var arī tā. https://www.sbb.ch/mct/wi/shop/b2c/adw.do?sprache=en&artikelnummer=4004
Milzu paldies!
Man arī divi jautājumi radušies:
1) Es pareizi saprotu, ka Glacier Express ir iekļauts Swiss Pass - jāpiemaksā tikai vietas rezervācija trīsdesmit cik tur tie franki, ja?
2) Ja ņem flexiblo passu - vai 50% atlaide kalnu funikulieriem strādā tikai tajās dienās, kad strādā pats Flex Pass? Nu piemēram, ja es konkrētajā dienā nebraucu ar vilcieniem nekur, bet dzīvojos pa Zermatt, vai ja es izmantošu passu, lai dabūtu 50% atlaidi uzbraukšanai kalnā, man nodzēsīs vienu no pass-a dienām?
Te kaut kas jauns dārgās Šveices vilcienu apmaksā, varbūt kādam noder: https://www.sbb.ch/en/travelcards-and-tickets/tickets-for-switzerland/1-day-travelpass/saver-day-pass.html
Šveicieši nodemonstrējuši Vilcienmeistarklasi (VMK!) Kādā jomā? Garumā.
LF, ko vēl svaigu esi uzracis par Šveices vilcieniem? Man tūlīt būs aktuāli piemērot praksē.
Gribi par 1CHF 3 dienas pa SUI diagonālēm vizināties? Pagaidām nav nekā. Es tā haotiski darbojos. Ko atrodu, to lieku galdā. Rīt būs vairāk brīvs laiks, tad, tēju malkojot, parakņāšos, ko šie sola tukšajā novembrī.
Pirms pāris nedēļām uzbraucu uz augstāko dzelzceļa staciju Eiropā.
Vienu reizi varbūt arī ir vērts, bet vispār neprātīgi dārgs pasākums braucienam pa https://www.jungfrau.ch/en-gb/jungfraujoch-top-of-europe/buy-jungfraujoch-ticket/
LF, ko vēl svaigu esi uzracis par Šveices vilcieniem? Man tūlīt būs aktuāli piemērot praksē.
Neko ūberlētu nerāda. Šī tāda uzskatāma lapa https://www.swissrailways.com/ Ja nerakstītu uzvārdu ilgajās biļetēs, varētu pēc 3 dienām notirgot nākamajam. Gan jau, ka personalizē.
P.S. Sadomāju kādam varen helovīnisku dāvanu 2023.g. Lētas biļetes uz Šveici! Nu un tad lai šiverējas paši pa tiem šausmu koridoriem.
Pirms pāris nedēļām uzbraucu uz augstāko dzelzceļa staciju Eiropā.
Vienu reizi varbūt arī ir vērts, bet vispār neprātīgi dārgs pasākums braucienam pa https://www.jungfrau.ch/en-gb/jungfraujoch-top-of-europe/buy-jungfraujoch-ticket/
Nevaru apgalvot, bet cik atceros, ka jau 2004. gadā bija 75, toļi chf, toļi eur, toļi... Cena bija no pēdējās vietas, kur vēl varēja uzbraukt ar auto. Katrā ziņā no tā pasākuma atteicāmies, jo paši toreiz bijām "slēpotāji" un neko neparastu augšā ieraudzīt nelolojām.
Izvēlējāmies "paieties" ar kājām
Tā vietā
Man Šveicē izvirtības nav plānotas, parasta, bet plaša pārvietošanās pa valsti. Nopirkta dienas biļete (52 CHF, jo citādāk plānotais maršruts vilktu pāri simtam). Tagad kombinēju vilciena biļetes ar Cīrihes pilsētas transporta biļetēm, ekonomija, kaut neliela, veidojas. Ceļojums īss, pāris dienas un iebraukšanas pēcpusdiena/vakars. Ja aktīva transporta lietošana ilgākā periodā (nedēļa+), tad gan ir vairāk ekonomijas iespēju, vien kopējais rēķins lielāks.
Nupat pabeidzu iepirkšanos Šveices transporta līdzekļos. Sīks know-how - ja dzc biļete nopirkta bez ielogošanās, tad to pievienot savam kontam vēlāk nav iespējams, jāstiepj izdruku. Otrs know-how - jo laicīgāk pirksi biļeti, jo sanāks lētāk, pagājšnedēļ par RT man būtu bijis par desmitnieku lētāk kā pērkot šodien, skolas nauda, bet dienas biļeti par 52 frankiem visai Šveicei nopirku laicīgi, vakar to varēja nopirkt par 97, šodien nemaz neskatījos.. Trešais know-how - biļete no Schaffhausen pērkot pie vāciešiem sanāca ap 1.5 EUR lētāk kā pie šveiciešiem (Schaffhausen ir stacija Šveicē, kas attiecas arī uz vācu dzelzceļu). Pagaidām vienvirziens Rīga-Cīrihe man sanācis ap 55 EUR, nav pārāk izcili, pirms skorbuļa man sanāca lētāk un ātrāk.
Vācijas stūris un Šveice izbraukāta. Vācijā ar vilcieniem jābūt uzmanīgam, pat manam maršrutam saplānotam ar pietiekamiem pārsēšanās laikiem gadījās viena vilciena atcelšana. Turpinājums citādāk gan praktiski tūlīt bija iespējams, vien galā nokļuvu stundu vēlāk. Šveicē toties viss kā pulkstenis, pat pārsēšanās laiki 5 un 9 minūtes bija bez problēmām. Īpaša pārpildītība manis izvēlētajos maršrutos netika novērota, tomēr tukši vilcieni nebija, brīžam kādā posmā bija pat blakussēdētājs/-a. Nosacīti vilcieni jebkurā no galvenajiem virzieniem ir ik pa pusstundai (analogs pie mums būtu Rīga-Liepāja, Rīga-Daugavpils utml.).
Schaffhausen-Zürich-Luzern-Chur-Ilanz-St,Gallen - aptuvenais ceļojums.