Sveiki!
Palūgšu padalīties ar pieredzi/zināšanām par lidojuma kavēšanos un, vai mainis aprakstītajā situācijā, ir vērts pieprasīt kompensāciju, atsaucoties uz regulu 261/2014. Situācija sekojoša:
8 cilvēku kompānija iegādājāmies ceļojumu (lidojums+viesnīca) uz Tenerifi. Čarteri nodrošināja SmartLynx. Atpakaļlidojumā Tenerife - Rīga mums paziņoja, ka reiss kavēsies 2-3 stundas. Mierinājumam pie bagāžas check-in mums izsniedza 10 Euro voucheri, ko varējām izmantot ēšanai, gaidot reisu. Rezultātā, kavēšanās bija mazliet virs 3 stundām, rēķinot no paredzētā izlidošanas laika plkst. 12.05. Lidojuma laikā pastudēju Passenger Rights bukletu un konstatēju, ka kavēšanās tomēr tiek rēķināta no plānotā ielidošanas laika galamēķī. Mūsu gadījumā plānotais lidojuma garums bija 5,55 h, lidojuma dokumentos ielidošana paredzēta plkst. 20.35, taču reāli ielidojām plkst. 23.21 (no lidostas tablo). Respektīvi, vairs nesanāk nokavētas pilnas 3 h, jo pietrūkst 14 minūtes. Un interesanti, tieši no kura brīža tiek fiksēta "ielidošana"... Kad riteņi pieskaras skrejceļam vai, kad lidmašīna jau ir pilnībā apstājusies un var sākties izkāpšana? Mūsu gadījumā, sākām kāpt ārā ap 23.45.
Kāda pieredze/ieteikumi Jums šajā sakarā? Vai būtu iespējamība tikt pie kompensācijas?
P.s. Prieks, ka 1. jūnija seminārā iekļauts topiks par reisu kavēšanos. Šoreiz vēl, man gan nākas prasīt padomu ātāk.
Laimīgā! Un kompānija arī! Ja te kaut ko izregulēsi , mēs pilnā apjomā atdosim Tev savu ierūsējušo cīņu pret sliktajiem!
un ko tu vēlies panākt? kas netika nodrošināts samērīgi kavēšanās laikam (pat, ja pieņemam, ka kavējās virs 3h)?
Smart Lynx ļoti bieži kavējas ap 2-3 stundām - tā ir ierasta prakse. Viena ēšanas reize 10 EUR vērtībā par nepilnu 3-stundu gaidīšanu, manuprāt, ir adekvāta kompensācija, jo "ēdināšana un atspirdzinājumi samērīgā attiecībā pret gaidīšanas laiku" atbilstoši regulai jums tika nodrošināti. Ja tiesājas, tad būs jāpierāda, kas tieši nokavēts vai kāda naudas summa zaudēta kavējuma dēļ. Neviens tā arī nav forumā ierakstījis, kā un vai SMART LYNX kompensēja tos gadījumus, kad pagājušajā pavasarī SMART LYNX-i no Tenerifes sēdās Viļņā un pa nakti veda uz Rīgu veda ar busu vai arī ielidoja Rīgā ap 6.00 nākamajā rītā, jo RIX lidosta pa nakti vienu brīdi skrejceļa remonta dēļ bija slēgta un kavējošies reisi pēc 24.00 vispār netika pieņemti.
un ko tu vēlies panākt?..
šito reiz astoņi :
Visas pūles šonedēļ četrām personām ir vainagojušās ar saņemtiem 600EUR katram savā bankas kontā!
Ar šo vēlos arī citus iedrošināt cīnīties par savām tiesībām un nenolaist rokas, jo šis ir reāls piemērs, kas ir vainagojies ar panākumiem un tas ir izdarāms paša spēkiem
šito reiz astoņi :
Visas pūles šonedēļ četrām personām ir vainagojušās ar saņemtiem 600EUR katram savā bankas kontā!
Ar šo vēlos arī citus iedrošināt cīnīties par savām tiesībām un nenolaist rokas, jo šis ir reāls piemērs, kas ir vainagojies ar panākumiem un tas ir izdarāms paša spēkiem
Žēl tikai, ka tie, kuriem kaut kādā veidā palaimējies kaut ko dabūt, par to nekur neraksta atklāti, tikai ieraksta komentu bez sīkāka atgadījuma izklāsta. Undii gadījumā gan diez vai vairāk par ēdināšanu varētu kas "paspīdēt"...
Undii,
Ja būtu bijušas pilnas 4 stunds Tenerifes lidstā, tad jau būtu lielāka kompensacija, bet līdz 4 stundām meal vaučeris ir pilnīgi saskaņā ar regulu, ielidošanas laiks tiek fiksēts lidostas tornī! un tas ir brīdis kad piezemē riteņus visus! uz skrejceļa, un tas nebūt nav laiks kad reāli izejat no sterilās zonās, vai ko parada lidostas tablo, šeit ir nobīde (diemžēl), un ja ir vēlme ko kompensēt par ciešanām Tenerifes lidostā, tad laipni lūgti pie sava apdrošinātāja, tad var saņemt visu ko sirds kāro, ja vien ir polise adekvāta iegādata! Bet ja esat čarteri izvēlējušies, palasiet arī uzmanīgi ceļojuma līgumu (to reti kurš dara, un īpaši,ja arSmartlynx, tur ir ļoti skaisti atrunāta reisa kavēšana... un par to jau esat brīdināti iegādajoties ceļojumu! Aprunājieties ar savu aģentu, kas Jums šo ceļojumu pārdeva!
Saskaņā ar maniem statistiskajiem RIX mājaslapas novērojumiem, Smartlynx par vairākām stundām kavē praktiski visus lidojumus, retākas ir reizes, kad kavēšanās ir neliela, bet tādi gadījumi, kad Smartlynx kaut kur aizlido laicīgi, nezinu pat, vai vispār ir bijuši. Vnk jāliek aiz auss, ka, ņemot čārteri pie viņiem, jārēķinās ar neizbēgamu ilgstošu kavēšanos.
Žēl tikai, ka tie, kuriem kaut kādā veidā palaimējies kaut ko dabūt, par to nekur neraksta atklāti, tikai ieraksta komentu bez sīkāka atgadījuma izklāsta. Undii gadījumā gan diez vai vairāk par ēdināšanu varētu kas "paspīdēt"...
Minētais citāts par 600 EUR ir no Rihards_007 detalizētā apraksta, kā ieguva kompensāciju. Tā ka pārmetums šoreiz nevietā.
Ja būtu bijušas pilnas 4 stunds Tenerifes lidstā, tad jau būtu lielāka kompensacija, bet līdz 4 stundām meal vaučeris ir pilnīgi saskaņā ar regulu, ielidošanas laiks tiek fiksēts lidostas tornī!
Nezinu, kādēļ piemini 4 stundas. ECJ jau sen izsprieda (Sturgeon v Condor, Nelson v Deutsche Lufthansa AG), ka kavēšanās virs 3 stundām pielīdzināma lidojuma atcelšanai (kompensācijas izmaksas ziņā).
Nezinu, kas ir atrunāts SmartLynx līgumā, bet skaidri zināms, ka viņi ar līgumu nevar atteikties no pienākumiem, ko viņiem uzliek regula. Regulas un likumi ir spēcīgāki par uzņēmumu līgumiem. Līgumā viņi var tikai uzņemties papildus pienākumus, bet ne atteikties no regulas noteiktajiem.
Par Undii jautājumu, vai vērts pieprasīt kompensāciju — neredzu iemeslu. Kavēšanās sanāca mazāk kā 3 stundas, tā kā nekāda pamata nav. Pat ēdināšana stingri ņemot nebija jānodrošina (6. b punkts).
Tā regula attiecas arī uz čarteriem?
Es zinu, es esmu dikti liels slinķis un regula nav piebookmarkota. Arī noderīgajās saitēs neredzu . Bet kaut kā atmiņā stāv, ka regula attiecas tikai uz regulārajiem pārvadājumiem. Būtu forši, ja es kļūdos un atceros nepareizi
Jā, par 99% attiecas uz čārteriem (dažās niansēs ir atrunas, bet ne Undii gadījumā):
«Since the distinction between scheduled and non-scheduled air services is weakening, such protection should apply to passengers not only on scheduled but also on non-scheduled flights, including those forming part of package tours.»
Te saite: http://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/?uri=CELEX:32004R0261
Palūgšu padalīties ar pieredzi/zināšanām par lidojuma kavēšanos un, vai mainis aprakstītajā situācijā, ir vērts pieprasīt kompensāciju, atsaucoties uz regulu 261/2014.
Uz Regulu 261/2014 jau nu gan nevajadzētu atsaukties:
COUNCIL IMPLEMENTING REGULATION (EU) No 261/2014
of 14 March 2014
implementing Article 11(4) of Regulation (EU) No 753/2011 concerning restrictive measures directed against certain individuals, groups, undertakings and entities in view of the situation in Afghanistan
Tenerife un Smart Lynx. Svaigi fakti. Tenerifē iekurbulējuši, bet motors noslāpis. Reiss no 14.05 pārcelts uz nākamo dienu un īsti nav skaidrs, kurš kur nakšņos.
https://rus.delfi.ee/daily/business/i-snova-smartlynx-estoncam-pridetsya...
SmartLynx, protams, nepārsteidz. Un tas, ka ar paxis grupensis visu laiku kādam būtu "jānodarbojas" arī nav nekas jauns - jo paši viņi sev viesnīcu un pārtiku atrast nespēj, pat, ja ir pateikts, ka to apmaksās.
Nez, kā viņi mītnes zemē nenomirst badā un zina, kur jānakšņo?