Vakar saņemu interesantu ziņu no Ryanair.
Laikam ļoti nepatīk, ka dažas OTAs tirgo lētāk biļetes. Sanāk ka rezervācijā neko nevaru izdarīt kamēr nav facial recognition uztaisīts.
Kas nez būtu situācijā, ka Tu nevari iečekoties un iespējams lidostā šie nelaiž reisā, jo viņuprāt biļete pirta kkur citur (kaut par to ir samaksāts).
Iespējams man nav viedtelefons vai dators ar kameru. Tādā situācijā ja prasa lidostā papildus naudu vai vispār denied boarding var prasīt atpakaļ naudu vai ar saņemt kompensāciju pēc EU261/2004.
Lūk šeit teksts
Your booking XXXXXX appears to have been made via a third party intermediary or BOT which are not authorized by Ryanair to use the Ryanair website or app or to offer our flights for sale. We do this to keep prices low as intermediaries may apply massive mark-ups to fares or ancillary products such as bags, seats and priority boarding.
In addition to this, there are safety and security issues that affect passengers and our crew. The check-in process must be completed by a passenger personally to ensure passengers are in notice of, and have confirmed compliance with required safety, security and public health protocols, including those set out by the ICAO Technical Instructions, Regulation (EU) 2015/1998, and the EASA/ECDC Covid-19 Aviation Health Safety Protocol.
As you may have made your booking via an unauthorized intermediary, we may not have been provided with your correct contact and payment details, which may prevent us from:
· Notifying you of required safety, security and public health protocols.
· Notifying you of required mandatory travel forms.
· Assisting the health authorities with contact tracing for Covid-19.
· Contacting you with important flight updates and terminal changes.
· Fulfilling our post-contractual obligations (such as processing valid refund claims), as set out in EU Regulation 261/2004 and in Ryanair's General Terms & Conditions of Carriage.
IN ORDER TO RESOLVE THESE ISSUES, YOU HAVE THE OPTION TO CHECK-IN BY:
ONLINE VERIFICATION
· A passenger on this booking can verify using facial recognition technology.
· This service is provided on the Ryanair website for a fee of €0.35.
· Online Verification allows you to manage your booking via Ryanair.com.
|
The cost of this service is to cover the verification checks, Ryanair does not benefit from this transaction commercially.
Kaut kāds sviests, un vēl 35 centus prasa par to... Kāpēc ne 35€? Manuprāt, jebkāda papildus naudas pieprasīšana viennozīmīgi ir nelikumīga.
Ja būtu biļeti pircis pie Ryanair, tad viņi zinātu, kāds Tavs ģīmis izskatās!?
Kura OTA bija tā, kura Tavas biļetes tirgoja?
Kura OTA bija tā, kura Tavas biļetes tirgoja?
Jetcost.ie - edreams.ie
Tīri tehniski, Ryanair to biļeti tev nekad nav pārdevis. Nedz arī pilnvarojis jetcost to darīt.
Dīvaini, ka samierinās ar 0,35, nevis 35 EUR. Varbūt negrib iet uz pilnu kašķi ar jetcost u.c.
Bet naudu Ryanair ir saņēmis tik cik prasa jebkuram. Kāda starpība vai es Tev 5eur iedodu vai iedodu māsai lai Tev atdod tos pašus 5eur.
Gaidu ryanair čata redzēs ko atbildēs. Teikšu ka nav viedtelefons un kamera
Pirms pāris dienām bija Ryanair kašķis ar Kiwi ka tas izdod pasažieriem savas iekāpšanas kartes. Ceļotājiem ar Kiwi izdotām iekāpšanas kartēm atteica lidojumu.
https://ukaviation.news/airline-accuses-kiwi-com-of-issuing-fake-boarding-passes/
Kā pamatojums šādai rīcībai ir tas, ka pasažieris pats aizpildot iekāpšanas karti iepazīstas ar visiem noteikumiem un prasībām, kas situācijā ja to dara ceļojumu aģentūra var nenotikt.
Līdz šim no edreams.ie veiktām rezervācijām varēja ielogoties ryanair kontā un un iečokoties, veikt kādas izmaiņas utt. Tagad uzreiz prasa to pārbaudi.
Čatā atbildēja ka lidostā check in ir free šādos gadījumos. Nemaz netiku tik tālu lai teiktu ka nav dators ar kameru vai viedtelefons.
Diezgan stulbi, ka tagad pie starpniekiem pirktām biļetēm, cik saprotu, nevarēs vairs brīvi 2 reizes bez maksas mainīt lidojumu (spēkā līdz 31.12.2021.), piemaksājot tikai cenas starpību, vai arī mainīt bez maksas uz jebkuru citu (pat dārgāku) reisu bez piemaksas, ja Tavs reiss ir atcelts. FR un WIZZ jau sen negrib, ka OTA-s tirgo viņu biļetes vēl lētāk. Sanāk, ka dažu "eiriķu" dēļ ar starpnieku biļetēm arī FR tagad būs tāds pats "čakaris" kā ar WIZZ biļetēm, ja pie starpnieka pirktām biļetēm mainīsies lidojuma laiki vai datumi.
Čatā prasīju kā būtu ja jāsamaina uz citu dienu to pašu reisu un varēja to zidarīt, bet cipars bija augstāks kā ja jaunu biļeti pirktu.
Ryanair čats ap 20min bija jāgaida kamēr savienoja. Sākumā rindā biju ap 300, bet tīri raiti skaitļi gāja uz priekšu.
Par manām lastminute.de pirktajām biļetēm pagaidām vēl klusē...
Ja ieej rezervācijā tad viss normāli ka'agrāk? Man uzreiz izlec logs ka tas Verification jātaisa. Biju kādas 10rezervācijas veicis pēdējās nedēļās. Iespējams neiepatikās e-pasts kaut gan ar to gan pa tiešo ryanair ir pirkts un arī caur edreams.
Apskatījos. Patiesībā neatceros, kā bija agrāk, bet tagad cenas skaidrojums ir sekojošs:
Manuprāt, tāda piemaksa (1,85 EUR) nekad nav bijusi... Cipars galīgi nesaprotams, jo augstākminētie 0.35 x 4 =1,4 EUR. Nekādu verifikāciju gan neprasa. Vai man būtu jāsaprot, ka OTA ir verificējusies manā vietā ?
Par manām lastminute.de pirktajām biļetēm pagaidām vēl klusē...
Ingemaars - ja nav noslēpums, kā tiki līdz lētākām RYANAIR biļetēm caur LASTMINUTE.DE - pa tiešo vai "džetojot" - man "džetojot" pa vācu modei rādās, ka atlaide ir tikai ar DINERS karti (Rabatt mit Diners). Tikko izvēlies citu karti, atlaides praktiski nav.
Pirku ar N26 karti, sekojot Jura ieteikumam (sk. reģistrēto lietotāju forumā). Neesmu pārbaudījis vai tagad pirkumi ar N26 ir lētāki, jo šajā jomā viss plūst un mainās...
Atvainojos, ka šeit , bet daļēji saistīts arī ar šo tēmu.
Tātad esmu atradis labu lidojumu caru Londonu - Spānija -> Rīga
Piedāvā pirkt pie edreams.com - kā domājat vai tas ir droši tagad?
Un otrs jautājums, ja lidojums ir septembra sākumā - kādi ir nosacījumi, lai tranzītā izlidotu cauru UK?
ir testi pirms tam jātaisa, vai Latvijā ir karantīna pēc tam jāievēro? Lidotāji ir vakcinēti.
pasažieris kuram prasīja verifikāciju varēja STN bez maksas iečekoties STN-RIX reisam.
Tā kā neredzu problēmu caur OTA "pieķertajām biļetēm". Vienīgi nevar iečekoties, nekādas izmaiņas/piepirkt papildpakalpojumus veikt online. Jāraksta čatā.
Atvainojos, ka šeit , bet daļēji saistīts arī ar šo tēmu.
Tātad esmu atradis labu lidojumu caru Londonu - Spānija -> Rīga
Piedāvā pirkt pie edreams.com - kā domājat vai tas ir droši tagad?
Un otrs jautājums, ja lidojums ir septembra sākumā - kādi ir nosacījumi, lai tranzītā izlidotu cauru UK?
ir testi pirms tam jātaisa, vai Latvijā ir karantīna pēc tam jāievēro? Lidotāji ir vakcinēti.
Ar Latvijā un UK pieejamajiem vakcinācijas sadarbspējīgajiem sertifikātiem (liekas, ka ar 1.09.2021.) vakcinētajiem karantīna, atgriežoties no UK nav jāievēro, bet kā būs ar to tikšanu lidmašīnā no Spānijas uz Londonu (ja reisi, cik saprotu, nav savienotie) - HVZ. Laikam jēdzīgāk skatīt, ko attiecīgā aviokompānija prasa lidojumam uz Londonu. Pirms lidojuma tests lidojumam uz Londonu noteikti ir vajadzīgs neatkarīgi no tā, vai tiešais vai savienotais lidojums. Par pārējo labāk pētīt pārvadātāja mājas lapā. Un arī RIX lidostas darbinieku atbildes par lidojumu pretējā virzienā (RIX-LON- X pilsēta ārpus LON) tik "kompetentas", ka grūti tās pareizi interpretēt:
Mans jautājums: "Nevarēju nekur atrast atbildi par to, vai RIX lidostā tikšu ielaists BT lidojumam RIX-LGW ar iepriekš LV veiktu negatīvu COVID-19 testu + Latvijā izdotu sadarbspējīgu COVID-19 vakcinācijas sertifikātu, bet bez tā saucamā 2.dienai paredzētā iepriekš nopirktā testa, kurš paredzēts izmantošanai uz vietas Lielbritānijā (2.dienā pēc ielidošanas). Mērķis - vienas lidostas ietvaros pārvietoties uz iekāpšanas sektoru citam starptautiskajam lidojumam. Teorētiski šis tests būtu vajadzīgs tikai tad, ja uzturos Lielbritānijā ilgāk par 24 stundām. Man paredzēta izlidošana tālāk jau pēc nepilnām 6 stundām".
Atbilde no RIX : "Pirms ieejas RIX (Lidostas terminālī), Covid-19 tests, vai sadarbspējīgs sertifikāts netiek pārbaudīts. Ceļošanas dokumentu pārbaude tiks veikta pie reģistrācijas galdiņa, vai pirms iekāpšanas gaisa kuģī. Lai precizētu, kādi dokumenti ir nepieciešami Jūsu lidojumam, aicinām šo jautājumu precizēt, sazinoties ar izvēlēto aviokompāniju: https://www.riga-airport.com/lidojumi/aviosabiedribas". Laba un precīza atbilde ir tāda, kura neko nepasaka pēc būtības kā jau "činavniekiem" pieņemts.
Skaidrs, ka lidosta Tevi pārsūtīja pie pārvadātāja (viena no daudzajiem , kurš lidina uz LGW, jo RIX tests un sertifikāts neinteresē. Būtu dīvaini, ja darbinieks izrādītu iniciatīvu un uzreiz pāradresētu pēc piederības, nāksies vien pašam rakstīt BT.
Vai kādam ir pieredze prasīt atmaksu par 8 stundu aizkavējušos Ryanair lidojumu, kas pirkts caur kiwi.com?
Kiwi lapā ir šāda instrukcija: https://www.kiwi.com/en/help/refunds-276/article/ryanair-s-refund-process-273/
Bet tā aizved uz Refunds, nevis Compensations lapu (kas ir 2 dažādas lietas): https://onlineform.ryanair.com/gb/en/contact-us-ota
Īstā kompensācijas pieprasīšanas lapa būtu šī: https://onlineform.ryanair.com/ie/en/eu-261 bet tā savukārt prasa e-pastu. Manējais neder, tas ir kāds kiwi.com slepenais e-pasts - kā to uzzināt?
Vai kādam ir pieredze prasīt atmaksu par 8 stundu aizkavējušos Ryanair lidojumu, kas pirkts caur kiwi.com?
Kiwi lapā ir šāda instrukcija: https://www.kiwi.com/en/help/refunds-276/article/ryanair-s-refund-process-273/
Bet tā aizved uz Refunds, nevis Compensations lapu (kas ir 2 dažādas lietas): https://onlineform.ryanair.com/gb/en/contact-us-ota
Īstā kompensācijas pieprasīšanas lapa būtu šī: https://onlineform.ryanair.com/ie/en/eu-261 bet tā savukārt prasa e-pastu. Manējais neder, tas ir kāds kiwi.com slepenais e-pasts - kā to uzzināt?
Visi rezervācijas apstiprinājuma e-pasti nāk no vienādas adreses tickets [at] kiwi [dot] com, ko Ryanair kompensāciju forma nepieņem.
Atradu saziņas formu ar Kiwi (jāielogojas): https://www.kiwi.com/en/help/contact/choose-topic/
Es savukārt esmu situācijā, kad Ryanair uzskata, ka biļete pirkta OTA, bet... ta ir pirkta no viņiem pašiem. Pirku draudzenei, kurai rīt bija jālido uz Charleroi; smuki iečekoju viņu, un tiktal viss kārtībā. Bet tad - atnāk sakumā īsziņa, kādu stundu velak arī epasts - ta un tā, reiss atcelts, jo streiks. Apā citu datumu nobukot nevaru, jo izlec tas paziņojums par pirkšanu caur OTA. Aizgaidījos līdz čatam, visu ko noskaidroja (kā parasti - viss, ieskaitot kredītkartes adresi... FTW?) - un tad paziņoja, ka pirkts OTA un sākumā jāverificē. Aizsūtīju viņiem snapu no viņu pašu epasta par biļetes nopirkšanu - nekā, lai verificē. Un te nu ir tas jaukais gadījums, kad cilvēkam, kam jālido, ir tikai podziņu telefons - un viņa vispār ir citā valstī! Sapratu, ka nāksies viņu pasūtīt uz lidostu, jo es te neko nespēju izdarīt, bet jautājums tomēr ir - kā var būt tāds sviests, ka viņiem rādās, ka biļete ir pirkta OTA, un izstiepies vai saraujies, es nevaru pierādīt, ka neesmu dinozaurs un ka biļete ir viņu pašu?..
Es savukārt esmu situācijā, kad Ryanair uzskata, ka biļete pirkta OTA, bet... ta ir pirkta no viņiem pašiem. Pirku draudzenei, kurai rīt bija jālido uz Charleroi; smuki iečekoju viņu, un tiktal viss kārtībā. Bet tad - atnāk sakumā īsziņa, kādu stundu velak arī epasts - ta un tā, reiss atcelts, jo streiks. Apā citu datumu nobukot nevaru, jo izlec tas paziņojums par pirkšanu caur OTA. Aizgaidījos līdz čatam, visu ko noskaidroja (kā parasti - viss, ieskaitot kredītkartes adresi... FTW?) - un tad paziņoja, ka pirkts OTA un sākumā jāverificē. Aizsūtīju viņiem snapu no viņu pašu epasta par biļetes nopirkšanu - nekā, lai verificē. Un te nu ir tas jaukais gadījums, kad cilvēkam, kam jālido, ir tikai podziņu telefons - un viņa vispār ir citā valstī! Sapratu, ka nāksies viņu pasūtīt uz lidostu, jo es te neko nespēju izdarīt, bet jautājums tomēr ir - kā var būt tāds sviests, ka viņiem rādās, ka biļete ir pirkta OTA, un izstiepies vai saraujies, es nevaru pierādīt, ka neesmu dinozaurs un ka biļete ir viņu pašu?..
Man arī ir bijis ka pa tiešo ryanair pirktai biļetei viņi izdomā, ka tā pirkta OTA. Tas saistīts ar to ka ar vienu e-pastu vēsturiski ir pirktas biļetes gan OTA, gan pa tiešo. Viņi pat tur neiedziļinās, varu sūtīt bankas izdrukas vai arī teikt kartes pedejos ciparus konkrētam pirkumam - viņi tik pasaka ka pirkts citur un uz redzesanos.
Lidostā šādās situčijās iečeko bez maksas.
Esmu arī caur tel sūtījis pasi un savu selfiju un samaksājis tos 0,35eur un tad rezervācija ir kārtībā.
Pēdējā laikā varbūt no 20-25 OTA rezervācijām vienai aiziet tas gļuks ka vajag verifikāciju. Visām pārējām viss ir ok.
Nekad neesmu pirkusi ryanair biļetes caur OTA. Un šajā gadījumā noticis tas, no kā baidījos - tuvākajai pusotrai nedēļai biļešu vairs nav, un - kā man saka draudzene - Ryanair piekrītot manīt biļeti uz citu lidostu tikai tad, ja neprasīšot vilciena/autobusa izdevumus. Ha!
Ja atcelts reiss un neko nevar samainīt, tad pērc jaunu biļeti un pēc tam cīnies par starpības piedzīšanu caur regulu. Par esošo iztērēto biļeti naudu dabūsi kaut vai ar chargeback procedūru.
Lido ar citu aviokompāniju, un pēc tam piedzen no Ryanair visus izdevumus!
Eh, atkal gribas lamāties, jo vēl vienam atceltam reisam Ryanairs uzskata, ka biļete pirkta caur OTA, un neko nelauj izdarīt. Nu nemaksāšu es viņiem to verifikāciju, mēģināšu kaut ko izdomāt, lai viņiem tas nebūtu tik ērti (pagājšreiz jau izcīnījos - nesekmīgi, bet kāpēc man tas jādara, ja gļuki ir viņu sistēmā?)
Eh, atkal gribas lamāties, jo vēl vienam atceltam reisam Ryanairs uzskata, ka biļete pirkta caur OTA, un neko nelauj izdarīt. Nu nemaksāšu es viņiem to verifikāciju, mēģināšu kaut ko izdomāt, lai viņiem tas nebūtu tik ērti (pagājšreiz jau izcīnījos - nesekmīgi, bet kāpēc man tas jādara, ja gļuki ir viņu sistēmā?)
Man vienreiz bija līdzīgi. Es gan tiku pirkusi caur Curve, bet arī savu karti. Rakstīju pretenziju ar skaidrojumu un naudu man atgrieza, bet ne bez piepūles. Jācīnās!
Eh, atkal gribas lamāties, jo vēl vienam atceltam reisam Ryanairs uzskata, ka biļete pirkta caur OTA, un neko nelauj izdarīt. Nu nemaksāšu es viņiem to verifikāciju, mēģināšu kaut ko izdomāt, lai viņiem tas nebūtu tik ērti (pagājšreiz jau izcīnījos - nesekmīgi, bet kāpēc man tas jādara, ja gļuki ir viņu sistēmā?)
Vai tad rezervācija bija veikta pa tiešo ryanair.com vai tiešām OTA pirki?
Reizēm var būt ryanair.com pirkta biļete, bet ja kādreiz ar to e-pastu ir bijis pirkts pie OTA, tad šiem laikam sistēmā kaut kur stāv info ka tāds pasts ir bijis lietots caur OTA pirktai biļetei un pat ja sūtīsi printscreen no internetbankas, kur redz ka nauda gājusi ryanair pa tiešo, tāpat viņi ieņems pozu un neko nedarīs
Kādu vēl pozu? No kura laika tad pasažierim jāpierāda, ka viņš nav kamielis?
Ja vajag atpakaļ naudu, tad chargeback, ja vajag tikt galamērķī, tad attiecīgi saglabāt visu, ko nu tur Ryanair atsakās darīt, un pašam nopirkt biļetes ar citu aviokompāniju un piedzīt no viņiem.