Satraucošas ziņas no Ryanair puses:
Fraudulent activity by web users in two countries in Europe has led Ryanair to restrict passengers in both markets, so they can only book up to seven days before a flight. The low cost carrier says the restriction will affect passengers booking from the eastern European countries of Latvia and Lithuania after monitoring higher fraudulent activity than elsewhere on the network.
kā reiz vakar lasīju, ka Ryanair noslēdzis līgumu ar Cybersource par maksājumu sistēmu, te nu arī sekas.
Tā manuprāt jau ir gadiem ilgi?…
Nav gan paskaidrots kāda veida krāpniecība notiek un ko vispār var izkrāpt un apkrāpt.
G.
Girtas - iesaku izlasīt šo rakstu: http://info.salidziniviesnicas.lv/2010/11/letas-ryanair-aviobiletes-no-k... Pats jau biju to aizmirsis, pārlasīju, cik redzu no dažām domubiedru grupām - piedāvājums arvien ir un ss.lv/zip.lv sludinājumos arvien var atrast šādus piemērus krāpniecībai. Cilvēki arvien piedāvā, cilvēki arvien vaicā, vai to var darīt.
Juri - kādreiz bija ierobežojums, ka trīs vai cik tur dienas internetā nevarēja iegādāties biļetes uz lidojumu. Tagad ir otrādi - tagad jūnijā nenopirkt biļetes jūlijā, ja vien nav pašas jūnija beigas (7 dienas). Dzīvosim redzēsim - ryanair ir stils paziņot par visām izmaiņām pāris dienas iepriekš, tad nu ar šo var sagaidīt to pašu.
Es ar «up to seven days before flight» saprotu līdz septiņām dienām pirms lidojuma, ne tuvāk. Un šobrīd tā jau ir.
Citādi tulkojot sanāk absurds.
viņi acīmredzot grib samazināt to laiku stap biļetes pirkšanas brīdi un pašu lidojumu. 'It is hoped the move will reduce attempts by fraudsters to manipulate the systems as it will be easier to track and react to any suspicious activity.' Vēlas samazināt to laiku, lai vajadzības gadījumā varētu noķert - es gan nezinu, kāda tur korelācija starp pašu lidojumu un maksāšanu. Varēja uzlikt vienkārši piesaisti, ka rezervācijā ir jābūt vismaz vienam tās kartes īpašniekam - nu nezinu, noteikti ir kādi citi varianti, bet šitas izklausās, protams, vairāk kā absurdi, bet tā arī ir rakstīts - līdz septiņām dienām pirms lidojuma.
jāseko līdzi tā raksta komentāriem, gan drīz sapratīsim, kas un kā tur īsti ir.
Loģiski būtu, kā Juris saka, ka nevar pēdējā brīdī rezervēt, jo Ryanair jau ir izdevīgāk dabūt ilgāku laiku, lai varētu uzzināt, ka kartes dati ir zagti. Nedēļas laikā var arī nenoskaidrot to, savukārt, pērkot biļetes uz rītdienas reisu, diez vai varēs tik ātri pārbaudīt vai dati ir zagti.
Bet šajā gadījumā, pērkot ar virtuālajām kartēm, nevajadzētu būt nekādu problēmu, jo tās jau ir reģistrētas citur. Jautājums ir ko viņi pārbauda - rezervējums tiek veikts no Latvijas IP adreses vai arī ja rezervē reisu no/uz Latviju?
- izskatās, ka rezervēt var no jebkurienes, bet lidojuma destination/origin ir Latvija.
Nu, ja mēģina šo faktu izlasīt tvnetā, tad vispār var smadzenes samežģīt
http://www.financenet.lv/nozares/380699-krapniecibas_del_ryanair_ierobez...
"Interneta krāpniecības gadījumi Lietuvā un Latvijā likuši Īrijas zemo cenu aviokompānijai "Ryanair" ierobežot pasažierus šajās valstīs, tādējādi tie lidojumus vairs varēs rezervēt ne ātrāk kā septiņas dienas pirms lidojuma, vēsta "Tnooz.com"."
Reku tas pats autors piebilst:
Kevin May says:
June 8, 2011 at 8:52 am
@andrejs – as it says in the piece:
“can only book up to seven days before a flight”. i.e. bookings can be made up until seven days before a flight. Within the seven day window, no you cannot.
Tātad nekas īpaši nav mainījies.
tad nu tiešām nekas diži nav mainījies - vienīgi kārtējo reizi esam paspīdējuši kā noziedznieku tauta, no kuriem visu vajag slēpt un sargāt. Varam tēmu dzēst, lai nemulsina tautu.
Dažreiz sāk likties, ka viņiem visa tā krāpniecības epopeja ir ļoti izdevīga. Viņi nespēj vai NEGRIB(?) ieviest elementāras antifraud sistēmas, kas neprasa ne ilgu ieviešanas laiku, ne arī lielus līdzekļus, bet samazina ievērojami krāpnieciskos darijumus. Viņu maksāšanas sistēma ir drausmīgi primitīva ar ieliktām VBV/MCSC bildītēm, kaut gan reāli tas netiek izmantots. Salīdzināt to var ar viltus video novērošanas kameru, efekts ir līdz pirmajai vajadzībai apskatīt videoierakstu.
Iespējams viņiem ir ļoti iecietīgi apdrošinātāji/banka. Tā vietā lai ieviestu kārtīgu antifraud sistēmu, nodarbojas ar kaut kādām 7 dienu muļķībām. Īsti neizprotu to pasākumu ko viņi grib ieviest jo biļetes tā pat pārsvarā visur ir pieejamas tikai pēc 7+ dienām. Tās 7 dienas vairāk par 1% nesamazinās krāpnieciskos darijumus.
varbūt ir saistība ar šo: http://www.celakaja.lv/forumi/kapec-aviokompaniju-lapas-klust-aizvien-nejedzigakas-soreiz-ryanair
Nesmu gan nekāds Ryanair cienītājs, bet ir nācies lidot (it sevišķi, ja pa velti piedāvā lidojumus ), Tomēr cik atceros, tad vienmēr te bijis 7 dienu ierobežojums.
Dažreiz sāk likties, ka viņiem visa tā krāpniecības epopeja ir ļoti izdevīga. Viņi nespēj vai NEGRIB(?) ieviest elementāras antifraud sistēmas, kas neprasa ne ilgu ieviešanas laiku, ne arī lielus līdzekļus, bet samazina ievērojami krāpnieciskos darijumus. Viņu maksāšanas sistēma ir drausmīgi primitīva ar ieliktām VBV/MCSC bildītēm, kaut gan reāli tas netiek izmantots. Salīdzināt to var ar viltus video novērošanas kameru, efekts ir līdz pirmajai vajadzībai apskatīt videoierakstu.
Iespējams viņiem ir ļoti iecietīgi apdrošinātāji/banka. Tā vietā lai ieviestu kārtīgu antifraud sistēmu, nodarbojas ar kaut kādām 7 dienu muļķībām. Īsti neizprotu to pasākumu ko viņi grib ieviest jo biļetes tā pat pārsvarā visur ir pieejamas tikai pēc 7+ dienām. Tās 7 dienas vairāk par 1% nesamazinās krāpnieciskos darijumus.
Nu nav gluži tā kā tev izskatās. 3 gadu ar šo problēmu cīnījos un nav tā ka no tirgotāja šis ir atkarīgs. Ar šo cīnās pilnīgi visi tirgotāji e-vide (gan airBaltic, gan bilesuserviss.lv, gan tas pats ebay.co.uk (nupat publiski izskanējis) u.c.) un nav tas saistīts tikai ar faktu vai tirgotājs grib/negrib šo apkarot.
Ja tā izrādīsies taisnība, tad zaudētāji būs viņi paši. Domāju, ka ne tikai man ir nācies biļetes pirkt uz nākamo rītu, kas nebūt nav lētas.
Man liekas, viņi jau sen nepārdod biļetes tuvāk par piecām vai septiņām dienām pirms izlidošanas. Viņu saitā, ja ietrāpa datumā, kurā reisu nav, parādās informācija par iespējamiem iemesliem, un viens no tiem ir neiespējamība nopirkt biļetes no Rīgas / Kauņas mazāk par cik tur dienām pirms reisa. Ja esi pirkusi viņu biļetes pēdējā brīdī, tad visticamāk tas nav no Rīgas.
Pagājušajā oktobrī vēl pirku, tiesa gan, uz Rīgu.
Ja tā izrādīsies taisnība, tad zaudētāji būs viņi paši. Domāju, ka ne tikai man ir nācies biļetes pirkt uz nākamo rītu, kas nebūt nav lētas.
Ir taču iespēja zvanīt un pasūtīt pa telefonu.
Nezināju, kur par to var palasīties sīkāk?
Nezināju, kur par to var palasīties sīkāk?
http://www.ryanair.com/en/questions/how-can-i-book-a-flight
How can I book a flight?
--------------------------------------------------------------------------------
Flights can be booked online at www.ryanair.com or by calling your local reservation centre. Web fares or discounted fees do not apply when booking via a reservation centre.
http://www.ryanair.com/en/questions/contact-numbers
New Booking/General queries:
To make a new booking remember you can do so by going online to http://www.ryanair.com/. To change a booking, add items of baggage, sports equipment, priority boarding, this can all be done on the web using Manage My Booking (only before online check-in takes place). If you have a question why not check out our frequently asked questions.
However if you still want to speak to an agent you can call on the following number:
+ 44 871 246 0002 – English speaking. Calls cost £0.10 per minute plus international calling rates and network extras.
Our lines are open Mon - Fri, 09:00 - 19:00 GMT, Sat 10:00 – 17:00 GMT and Sun 11:00 – 17:00 GMT.
Uz Rīgu es esmu pircis arī 12 stundas pirms lidojuma Ryanair biļetes un arī citiem esmu izlīdzējis ārkārtas situācijās uz nākamo vai aiznākamo dienu iegādātas biļetes. Turklāt internetā. Attiecīgi būs vistrakāk šie gadījumi, ka steidzami vajag tikt atpakaļ un nekādi, arī par dārgu naudu ne.
Uz Rīgu jau var un varēs arī turpmāk, nevar no Rīgas. Problēmas drīzāk ir Rīgas viesiem, kam pēkšņi kaut kas mājās atgadījies un jātiek atpakaļ!
Tad ņem telefonu un zvana. Vai arī nevarēs nopirkt pa zvanot?
Man tomēr nav skaidrs, kāpēc viņi nevarētu internetā rādīt cenas pat tad, ja biļetes nopirkt var tikai piezvanot? Turklāt šādos gadījumos viņiem būtu jāļauj biļetes pirkt par interneta, nevis zvanu centra cenu, pretējā gadījumā uzņēmīgāki cilvēki varētu mēģināt viņiem "šūt klāt' diskrimināciju.
Varu informēt, ka 7 dienu termiņš strādā arī visiem lidojumiem uz Rīgu ne tikai no Rīgas. Pašlaik ceļoju pa Eiropu. Skatījos atpakaļ ceļu gan no Milānas, būdama Mlānā (tātad viņi neredz, ka esmu LV lietotājs), gan arī no Vācijas, gan tagad būdama vel joprojām Vācijā, no Stokholmas mājās. Vakar skatoties cenu, vēl bija biļetes 5.jūlijā, šodien, 5. jūlijs vairs nav pieejams. Un nevis tāpēc, ka izpirktas biļetes, bet gan tāpēc, ka iestājies 7 dienu termiņš. Savukart, no Milānas uz Dusseldorf Weeze nopirku biļeti netā 2 dienas pirms lidojuma, resp.26.junija lidojumam nopirku bileti 24.junija datumā.
Man tomēr nav skaidrs, kāpēc viņi nevarētu internetā rādīt cenas pat tad, ja biļetes nopirkt var tikai piezvanot? Turklāt šādos gadījumos viņiem būtu jāļauj biļetes pirkt par interneta, nevis zvanu centra cenu, pretējā gadījumā uzņēmīgāki cilvēki varētu mēģināt viņiem "šūt klāt' diskrimināciju.
Nevar nopirkt arī piezvanot. Tikko mēģināju iepirkt EMA-RIX uz šonedēļu. Man laipni paskaidroja, ka Rīga 7 dienu termiņā ir pieejama tikai lidostā uz vietas. Par biļešu cenām un pieejamību viņiem neesot ne jausmas. Iedomājos, cik "patīkamas" cenas varētu būt lidostā ...
Tad nu tiešām mudaki viņi ir, trūkst citu vārdu, šitā zāģēt pašiem savam biznesam!
Dažreiz sāk likties, ka viņiem visa tā krāpniecības epopeja ir ļoti izdevīga. Viņi nespēj vai NEGRIB(?) ieviest elementāras antifraud sistēmas
Ak dievs, un kas tad ir tā "elementārā sistēma"? Ja būtu tik vienkārši, visi interneta pārdevēji katru dienu ar to necīnītos. Arī es strādāju kompānijā, kas pieņem interneta maksājumus no ārzemēm, un mums katru dienu kāds mēģina maksāt ar zagtām kartēm. Neviena no "elementārajām sistēmām" nav palīdzējusi pret šo.
Es rakstiju, ka samazina nevis novērš, kaut vai tas pats 3D Secure, evercookie utt... kamēr būs šobrīdējais norēķinu karšu standarts, tikmēr būs jācīnās ar to. Bet samazināt krāpniecisko darijumu apjomus var un var efektīvi, Ryanair šobrīd ir ļooooti primitīva maksāšanas sistēma, es nezinu kas ir viņu merchants, bet noteikti viņi piedāvā iespēju pieslēgt vismaz 3D Secure, papildus ir vēl visādas fīčas, nākošā problēma tam visam ir bankas kas izmanto primitīvas autorizācijas iekš 3DSecure saviem klientiem. Latvijā ir kodu kartes/kalkulātori, Spānijā ir SMS autentifikācija, Vācijā mTAN, iTAN. Viss trakāk ir ar UK un USA, bet pret to ir filtri utt. Rezumē ir tāds, ka cīnīšanās ar online fraud beigsies tikai tad kad beigsies internets, bet vismaz ja nevar pilnība izskaust problēmu tad ir jādara viss lai samazinātu to problēmu tai pašā laikā nepārslogojot klientu. Ryanair's labāk ierobežo, bloķē un visādi citādi čakarējās lai tikai nebūtu vienreiz jāpaņem un jaoptimizē sava sistēma mūsdienu līmenī.
Iepriekš neparedzēti augusta sākumā iespējams nāksies lidot uz Bristoli. Ryanair cenas vairs nerādās, vai teju pazudīs. Tātad, cik saprotu, vienīgais variants ir braukt uz lidostu un Ryanair kasē pirkt pa taisno. Vai tur var norēķināties ar skaidru naudu? (lai nebūtu jāmaksā transakcija) Vai man pērkot dažas dienas iepriekš uzreiz iedos biļeti, vai tā vēl būs jāizdrukā? Nu onlain chech-in tak ļaus pašam pa lēto? Un kādas apmēram pēc pieredzes varētu būt cenas? Vai dikti bezkaunīgas? Pēdējo redzēju pa 70 ls. Liels paldies!
tev pardos bileti, var skaidra var ar karti, iedos bileti uzreiz, bet pasam vienalga jauztaisa online check-in obligati.. cenu nevar paredzeet!! labak maksat ar karti jo tad neprasis kaut kadus 3ls par apkalposanu..