Sveiki!
Vēlējos lūgt padomu - plāns braukt uz Maskavu augusta sākumā (apt. 5-9.aug). skatījos cenas - LDz vispār gāž no kājām ar savām cenām, avio tik vien izdevās atrast kā Airbaltic un Aerflot (citi laikam nelido) - salīdzinoši dārgi tuvu 500 Eur divām pers. Bet nu tas arī saprotams - datumi jau tuvu, neko lētu nevar gribēt. Lētākais šķiet autobuss - bet māc bažas vai nebūs galīgs besis braucot ar busu? Tāpēc jautājums - vai kāds ir braucis un varbūt var padalīties - vai tas vispār ir paciešams. nekādas pieredzes tādus gabalus braukt ar autobusu līdz šim nav bijis.
un paldies jau iepriekš par atbildēm
nezinu par LDZ cenam. avio - nu jaa jo tuvak jo dargak. pa autobusu - esmu braukusi vienu reizi un vairs nebraukshu. 14h sezhot tas ir shausmas. protams atkarigs no kermena izmeriem, varbut sicinsh cilvecinsh salocisies unn bus ok. bet man 1.74 bija traki.
Vairaakas reizes esmu braucis uz Sanktpeterburgu ar autobusu - vislabaakaas atminnas. Taa Maskava jau nav iipassi daudz taalaak...
nezinu par LDZ cenam. avio - nu jaa jo tuvak jo dargak. pa autobusu - esmu braukusi vienu reizi un vairs nebraukshu. 14h sezhot tas ir shausmas. protams atkarigs no kermena izmeriem, varbut sicinsh cilvecinsh salocisies unn bus ok. bet man 1.74 bija traki.
LDz cena kupejā vienam cilvēkam vienā virzienā ir bez dažīem santīmiem 95 Ls... tātad turp - atpakaļ - ap 190 Ls
bet paldies par pieredzi ar autobusu
Esmu braucis ar vilcienu, kolēģis pierunāja braukt tajā pašā lētākajā klasē (vietkarte par 22Ls), kas saprotams pats par sevi bija piedzīvojums un turpceļā likās ļoti pat jautri (izlaidīšu detaļas ar bāra vagonu), jo beigās pat izdevās visu nakti netraucēti nogulēt apsedzoties ar jaku (blakus beņķu tantiņas, ko nu kura varēja, sasedza virsū), taču atpakaļceļā pieturā "Veļikije luki" ievēlās pensionāru pārītis un tā arī es stiklainām acīm, nosalis kratījos līdz pat Rīgai un pie sevis lādējos par to, ka piekritu braukt ar vilcienu, kā arī svēti nosolījos tajā vairs nekad nekāpt. Bet runājot par vagoniem - ja nemaldos, galējais (vai galējie 3) ir vietkartes, nākamajos divos vagonos ir gultas, tās ir tikpat daudz cik iepriekšējā vagonā, tikai mazāk cilvēku (tā lai visiem pietiek gultasvietas). Vasarā tajos divos vagonos braukt - nozīmē ļoti ienīst sevi, jo smird tur pamatīgi (sviedri, piesvīdušu zeķu arōms, bet logu, protams, tev vaļā neļaus vērt neviens, jo tak var saaukstēties). Tālāk nāca laikam kupeju vagons vai arī bāra vagons (vienīgais vagons tik tālu, kur var sajusties kā cilvēks). Bāra vagons ir arī kā obligāts priekšnosacījums, lai varētu atgriezties atpakaļ savā "Titānika apakšējā klājā", skaidrā prātā tas nav iespējams. Kupejas ir vienīgie normālie vagoni, bet pārāk dārgi. Katrā ziņā braucot ar vilcienu man radās iespaids, ka pirmos, lētos vagonus, ņem proletariāts un padibenes, bet kupejās brauc švītiņi un Alla Pugačova (un arī tikai tāpēc, ka gribas paķert nostaļģiju). Es personīgi esmu vilcienu izmetis no potenciālo transporta līdzekļu saraksta un otro reizi ar to nebrauktu. Vispār, visiem, kas vēlas braukt ar vilcienu, rekomendēju no sākuma izlasīt Venedikta Jerofējeva nemirstīgo poēmu "Maskava - Gailīši".
Šogad kolēģis izvēlējās braukt ar autobusu, viņam nav nekādu augsto prasību pret komfortu, taču, pat ja viņš no rīta satiekoties Maskavā paziņoja, ka vairs nekad nebrauks ar autobusu (pēc pusnakts autobuss braucis pa bedrēm, esot ļoti slikts ceļš, grūti aizmigt braucot), tad man pat bail iedomāties, cik briesmīgi tas bijis. Pēc atgriešanās LV viņa verdikts bija, citēju "Es vairs kādu laiku Krieviju negribu redzēt". Pieļauju, ka tieši atpakaļceļš viņam uzdzina tādu besi.
No autobusa varianta attiecīgi izriet, ka arī ar savu personīgo auto braukt uz Maskavu nozīmē braukt pa bedrēm Cik es no viņa sapratu, tad brīžam tās bedres ir tādas, ka autobuss braucis pa ceļa apmali, jo tur mazāk kratījis.
Nu un pēdējais variants ir lidmašīna. Principā ir tikai divi tiešie lidojumi - vai nu AirBaltic vai Aeroflot. Ja jāizvēlas, tad rekomendēju pēdējo, jo tur vismaz iedod kaut ko ēdamu un arī sēdēt var normāli (kājām ir vieta). Vienīgā problēma - Aeroflotam ir briesmīgi tizli izlidošanas laiki (šausmīgi agri). Ar cenām ir tā, ka šogad, pērkot kādu nedēļu pirms izlidošanas, samaksāju ap 160Ls par roundtrip, bet akcijas brīžos var noķert pat par 80Ls turp-atpakaļ. Pie parastajām AirBaltic akcijām biļetes maksā ap 125Ls (turp-atpakaļ).
Sausais atlikums augošā komforta secībā - autobuss, personīgais auto, vilciens, lidmašīna.
Kasp,
paldies par tik izsmeļošu aprakstu. Tas trakākais ka tieši tā kā Tu to apraksti, es to arī biju iedomājusies. Domu par braukšanu vilciena kopējā vagonā es pat domās nepieļāvu, jo uzreiz sapratu, ka tas ir garām. nez kāpēc likās, ka busā varētu būt labāk, jo ja tā padomā - cilvēki taču brauc ar busiem arī ekskursijās.... bet nu izsklausās, ka neko labi tas nav...
nu jā - avio ... bet tā kā datumi tuvu - diviem sanāk drūmi dārgi aeroflots bija tuvu 500 Ls par roundtrip 2 personām... airbaltics - par pārdesmit latiem lētāks.... ....
Ar busu ir tīri neko braukt uz Eiropas pusi, kur ceļi ir labā stāvoklī, bet tikai ne uz Krievzemi. Vēl jau ir variants miksēt transporta veidus, piemēram, braukt ar autobusu turp, bet atpakaļ ar lidmašīnu, tas divām personām teorētiski maksātu ap 300Ls kopā. Bet jārēķinās, ka Maskavā var ierasties ne cepts, ne vārīts
Esmu braukusi vairakkart, nav ne vainas, man vienmer gadijas sadabut 2 vietas un normali izguleties. Katra zina ietaupit var diezgan daudz.
Tad nu gan razens augums, 1.74cm, sasmidinajat, man nedaudz mazak, dzivesbiedram pie 174/100kg, nekas - var pat izguleties.
No autobusa varianta attiecīgi izriet, ka arī ar savu personīgo auto braukt uz Maskavu nozīmē braukt pa bedrēm Cik es no viņa sapratu, tad brīžam tās bedres ir tādas, ka autobuss braucis pa ceļa apmali, jo tur mazāk kratījis.
Interesanti, braucu 2002. gadā uz Maskavu ar auto, mierīgi "lidoju" 150-160 km/st. Bet ar mašīnu baigi grūti ir Maskavā, traka pilsēta. Bet pa MKAD''u faktiski pilsētā var braukt 150 km/st. - baigi fun tieši naktī (kad baigi daudz visādus Ferrari, Lamborghini un Bugati ar Nissan GT-R, kuri brauc tur ar 200-280 km/st.) :))
Ieteiktu pameklēt te: http://forum.awd.ru, jo redzēju sludinājumu, ka ir labs privats autobuss, kurs iet no Rīgas uz Maskavu (lidosta Domodedovo). Var meģināt atrast arī www.ss.lv, un cena nav slikta. Man pat ir doma izmantot šo pakalpojumu, jo no Maskavas ir baigi daudz piedāvajumu no Cathay, Emirates, Qatar, Thai par ļoti labu cenu.
Varbūt kāds zinātājs var padalīties pieredzē, ko būtu labāk izvēlēties braucienam Rīga – Maskava:
1) Ecolines autobusu;
2) vilcienu (kopējais vagons).
Abas šīs opcijas maksā vienādi un arī paredzētie laiki ir vienādi – ap 16 h. Bažas nedaudz māc par vilcienu – ja nu tur kaut kādi šauri koka krēsli uz kuriem nevar fiziski pagulēt? Bet autobusā atkal baida stāsti par ilgo stāvēšanu uz robežas un sēdekļi jau arī nav nekas patīkams – vilcienā vismaz vairāk vietas būtu.
Es vienreiz iekāpu Ecolines autobusā Kauņā(autobusa maršruts bija Berlīne - St. Petersburg), man bija jābrauc tikai uz Rīgu(~4h), bet tās bija drausmas, wc bija pilna un smirdēja pa visu autobusu, no pavadones smakoja pēc sviedriem un izskatijās arī lietojusi alkoholu, atkritumi mētājas pa grīdu, cits izsmērējis šokolādi pa krēslu vai kefīru vai vēl sazin ko un protams aizgājis citur sēdēt, jūtu līdzi tiem kam bija jābrauc tālāk uz St. Petersburg, bet cik sapratu viņi nomainīja autobusu Rīgā, nez cik ilgi viņi tajā smirdoņā jau bija kratījušies.
Njā - par autobusiem maz labu atsauksmju - bet interesanti - ir kāds braucis ar vilcienu, bet kopējā vagonā, nevis kupejās (kur cenas ir līdzīgas lidmašīnu cenām)?
Esmu braucis ar busu lidz Lviv un atpakaļ (nakts ceļš) un pa Ukraini kupeja un plackarta tipa vagonos
1. Nem lidzi majas miksta tipa apavjus - tas daudz atvieglo celu
2. nem lidzi gulammaisu un turistu spilvenu, ja tadus nav vismas pledu un mikstu jaku
3. Prasi kases biletes kaut kur paša gala salona un ja is iespeja ar otro brivo vietu. Man sanak ka bija brivi ari paralelie sedekli (prieksa salona cilveki sež pa diviem!!!!), satajsiju sevi gultu no 4 sedekliem un praktiski visu nakti horizontali guleju.
4. ja autobus ir ia diviem "palubam" prasi biletes apakšeja kur paši vaditaji un stuardese, tur ir labakie apstakli, tas vietas vini pardod pedeja momenta kad otrais stavs ir pilns
Plackarta un kupeja vagona Ukraina bija viss ka padomju laikos: kafiju un teju labak savejo (karstais udens pa brivo), jo par naudu bija nokrasots udens, otraja plaukta mierigi var izguleties gulammaisa, tualets bez papira, runašana ar cilvekiem pa dzivi.