Tūrfirma Prieks Tūre pēkšņi beigusi darbību:
https://twitter.com/DanutaJuste/status/1034760759258046465
http://www.delfi.lv/bizness/uznemumi/raidijums-celotajus-parsteidz-turis...
http://jauns.lv/raksts/zinas/294681-peksni-bankrote-un-darbibu-izbeidz-t...
Nedaudz vairāk INFO ir krievu TV netā. Žēl, būs par vēl vienu LV zemcenu ceļojumu aģentūru mazāk:
https://rus.tvnet.lv/6143921/turisticheskaya-kompaniya-prieks-ture-zakry...
Mani neizbrīna prieks tūre bankrots. Firma dzīvoja no nākamās sezonas, vēl negūtās, peļņas. Ir taču jāapzinās, ka ķēdīte pie nelabvēlīgas situācijas aprausies.
Ar Prieks tūri ir braukts tikai 1 reizi, īsā ekskursijā-šopingā, ar skaistu jaunu - pelēkā krāsā busu ar Prieks Tūre logo.
Lai veiksmīgi izdodas atgriezt visiem klientiem iemaksāto naudu.
Tieši pagājušo nedēļu bijām pēdējā brīža ceļojumā uz Krētu caur šo uzņēmumu. Bija neliels čp, bet kopumā labi atpūtāmies!
Vel bija andris1 daudz apspriestais brauciens uz Horvātiju — 11 dienas par 98 LVL un viņa pozitīvā atsauksme #309, ko citēja Dienas Bizness.
Kādu brīdi pirms darbības apturēšanas Prieks Tūre "palaida" jauna dizaina mājas lapu, un re tev "hops", viss beidzies; kādu laiku arī vēroju, ka cilvēku skaits, kuri piesakās braucieniem mājas lapā nemaz nepalielinās, bet cipars "bieži stāv uz vietas". Viņu konkurenti VRK travel un Interluxtravel (it īpaši) darbojas, jo komplektē kopā grupas ar LV un LT iedzīvotājiem.
Žēl par Prieks Tūre.
Pati gan nebraucu, tik skatījos tos piedāvājumus. Mana kolēģe brauca, atsauksmes labas.
Vēl viena satraucoša ziņa medijos:
http://jauns.lv/raksts/bizness/294973-vairakiem-latvijas-turoperatoriem-...
No 208 Latvijas uzņēmumiem, kas reģistrējuši savu darbību kā tūrisma operators, 55 operatoriem ir lielas finansiālas problēmas, kuras nerisinot uzņēmums tuvākajā laikā nevarēs izpildīt savas saistības, aģentūru LETA informēja "Kredītinformācijas birojs" valdes loceklis Intars Miķelsons.
Šis raksts vēl vairāk darīs bažīgus tūristus.
Lai tak tie tūristi bažījas, ceļojumu aģentūras jau tomēr nav bankas, kuru pakalpojumi tiek uzspiesti visiem, un bez kurām mūsdienās diemžēl nevar iztikt.
Kas dod priekšroku busu tūrēm (es gan neesmu starp tiem), tiem bez aģentūrām grūti iztikt.
Žurnālisti laikam neorientējas tēmā, 208 tūrisma operatori sīkajā Latvijā izskatās pēc fantastikas, gan jau īstenībā ir vien pāris trīs, bet pārējie ir aģenti (no biznesa viedokļa atšķirība milzīga).
Busu tūres gadījumā neiet mazumā?
Busu tūres gadījumā neiet mazumā?
noteikti nē. Tādas tendences nav arī vecajā Eiropā. Tūrisms grupā (autobuss, avio+autobuss) ir transformējies - kļuvis daudz grūtāks, cilvēki tapuši daudz prasīgāki, un es teiktu - ar zināmā mērā nepamatotām pretenzijām grupu tūrismā (prasības kā individuāļiem)
Žurnālisti laikam neorientējas tēmā, 208 tūrisma operatori sīkajā Latvijā izskatās pēc fantastikas, gan jau īstenībā ir vien pāris trīs, bet pārējie ir aģenti (no biznesa viedokļa atšķirība milzīga).
Gan jau dati ņemti no TATO datu bāzes. Pēc mūsu iepriekšējās likumdošanas, ja tūrisma aģentūra pārdod klientam vismaz 2 pakalpojumus kopā (lidojums + viesnīca, auto noma + viesnīca vai tml.), tad uzreiz skaitās operators. Izņēmums ir aģentūras, kas tirgo tikai citu organizētas tūres - tad var reģistrēties tikai kā aģents un nemaksāt apdrošināšanu. Tagad ir pieņemts jauns tūrisma likums un sadalījums būs nedaudz savādāks.
Busu tūres gadījumā neiet mazumā?
Gan jā, gan nē. Tālā Eiropa ar busiem tagad kļuvusi mazāk populāra, jo tas tomēr ir mokoši - 7-11 dienas pavadīt busā, kaut nakšņošana viesu namos vai viesnīcās. Ir operatori, kuriem labs noiets brīvdienu braucieniem pa Latviju vai Baltiju. Populārākās īsās ekskursijas, piemēram, IMPRO vienas dienas tūres pie dabas objektiem ar patstāvīgā klienta cenu 10-15 EUR tiek "izķertas" jau 7-9 mēnešus iepriekš. Situācija varētu mainīties, kad aizies mūžībā vai nespēs braukt ekskursijās cilvēki gados. Jaunu cilvēku īpatsvars šādās ekskursijās ir labi, ja 20%. Mazais piecenojums vienas dienas tūrēm, acīmredzot, tiek kompensēts ar astronomiskām tālo tūru cenām. Kaut arī tās dažas Latvijas aģentūras, kuras veido grupas tālajiem braucieniem, drošības dēļ parasti nekad neizmanto nesavienotos lidojumus, lai būtu lētāk, tomēr nesaprotu, kāpēc grupas brauciens uz 1PAX-i maksā 1,5 līdz 2 reizes dārgāk nekā manis veidots individuālais brauciens. Vai tiešām uz 1 PAX-i šajos tālajos braucienos jāgūst peļņa vismaz 100-150 %? Lai kāds gudrītis pakomentē, kāpēc tā...
Viestur, Tev matemātika klibo, ja pērkot grupas braucienu caur aģentūru, tas izmaksā 1.5 - 2 reizes dārgāk, tad uzcenojums ir tikai 50-100%, nevis 150 - 200, kā Tu raksti.
Otrkārt, lielākā daļa no mums ceļo par zemākajām iespējamām cenām, nereti kļūdu cenām, kas aģentūrām praksē nav pieejamas. Nav noslēpums, ka pieprasot aviokompānijai grupas biļeti, cena tiks nosaukta būtiski augstāka, nekā vienai individuālai biļetei. Savukārt, pērkot biļetes pa vienai, aģentūra nevar zināt, kurā brīdī cena uzleks debesīs - tas var notikt krietni ātrāk, nekā nokomplektēsies rentabla grupa.
Visbeidzot, aģentūrai otrā galā ir jānodrošina visa loģistika, gids, jārisina klientu vietā problēmas ar viesnīcu, ēdināšanu, nereti arī ar dažādām slimībām, traumām u.t.t. simtiem maz pieredzējušu ceļotāju problēmas, ko savas individuālās tūres aprēķinos Tu nemaz neiekļauj.
Tā nav runa aģentūru aizstāvībai, vienkārši vajag uz lietām skatīties reāli. Ar dažiem izņēmumiem, nekādi kosmiski uzcenojumi tur nav.
kāpēc grupas brauciens uz 1PAX-i maksā 1,5 līdz 2 reizes dārgāk nekā manis veidots individuālais brauciens. Vai tiešām uz 1 PAX-i šajos tālajos braucienos jāgūst peļņa vismaz 150-200%? Lai kāds gudrītis pakomentē, kāpēc tā...
Tāpēc, ka grupa nelido ar džetotu Ryanair vai akcijas Norwegian bez bagāžas. Grupa lido ar savienotajiem reisiem no Rīgas, cenā iekļautu bagāžu, nopērkot grupas fleksiblo un vārda maiņu pieļaujošo biļeti. Tad kad tu pirksi fleksiblās biļetes par pilnu cenu, tad arī tavs brauciens neizmaksās 2 reizes mazāk.
Jā, matemātiku jau palaboju.
Grupu braucienos jauno cilvēku (līdz 45) īpatsvars ir 40-50% ar tendenci pieaugt.
Gaisa un uz zemes tirgusir tik liels cik ir un visiem acīmredzot vietas nepietiek....
Grupu braucienos jauno cilvēku (līdz 45) īpatsvars ir 40-50% ar tendenci pieaugt.
Nu tad dažādām aģentūrām ir dažādi. IMPRO vietējās un Baltijas autobusu tūrēs kaut kā tos jaunos cilvēkus parasti izdodas saskaitīt uz vienas rokas pirkstiem, kaut grupas parasti ar vismaz 30 cilvēkiem. Ja nu vienīgi omītes un opīši ņem līdzi mazbērnus.
Grupu braucienos jauno cilvēku (līdz 45) īpatsvars ir 40-50% ar tendenci pieaugt.
Nu tad dažādām aģentūrām ir dažādi. IMPRO vietējās un Baltijas autobusu tūrēs kaut kā tos jaunos cilvēkus parasti izdodas saskaitīt uz vienas rokas pirkstiem, kaut grupas parasti ar vismaz 30 cilvēkiem. Ja nu vienīgi omītes un opīši ņem līdzi mazbērnus.
esmu diezgan cieši saistīta ar vienu no izejošā tūrisma firmu - tūroperatoru , statistiku skaidri redzam - jaunākā un vidējā gadagājuma cilvēku kļūst arvien vairāk - un tas priecē. Par IMPRO klientu loku tiešām neko nevarēšu pateikt
Neredzu arī pamatu uztraukumam, ka jaunieši varētu palikt mūžam jauni.
Kā cilvēks, kurš pats arī organizē grupu ceļojumus ar autobusu, savam paziņu lokam, varu teikt, ka ir interese par vidēji garajiem - 10-12 dienas, ceļojumiem.
Tāpat piebildīšu, ka Prieks cenu politika bija zem pašizmaksas - nu teiksim tā, viņi par autobusu ņēma tikai šoferu algu, pat atstājot bez komandējuma un bez amortizācijas izdevumiem, un degvielas naudu daļēji atguva izīrējot autobusus ar pilnu izmaksu paketi.
Kreditinformacijas birojs apgalvo, ka tikai vienai no 3 tūrfirmām ir labs kredītreitings, bet katra 4 ir aiz kraha robežas
Un šo var vēl uzskatīt par pozitīvu ziņu, realitāte ir skarba. Nezinu, kā dzīvo rietumEiropas aģentūras, bet postpadomju telpā tas pat priekš nozares milzeņiem vairāk izskatās pēc hobija, ne biznesa.
No Valsts Policijas FB lapas:
Šonedēļ Valsts policija ir uzsākusi kriminālprocesu par SIA “Prieks Tūre” amatpersonu iespējamu naudas piesavināšanos, saņemot no klientiem naudu par tūrisma braucieniem, bet tos nenodrošinot. Aizdomās par minētā noziedzīgā nodarījuma izdarīšanu šobrīd ir aizturēta viena persona. Valsts policija aicina atsaukties arī citus iespējamos cietušos, zvanot pa tālruņa numuru 67208360, 67208657 vai 110, vai arī vēršoties tuvākajā Valsts policijas iecirknī.
Valsts policijas Rīgas reģiona pārvaldes Kriminālpolicijas pārvaldē bija saņemta informācija no vairākām personām par SIA “Prieks Tūre” amatpersonu iespējamām nelikumīgām darbībām - naudas pieņemšanā no klientiem, solot organizēt tūrisma braucienus, bet nenodrošinot tos. Tāpat arī vairākiem klientiem, vēl atrodoties ceļojumos ārvalstīs, atpakaļceļā uz Latviju nav ticis nodrošināts transports.
Pamatojoties uz saņemtajiem iesniegumiem, 6. septembrī tika uzsākts kriminālprocess, kurā šobrīd notiek izmeklēšana par iespējamu naudas piesavināšanos, par ko paredzēta kriminālatbildība saskaņā ar Krimināllikuma 179. panta pirmo daļu.
Aizdomās par minētā noziedzīgā nodarījuma izdarīšanu aizturēta viena persona, kā arī veikta iespējamos pierādījumus saturošu objektu izņemšana.
Šobrīd Valsts policijā ir pieteikušās 12 cietušās personas, taču pašreizējā informācija liecina, ka cietušo ir vairāk.
Valsts policija aicina atsaukties arī citus iespējamos cietušos, zvanot pa tālruņa numuru 67208360, 67208657 vai 110, vai arī vēršoties tuvākajā Valsts policijas iecirknī.
Ņemot vērā, ka viņi tūres reklamēja vēl pat tajā dienā, kad it kā klientiem bija izsūtīts epasts, ka tiek slēgta aģentūra, nav pārsteigums. Es par šo visu domāju, nez tas tāds vietējs fenomens, tāpat kā daudzās bankas, kas mums te aiziet, vai leišiem un igauņiem arī šitā ik pa brīdim kāda aģentūra ar blīkšķi pazūd?
Ja dzīvo no nākotnes ienākumiem, maksā algas (ar nodokļiem), īres, nomas utt., par pagātnes pakalpojumiem (transports, viesnīcas utt.), tad nelikumības var piešūt tikai ar attiecīgu (politisku) uzbrēcienu no augšas. Piesavināšanās=zagšana, neveiksmīgā biznesa modelī tā gan nav izslēdzama lieta (kā arī veiksmīgā).
Tā nu ur sanācis ka nekad neesmu piedalījies grupu braucienos ar autobusu. Laikam jau tomēr neesmu mērķa auditorija...
Kaut kā neredzu ceļojuma aģentūrām tradicionālā izpratnē (ar biroju, darbiniekiem) perspektīvas. Jāuztur valsts (nodokļi), jāuztur darbinieki (algas), jāuztur birojs, nav elastības (iespēja pirkt lētākus lidojumus akciju laikā) un pa virsu visam vēl jānodrošina visnotaļ prasīgiem, bet ne sevišķi turīgiem klientiem nevainojumi ceļojumi.
PIeļauju, ka paliks lielie milži kā TUI, kam visa infrastruktūra paspārnē - avio, viesnīcas.
Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) izskatījis saņemtos 290 patērētāju iesniegumus par apmaksātajiem, bet nesaņemtajiem tūrisma pakalpojumiem no SIA “Prieks Tūre”, kas vairs likviditātes problēmu dēļ nesniedz pakalpojumus. PTAC ir pieņēmis lēmumu, ar kuru SIA “Prieks Tūre” nodrošinājuma izsniedzējam ADB “Gjensidige” Latvijas filiālei uzdod bez nepamatotas kavēšanās veikt maksājumu atmaksāšanu tiem ceļotājiem, kuri bija iegādājušies kompleksos tūrisma pakalpojumus un iesnieguši atbilstošus dokumentus, informē PTAC.