Par SmarLynx drošību pāris gadus atpakaļ

34 atbildes [Pēdējā ziņa]
shustrik
Nav tiešsaistē
Kopš: 02/04/2012
Ziņas: 2499
Manīts: pirms 12 ned
Kur: SEA

Neesmu pārliecināts, ka īstajā forumā lieku. Juri, pārliec ja kas.

Šodien dabūju palasīt AT spriedumu par SmartLynx Airlines darba strīdu ar saviem inženieriem, tur ir daži interesanti fragmenti par SmartLynx drošību pagātnē (nezinu, kā viņiem ir tagad):

Citāts:
2011.gada 3.februārī ... norādīts uz ... pieejamo informāciju par prasītājas ekspluatēto gaisa kuģu A320 tehniskā stāvokļa ievērojamu pasliktināšanos sakarā ar nepienācīgu tehniskās apkopes kvalitāti, it īpaši līnijas stacijās. Proti, kopējais konstatēto neatbilstību koeficients 2010.gadā pieaudzis līdz 1,82, bet 2011.gada janvārī līdz 6,42. Lai iekļūtu nedrošāko aviokompāniju prioritārajā sarakstā, kas nozīmē paaugstinātu uzmanību no Eiropas Savienības institūciju puses un var novest pie aizlieguma lidot Eiropas Savienības teritorijā, šim koeficientam ir jābūt lielākam par 2.

Citāts:
Arī SAFA inspekcija 2011.gada 27.janvārī, veicot SIA ,,Smartlynx Airlines” gaisa kuģa Airbus 320 ar reģistrācijas Nr.YL-LCA tehniskā stāvokļa pārbaudi lidostā Parīzē, Francijā, konstatēja gaisa kuģim kopumā 10 defektus, no kuriem 8 defektiem tika piešķirta trešās pakāpes bīstamība, kas izslēdz tā turpmāku izmantošanu komerciāliem pasažieru pārvadājumiem.

Citāts:
...turpmāk sabiedrībai nav iespējams pašu spēkiem nodrošināt gaisa kuģu tehnisko apkopi atbilstošā kvalitātē, jo tā ar katru gadu arvien pasliktinās un attiecīgi pieaug dažādas izmaksas...

Citāts:
... Valsts aģentūra „Civilās aviācijas aģentūra” ar 2011.gada 10.novembri atsauca prasītājai izsniegto tehniskās apkopes organizācijas Part 145 apstiprinājuma apliecību LV.145.0008, kas izslēdz jebkādu iespēju prasītājai patstāvīgi veikt gaisa kuģu tehnisko apkopi.

http://at.gov.lv/files/uploads/files/archive/department1/2013/1106-skc-2...

kubis
Nav tiešsaistē
Kopš: 02/09/2013
Ziņas: 346
Manīts: pirms 3 ned
Kur: RIX

Cik es zinu, lai arī drošības pārbaudes nemelo, bet viņu lidmašīnas izīrē arī lielas Eiropas avikompānijas, kā Thomas cook, Travel services un citas. Tas liek domāt, ka nemaz tik traki nevarētu būt. Nezinu vai informācija ir patiesa, bet kaut kur lasīju, ka pēc visiem šiem incedentiem, lidmašīnas ir nodotas kādas Vācijas vai Anglijas kompānijas rokās, ka arī veic visus remontdarbus un pārbaudes, ne Rīgā!

Arī skatoties http://www.airfleets.net/flottecie/SmartLynx-active-a320.htm viņi ir pamainījuši lidmašīnas, jo pirms gada, jaunākā bija 91. gada ražojums, bet pašlaik  jau 98.gada. Ir arī protams vecākas, bet tas neko nemaina, ja uztur labā stāvoklī un nav nolidojušas visas savas stundas un ciklus. Air Baltic 737 classic, visas arī ir aptuveni to pašu gadu izlaidumi, laikam uztur labā stāvoklī.

shustrik
Nav tiešsaistē
Kopš: 02/04/2012
Ziņas: 2499
Manīts: pirms 12 ned
Kur: SEA

jā, viņi ir atlaiduši visu savu apkalpi (par ko arī bija darba strīds) un nodevuši apkalpošanu citai kompānijai. Tā kā tagad varētu būt krietni atšķirīga situācija.

trakulis
Lietotāja trakulis attēls
Nav tiešsaistē
Kopš: 15/10/2011
Ziņas: 1981
Manīts: pirms 4 gadi
Kur: RIX

Galvenais, lai pilots ar uzvārdu Bezsmertnijs lido, tad viss būs OK. Wink

Gigi
Nav tiešsaistē
Kopš: 19/01/2010
Ziņas: 828
Manīts: pirms 7 st

Mani ar aviāciju saistītie draugi ar SmartLynx atsakās lidot...

Gigi

nobi
Nav tiešsaistē
Kopš: 12/03/2013
Ziņas: 48
Manīts: pirms 4 gadi

Ņemot vērā kam lido Smartlynx, tad taviem darugiem jāatsakās no Finnair, Condor, Travel service, Thomas Cook uk un citiem, jo arī tur lidojumus nodrošina Smartlynx. Ja jau draugi zina ko tādu, ko nezina uzraugošās iestādes, kuras atļauj lidot, varbūt jāpadalās, lai visiem droši. 

 
Denija
Lietotāja Denija attēls
Nav tiešsaistē
Kopš: 29/11/2013
Ziņas: 64
Manīts: pirms 9 gadi

ja tu zinātu, kādā stāvoklī ir jebkuras lidsabiedrības gaisa kuģis, nesēstos nevienā! mazāk vaiga klausīt baumām. neviens nav pasargāts no kļūmēm pat uz ceļa, kur augstu gaisā.

Gigi
Nav tiešsaistē
Kopš: 19/01/2010
Ziņas: 828
Manīts: pirms 7 st

Tikai nevajag - pat ar neapbruņotu aci vairumā gadījumu ir iespējams saskatīt atšķirības dažādu aviosabiedrību lidmašīnu tehniskajā stāvoklī Smile

Gigi

Juris
Nav tiešsaistē
Kopš: 29/10/2008
Ziņas: 20445
Manīts: pirms 24 ned
Kur: RIX

Man arī likās garām, piloti ļoti labi zina lidmašīnas stāvokli un labprāt sēžas iekšā. Varbūt daži ir pāsnāvnieki, bet ne jau visi. Smile

shustrik
Nav tiešsaistē
Kopš: 02/04/2012
Ziņas: 2499
Manīts: pirms 12 ned
Kur: SEA

Nezinu, vai tas ir valīds arguments. Piloti arī labprāt sēdās pilnīgi visās lidmašīnās, kuras ir nokritušas Grin

Un bieži vien arī nojaušot, ka kaut kas tomēr ar to tehnisko stāvokli nav kārtībā.

Juris
Nav tiešsaistē
Kopš: 29/10/2008
Ziņas: 20445
Manīts: pirms 24 ned
Kur: RIX

Tāpēc jau saku, ka daži varbūt ir pašnāvnieki, bet ne jau visi. Te iepriekš tiek apgalvots, ka

Citāts:
ja tu zinātu, kādā stāvoklī ir jebkuras lidsabiedrības gaisa kuģis, nesēstos nevienā!

normina -iņš
Lietotāja normina -iņš attēls
Nav tiešsaistē
Kopš: 31/08/2012
Ziņas: 1943
Manīts: pirms 2 d
Kur: RIX

Juris rakstīja:

Tāpēc jau saku, ka daži varbūt ir pašnāvnieki, bet ne jau visi. Te iepriekš tiek apgalvots, ka

Citāts:
ja tu zinātu, kādā stāvoklī ir jebkuras lidsabiedrības gaisa kuģis, nesēstos nevienā!

Es gan šoreiz teiktu, ka naivi ir domāt, ka piloti zin lidmašīnas tehnisko stāvokli! Žurnālos sarakstīt ir viens, no ārpuses vizuāli apskatīt ar var, bet kas tur vēderā darās un vai lidmašīnai ir kvalitatīvi veiktas visas plānotās pārbaudes, nevis iekrampēts ķeksītis, to zin tikai izpildītājs, remonta veicējs un kontroles dienests. Šoreiz jāskatās vai remonta veicējs ir godprātīgs, vai ieliks saskaņā ar instrukciju vācu releju/diodi/drozīnātāju vai tomēr izvēlēsies krietni lētāko ķīniešu, kuru brāķu procents ir piemēram nevis 0.1, bet 7%, kas arī rezultātā var novest pie visām nebūšanām.

P.S. Vācieši un ķīnieši izvēlēti vispārpiņemtiem principiem, ko uzskatam par preču kvalitāti attiecīgajās vals'tīs un nav iemesls, lai sāktu diskusi par preču kvalitāti, ka arī ķīniets var sataisīt uhu un vāciets pēe Smile

Interesanti, kāda ir Kosmiskās radioaktivitātes ietekme uz alu vasaras periodā?

andris1
Lietotāja andris1 attēls
Nav tiešsaistē
Kopš: 29/07/2009
Ziņas: 2710
Manīts: pirms 3 ned
Kur: RIX

par preču kvalitāti (mīti un realitāte) varētu būt nākamais off topic.

trakulis
Lietotāja trakulis attēls
Nav tiešsaistē
Kopš: 15/10/2011
Ziņas: 1981
Manīts: pirms 4 gadi
Kur: RIX

Vispār jau lielākoties visos pēdējā laika gadījumos vainīga bija nevis tehnika (lidmašīna), bet tieši cilvēciskais faktors. Ka tieši piloti darīja kaut ko nepareizi vai arī pārāk paļāvās uz savu meistarību. Kaut vai Asiana crash praktiski ar jaunu lidmašīnu, kur (baumas) piloti nesadalīja pienākumus un atbildību.

zaksis
Nav tiešsaistē
Kopš: 09/02/2011
Ziņas: 6146
Manīts: pirms 27 ned

Ik pa laikam skatos ''Air Crash Investigation'' tur arī lielāko negadījumu/nelaimju cēlonis ir cilvēcīgais faktors.

Ps. Protams, pirms plānotajiem lidojumiem kādu mēnesi iepriekš raidījumu neskatos Smile

normina -iņš
Lietotāja normina -iņš attēls
Nav tiešsaistē
Kopš: 31/08/2012
Ziņas: 1943
Manīts: pirms 2 d
Kur: RIX

zaksis rakstīja:

Ik pa laikam skatos ''Air Crash Investigation'' tur arī lielāko negadījumu/nelaimju cēlonis ir cilvēcīgais faktors.

Ps. Protams, pirms plānotajiem lidojumiem kādu mēnesi iepriekš raidījumu neskatos Smile

Man tā pati slimība. Tikai es esmu viņus tik daudz noskatījies, ka patiesībā to tagad nožēloju, jo lielāka turbolence, jocīgas skaņas, nosēšanās sliktos laikapstākļos, liek visām iekšām sadrebēties. Smile Nedod dies, stjuarte sāk nervozi nēsāties pa lidmašīnu Grin

Man vienai paziņai ir paniskas bailes no lidošanas un viņa no sākuma labi piesūcas vīnu, tikai tad kāpj lidmašīnai. Nu lūk, par cik esmu melnā humora mīļotājs, ir doma viņai uzdāvināt pirms nākamā ceļojuma disku ar "Air Crash Investigation" izlasi Grin

Interesanti, kāda ir Kosmiskās radioaktivitātes ietekme uz alu vasaras periodā?

zaksis
Nav tiešsaistē
Kopš: 09/02/2011
Ziņas: 6146
Manīts: pirms 27 ned


Smile Jā kam vāji nervi labāk šo raidījumu neskatīties vai nelidot vispār.

Ps. Normina-iņš, paziņai disks noteikti patiks un noderēs Smile

Rudis
Lietotāja Rudis attēls
Nav tiešsaistē
Kopš: 19/03/2010
Ziņas: 205
Manīts: pirms 3 ned

Par Air Crash Investigation, manuprāt, tas tieši palīdz saprast, ka lidot ir droši! kad pēc katra avārijas tiek darīt viss, lai nekas tāds vairāk neatkārtotos un tiek novērst visām lidmašīnām. Vismaz, ja kādu reizi lidmašīna sāks pikēt lejā, cerams, ka domāšu, ka tas ir ok, vajag no sākuma ātrumu uzēnmt, lai būtu cēlējspēks spārnos. Grin Lieliski, ka pēc 4 dienās ir jālido uz Meksiku Smile

Bet tomēr Rīgas upeņu balzāms ir labākais, ko var darīt pirms lidojuma Smile

zahuj
Nav tiešsaistē
Kopš: 27/10/2009
Ziņas: 4378
Manīts: pirms 4 st

Rudis rakstīja:

Par Air Crash Investigation, manuprāt, tas tieši palīdz saprast, ka lidot ir droši! kad pēc katra avārijas tiek darīt viss, lai nekas tāds vairāk neatkārtotos un tiek novērst visām lidmašīnām. Vismaz, ja kādu reizi lidmašīna sāks pikēt lejā, cerams, ka domāšu, ka tas ir ok, vajag no sākuma ātrumu uzēnmt, lai būtu cēlējspēks spārnos. Grin Lieliski, ka pēc 4 dienās ir jālido uz Meksiku Smile

tieši tā - kā zināms aviācijā visi likumi rakstīti asinīm, tad nu raidījums dod pārliecību, ka, ja pat gaisakuģis avarēs, tas nebūs veltīgi Grin

andris1
Lietotāja andris1 attēls
Nav tiešsaistē
Kopš: 29/07/2009
Ziņas: 2710
Manīts: pirms 3 ned
Kur: RIX

Izklausās interesants raidījums, būs jāpaskatās.

ups... šiem jau 12 sezonas (2003-2012 .gads), vai 2013.gadā nebija?

zaksis
Nav tiešsaistē
Kopš: 09/02/2011
Ziņas: 6146
Manīts: pirms 27 ned

Raidījums tiešām labs/interesants, manuprāt, 6dienās pa National Geographic 18:00 un 19:00 jau rāda jaunākos izlaidumus.

Gigi
Nav tiešsaistē
Kopš: 19/01/2010
Ziņas: 828
Manīts: pirms 7 st

Man tas raidījums tīri labi patīk - reizēm gadās, ka pēc iekāpšanas lidmašīnā rodas nepārvarama vēlme apjautāties par kādas konkrētas procedūras veikšanu vai neveikšanu Smile

Gigi

Lietotāja Lī attēls
Nav tiešsaistē
Kopš: 15/10/2010
Ziņas: 301
Manīts: pirms 10 ned

Rudis rakstīja:

Par Air Crash Investigation, manuprāt, tas tieši palīdz saprast, ka lidot ir droši! kad pēc katra avārijas tiek darīt viss, lai nekas tāds vairāk neatkārtotos un tiek novērst visām lidmašīnām. Vismaz, ja kādu reizi lidmašīna sāks pikēt lejā, cerams, ka domāšu, ka tas ir ok, vajag no sākuma ātrumu uzēnmt, lai būtu cēlējspēks spārnos. Grin Lieliski, ka pēc 4 dienās ir jālido uz Meksiku Smile

Bet tomēr Rīgas upeņu balzāms ir labākais, ko var darīt pirms lidojuma Smile

Off-topiks, bet, kas tās par labajām Meksikas biļetēm?

Rudis
Lietotāja Rudis attēls
Nav tiešsaistē
Kopš: 19/03/2010
Ziņas: 205
Manīts: pirms 3 ned

tas jau oktobrī bija, bet nekas šeit ievērības cienīgs. Caur FTB tas bija.

kubis
Nav tiešsaistē
Kopš: 02/09/2013
Ziņas: 346
Manīts: pirms 3 ned
Kur: RIX

ir 2013 gada sērijas dažas, ja nemaldos 4as! pirātkrastā var atrast! 

normina -iņš
Lietotāja normina -iņš attēls
Nav tiešsaistē
Kopš: 31/08/2012
Ziņas: 1943
Manīts: pirms 2 d
Kur: RIX

Interesanti, kāda ir Kosmiskās radioaktivitātes ietekme uz alu vasaras periodā?

trakulis
Lietotāja trakulis attēls
Nav tiešsaistē
Kopš: 15/10/2011
Ziņas: 1981
Manīts: pirms 4 gadi
Kur: RIX

Pie šīs tēmas. Piedzīvojums pašam. Senos laikos, kad Rainis bija par 5 Ls turp un atpakaļ, lidojums uz Brēmeni. Nodota bagāža. Lidmašīna atlido, visi izkāpj, bet iekšā nevienu nelaiž. Pēc stundas paziņo, ka tehnisku iemeslu dēļ nelidos. Tie, kuriem bagāžas nav aiziet mājās, bet tie, kuri nodevuši sēž un gaida. Vēl pēc stundas izdala ēdināšanas talonus un saka, ka ziņos vēlāk, kas notiek. Pēc 2 stundām atlido reiss no STN, kurš atved tehniķus un salūzušo detaļu. Šie 1/2 h laikā to nomaina un sāk laist lidmašīnā pasažierus. Rezultātā izlido uz Brēmeni pēc 5 stundām (tas par to, ka BRE pietiek ar 40 min connection Wink ). Bet labākais ir kāpjot lidmašīnā. Priekšējos beņķos sēž 2 nosmērējušies tehniķi un abi čeklistā atzīmē, ko ir darīuši: "zilo vadu pievienoji?" .... "Laikam jā...", "Sarkano?"... utt.

Sajūta laba. Bet, ja to vadu nepievienoja? Smile

Galiginepatiklidot
Nav tiešsaistē
Kopš: 12/01/2015
Ziņas: 5
Manīts: pirms 8 gadi

A kā ir tagad, vai situācija ar drošību/ lidmašīnu tehnisko stāvokli ir uzlabojusies? Kāda pieredze pēdējā gada laikā?

Rudis
Lietotāja Rudis attēls
Nav tiešsaistē
Kopš: 19/03/2010
Ziņas: 205
Manīts: pirms 3 ned

Pēdējo reizi izmantoju novembrī. Ļotene bija pilnīgi balta nenolīmēta. Itkā sākumā bija solīts, kad lidosim ar AirBaltic, bet beigās lidojām ar SmartLynx. Man patika labāk kā Airbaltic. Vietas vairāk, krēsli ērtāki. Nekāda kavēšanās arī nebija

Galiginepatiklidot
Nav tiešsaistē
Kopš: 12/01/2015
Ziņas: 5
Manīts: pirms 8 gadi

Paldies Rudis! Tu mani iepriecināji!

 

aija.dravniece
Nav tiešsaistē
Kopš: 09/10/2012
Ziņas: 5
Manīts: pirms 4 gadi

 Man martā paredzēts lidojums uz Ēgipti ar Smartlynx, arī gribētos dzirdēt kādas atsauksmes par šīm lidmašīnām. Vai situācija drošības zińā ir uzlabojusies? Varbūt ir kāds, kurš nesen ir lidojis ar Smartlynx?