Vakar pasūtīju par PINS punktiem lidojumu uz AMS (gatavojos Palau), ievadot pasažieru datus, tur šāda informācija:
Tātad, viena soma vienā virzienā 24.99. Savadīju datus, saņēmu apstiprinājuma epastu, beidzot arī maksāšanas linku, bet šajā epastā rakstīts par somām jau gluži kas cits:
Apmaksu varu veikt tikai līdz šodienas četriem vakarā, protams, PINS darba laiks ir tika darbdienās līdz 18. Rakstu vakar BT feisbukā, šie saka, ka atvainojas par sagādātajām neērtībām, novecojusi informācija. Apskatījos BT lapā - tur tiešām rakstīts 29.99, pašķirstīju PINS lapu, vienā cita vietā atradu arī, ka 29.99, bet tur, kur es pasūtīju biļetes, tur gan bija 24.99. Saku, ka man viņu atvainošanās neko nemaina, jo tagad esmu spiesta maksāt par 20 eur vairāk nekā plānoju. Lai rakstot PINS. PINS lapā neviens neatbild. Tagad laikam jau nekas cits neatliek kā maksāt, jo citādāk pazaudēšu arī visus samaksātos pinus, bet man šis liekas piemērs par maldinošu reklāmu. Tas, ka citās vietās viņu lapā kaut kur ir rakstīts 29.99 par somu, man nav jāpārbauda, vai ka airbaltic lapā pie nosacījumiem ir rakstīts 29.99, gala beigās, PINS varētu būt citi noteikumi vai lētākas cenas.
Samaksāt un sūtīt iesniegumu par to, ka gribu atpakaļ 20 eur?
Samaksāt un sūtīt iesniegumu par to, ka gribu atpakaļ 20 eur?
Domāju, ka tas būtu prātīgākais, ko darīt, citas iespējas jau nemaz īsti nav. PINus nepaaudēsi, jo tos nenoņem, ja biļete netiek apmaksāta, bet ja jau īsti nav citas alternatīvas, tad ko darīt. Ja negribēs atdot naudu ar labu, var sūdzēties PTAC par maldinošu reklāmu.
Pini jau ir noņemti. Nosacījumos bija rakstīts tā:
"Lidostu nodevas apmaksa jāveic 24 stundu laikā no biļetes rezervēšanas brīža. Rezervācija tiks atcelta automātiski, ja lidostu nodeva netiks apmaksāta laicīgi. PINS nav atgriežami."
Tas nozīmē, ka, ja apmaksu neveicu, pini jau ir prom un viss. Tie aizskaitījās uzreiz pēc tā kā epastā apstiprināju, ka lidojumu ņemšu.
Par PTAC arī iedomājos, jo tagad jau ir tā, ka par bagāžu maksāju ar naudu nevis ar piniem. Droši vien, ja būtu tikai ar piniem maksāts, varētu būt, ka būtu problēmas.
Nu, redzēsim ko viņi man atbildēs pirmdien.
UPD: interesanti, ka mājaslapā rakstīts:
Lūdzu, ņemiet vērā! Norādītās cenas un informācija atsauc jebkuru iepriekš publicēto informāciju, un tā var tikt labota vai atsaukta pēc vienpusēja airBaltic lēmuma. Norādīto summu ekvivalents citā valūtā var atšķirties valūtas svārstību un piemērotā kursa dēļ. Bankas piemēro savus valūtas konvertācijas kursus un komisijas, tāpēc kopsumma var atšķirties no tās, kas publicēta mājas lapā.
Vispār, šajā situācijā pat nav skaidrs no kā pakalpojums ir ņemts, no PINS vai no airbaltic, jo pasūtījumu es veicu PINS, bet visi maksājumi notiek caur airbaltic lapu.
Varbūt kaut kas ir mainījies, agrāk tā pilnīgi noteikti nebija. Ja rezervācija automātiski atceļās, tad arī PINi paliek savā vietā. Esmu tā kādu reizi darījis. Kaut kāds līdzīgs teksts arī ir lasīts, bet man liekas, ka agrāk tie PINi neņēmās nost ātrāk, kamēr nebija apmaksāti nodokļi.
nezinu, kā tas iespējams - man vienmēr punktus noņēma uzreiz, tiklīdz piekritu rezervēt. es gan vienmēr telefoniski to esmu darījis, lai ātrāk un ērtāk.
Es ielogojos pins lapā uzreiz pēc saņemtā epasta un punkti jau bija prom. Tā kā biļete man vienalga ir vajadzīga, tad tāpat samaksāju, bet šis izklausās pēc tā, ka netiek norādīta visa informācija, pērkot biļeti.
Tagad atcerējos, es arī vienmēr rezervēju pa telefonu, un man cilvēks otrā galā to teica, ka punktus nenoņem (vai arī, tos atgriež atpakaļ, nezinu), ja es noteiktajā laikā neapmaksāju biļeti. Un man liekas, ka vienreiz tā arī izdarīju, un viss bija ok. Bet nu viss kas jau var būt - gan tas, ka noteikumi mainījušies, gan tas, ka cilvēks otrajā galā nav īpaši kompetents.
Starp citu, tie, kam ir apvienotie konti (un tādu, droši vien, ir vairākums), der uzmanīties. Pēc noteikumiem, pērkot biļeti vispirms norakstās vecākie punkti, bet tas automātiski ir spēkā tikai pamatkontam. Piemēram:
- Jums kontā ir 10 000 punktu ar termiņu līdz decembrim, un vēl 5000 punktu ar termiņu līdz nākamā gada vidum,
- piesaistītajā sievas kontā ir 2000 punktu ar termiņu līdz š.g. jūnijam,
- arī piesaistītajā sievasmātes kontā ir vēl 500 punktu ar terminu līdz š.g. martam;
tad pērkot biļeti, teksim, par 10600 piniem no sava pamatkonta, ja neko speciāli nepiesakām, nodzēsīsies savējie 10 000, kas bija derīgi līdz decembrim, un vēl 600, kas bija derīgi līdz nākamajam gadam, bet sievas un sievasmātes punkti ar daudz īsāku termiņu paliks savā vietā. Lai tos iztērētu, esot speciāli jāpiesaka, lai punktus ņem no apvienotā konta (un tad vēl jāpārbauda, vai tas tiešām ir izdarīts).
Lai no tā iespēju robežās izvairītos, ieteicams visiem apvienotā konta dalībniekiem piešķirt tiesības tērēt punktus, un pirkt tā konta vārdā, kuram dotajā brīdī ir īsākais termiņš. Bet, ja ir vairāk par diviem dalībniekiem, tik un tā nav garantijas, ka punkti noņemsies optimāli, t.i. visi vecākie attiecīgā secībā.
Man pirms gada bija pilnīgi pretēja situācija Orsons21 aprakstītajai. Pietrūka pārdesmit punktu, tāpēc ielūdzu PINS ģimenē vīra kolēģi, kuram nebija žēl nedaudz padalīties. Rezultātā PINS no viņa konta noņēma padsmit tūkstošus, jo viņa punktiem bija īsāks derīguma termiņš nekā manējiem. Gribējām neturpināt darījumu, lai dabūtu atpakaļ tos punktus, un nemaksāt nodokļus, bet PINS teica, ka tik un tā atgriezīs visus punktus manā kontā.
Izskatās, ka tagad viss savādāk.
Man pieredze arī ir vismaz gadu un vairāk veca. Iespējams, ka tas atkarīgs no cilvēka otrā galā, kādus punktus tieši noņem - vienam nav slinkums paskatīties un noņemt vecākos, cits ņem tikai no pamatkonta, ja tajā pietiek.
Turklāt Magones gadījumā pamatkontā punkti nepietika, tāpēc arī ķērās klāt ''draugam'', un pie viena noņēma visus, jo īsāks termiņš. Ja pamatkontā punktu būtu pieticis, iespējams, būtu savādāk.
Es domāju, ka tā punktu noņemšana notiek automātiski - man jau 2 reizes bija gadījums kā Magonei - noņem pirmkārt visus ar īsāku derīguma termiņu no piesaistītām kartēm un pamatkartē paliek. Pēdējo biļeti pirku janvārī. Bet orsons21 - paldies par ieteikumu, varbūt iespējams speciāli palūgt kurus noņemt.
Par BT/Pins mājaslapu - neprecizitātes tur gādās bieži. Piemēram, kad man pārcela lidojuma laiku BT mājaslapā vēl ilgi stāvēja iepriekšējais saraksts - vajadzēja zvanīt paziņām BT un jautāt kāds tad ir pareizais saraksts un vai tas mainīsies.
Varētu būt, ka punktus no piesaistītajiem kontiem ar īsāku termiņu ņem tad, ja pamatkontā punktu nepietiek. Ja pietiek, tad nemaz negriežas pie piesaistītajiem, tāpēc arī tur var palikt vecāki punkti.
BT vispār izdarās cūcīgi - es reiz nopirku viņu lapā lidojumu, tūlīt pēc tam klāt nesavienoto Easyjet lidojumu, un nākamajā dienā saņēmu e-pastu, ka mans BT lidojums atcelts (pārcelts uz pavisam citu laiku, kas neder). Neskatoties uz to, tas pats lidojums joprojām bija nopērkams BT lapā nu jau atceltajos laikos.
@orson21 - gan jau vēl no sistēmas nebija izņemts ārā, esmu pamanījis, ka tas viņiem parasti notiek dienas laikā.
PINS šodien atbildēja:
"Kā kompensāciju par Jūsu negatīvo pieredzi piedāvājam Jums 3 500 PINS (kas ir līdzvērtīgi ar aptuveni 20 EUR)."
Nu, kā jums liekas, labs piedāvājums, ir vērts pieņemt un nekasīties vairāk? Jo ar PTAC utml nav garantijas, ka kaut kas vispār būs. Es tā kā sliecos pieņemt, jo noderēs tāpat tie punkti.
Ja jau Tu krāj piņus, tad es domāju tas ir adekvāti.
Nu tā, 3500 pini ir kontā.
Man pat liekas, ka 3500 PINS varētu būt vairāk kā 20 EUR. Bija par šo tēmu viena Buiča iniciēta diskusija. Atkarīgs no tā, cik optimāli viņus var atprečot lidojumiem. Citas atprečošanas iespējas gan neesmu pētījis.
Pimēram ņemot lidojumu uz Burgasu (kura normālā cena ap 269 EUR) ir tīri virs 20EUR atprečošana.
Neapšaubāmi ir atsevišķas reizes, kad jūdzes iespējams atprečot ļoti izdevīgi (salīdzinot ar cenu, cik konkrētā biļete maksātu naudā). Bet tas nav iemesls uzreiz attiecīgās jūdzes uzskatīt par izcili vērtīgām.
Pēc analoģijas — ja Buicis par kādas retākas valsts monētiņu man bārā uzsauc alu, tas uzreiz nenozīmē, ka šī monēta ir 3 EUR vērta. Tas vienkārši nozīmē, ka man patrāpījās ļoti izdevīgs darījums. 99% citu pielietojumu tā monēta būs dažu centu vērtībā; ja pie Buiča pēc šī gadījuma atskries 50 cilvēki ar monētām, viņš diez vai visiem alu uzsauks. Tātad tas bija izņēmuma gadījums, un pēc tā nevar vadīties, novērtejot šo monētu.
Vispār puslīdz objektīvi noteikt jūdzes vērtību ir dikti ķēpīga nodarbošanās.
Minēju tikai kā piemēru ka var būt arī vērtīgākas par 20 EUR. Lielākajā daļā gadījumu protams ir grūti atrast pielietojumu.
Pēc cūcības likuma bieži iznāk, kad vajag tad nav, bet kad ir tad termiņi iet uz beigām un kaut kā jāizlieto