Īsumā - skatos biļetes no Rīgas uz Daresalāmu septembrī. Lieku sākot no pirmā datuma, un uz 10-14 naktīm.
Rezultāts - gandrīz visi datumi virs 600 EUR, daudzi virs 700, tikai viens pa 533. Klikšķinot virsū, cena mistiski pārvēršas par 670€.
Izveicam to pašu par novembri. Rezultāts - otrdienas un ceturtdienas ir lētās dienas, pa 506€. Klikšķinot virsū, sākotnēji noskaidrojam, ka šis variants ir ar BT + QR +AY dažādās kombinācijās. Bet, kad šobrīd mēģinu atkārtot rezultātu, atkal nolec nost no zemās cenas, un liek lidot ar KLM par 633€.
Ilgi domāju buramvārdus, lai liktu meklēt variantus tikai ar Qatar. QR+ neder, jo tad būs tikai varianti ar Finnair; BT nav codeshare, bet ir vienkārši sadarbība. Beigās nostrādāja šāds: N? QR+ turpceļam, QR+ N? atpakaļceļam. Un tavu brīnumu - gan septembrī, gan novembrī papilnam datumu par 505€! Un arī, klikšķinot tiem virsū, tie nekur nepazūd!
Bet beigās prieki tāpat bija īsi, jo neviens meklētājs par tādu vai līdzīgu cenu nopirkt nepiedāvā.
Par TK reisiem zināju, ka bieži ir fantoma cenas, tagad vēl ar QR arī.
Viesturs Tev ļoti piekrīt
(Droši vien.)
Šoreiz laikam ITA nav pie vainas, jo tieši tādas pašas (EUR 505) cenas tajos pašos datumos rāda arī QR mājas lapā, bet līdz reālai pirkšanai tikt nevar, jo process iestrēgst. Tāpēc arī OTAs neatrod, bet ITA sākumā parāda kā pieejamu. Vaina, manuprāt, ir QR pusē.
Sorry, tomēr var tikt arī tālāk EUR 506.02 (piem., 04.09.-12.09.) līdz pasažiera datu ievadei.
Tad dīvaini, ka OTAs neatrod. Bet, nav skaidrs, kāpēc Matrix šo cenu rāda tikai tad, kad to iebaro ar karotīti. It kā jau nav mega plašais meklējumus apjoms - tikai viena izlidošanas un viena ielidošanas pilsēta.
... tikai viena izlidošanas un viena ielidošanas pilsēta.
Bet pa vidu daudz stopu. Jāieliek lielāks rādītājs sadaļā "Extra stops".
Izmēģināju ''no limit'' - palika labāk, atrod Qatar reisus, bet datumu ar zemajām cenām vienalga ir mazāk, nekā meklējot ar buramvārdiem. Bet laikam sapratu, ja atķesēts ''up to one extra stop'', tad meklēs tikai variantus ar vienu un divām pieturām - bet QR turpceļā ir papildus nosēšanās Kilimandžāro, kas visu nojauc.
Pieejamības meklēšana ir tikai viena, un manuprāt ne tā svarīgākā matrix funkcija, pārējās ir unikālākas. (Cenas konstrukcijas pētīšana, viegla piekļuve noteikumiem.)
Problēmas ar pieejamības precīzu parādīšanu dazām aviosabiedrībām ir ļoti nepietiekošs iemesls, lai rakstītu tādu 'clickbait' virsrakstu. Protams, labāk būtu, ja viņi beidzot tiktu galā ar šo problēmu.
Bet, pat ja izmantojam matrix tikai pieejamībai, piemēram AirBaltic 'Draugu dienās' tas ir neatsverams.
Biju nedaudz pārsteigs, ka orsons21, nepaskatījās kāda cena QR lapā.
Ps. Par matrix labumu pilnībā piekrītu Jurim
Zaksi, kaut kad senāk QR lapa vispār neprata pārdot lidojumus no Rīgas. Nu, un tagad jau iegājies meklēt pie aģentiem, kuri nez kāpēc zemo cenu neatrod. Konkrētais lidojums nav steidzami jāpērk, drīzāk pētnieciska interese, tāpēc līdz Qatar mājaslapai nemaz netiku. Ja Matrix rāda 505€, tad es pieņemu, ka jāvar nopirkt pa 470-480€, kas šoreiz laikam tomēr nesanāk.
Jā, dīvaini - KAYAK.ES un MOMONDO.ES līdzīgu konstrukciju kā QR mājas lapā (BT+QR), bet ar vienu starpnosēšanos JRO(Arusha) atrod, bet dārgāk - pa 549 EUR. Līdz šim tomēr OTĀ-s ir bijis lētāk.
OK, skaidrs. Es arī no matrix cenas nost ņemu kādus +/-30 EUR, bet TK un AY lētajām cenām uzmanību īpaši nepievēršu, jo matrix uzrāda nekorektu info.
Es tikko pirku QR lidojumu no Rīgas un Matrix atrasto cenu nopirku viņu lapā, sakrita, cik atceros. Citos meklētājos nebija tādas, bet norakstīju uz to, ka man tur stopover visādi, un ka sarežģīta konstrukcija.
Viesturs1 būs uzlauzis orsons21 profilu...
Varu piezīmēt savu pieredzei ar QR, kad arī lidojumu pirku viņu lapā, jo tur bija vislētāk. Pie aģentiem varēja atrast manu kombināciju, bet dārgāk. Diemžēl tagad vairs neatceros, vai tā cena sakrita ar matrix cenu, bet matrix man norādīja uz QR kā lētāko variantu, tāpēc vispār meklēju kko viņu lapā.
Pieejamības meklēšana ir tikai viena, un manuprāt ne tā svarīgākā matrix funkcija, pārējās ir unikālākas. (Cenas konstrukcijas pētīšana, viegla piekļuve noteikumiem.)
Problēmas ar pieejamības precīzu parādīšanu dazām aviosabiedrībām ir ļoti nepietiekošs iemesls, lai rakstītu tādu 'clickbait' virsrakstu. Protams, labāk būtu, ja viņi beidzot tiktu galā ar šo problēmu.
Bet, pat ja izmantojam matrix tikai pieejamībai, piemēram AirBaltic 'Draugu dienās' tas ir neatsverams.
Juri, 90% gadījumu matrix izmantoju tieši pieejamības un cenas meklējumiem. Tādas "fīčas" kā cenas konstrukcija un noteikumi mūsdienās reti kuram ir baigi būtiski. Tam visam bija jēga, kad par lidojumiem varēja dabūt (daudz) jūdžu, un bija būtiski salīdzināt, at ko lidot, lai optimizētu bonusus. Man domāt, ka šodien vienkāršākais ir pieņemt, ka (lētākā) biļete ir nemaināma un neatceļama, un pelnīs no 0 līdz 25% jūdžu. Ja tomēr izrādās,ka kaut kas no minētā nav taisnība, tas drīzāk ir rets un patīkams bonuss.
Līdz ar to virsrakstā minētais jautājums, manuprāt, kaut retorisks, tomēr ir visai aktuāls - jo vairāk kļūdu, jo mazāka jēga no matrix. Es gan esmu sapratis arī savu kļūdu - ja grib atrast lētāko variantu, jānomaina noklusējuma vērtība no "one extra stop" uz "no limit".
Juri, 90% gadījumu matrix izmantoju tieši pieejamības un cenas meklējumiem. Tādas "fīčas" kā cenas konstrukcija un noteikumi mūsdienās reti kuram ir baigi būtiski. Tam visam bija jēga, kad par lidojumiem varēja dabūt (daudz) jūdžu, un bija būtiski salīdzināt, at ko lidot, lai optimizētu bonusus. Man domāt, ka šodien vienkāršākais ir pieņemt, ka (lētākā) biļete ir nemaināma un neatceļama, un pelnīs no 0 līdz 25% jūdžu. Ja tomēr izrādās,ka kaut kas no minētā nav taisnība, tas drīzāk ir rets un patīkams bonuss.
Kāds sakars ar jūdzēm?… Es tās ne pieminēju, ne domāju.
Ceļakāja veidota ar cerību, ka palīdzēs ceļotājiem veidot izpratni — saskatīt likumsakarības, maksimizēt atrastās ietaupīšanas iespējas. Kāpēc cena ir tāda kā ir, no kādām kompnentēm veidojas. Kāpēc vienā datumā ir dārgāk, citā lētāk, un ko darīt, lai būtu lētāk. Ja ir akcija uz vienu pilsētu, ātri sameklēt, kur ir vēl (nevis prasīt kādam citam un gaidīt, līdz palīdzēs). Atrast, ko papildus var izspiest — stopoveru Eiropā, Amerikā vai Jaunzēlandē , open-jaw vai pat double open-jaw utt.
Nevis uzvert cenas kā brīnumu, kas nejauši nobirst no debesīm, un klikšķināt uz dullo.
Un man stipri vienalga, ja reti kuru tas interesē; mēs neesam vairākums.
Gūgle ķērusies pie matrix interfeisa uzlabošanas…
Jaunā versija: https://newmatrix.itasoftware.com
Vecā versija: https://oldmatrix.itasoftware.com
Kaut kā google tas entuziasms uz ceļošas aplikācijas ir pazudis, jo ja neskaita mazliet modernākus UI elementus, tad nekas nav mainījies, bet gan jau iedziļinoties vairāk visdrīzāk kaut kas būs pazudis no advancētajām matrix fīčām.
Arī tas pats www.google.com/flights, kas kopš palaišanas joprojām tāds pusgatavs ir palicis un īsti nekam neder, lai gan ideja nebija slikta.
Vecais GUI man pat liekas pārskatāmāks un acij tīkamāks. bet varbūt tikai pieraduma pēc
Vecais variants viennozīmīgi bija labāks.