Sveiciens,
ir interese doties apskatīt Martiniku, bet nekas nav zināms par šo Karības jūras valsti, nevaru atrast nevienu ceļojuma aprakstu latviešu valodā.
Vai kāds var padalīties ar kādu noderīgu info - ko redzēt, kur labāk palik, no kā uzmanīties. Zinu, ka norēķini notiek euro un valoda fraņču.
Būšu ļoti pateicīga, paldies.
Tikai piebildīšu, ka uz FDF bieži ir labas cenas (~300 EUR) ar Air Caraibes no Orlī. Viņi iepirkuši modernas lidmašīnas (A350), tā ka komfortam vajadzētu būt OK. AirFrance arī lido.
Parasta franču aizjūras teritorija, atrodas ES sastāvā (bet ne Šengenas zonas), un pilnīgi noteikti nav valsts .
Franču valodas zināšanas ievērojami uzlabotu attieksmi, bet tā jau tas ir visur Francijā. Bet nu kā jau visur var iztikt arī bez, tikai jārēķinās, ka visa informācija būs jāmeklē franciski un jātulko.
Jārēķinās, ka viss ir samērā dārgi (dārgāk nekā kontinentālajā Francijā), un cenas un kvalitātes attiecība gandrīz nekam nav tā labākā. Kā jau uz visām nelielām salām, ieteicams īrēt auto lai varētu neatkarīgi tikt it visur un apskatīt.
Augstas klases viesnīcu un kūrortu tur nemaz nav, manuprāt, ērtāk ir dzīvot īrētā apartamentā, bet nu vienkāršas viesnīciņas arī ir pietiekami. Kā jau pie francūžiem, jārēķinās ar nelielām platībām un ekonomisku iekārtojumu.
Domāju, ka internetā var atrast visu nepieciešamo, tikai atkal, jāmeklē labāk franciski.
Tikai piebildīšu, ka uz FDF bieži ir labas cenas (~300 EUR) ar Air Caraibes no Orlī. Viņi iepirkuši modernas lidmašīnas (A350), tā ka komfortam vajadzētu būt OK. AirFrance arī lido.
Ir tikai viena nelaime, vietu izkārtojums Air Caraibes A350 ir 3-4-3, un tas ir apmēram kā vieglajā auto sēdēt aizmugurē četratā. AF analoģiski, B777 arī ir 3-4-3.
Man tā liekas cilvēku spīdzināšana.
Pēc seatguru datiem AirCaraibes sēdekļa platums ir 42 cm, kamēr Lufthansai tajā pašā A350 43 cm. Kā Caraibes iespīlējuši vēl vienu vietu vidējā rindā — nezinu.
Paldies liels!
Cik cilvēki brauksiet?
Apskatīšanas vērts ir botāniskais dārzs un vismaz dažas no daudzajām ruma darītavām. Var pastaigāt pa džungļiem. Var sorkelēt, bet, ja ir kvalifikacija, nirt ar akvalangu. Kā jau pie francūžiem, aprīkojumu var iznomāt katrā piekrastes ūķī.
IMHO, Gvadelupā ir mazliet vairāk, ko redzēt.
Pāris lietas kas jāņem vērā. Ir problēmas ar TELE2 telefona sakariem. Vai precīzāk sakot ar Tele2 mobīlo var iet pupās. Telefonu sakaru nav nemaz. Tik kaut kāds mobīlais internets man bija manuāli pieslēdzoties vienam vietējam tīklam. LMT bez problēmām. Tas bija 2019. un varbūt jau viss ir sakārtots.
Īrējot auto, prasīja kaut kādu nereālu depozītu, ko bloķēja uz kartes. 3 vai 5K. īsti neatceros. Nācās pirkt viņu vietējo apdrošināšanu. Tas bija AVIS. Bet domāju ka visos vienādi.
Bijām tur Janvāra beigās. Un tad salas austrumu krastā bija sapūstas kaut kādas smirdīgas jūras zāles. Vietējie teica, ka katru sezonu tā tur esot.
Liels pluss bija garšīgas bagetes no rīta brokastīs Boulangerie Pâtisserie Pom'Kanel. Necila būdiņa, bet garšīgas maizītes. Ja sanāk garām braukt, tad var piestāt.
Man šķiet laba vieta kur apmesties ir Pointe Du Bout vai kaut kur tanī apkārtnē. Var ar kuģīti mierīgi uz galvaspilsētu aizpeldēt. Ir visādi restorāni un kafejnīcas.
Vēl viena īpatnība tur: Ļoti daudz vecu cilvēku. Laikam Franču pensionāri uz turieni pārceļas dzīvot vai vienkārši brauc atpūsties.
Liels paldies, Buici!
Paldies liels!
Brauksim divi.
Es pie Buiča teiktā gribēju piebilst, ka ar autoīri nekādas nenormālības nav novērotas Ja arī vienreiz trāpījies kāds nenormāls depozīts, tad kāpēc domāt, ka visur būs tā?
Parasti autoīri ņemu caur starpnieku, un tur jābūt norādītam, cik būs depozīts. Skatos, ka 2019. gada septembrī esmu izmantojis kaut kāda Jumbo car pakalpojumus, bet vairs neatceros, caur kādu starpnieku. Par 10 dienām esmu samaksājis 96.90€, un tas ir viens no retajiem punktiem, kas sanācis lētāk nekā citur ierasts. Septembris gan ir nesezona (var būt viesuļvētras), un gada sākumā gan jau būs dārgāk.
LMT sakariem tagad vajadzētu būt bez problēmām (kopš es tās atrisināju ) un bez maksas, kā Eiropā. Ar Tele2 un Biti iespējami visādi brīnumi, tostarp vispār sakaru neesamība vai mēģinājums likt maksāt kā par Jamaikas tīklu (tā bija Bitei). Tāpēc vienam no ceļotājiem būtu ļoti ieteicams LMT pieslēgums.
Paldies!
Mums Bite un Tele2 ...
Var aizlidot uz Martiniku un atpakaļ no Guadelupas, pa vidu apskatot Dominiku, kura šķiet ir civilizācijas vismazāk skartā, un ar krāsņāko dabu.
Prāmis no salas uz salu 50 euro, reizēm arī lidojumi par tādu pašu cenu.
https://jeans-for-freedom.com/
Paldies!
Cik labi, ka ir šāda mājas lapa un cilvēki, kuri iegulda savu laiku un labo gribu! Cepuri nost! Paldies!!
Var aizlidot uz Martiniku un atpakaļ no Guadelupas, pa vidu apskatot Dominiku, kura šķiet ir civilizācijas vismazāk skartā, un ar krāsņāko dabu.
Prāmis no salas uz salu 50 euro, reizēm arī lidojumi par tādu pašu cenu.
Kovida laikos tas var būt visai čakarīgi, jo tagad jau visur testus prasīs priekšā un pakaļā.
Jāņem arī vērā, ka Gvadelupā un Martinikā var būt drusku specifiskākas Covid prasības un vispār tur tauta ir pat vēl nervozāka, kā Francijā un ne pārāk grib vakcinēties. Laiku pa laikam arī vietēja mēroga lokdauni tiek ieviesti.
https://www.apollo.lv/7423686/gvadelupa-antivakseri-uzbruk-slimnicas-dir...
Gvadelupā un Martinikā Eiropas savienības pilsoņiem ar Covid vakcinācijas sertifikātu neko papildus nevajag. Tomēr Francija , un ir zem Eiropas Savienības.
Dominikā 72 h PCR tests pirms ierašanās.
Biļešu cena nesadārzinās, ja ielido vienā franču salā un izlido no otras, un domāju, ka testa maksa atsver iegūto, ja redzēsi papildus Dominiku.
Gvadelupā un Martinikā Eiropas savienības pilsoņiem ar Covid vakcinācijas sertifikātu neko papildus nevajag. Tomēr Francija , un ir zem Eiropas Savienības.
Teorētiski jā, bet praktiski bija laiki, kad paši francūži nevarēja tā mierīgi doties uz savām aizjūras teritorijām, gluži tāpat kā amerikāņi nevarēja doties uz Havajām. Katra valsts var ierobežot ceļošanu iekšzemē, un Gvadelupa un Martinika ir franču iekšzeme.
Turklāt, šķiet, ka šobrīd Francija prasa testus visiem, arī vakcinētajiem, līdz ar to man sanāk, ka maršrutā Rīga-Parīze-Gvadelupa-Dominika-Martinika-Parīze-Rīga pēc šībrīža noteikumiem būs vajadzīgi vismaz četri testi.
Bite Martinikā nedarbojas. Tā vienkārši.
Jumbo cars esmu ņēmis 3 vai 4x, normāla kompānija, nav ko pārmest. Vienīgi darba laiki kā francūžiem. Un lidostā on-arrival auto var nebūt vispār nevienā nomā. Jāpasūta iepriekš internetā. https://www.jumbocar-martinique.com/en/car-rental-agencies/martinique-airport Sabiedriskais transports uz/no lidostas nekursē - to ir panākušas taksistu arodbiedrības.
Es, cik esmu bijis Martinikā, ne viarāk kā 2 dienas. Tad uz laivas un prom uz St.Lucia -> St.Vincent&Grenadines. Tādam plānam gan vajag vismaz 6 cilvēkus un no tiem vismaz 1 ar atpūtas kuģa vadītāja tiesībām. Ir gan vēl viens variants atpūtai uz ūdens 4 cilvēkiem, bet nu tur tiešām ļļoti jāgrib 1. līnijā ie jūras dzīvot un no rīta bez piecelšanās no gultas ievelties uz peldi, lai tādu naudu tērētu: https://www.dreamyachtcharter.com/yachts/martinique/aqualodge/?d_t=l519140
Gvadelupā un Martinikā Eiropas savienības pilsoņiem ar Covid vakcinācijas sertifikātu neko papildus nevajag. Tomēr Francija , un ir zem Eiropas Savienības.
Teorētiski jā, bet praktiski bija laiki, kad paši francūži nevarēja tā mierīgi doties uz savām aizjūras teritorijām, gluži tāpat kā amerikāņi nevarēja doties uz Havajām. Katra valsts var ierobežot ceļošanu iekšzemē, un Gvadelupa un Martinika ir franču iekšzeme.
Turklāt, šķiet, ka šobrīd Francija prasa testus visiem, arī vakcinētajiem, līdz ar to man sanāk, ka maršrutā Rīga-Parīze-Gvadelupa-Dominika-Martinika-Parīze-Rīga pēc šībrīža noteikumiem būs vajadzīgi vismaz četri testi.
Pareizi raksti - bija
Neprasa uz šo brīdi neko papildus vakcinētajiem no Eiropas Savienības. Sekoju Reinjonai, tāpēc arī zinu par pārējām franču salām.
Piekrītu, ka viss var pēkšņi mainīties.