(Izceļu atsevišķā tēmā — Juris)
Nē gluži par tēmu, bet Rīgā taču var pārsēsties no viena Ryanair reisa uz otru, ja nav jāsaņem bagāža?
Interesanti, ir kāds apkopojums, kurās lidostās to var izdarīt un kurās nē?
Rīgā, ja pamet Šengenas zonu, tad ir jāšķērso robežkontrole un ir atkārtota mantu pārbaude.
Nē gluži par tēmu, bet Rīgā taču arī var pārsēsties no viena Ryanair reisa uz otru, ja nav jāsaņem bagāža?
Var, ja pirmais reiss ir no Šengenas zonas, otrais tad vairs nav svarīgi, uz kurieni.
Rīgā, ja pamet Šengenas zonu, tad ir jāšķērso robežkontrole un ir atkārtota mantu pārbaude.
Robežkontrole, protams, būs, bet kāpēc gan lai būtu atkārtota drošības kontrole, ja cilvēks izlaists Šengenas tranzīta zonā? Tad jau arī lidojot no Rīgas uz Londonu būtu jāiet divas drošības kontroles.
Interesanti, ir kāds apkopojums, kurās lidostās to var izdarīt un kurās nē?
Nekur nav manīts, bet nebūtu slikti izveidot kādu mājaslapu, kur varētu iegūt šādu informāciju. Pagaidām ir tikai empīriski novērojumi, piemēram, CRL, ja ielido no Šengenas, tad nekādu problēmu tālāk lidot nav. Vēl skaidrs, ka nevienā UK vai Īrijas lidostā laikam nevar. Vairumā ''mazo'' lidostu to tomēr nav iespējams izdarīt arī Šengenas zonas ietvaros.
Robežkontrole, protams, būs, bet kāpēc gan lai būtu atkārtota drošības kontrole, ja cilvēks izlaists Šengenas tranzīta zonā? Tad jau arī lidojot no Rīgas uz Londonu būtu jāiet divas drošības kontroles.
Vismaz uz Izraēlu lidojot bija divas drošības kontroles. Otrā pēc pēc robežas šķērsošanas. Uz Londonu bija jāškerso robeža, bet otras drošības kontroles laikam nebija.
Robežkontrole, protams, būs, bet kāpēc gan lai būtu atkārtota drošības kontrole, ja cilvēks izlaists Šengenas tranzīta zonā? Tad jau arī lidojot no Rīgas uz Londonu būtu jāiet divas drošības kontroles.
Nebūs tik viennozīmīgi, pagājšmēnes no Londonas bija gājiens pa 1.stāva koridoru no C termināla līdz bagāžas saņemšanai, pirms tās robežkontrole. Ja C terminālā būtu kā izlidojot, 2.stāvā tālajā galā, tad tiek šengenas zonā vēl airside teritorijā.
Vismaz uz Izraēlu lidojot bija divas drošības kontroles. Otrā pēc pēc robežas šķērsošanas. Uz Londonu bija jāškerso robeža, bet otras drošības kontroles laikam nebija.
Izraēla un ASV laikam ir divas vienīgās valstis, kuras var uzrīkot papildus drošības kontroli vēl izlidošanas lidostā. Tomēr to nevajadzētu vispārināt uz visām valstīm ārpus Šengenas zonas.
Nebūs tik viennozīmīgi, pagājšmēnes no Londonas bija gājiens pa 1.stāva koridoru no C termināla līdz bagāžas saņemšanai, pirms tās robežkontrole. Ja C terminālā būtu kā izlidojot, 2.stāvā tālajā galā, tad tiek šengenas zonā vēl airside teritorijā.
Es īsti Tevis rakstītā jēgu nesaprotu, bet es rakstīju, par tikšanu no Šengenas ielidošanu un nešengenas izlidošanu, proti, bez atkārtotas drošības kontroles.
Pretējā virzienā drošības kontrolei būtu jābūt, lai gan ir saraksts ar valstīm (ceļakājā bija minēts, to vidū ir ASV, Kanāda, protams, Lielbritānija un vēl virkne citu), no kurām ielidojošie pasažieri drīkst neiziet papildus drošības kontroli tranzītam ES valstī. Tas, vai tā faktiski ir vai nav, ir atkarīgs no konkrētās lidostas darba organizācijas; es sliektos šaubīties, vai Rīgā reisi no, piemēram, Lielbritānijas, tiek filtrēti kā droši, it īpaši, ja tie ir Ryanair reisi, kas pēc definīcijas nav savienotie.
es rakstīju, par tikšanu no Šengenas ielidošanu un nešengenas izlidošanu, proti, bez atkārtotas drošības kontroles.
Aizrāvos un aprakstīju pretējo virzienu, ka no nešengenas ielidošanas līdz šengenas izlidošanai nekāds airside tranzīts nesanāk, ja vien neiet pa norādīto tranzīta ceļu (vai tāds iespējams no lētajiem lidoņiem, nezinu/nepamanīju, bet tā Krievijas pilsoņi bez šengenas vīzas caur RIX lidinās diezgan masveidīgi).