Paziņas šovakar iestrēga Ķelnē kopā ar vēl kādiem 20gab, kas uz to reisu neuzspēja dēļ tā ka CGN lidostā drošības pārbaude esot bijusi tik lēna, ka pusotrā stundā tikai tikuši cauri. Pieskrējuši pie geita un esot boarding laiku burtiski par pāris minūtēm nokavējuši.
Šajā gadījumā ja esi ar rokas bagāžu un tiešsaistē izdrukātu boarding pass ieradies laicīgi lidostā un tur dēļ nepieredzēti lēnām pārbaudēm nokavē savu reisu vai lidosta ir kādā mērā atbildīga Tevi pēc tam nogādāt galamērķī?
tāpēc jau ir izplatīts ieteikums lierasties lidostā 2 stundas pirms reisa un laikam visiem apdrošinātājiem ir punkts, ka ja kavēšanās ir notikusi oficiālo iestāžu dēļ, tad kompensācijas nebūs.
andris1, Ryanair slēdz durvis 20 minūtes pirms izlidošanas. Ja cilvēks ierodas 2 stundas pirms izlidošanas un pusotru stundu ir drošības pārbaude, tad 10 minūtēs var arī nepaspēt līdz kādam tālākam geitam. Ierašanās 2 stundas iepriekš ļoti iespējams nebūtu neko glābusi (un varbūt cilvēki pat bija tik ātri).
Kaut kādā mirklī jāiestājas lidostas atbildībai par nokavēšanu. Nevarētu būt pārbaude 2, 3 vai 4 stundas, un, kad visi nokavējuši, teikt, ka paši vainīgi, laicīgāk vajadzēja ierasties.
Piespiest lidostu par to uzņemties atbildību gan varētu būt pagrūti. Ticamāk ar Ryanair kaut ko sarunāt, viņi pēdējā laikā neparasti laipni.
Juri, vai ir tādi precedenti, vai tā ir Tava versija? Pats neesmu dzirdējis, ka kādam būtu iedota kompensācija par ilgu drošības pārbaudi (pēdējo desmit gadu laikā). Ja ir tādi fakti, padalies ar avotu.
Es saku to, ko diktē mana iedzimtā taisnīguma izjūta, kā būtu pareizi.
Man pāris reizes ir bijušas drošības pārbaudes, kas ievelkas uz vairākām stundām. Tad vienmēr lidosta kaut kā sakoordinējās ar aviosabiedrībām un reisus aizkavēja, līdz visi paspēja.
Tomēr ir jāņem vērā, ka var gadīties lēna un ilga drošības kontrole un ierasties 2 st pirms izlidošanas būtu vēlams. Vai tad pats ierodies 40 min pirms reisa?
Saprotu, ka šajā gadījumā kompensācija nepienākas, jo lidmašīna izlidoja laikā bet paziņas un vēl kādas 20pers neuzspēja laicīgi līdz geitiem.
Ryanair pārstāvis pie geitiem, tā kā būtu bijis gatavs laist pasažierus, bet lidmašīnas kapteinis esot pateicis, ka pēc tā laika vairs nevienu neuzņems uz klāja. Acīmrezot visi šie ar rokas bagāžām, jo ja kāds ar reģistrēto būtu bijis, tad tāpat uz zemes vēl pārisdesmit minūtes nosēdētu kamēr bagāžu izvelk ārā no reisa.
Te varetu tiešām mēģināt ka Ryanair ar izpratni izturas un ar citu reisu nogādā RIX.
Vairak jau pēc lidostas nolaidības tas izskatās, ka tik liels daudzums dažādu cilvēku nav uzspējuši uz reisu.
Tomēr ir jāņem vērā, ka var gadīties lēna un ilga drošības kontrole un ierasties 2 st pirms izlidošanas būtu vēlams. Vai tad pats ierodies 40 min pirms reisa?
Es runāju par hipotētisku gadījumu, ja piemēram pasažieris ierodas 3 stundas iepriekš, drošības pārbaude arī sanāk 3 stundas, un reiss ir nokavēts. Nebūtu taču taisnīgi uzskatīt, ka vainīgs pasažieris, vai ne?
Kāda ir robeža, kad atbildība guļas uz pasažieri? Ja 2 stundas, tad es jau teicu, ja 1,5 stundas pārbaude, 20 minūtes pirms lidojuma slēdzas durvis – 10 minūtēs līdz durvīm var arī nepaspēt. Ļoti iespējams, ka pasažieri, kas ieradās 2 stundas iepriekš, vienalga uz šo reisu nepaspēja.
Šis ir robežgadījums, kad varētu uzskatīt gan vienādi, gan otrādi. Ja pārbaude būtu vēl 10-20 minūtes garāka, tad viennozīmīgi vainīga lidosta, kas nespēj nodrošināt pakalpojumu samērīgā laikā.
Tā ir fantāzija. Kurš ir nokavējis reisu ierodoties 3 st. iepriekš? Cik reizes RIX un citas lidostas ir vērsušās pie pasažieriem lai tie ierastos ātrāk kā 2 st. pirms izlidošanas jo var būt ilga drošības kontrole? RIX atceros vismaz pāris reizes. Vai šie cilvēki, kas nokavēja tiešām ieradās 2 st. pirms izlidošanas un 1.5 st. stāvēja rindā? Vai tas ir subjektīvi (tā likās) vai reāli fiksēts pēc pulksteņa? Nokavēt ir nepatīkami, bet jāņem vērā, ka drošības pārbaudes var tikt izpildītas lēnāk un aizņemt ilgāku laiku, par ko arī lidostas daudzkārt informē (tas, ka to neņem vērā un ignorē ir cits jautājums). Jā, mēs dzīvojam laikā, kad drošības jautājumi ir aktuāli un pārbaudes var ieilgt. Vai kāds par to brīnās?
Šie hipotētiskie spriedumi, protams, ir ārkārtīgi aizraujoši, bet tomēr gribētos zināt, vai kāds kādreiz kaut ko reāli no lidostas izcīnījis šādos gadījumos. (Un vēl mani drusku interesē, cikos tieši Riharda paziņas ieradās lidostā, bet nu var jau arī nerakstīt, ja tas nešķiet būtiski.)
Vai ir kādi lidostu vai apdrošinātāju noteikumi, kas paredzētu kompensāciju par oficiālo iestāžu darbidieku darbību rezultātā nokavētu reisu? Ja ir, būtu interesanti redzēt avotu.
Kad Amsterdamas lidostā iestrēgu uz pusotru stundu drošības kontrolē, jūtot, ka kavēšu reisu, piegāju pie administrācijas, lai paustu satraukumu, un viņi atvēra atsevišķu pārbaudes galdu un skaļrunī sasauca visus konkrētā reisa pasažierus.
Jā, Amsterdamā hroniski ir ilgas pārbaudes… Tur arī 2 stundas pirms reisa ieradies, līdz ar nagiem paspēju.
andris1, domāju, ka spēja iztēloties situācijas un izvērtēt tās prātā ir inteliģenta cilvēka pazīme. Esmu pārliecināts, ka arī Tu plāno savu rīcību situācijās, kas vēl nav notikušas, nevis tikai reaģē uz to, kas notiek te un tagad. Līdz ar to man grūti uztvert frāzi "Tā ir fantāzija" kā saturīgu argumentu.
Ar visu to, 10 sekunžu gūglēšana atrada šo gadījumu, kad lidojumus nokavēja pat 4 stundas iepriekš ieradušies pasažieri: http://viewfromthewing.boardingarea.com/2015/12/30/passengers-missed-fli...
kad lidojumus nokavēja pat 4 stundas iepriekš ieradušies pasažieri
Juri, bet rakstā taču rakstīts pavisam kas cits - lidosta noliedz, ka drošības kontrole kādu būtu aizkavējusi 4 stundas, un neviena reāla pasažiera (ar reālu es domāju - vārdā nosaukta), kas ko tādu apstiprinātu, nav. Var jau arī ierasties 5 stundas iepriekš un nokavēt, jo aizsēžas kafejnīcā.
(Vispārīgi es, protams, nešaubos, ka tur bija baisas rindas, milzīga gaidīšana un ka nokavēja arī kāds, kurš ieradās pietiekoši laicīgi. Un mani arī interesē, kurā brīdī iestājas lidostas atbildība. Iespējams, ka tas nav nodefinēts un tiesa vērtē katru gadījumu atsevišķi.)
Rakstā TSA apgalvo, ka rindas bija max divas stundas, lidostas darbinieki, ka pat trīs, savukārt pasažieri, ka četras.
TSA neticu, jo viņi ir ieinteresēti pasniegt sevi labākā gaismā kā reāli ir. Lidostai ticu vairāk. Pasažieriem patīk pārspīlēt, tajā pašā laikā viņi vislabāk zina, cikos ieradās un cikos tika cauri, jo TSA un lidostas darbinieki taču nevienam nestāv klāt ar pulksteni.
Pie tādām kavēšanām manuprāt pat nav liela starpība, vai bija 3 st un 3 st 15 min. Kāda jēga strīdēties, kurš piepušķo stāstu, jo kavēšanās vienalga katastrofāla.
ASV ir vienkāršāk, tur aviosabiedrības standartā aizkavējušos pasažierus ieliek nākamajā reisā. Eiropā, kur stingrāk ievēro noteikumu "nepaspēji – biļete atcelta", situācija pasažierim smagāka. Pagūglējot neizdevās atrast kādu Eiropas incidentu, kad lidosta būtu uzņēmusies atbildību par neizdarību. Bet, ja lieta nonāktu līdz tiesai, neredzu citu iespēju kā atzīt lidostu par vainīgu, ja pasažieris ierodās ar ieteicamo laika buferi, bet vienalga uz reisu nepaspēj.
Offtopic šai tēmai, bet vispār man 2 reizes ir bijis, kad 3 stundas pirms reisa ierodoties paspēju knapi (nebija laika pat alu izdzert vai aizskriet uz wc. Pa taisno uz lidmašīnu, kur jau gaidīja). Tiesa, Uzbekistānā paskaidroja, lai beidzam stresot - mūs gaidīšot jebkurā gadījumā.
Un ne vienmēr pašsaprotami ir uztvert, ka ietiekamas ir 2 stundas. Diezgan bieži ir norādīts, ka jāierodas vismaz 3 stundas pirms izlidošanas (tiesa, ne Eiropā, kā šajā gadījumā).
Senajā 2008.gadā BT reiss bez manis aizlidoja, jo es pie check in rindā nostāvēju teju 2 h. Reiss pietam reāli ātrāk izlidoja. Toreiz pateica, ka ir mazāk par atļauto check in laiku. Darbiniecei vēl bija boarding pass papīrs beidzies un viņa vēl tur nočakarējās savas minūtes 7. Man tas bija pirmais posms, lai brauktu uz ASV... teica, lai eju pie BT lodziņa lidostā, bija vēl tur cilvēki, pārtaisīja man visu biļeti turpceļam. Nezinu, ko viņi salaboja sistēmā, bet atpakaļceļu es izlidoju ar veco biļeti. Aizvien auksti sviedri to visu atceroties.
Eh, lasot visu šo, ar nostaļģiju atceros vecos labos laikus, kad regulāri no RIX lidoju, ierodoties lidostā vidēji 40-50 minūtes pirms reisa. Un tad vēl iečekojos un nodevu bagāžu. Rekords, ja pareizi atceros, bija ierašanās lidostā kādas 32 minūtes pirms reisa un veiksmīga iečekošanās, bagāžas nodošana un aizlidošana. Jā, kur tie laiki... Tagad esmu sācis pie šiem laikiem likt klāt papildus 10 minūtes rezervei, tiesa gan nu jau bez čekošanās un bagāžas nodošanas
Paziņas atbrauks atpakaļ, tad paprasīšu precīzāk kā tur īsti bija.
Iedomājos situāciju, ka esmu ar reģistrēto bagāžu lidostā laicīgi kad tikai 2h pirms reisa atveras counter, kur nodot bagāžu un tur stāv prāva rinda priekšā un paiet 30-40min kamēr esmu nodevis somu un paliek nepilna h lai izietu security un aizskrietu līdz geitam.
Acīmredzot visi tie ap 20cilvēki kuri neuzspēja uz reisu bija ar rokas bagāžu, jo ja būtu kādam reģistrētā, tad visticamāk tos varēja ielaist lidmašīnā, nekā 10-15min meklēt viņu bagāžu ko izņemt ārā no bagāžas nodalījuma.
29janv RIX bija sekojošs skats novērojams, kad visā lidostā bija ekrāni uzkārušies un arī check-in counter vismaz 30min nevarēja bagāžu lentas un tie kas nebija iečekojušies - arī boarding pass izdrukāt. Pie ekrāniem tikai 20min pēc oficiālās check atvēršanās tika izprintētas lapiņas uzliktas, jo bija tāds bardaks un neviens nezināja, kur jāiet reģiustrēties reisam.
Labi, ka RIX nav liela lidosta un security strādāja tajā dienā operatīvi un bez jebkādas kavēšanās, kad tiku līdz geitiem, tad 5-10min laikā arī sākās boarding. pieļauju, ka tie daudzie, kas vēl aiz manis stāvēja nodot somas līdz ar nagiem uz boarding uzspēja.
Dēļ tās ķibeles, todien 2 reisi nokavēja izlidošanu. Laikam tomēr gaidīja pasažierus.
Man līdzīgi kā Lincai, 2010.g. izdevās BT reisu RIX nokavēt, jo tantes nebij savus koferus nosvērušas, sāka pārkraušanu pie chekina.
Tad citam problēmas ar suņa pārvadāšanu radās.
Kad pienāca mana kārta, koferi vairs reģistrētajā bagāžā nereģistrēja, teica, lai eju ar visu uz lidmašīnu.
Kamēr drošības kontrole, kamēr līdz vārtiem....lidmašīna vēl stāvēja, bet iekāpšana jau beigusies.
Piegāju pie tranzīta lodziņa , bez diskusijām pārlika uz nākamās dienas reisu.
Grūti teikt kas par iemeslu, lidots no Ķelnes dažādos virzienos pulkākas reizes gadā, bet parasti drošības kontrole aizņēma līdz 5 minūtēm. Vai tad šoreiz būtu visiem visas bagāžas kratītas vai kas līdzīgs?