29. jūlija vētras laikā Ryanair reiss kavējis 4 stundas. Skaidrs, ka no Ryanair nekāda kompensācija nepienākās, bet no apdrošinātāja gan gribētos atlīdzību saņemt par zaudējumiem (nokavētais nākamais reiss, nācās pirkt jaunu biļeti un palikt viesnīcā nakti). Priekš tā man nepieciešams no Ryanair saņemt vēstuli, kas apliecina kavējumu un iemeslu. Iesniedzu viņiem pieprasījumu 4. augustā, šodien jau 13. septembris, nekādas sakarīgas atbildes nav.
Mēģināju vairākas reizes čatā pabakstīt - tur tikai iedod kaut kādu tukšu solījumu (piem. ka atbildēs līdz piektdienai), kurš katru reizi nepiepildās.
Apdrošinātājam arī savi ierobežojumi, kad jāiesniedz dokumenti (laikam 90 dienas no lidojuma), tā kā bezgalīgi gaidīt Ryanairu te arī nevar. Kā var panākt, lai viņi man izsniedz šo vēstuli kaut kādā saprātīgā laikā?
Swed apdrošināšanai vienmēr ir pieticis ar izdruku no flightstats vai flightradar24.
Ryanair mēdz sūtīt e-pastus ja konkrētais reiss kavēs.
Subject ir: Your flight FR6191 has been delayed. Booking reference XXXXX
un tekstā parasti apmēram šādi:
Dear XXXXXXXXX,
We are sorry to inform you that your flight FR6191, from Bari to Catania is delayed and the new estimated departure time is 23:40. We apologise for any inconvenience caused.
Kura apdrošināšana ir tik piekasīga?
Ja konkrētais lidojums bija uz/no RIX, tad, peiļauju, ka lidosta var iedot info par konkrēta datuma konkrēto reisu, kad tas izlidoja/ielidoja.
Apdrošinātājs nav Latvijā un konkrētais apdrošinātais risks, kas sedzams šajā gadījumā ir pārtraukums transporta kustībā saistībā ar laika apstākļiem.
Ryanair e-pasts nesatur kavējuma iemeslu, kā arī nesatur faktisku informāciju par kavējumu - tikai paredzamo izlidošanas laiku. OK, ar pēdējo varbūt tiešām kāds FlightStats vai lidosta var tikt galā, bet ar pirmo vai kāds bez Ryanair var viennozīmīgi atbildēt, kāpēc viņi kavējuši?
Šādos gadījumos vienmēr vajag nofotografēt lidostas tablo, kur uzskatāmi redzams paredzētais laiks un kavēšanās laiks reisam. Arī aviokompānijas aplikācijā vai mājaslapā, kur ir informācija par reisu, tajā brīdī parādās izmaiņas - es tad uztaisu screenshot. Tas viss pēc tam noder, un nav vajadzīgas nekādas izziņas
Tur parādās arī kavējuma iemesls, kas nepieciešams autoram?
ja ir ceļojuma apdrošināšana ar ietvertu lidojuma kavešānās apdrošināšanu, tad nav svarīgs iemesls. Apdrošināšanas kompensācija ir par to, ka lidojums kavējās tik ilgi, ka bija nepieciešamas vai nu naktsmājas vai citi izdevumi. To arī tad apdrošinātājs sedz
Ko tu tur gvelz - apdrošināšanas noteikumi ir dažādi, dažādi ir segumi dažādiem riskiem. Autors konkrēti minēja, kas viņam un kādos nolūkos nepieciešams: "Apdrošinātājs nav Latvijā un konkrētais apdrošinātais risks, kas sedzams šajā gadījumā ir pārtraukums transporta kustībā saistībā ar laika apstākļiem.". Varbūt viņa polisē par šo risku ir 10x lielāka kompensācija kā, ja kavējas citu iemeslu dēļ.
Acīmredzot noderīgi nocitēt apdrošināšanas noteikumus, jo cilvēki nespēj iedomāties, ka tie var būt šauri definēti. Segtais risks ir:
> Severe Weather, which prevents a reasonable and prudent person from beginning or continuing on a Trip and occurs: 1) at the point of origin of the Trip prior to departure; ...; and which:... B) causes the cessation of operation of a Common Carrier for which You are scheduled to travel provided that such cessation of operation causes You to: (a) miss at least 20% of the scheduled duration of the Trip;...
Šodien pabakstīju viņus čatā atkal. Protams, tas ir Ryanair, bet tādu idiotismu tomēr negaidīju:
(18:10:04) John O.: Thank you
How may I assist you today?
(18:10:40) shustrik: My flight got delayed. I need a letter confirming delay and the reason for the delay for my insurance.
(18:11:15) shustrik: I requested it in support ticket XXXXXXXX on Aug 4 but have still not received the letter
(18:11:46) shustrik: The insurer has a limited timeframe for when I can submit the documents for the claim. When will Ryanair issue this letter?
(18:13:14) John O.: I apologize for the delay and I will check this for you. Please allow me a moment.
(18:16:18) John O.: I am still with you, please give me more time
(18:17:03) shustrik: Sure
(18:19:08) John O.: Thank you for waiting, I just escalated it and got a response that unfortunately you would have to try with the link again, Ryanair - No Show and Confirmation of Travel Form (https://csonline.ryanair.com/noShow_ConfirmationOfTravel.html?)
(18:20:30) shustrik: I have tried that form. The letter it generates confirms that I have travelled on the flight, but does not state neither the delay nor the reason for it. Surely you see how that’s not a useful letter in the slightest?
(18:21:28) John O.: I understand but if this does not work then you would have to try once more with this form,
Submit a request – Ryanair Help Centre (https://help.ryanair.com/hc/en-gb/requests/new) Click on after you fly=queries/complaint=feedback on our services
(18:21:59) shustrik: I already submitted the request there 45 days ago
(18:23:36) John O.: I understand that it is not the result you were expecting, but it is my duty to explain our procedures so as not to create false expectations. Do you have a question about a different topic?
Un pēc tam viņš atslēdza čatu.
Varbūt pamēģini aizbraukt uz lidostu? Tur ir logs, kur pārdod Ryanair biļetes, lielas cerības es neliktu, bet ja nu dzīvs cilvēks varbūt tomēr var kaut ko izdarīt.
Bet kopumā situācija neapskaužama un absolūti idiotiska. Manuprāt, izziņas par reisu kavēšanos un tās iemesliem jebkura aviokompānija izsniedz simtiem, varbūt tūkstošiem katru dienu, kas var būt vienkāršāks par šo...?
Līdz lidostai tālu, bet pamēģināju Ryanairam iesniegt EU261 kompensācijas pieprasījumu, un tur ir automatizēta atbilde uzreiz formā, ka to nevar iesniegt, tāpēc ka lidojums kavēja laikapstākļu dēļ. To tad arī iesūtīju + screenshotu no FlightAware, kas norāda kavējuma laikus. Apdrošinātājam ar to pietika.
Bet uz maniem pieprasījumiem (iesniedzu arī atkārtoto, kā čatā viņi ieteica - stulbums, bet nu katram gadījumam) Ryanair joprojām neko nav atbildējis.