Man pašam vismaz reizi netīšām sanāca atbrīvoties no LastMinute.de, kas bija paziņojuši, ka ceļojums atcelts vispār. Nesekmīgi mēģināju sarakstīties un sazināties. Tāpēc zvanīju uz lidojuma izpildītāju aviokompāniju LATAM, kas gan pārmaršrutēja manu lidojumu, gan atcēla LastMinute.de starpniecību, kaut arī es pats nemaz to neprasīju.
Tagad mēģināšu otrreiz. Ticket.no samainīja lidojumu laikus par 3 stundām (patiesībā 30.novembrī reiss SK998 vispār nelido, bet paziņojumu par to aizvien neesmu saņēmis) un piedāvā man pieņemt izmaiņas, pieprasīt jaunus laikus vai atcelt pavisam (par ko atvilks 59€ komisiju). Jaunus laikus var pieprasīt caur minimālistisku web-formu ar 50 simbolu teksta lodziņu. Es pamēģināju pieprasīt pārcelšanu par 1 gadu vēlāk, bet Ticket.no pārprata un pārcēla par 1 dienu vēlāk. Ja būtu pircis pa tiešo no SAS, tad man būtu tiesības pēc savas iniciatīvas un bez nekādām piemaksām lidojumu atcelt pret vaučeri vai pārcelt uz citu datumu caur viņu mājaslapu.
Te zemāk ir Riharda piemērs, kā tikt vaļā nevis no OTA pavisam, bet no OTA atcelšanas komisijas ieturēšanas:
Vai vēl kāds no jums ir mēģinājis prasīt aviokompānijai atcelt OTA starpniecību vai vismaz panākt, ka OTA neiekasē komisiju par atcelšanu u.tml.?
Tas ir atkarīgs no aviokompānijas politikas. Piemēram, AF/KLM nekad un nekādos apstākļos neko nemainīs OTA izdotajā biļetē (izņemot, la līdz pirmajam lidojumam ir mazāk par 24 h, vai tas jau ir izlidots).
Turki, ukraiņi, cik dzirdēts, maina un pārņem savā kontrolē. BT viņu tiešos reisus parasti nepārņem, bet kad bija kļūdas cenas biļete uz Nepālu ar ķīniešiem (bet izdota ar BT numuru), tad gan pēc atcelšanas paši ļāva mainīt +/- 2 mēn.
Tā kā vienotas receptes nav, gandrīz vai prasītos aviokompāniju sarakstiņš - kuras ļauj, kuras neļauj, un, kuras ļauj pēc tielēšanās .
P.S. Ja reiss ir atcelts, tad chargeback attiecībā uz OTAs komisiju gan parasti ir veiksmīgs.
Bet lai pieprasītu chargeback, tad laikam jāuzrāda OTAs paziņojums, ka reiss ir atcelts, nevis tikai mainīts laiks, vai ne?
Par Turkish Airlines arī varu puslīdz droši apstiprināt. Kad Expedia.co.jp nedēļu pirms izlidošanas paziņoja, ka tajā dienā Turkish Airlines nemaz nelido, kaut arī šīs izmaiņas notikušas jau pāris mēnešus iepriekš, tad vēlāk Turkish Airlines darbinieki (no Rīgas, runāja latviski) teica, ka labāk būtu uzreiz vērsies pa tiešo pie Turkish Airlines, nevis zvanījies uz Expedia.co.jp vienīgo pieejamo Japānas tālruni.
Bet lai pieprasītu chargeback, tad laikam jāuzrāda OTAs paziņojums, ka reiss ir atcelts, nevis tikai mainīts laiks, vai ne?
Nu, atkarīgs, par cik mainīts, pēc regulas jau laikam 3+ stundas var pielīdzināt atcelšanai.
Vēl būtiski ir, vai ir tas pats lidojuma numurs, vai cits. Ja cits, tad skaidrs, ka oriģinālais reiss ir atcelts, un arī droši var atprasīt naudu, pat, ja faktiskās izmaiņas ir nelielas
Es parasti uzreiz aviokompānijai zvanu un vienmēr ir izdevies samainīt. Visas OTAs ar savām maiņas maksām var ieskrieties. Chargeback vienmēr varēsi caur banku dabūt atpakaļ ja reiss ir atcelts un aviokompānija pati nevēlēsies ko mainīt un OTA prasīs kaut kādu maksu.
Galvenais saglabā visu saraksti ar OTA/Aviokompāniju jo uzsākot chargeback banka vēlēsies redzēt ka esi mēģinājis kaut ko risināt un neveiksmīgi.
Vari arī SAS uzzvanīt un pateikt ka ja viņi nemainīs uz Tev vēlamo datumu, tad atcelsi biļetes un viņiem nauda būs jāatmaksā OTA. Piedāvā viņiem, iespēju pašiem samainīt datumus un paturēt naudu par biļeti jo diez vai aviokompānijas vēlās kādam atmaksāt jau saņemtu naudu.
Es KLMam pasūdzējos, ka, man liekas, mytrip aģents negrib apstiprināt aviokompānijas izmaiņas (bez manu 50eur maksāšanas, bet to es KLM neteicu ) un lai viņi kaut ko dara. Pirmajā epastā KLM teica, ka bez aģenta ziņas nevarot pārņemt biļeti. Es rakstīju mytrip, ka KLM grib pārņemt biļeti un šie atbildēja - ok Un tad KLM pārņēma biļeti un nomainīja laiku. Šķiet, bija 2h izmaiņas vai kas tamlīdzīgs
AF bija dīvaini - es vairākas reizes nomainīju AF mājas lapā nopirktu lidojumu. Un ~2 nedēļas pirms izlidošanas man OTA atsūtīja biļeti (man tāda jau bija no AF lapas) ar manis veiktajām izmaiņām Bet tur, varbūt, bija kaut kāda covid panika iestājusies, lai tik cilvēki lido un neprasa atpakaļ naudu
AF/KLM ir faktiski viena aviokompānija, un viss atbalsta dienests viņiem ir kopīgs. Bet man nekad, arī Covid laikos nav izdevies viņus piespiest pārņemt aģentūras biļeti savā kontrolē. Es gan parasti zvanu, jo pa e-pastu gaidot atbildi jau drīzāk pensiju sagaidīšu .
Bet abās mājaslapās tiešām var mainīt aģentūras biļetes, ja tas ir atļauts, bet ne vienmēr sistēma ļauj izdarīt to, ko esi iecerējis. "Dzīvais" operators noteikti ļautu, bet tur tad viss atduras pret faktu, ka aģentūras biļete. Piemēram, ja BT atceļ savu pirmo posmu, tad pēc neilga laika tas vispār pazūd, un sistēma domās, ka es uzlidoju no Parīzes vai Amsterdamas un attiecīgi tikai tā ļauj mainīt. Protams, dzīvs cilvēks jau to atcelto posmu joprojām redz
Es ar šo problēmu saskāros pirmo reizi: vairumam aviokompāniju biļetes derīguma termiņš ir 1 gads kopš pirkuma, tādēļ lidojumu pārcelt vēlāk var tikai gada ietvaros pēc biļetes pirkšanas datuma. Es gribēju uz 2022.gada novembri (kad varbūt Ķīna atvērsies), bet man ļauj pārcelt tikai uz martu (kad laikam nekas nemainīsies).
Izrādās, ka SAS piedāvā pieprasīt atmaksu arī ar aģenta starpniecību iegādātajām biļetēm: https://www.flysas.com/en/customer-service/contact/forms/agent-refund/ Tikai tur nav teksta lauciņa, kur varētu paskaidrot, ka SAS ir PĀRCĒLIS manu lidojumu par 2 dienām vēlāk, bet ATCĒLIS oficiāli nav.
Nu, tam nav nozīmes, par 2 dienām pārcelts lidojums = atcelts lidojums, viņi paši to ļoti labi zin.
Palīdzēju vienai meitenei pirkt biļeti uz SFO mācīties. Nu jau pēc mēneša jābrauc mājās. Pirms pāris nedēļām pienāca jaunā biļete kur savienojumā 5 min izmaiņas. Aizvakar gotogate pamodās ka vajag par to man 30 eiro noslaukt, jo rezervācija esot atcelta. Uz visiem maniem niknajiem meiliem šie ar dziļu nožēlu pauž ka bez 30 eur lidošanas nebūs. Checkmytripā un lufhansas pašas sistēmā rezervācija ar nosacīti jauno laiku rādās kā confirmed. Vai man būtu vērts satraukties par gotogate aktivitātēm?
Viņi Tev naudu no kartes paņēmuši, vai arī vienkārši prasa, lai Tu piemaksā?
Tehniski, protams, aģents var sabojāt vai anulēt biļeti tā, lai ar to nebūtu iespējams lidot. Kāds varbūt vēl atceras manu gadijumu Katmandu. Tas gan nebija saistīts ar kādām izmaiņām.
Praktiski tas, protams, ir nonsenss. Es īsi pirms lidojuma sazinātos ar Lufthansa, lai noskaidrotu, vai viss kārtībā.
Nav neko paņēmuši, atsūtīja saiti kur samaksāt.
Sazinies ar Lufthansu, un, ja viss kārtībā, ignorē saiti.
Tieši tā ignorē saiti un sazinies ar Lufthansa vai arī United ja biļetes pirmie cipari 016.
Pieļauju ka arī ierodoties lidostā viss būs ok.
OTA maksāt noteikti nevajag.
Man bija TK lidojums pirkts caur OTA. Ar TK pa tiešo sarunāju maiņu un pēc maiņas atnāca info no OTA ka vajadzētu tā kā samaksāt par izmaiņām. Ignorēju un ar lidojumiem viss bija kārtībā.
Jā, TK atcelšanas/pārcelšanas gadījumā vispār baigie malači. Pat nelielu izmaiņu gadījumā paši gan pārtaisa, gan atceļ biļeti un atmaksā FULL REFUND. Aģenti, ja pirkts pie TURKISH, vispār nav jāiesaista. Čoms dabūja 2019.-2020.gada ZS un Jaungada periodam pirktai neatceļamai lētā gala biļetei FULL REFUND , neskatoties uz to, ka TK biļete pirkta pie aģenta un izmaiņas bija vienas stundas ietvaros, ceļojumu būtiski neietekmējot līdzīgi kā postā #11. GOTOGATE tad ir progresējuši savā nekaunībā. Gadus četrus atpakaļ vēl bez maksas pārtaisīja biļeti SCL-La Paz El Alto ar to pašu LATAM, bet pārsēžoties LIM, jo LATAM atcēla visus tiešos reisus man derīgos datumos. Parasti niecīgu izmaiņu gadījumos arī klasisko aviokompāniju lidojumiem aģenti parasti vai nu informē par izmaiņām vai arī lūdz tās apstiprināt, nekādas papildus maksas neprasot. Laikam pēc iespējas mazāk jāpērk lidojumi pie aģentiem.
Kāds varbūt vēl atceras manu gadijumu Katmandu. Tas gan nebija saistīts ar kādām izmaiņām.
Es atceros, tikai neatceros, ar ko tad šis Tavs Katmandu gadījums (sabojātais atceļš no Kathmandu) beidzās. Nevaru tagad atrsat neta dziļumos. Tie, kas kopā ar mani izlidoja to BT + Air China cenu kļūdu no RIX, visi, cik atceros, izlidoja veiksmīgi. Man gan bija pārsteigums, ka atceļā nevarēju no LGW uz RIX "iečekoties" ONLINE , bet BT kā vienmēr izdevās sazvanīt bez problēmām, un džeks pateica, ka sarežģītās lidojuma konstrukcijas dēļ to varēšot tikai lidostā pie CHECK-IN desk, jo arī viņš no ofisa neko nevarot izdarīt, kaut viss kārtībā ar rezervāciju.
Izrādās, ka SAS piedāvā pieprasīt atmaksu arī ar aģenta starpniecību iegādātajām biļetēm: https://www.flysas.com/en/customer-service/contact/forms/agent-refund/
Aizpildīju šo atmaksas formu 4.oktobrī. Uzreiz pēc tam SAS mājaslapā, ievadot manu kodu, parādījās kļūda: "Šķiet, ka jūsu rezervācija ir anulēta". 2.decembrī beidzot saņēmu atmaksu no SAS - 235.67€, kas pārsniedza manis samaksāto ticket.no - 185€. Atgādināšu, ka ticket.no par pašas aviokompānijas atcelto lidojumu no manis vēlējās iekasēt 59€ komisiju, tāpēc ar viņiem vairs neturpināju sarunas, bet aizpildīju šo SAS formu.
P.S. Ap mana atceltā ceļojuma laiku uz Ķīnu tomēr izdevās aizlidot sporta fotogrāfam FotoManLV. Laikam ar biznesa vīzu, citādi nebija iespējams. Pēc viņa fotogrāfijām var spriest, ka ķīnieši ārzemniekus pašus par sevi pēdējā laikā uztver kā divkājainus vīrusus: https://www.facebook.com/FotoMan.lv/posts/4788724384548421 ...tāds pats skafandros ģērbšanas stils turpinās ne tikai lidostās, bet arī viesnīcās. Nemaz nenožēloju, ka man šoreiz neizdevās aizbraukt uz kosmisko staciju "Ķīna". Tā vietā nogāju Portugāles Santjago ceļu gandrīz, noejot gandrīz visu Portugāles krasta līniju, kur pandēmijas klātbūtni nemanīju gandrīz nemaz, kamēr nevajadzēja papildināt pārtikas krājumus veikalā.