18.JAN.2016 plkst 22:07 - rezervacija confirmed, bet eticket vel nav - busot 24h laikaa
20.JAN.2016 10:15 pienāk jauna ziņa , kurā lūdz kompensēt it kā cenas palielināšanos par 75 EUR (realitātē ne viņu lapā, ne pie TK cena nav mainījusies). pienāca ziņa no airline-direct.de ka manis rezervetajam TK lidojumam ir cēlusies cena un tagad jāpiemaksā. E-pastā viņi min ka viņiem ir tiesības 24h laikā pieprasīt šādu starpību. Vai nu maksā vai mēs atcelsim.
E-ticket numuru nevaru atrast , bet checkmytrip un TK mājaslapā manu rezervāciju rāda kā confirmed (zinu ka droši vien ja nav eticket, tad es neko nevaru sūdzēties) .
Man ir kāda cerība šajā gadījumā panākt, ka piemaksa nav jāmaksā?
Es neko nezinu smalkāk, bet lasot ko tu raksti, tev ir neprecizitāte. Laika periods no 18.JAN.2016 plkst 22:07 - 20.JAN.2016 10:15 ir vairāk kā 24h.
Ja - to ari censos argumentet - vai viņi tādu lietu drīkst pieprasīt, ja ir vairāk par 24h pagājis
Es arī veicu Airbaltic biļešu rezervāciju šajā lapā 18.01. caur jetcost. Rezervāciju varēja redzēt checkmytrip un airbaltic mājas lapā. Šodien saņēmu e-pastu, ka rezervācija tiek atcelta, jo nevar apstiprināt lidojumu savienojumus (tiešais lidojums).
Sākotnējā rezervācijas epastā viņi raksta, ka līdz galējā apstiprinājuma saņemšanai var notikt izmaiņas. Interesanti, ka nelūdz neko piemaksāt, bet vienkārši saka, ka nevar apstiprināt savienojumus.
Ik pa laikam šādas situācijas mēdz rasties - ir nācies saskarties ar edreams, opodo un fluege.de atteikumiem izsniegt biļeti par sākotnēji piedāvāto cenu. Katra gadījuma patiesie iemesli visticamāk atšķiras un, ļoti iespējams, tie ir arī subjektīvi pēc OTA ieskatiem, ja process nav automatizēts. Man šādos gadījumos vienoties ar OTA par sākotnējiem piedāvājuma noteikumiem vēl nav izdevies nekad, bet nauda kontā gan atgriežas diezgan ātri.
Tagad mēģinu vienoties par sākotnējo cenu - ziņošu par rezultātiem.
Kur es varētu pārbaudīt (man ir aizdomas ka e-ticket jau ir izdots, bet nav man numurs iedots). Un vai man ir jēga no tā e-ticket - vai arī to var vienkārši atcelt (tāpat ka rezervāciju)
E-ticket aģenti parasti bez nekādiem izdevumiem var atcelt 24 stundu laikā no izdošanas brīža, citreiz ilgāk.
Piemēram, Orbitz.com un Expedia.com līdz nākamās dienas pusnaktij var atcelt līdz praktiski jebkuras aviosabiedrības lidojumu. Arī citiem aģentiem tāda iespēja ir, tikai viņi to neafišē un nepiedāvā.
Ņemoties ar Wizzair case, papētīju kas ir biļete un kas ir rezervācija. Biļete pēc Montreal konvencijas un ar to saistītājiem dokumentiem ir dokuments, kas apstiprina, ka konkrētajam pasažierim ir rezervācija uz kādu no regulārajiem (izpriekš publikai paziņotajiem) avioreisiem. Tāpēc būtiskākais ir rezervācijas esamība uz konkrēto reisu. Nevar atcelt biļeti bez rezervācijas atcelšanas un nevar būt tā, ka anulē rezervāciju, bet biļete ir spēkā. Tāpēc arī EU regula neko nesaka par biļešu atcelšanu, bet tikai par lidojumu atcelšanu.
PS: Piemēram, Wizz ir ticketless airline. Nav viņiem biļetes, tikai rezervācijas uz konkrēto reisu.
PS: Piemēram, Wizz ir ticketless airline. Nav viņiem biļetes, tikai rezervācijas uz konkrēto reisu.
Wizzair e-biļete it tikpat e-biļetīga kā jebkuras citas aviokompānijas e-biļete, kā to pasaka Wizz General Conditions:
E-Ticket: an electronic document that includes the Itinerary (itinerary receipt) issued by the air carrier or on
behalf of the air carrier, electronic coupons and, if applicable, a document for landing.
Jā, bet rezervāciju gandrīz bez nekādām izmaksām var ļoti ilgi marinēt un atcelt (ja nav izsniegta biļete), bet tad, kad biļete ir izsniegta, tad vairs tādas fleksibilitātes nav. Šeit, protams, neiet runa par tādām aviokompānijām kā Wizzair, bet tādām, kas ir globālajās rezervēšanas sistēmās, kuras izmanto aģenti. Pērkot biļeti pa tiešo no aviokompānijas, pašai aviokompānijai ir daudz lielāka brīvība ko un kā darīt un tie bez tiešām izmaksām var atcelt biļeti arī pēc mēneša.
Wizzair e-biļete it tikpat e-biļetīga kā jebkuras citas aviokompānijas e-biļete, kā to pasaka Wizz General Conditions:
E-Ticket: an electronic document that includes the Itinerary (itinerary receipt) issued by the air carrier or on
behalf of the air carrier, electronic coupons and, if applicable, a document for landing.
Ar to viņi saka, ka gadījumā, ja tu sāksi prasīt biļetes vai vai ko līdzīgu, viņu izpratnē biļete būs jebkurš papīra gabals- itinerary receipt, boarding pass vai vienalga kas.. Galvenais ir rezervācija. Nav viņiem biļetes standarta izpratnē.
Godīgi sakot, es laikam vispār nesaprotu, kas ir biļete "standarta izpratnē". Kāpēc vispār pat mūsdienās eksistē papīra biļetes, kas nedrīkst pazust un ir jāuzrāda fiziski, un kāpēc viņas nedrīkst pazust utt. Tas viss ir ļoti interesanti, bet diezgan nesaprotami.
Piemeram Turkish man savienojumaa pazuda bilete (papira). Piegaju pie check in ar pasi un iedeva jaunu. Kapec nevar pazust?
Tu domāji iekāpšanas karti (boarding pass)? Tā nav biļete.
Rezervācija - tā arī ir rezervācija, kaut kas kas tev ir pierezervēts, citi to tajā laikā nevar nopirkt (ja, teiksim, palikusi viena vieta), bet tas vēl nav tavā īpašumā, pārdevējs tev var to arī nepārdot.
Biļete - tad, kad tā tiek izsniegta, tad tu reāli esi dabūjis to, ko pierezervēji un teorētiski to tev nevajadzētu varēt tā vienkārši atņemt (pretstatā rezervācijai, kas ir vairāk tikai kā solījums). Biļetes agrāk bija reāli izdrukātas uz papīra un bez tām nevarēja ceļot. Tagad gandrīz visas aviokompānijas izmanto elektroniskās biļetes un reāli tas ir tikai ieraksts sistēmā.
Iekāpšanas karte - tas ir vienkārši papīrītis, kas jums ļauj iekāpt lidmašīnā; ta nozīmē, ka jūs apņematies lidot, ka jūsu dokumenti/vīzas ir pārbaudītas (ja tas nepieciešams) utt. Ja, cilvēks neiečekojas un nesaņem iekāpšanas karti, tad aviokompānija jau laicīgi (pēc reģistrācijas beigu termiņa) var pārcelt kādu pasažieri uz reisu, jo zin, ka būs brīva vieta. Ja tādu nebūtu, tad kāds varētu pēdējā brīdī uzrasties pie vārtiem ar savu biļeti
Biļete - ... Tagad gandrīz visas aviokompānijas izmanto elektroniskās biļetes un reāli tas ir tikai ieraksts sistēmā.
Iekāpšanas karte - tas ir vienkārši papīrītis, kas jums ļauj iekāpt lidmašīnā; ...
Reāli jau mūsdienās arī Iekāpšanas karte ir tikai ieraksts sistēmā, ņemot vērā ka ir mobile boarding pass...
Miami lidostā visi security un citas kontroles lūdza uzrādīt ticket un arī uz informatīvajām tabelēm bija rakstīts "ticket", ar to visticamāk domājot iekāpšanas karti.
Man savukārt šāda jauna pieredze ar airline-direct.de . Norezervēju biļetes un 02.03. 21:09 atnāca e-pasts "Ihre Buchungsanfrage". Cena 351,63€/pax. Tajā brīdī bankā arī nekas netika rezervēts. Kopš tā laika klusums - ne biļešu, ne lūgumu piemaksāt . Savukārt tagad, 04.03. 19:12 atnāk 2 e-pasti ar "Ihre Rechnung" un "E-Tickets", bet nu jau cena 351,90€/pax (un tāda summa tagad stāv rezervācijā bankā). It kā sīkums - 0,27€, bet vienalga dīvaini, kā viņi var noņemt lielāku summu nekā to, ko viņi apstiprināja pirmajā e-pastā!?
Man savukārt šāda jauna pieredze ar airline-direct.de . Norezervēju biļetes un 02.03. 21:09 atnāca e-pasts "Ihre Buchungsanfrage". Cena 351,63€/pax. Tajā brīdī bankā arī nekas netika rezervēts. Kopš tā laika klusums - ne biļešu, ne lūgumu piemaksāt . Savukārt tagad, 04.03. 19:12 atnāk 2 e-pasti ar "Ihre Rechnung" un "E-Tickets", bet nu jau cena 351,90€/pax (un tāda summa tagad stāv rezervācijā bankā). It kā sīkums - 0,27€, bet vienalga dīvaini, kā viņi var noņemt lielāku summu nekā to, ko viņi apstiprināja pirmajā e-pastā!?
Ar www.airline-direct.de ir samērā dīvaini. Ja viņu mājas lapā, ejot caur www.jetcost.de, pērk biļetes uz Ukrain International lidojumiem, tad arī sākumā ir tikai e-pasts "Ihre Buchungsanfrage". Diezgan ilgi nekāda lielāka naudas summa rezervācijā netika pierezervēta, bija tikai uzlāde 0,91 EUR apmērā priekš kaut kāda AERUNI GMBH.DE. Tikai nākošās dienas rītā atnāca "Ihre Rechnung" un "E-tickets", bet pierezervētās summas bija divas - 21,50 EUR kā nolīgts par lidojumu un 10 EUR priekš kaut kāda mistiska AERUNI.GMBH.DE. Mistiskie 10 EUR tā arī netika pieprasīti un summa pati atbloķējās pēc 14 dienām. Var jau būt, ka manā gadījumā tas saistīts ar to, ka Ukrain International reti kad izdod E-biļetes uzreiz (ja vien nepērk pa taisno viņu mājas lapā). Par tiem liekajiem 0,27 EUR - kamēr transakcijas bija EUR, bet mums bija lati - bieži bija situācija, ka "nomīnusots" krietni vairāk neka rezervēts.
Par tiem liekajiem 0,27 EUR - kamēr transakcijas bija EUR, bet mums bija lati - bieži bija situācija, ka "nomīnusots" krietni vairāk neka rezervēts.
Edzus aprakstītais gadījums gan ir pilnīgi kaut kas cits. Te pati aģentūra vispirms apstiprināja vienu summu, bet pēc tam atsūtīja e-pastu par nedaudz lielāku. Pieņemu, ka tas teorētiski arī varētu būt saistīts ar valūtas kursu svārstībām (jo aviokompānija biļetes neizdod eiro), bet šajā gadījumā jau tas ir starpnieka risks, ko nedrīkst pārlikt uz klientu. Biļete jāpārdod par apstiprināto summu.
Biļetes no RIX uz ASV ar LH, bet biletes ar UA numuriem. Rezervacijā summa bija €. Man valūtu svārstības šeit izskatās aiz matiem pievilktas.
Šeit 100% valūtas kursi. Naktī no otrd. uz trešdienu viņi maiņas, bet ASV nodokļi nomineti USD, bet tarifi un eiropas nodokļi EUR.
Man fluege.de summa nebija pamainījusies, bet e-ticket atnāca tikai pēc 53h. Tā kā 4dien pusdienlaikā pirkts lidojums tikai galīgos apstiprinājumus dabūja 6dienas pēcpusdienā. Biju jau rēķinājies, ka atnāks e-pasts, ka šie nevar biļetes par tādu cenu dabūt, bet tomēr viss ok.
Tas pierāda, ka izcilu kļūdu gadījumā tomēr jāizvērtē paņemt kādā citā OTA, kaut arī mazliet dārgāk, bet lielāka iespēja, ka tur viss automatizētāk notiek un lielāka iespēja pie e-ticket tikt daudz ātrākā laikā.