Jautājums par atbildes sniegšanu aviokompānijai

10 atbildes [Pēdējā ziņa]
orsons21
Tiešsaistē
Kopš: 04/01/2009
Ziņas: 11332
Manīts: pirms 2 min
Kur:

Lufthansas akcijas laikā nopirku biļetes oktobrī uz ASV. Šobrīd ir tā, ka pēdējais iekšējais ASV posms turpceļam ir atcelts, un aviokompānijas robots pārlicis uz ātrāku reisu, ar 10 minūšu pārsēšanās laiku LAX. Skaidrs, ka tas nav iespējams, bet ne par to stāsts.

Šodien Lufthansa atsūtīja vēl vienu e-pastu, kur lūdz mani vai nu piekrist izmaiņām, vai pārcelt biļeti uz citiem datumiem/reisiem, vai atcelt pavisam. Man jāsniedz atbilde līdz 7. augustam, lai viņi neatceltu biļeti automātiski. 

Skaidrs, ka šobrīd es nekādu atbildi nevar sniegt, jo ceru gaidīt līdz pēdējam, ja ASV neatvērs robežas tūrismam no ES, tad laikam atcelšu pavisam, diez vai ir jēga pārcelt uz absolūti nezināmu nākotni bez jēdzīgām prognozēm. Maz ticams, ka līdz 7. augustam būs konkrēta jauna un pozitīva informācija no ASV, un, pat, ja būtu, tad atkal līdz oktobrim kaut kas var mainīties. Kāda ir pieredze, vai viņi patiešām automātiski atcels manu biļeti, ja nelikšos ne zinis? Vai labāk nelikties ne zinis, vai arī piezvanīt līdz norādītajam datumam, un mēģināt sarunāt, lai biļeti atstāj atvērtu, lēmumu pieņemšu vēlāk. Vēl ir variants apstiprināt piedāvāto opciju, kas tik un tā nav reāla, līdz ar to iespējai kaut ko labot vai atcelt vēlāk būtu jāsaglabājas jebkurā gadījumā.

RX
Lietotāja RX attēls
Nav tiešsaistē
Kopš: 04/07/2009
Ziņas: 3180
Manīts: pirms 4 st
Kur:

Man līdzīga situācija ar Lufthansa, bet ar -10min pārsēšanos Monreālā (reiss uz Eiropu izlido 10min pirms mūsu nosēšanās Monreālā). Redzot to, ka pandēmijas ierobežošanas pasākumi drīzāk ir politiskās spēlītes, nevis profesionāļu ieteikumu izpilde, esmu jau zaudējis cerību, ka ASV ļaus Latvijas pilsoņiem ieceļot ASV rudenī. Grasos atcelt ceļojumu skolēnu rudens brīvdienās, un tā vietā nopirkt kādu citu ceļojumu tepat uz Vidusjūras salām kopā ar bērniem. Bet, ja piepildīsies draudi par rudens vilni, tad jau droši vien tupēsim mājās un sponsorēsim privātskolotājas mājmācības klasītē, jo vēl vienu attālinātās mācības gadu saviem bērniem pieļaut netaisos.

reinis.berzins
Lietotāja reinis.berzins attēls
Nav tiešsaistē
Kopš: 03/07/2013
Ziņas: 178
Manīts: pirms 3 d

Pēc līdzšinējās pieredzes, ja aviokompānija pati vainojama izmaiņās, tad Tu drīksti neatbildēt līdz pēdējam brīdim.

Vienīgie ierobežojumi ir tādi, ka pēdējā ~1 diennaktī pirms izlidošanas izmaiņas vairs nevar veikt internetā (jāzvana). Turklāt reisos, kur katra otrā sēdvieta obligāti jāatstāj tukša Covid-19 dēļ, var nebūt brīvu vietu.

Esmu agrāk ar prieku izmantojis šādas "atvērtās" biļetes, kad man jānokļūst mājās ar nesaistītiem savienotajiem reisiem un pāragri nopirktu reisu var pēkšņi atcelt, sagraujot arī visu pārējo izplānoto maršrutu.

Vēl paliek jautājums - ja tikko jau izlidojis reiss, uz kuru aviokompānija pati Tevi pārlika, bet Tu nebiji izvēlējies ne Accept/Rebook/Refund - vai Tu joprojām drīksti izvēlēties Rebook/Refund? Ceļakājā man atbildēja, ka bez pasažiera akcepta, aviokompānija nevar Tevi ielikt nevienā reisā - tātad Tavas tiesības izvēlēties joprojām saglabājas. Man ir vairāki šādas neizmantotas Wizz Air biļetes, kurām nebiju nospiedis "Accept" - pēc pārceltā izlidošanas datuma Wizz Air vairs neko nesūta (it kā es šo biļeti būtu jau iztērējis), kaut gan viņu mājaslapā pie pagātnes lidojumiem tiem parādās informācija, ka tie reiz tikuši pārcelti (bet šobrīd neaktīvi, nevar ne pārcelt uz citu datumu, ne dabūt naudu atpakaļ). Ceru kādu dienu piezvanīt Wizz Air un no šīm neizmantotajām biļetēm restaurēt ceļojumu uz Sicīliju.

RX
Lietotāja RX attēls
Nav tiešsaistē
Kopš: 04/07/2009
Ziņas: 3180
Manīts: pirms 4 st
Kur:

RX rakstīja:

Man līdzīga situācija ar Lufthansa, bet ar -10min pārsēšanos Monreālā (reiss uz Eiropu izlido 10min pirms mūsu nosēšanās Monreālā). Redzot to, ka pandēmijas ierobežošanas pasākumi drīzāk ir politiskās spēlītes, nevis profesionāļu ieteikumu izpilde, esmu jau zaudējis cerību, ka ASV ļaus Latvijas pilsoņiem ieceļot ASV rudenī. Grasos atcelt ceļojumu skolēnu rudens brīvdienās, un tā vietā nopirkt kādu citu ceļojumu tepat uz Vidusjūras salām kopā ar bērniem. Bet, ja piepildīsies draudi par rudens vilni, tad jau droši vien tupēsim mājās un sponsorēsim privātskolotājas mājmācības klasītē, jo vēl vienu attālinātās mācības gadu saviem bērniem pieļaut netaisos.

UPD: lai nav melots, starp reisiem ir -3min, bet tas lietas būtību nemaina. Pat ar +10min es nespētu pārsēsties. Nupat nobriedu nospiest pogu "I want to refund my ticket", bet nekā - es to nedrīkstu darīt, jo Monreālā ielidojošais reiss ir pārlikts no 16:41 uz 17:58, jeb mazāk par 2h. Tas nekas, ka reiss uz FRA izlido pēc grafika 17:55. Vai tev, orson, arī nav mazāk par 2h izmaiņas? Ja tā, tad refund poga epastā visticamāk nedarbosies.

orsons21
Tiešsaistē
Kopš: 04/01/2009
Ziņas: 11332
Manīts: pirms 2 min
Kur:

Man pēdējais posms izlido kādu pusotru stundu ātrāk, kā rezultātā nav iespējams paspēt. Bet nu, protams, tur ir neskaitāmi citi varianti bez problēmām, tai skaitā parādījies arī Lufthansas tiešais reiss no Frankfurtes uz man vajadzīgo galamērķi.

RX
Lietotāja RX attēls
Nav tiešsaistē
Kopš: 04/07/2009
Ziņas: 3180
Manīts: pirms 4 st
Kur:

UPD2: Piezvanīju Lufthansa infocentram un rezervāciju atcēla, solot naudu atgriezt 2 nedēļu laikā. Atcēlu tieši ar tādu domu, ka līdz oktobrim Lufthansa vēl var pamainīt reisus tā, ka vairs nebūs tās -3min, bet 1-2h starp reisiem un biļetes būs, bet ASV politikas dēļ mūs tur neviens neielaidīs, un biļetes varēs izmest vai iespringt uz naudas atgūšanu kādā laikietilpīgā procesā. Sorry par pesimisma devu, bet es labāk ieplānoju reālāk izpildāmus ceļojumus. Tikmēr visiem novēlu, ka ASV vārti arī Latvijas ceļotājiem tuvākajā laikā tiktu atvērti.

orsons21
Tiešsaistē
Kopš: 04/01/2009
Ziņas: 11332
Manīts: pirms 2 min
Kur:

reinis.berzins rakstīja:

Pēc līdzšinējās pieredzes, ja aviokompānija pati vainojama izmaiņās, tad Tu drīksti neatbildēt līdz pēdējam brīdim.

Man tur tā diezgan stingri ir devuši mājienu ar mietu, ka var atcelt, ja nelikšos ne zinis:

Your response is requested by 07 August 2021 to avoid a possible cancellation of your booking. You may also contact our Service Center for additional options, assistance or questions.

Kā būs praksē, nav skaidrs, bet nu var mēģināt piezvanīt līdz tam 7. augustam un apjautāties, vai varu atstāt opcijas atvērtas. 

jnz22
Nav tiešsaistē
Kopš: 12/12/2016
Ziņas: 96
Manīts: pirms 19 st

Man lidojums paredzēts septembra vidū uz EUG. E-pasti par laiku izmaiņām ir bijuši vismaz 7, bet visus esmu ignorējis. Pēdējam termiņš norādīts 24.jūlijs. Vakardien sazvanīju Lufthansas zvanu centru, kurā paskaidroja, ka biļetes atcelt nevaru jo laiki, kopš sākotnējiem, mainījušies tikai par 37min. Lai atceltu vajag vismaz 2h. Tomēr esot opcija pārcelt lidojumu nepiemaksājot starpību. Cik saprotu, ka pārcelt var, jo pamainījušies laiki. Aģents teica, lai neko neapstiprinot, ja vēlos pārcelt, jo pretējā gadījumā būšu pieņēmis izmaiņas un bezmaksas pārcelšanas opcija vairs nebūs iespējama.

orsons21
Tiešsaistē
Kopš: 04/01/2009
Ziņas: 11332
Manīts: pirms 2 min
Kur:

Arī Lufthansa? Dod ziņu, ja nu gadījumā šie tomēr patvaļīgi atcels pēc 24. jūlija, tas ir pavisam drīz, bet es saprotu, ka aģents Tev faktiski apstiprināja, ka vari droši vilkt laiku vismaz līdz izlidošanas datumam.

jnz22
Nav tiešsaistē
Kopš: 12/12/2016
Ziņas: 96
Manīts: pirms 19 st


Jā, Lufthansa. 
Ja jau pēc šiem visiem nav atcēlusi, tad diez vai tagad atcels. 

orsons21
Tiešsaistē
Kopš: 04/01/2009
Ziņas: 11332
Manīts: pirms 2 min
Kur:

Nu, mani līdz šim tikai informēja par izmaiņām, vakar saņēmu pirmo reizi pieprasījumu apstiprināt līdz 7. augustam.