aizvien plānoju Japānas braucienu, tādēļ uzbāzīšos ar jautājumiem
1. Cik viegli ir saprotama Japānas dzelzceļa sistēma? Ir plānots iepirkt Japan train pass. Piem. ierakstot google map maršrutu Nara-Tokyo, šis saka, ka apmēram 3 reizes būs jāmaina vilciens. Vai ar angļu valodas zināšanām viegli apjēgt kurā vilcienā kurā brīdi jākāp iekšā un kurā stacijā jākāpj ārā lai pārsēstos?
Var saprast, galvenais neapjukt tajaa lielajaa cilveeku daudzumaa un mums pilniigi savaadaakaa videe.
Esmu bijis Japānā divas reizes, jāsaka uzreiz - angļu valoda nav viņu stiprā puse tāpēc rēķinies, ka vajadzētu iemācīties vismaz pāris pāris pieklājības frāzes un elementārus jautājumus (piemēram, kur es esmu šajā kartē Bet nu nepārspīlē, tāpat nesapratīsi, ko tev atbild, labāk lai ar pirkstu parāda Ja vēl izrādīsies veģetārieris, tad vajag lai kāds uz lapiņas tev uzraksta, ka gribi veģetāru ēdienu, to tu vari parādīt pavāram, bet labāk iet uz veģetārām ēstuvēm tādā gadījumā Tie kas prot angļu valodu, tie to prot vai nu ļoti sliktā līmenī (aizmirsti par burtu R, tāda viņiem vispār nav un varēsi domāt, ko nozīmē "tāminā", pēc 10x jautājuma lai atkārto, beigās man pieleca, ka cilvēks domāja "terminal" un tamlīdzīgi) vai nu neprot vispār. Protams, ir viens ļoti neliels procents, kas prot valodu (prikoli garantēti).
Dzelzeļa sistēmā orientēties ir ļoti vienkārši, bez hieroglifiem ir arī ar latīņu burtiem nosaukums. Runājot par maršrutiem, tu vari rezervēšanas punktā palūgt biļetes līdz pašam galapuntam (ja tas ir saistīts ar JR līnijām) un līdz ar to dabūt precīzus laikus kur un kā tikt. Ja ir jāpārsēžas starp vilcieniem no dažādām kompānijām (piemēram, JR līnijas un Meitetsu), tad gan laikam tādu saplānošanu veikt būs grūtāk. Mums izpalīdzējā vietējā paziņa (brauciens no Hakatas uz kaut kādiem vēl dziļākiem laukiem ar mistisku dīzeļvilcienu beigās tika izplānots ar minūtes precizitāti), pašam kaut ko tādu arī ir reāli, bet vajag valodas zināšanas drusku. Internetā ir lapas. Katrā gadījumā nepazudīsi, ja jautāsi cilvēkiem, īpaši stacijas apsargiem/policistiem. Bez tam, ja tu ar karti rokās stāvēsi ilgāk par 2minūtēm blisinoties un neviens tev nepienāks klāt palīdzēt, tad visticamāk tu nebūsi Japānā
Jebkurā gadījumā centies nenokāpt no JR līnijām, jo transports viņiem ir tiešām dārgs. Pilsētā, protams, ērtāk ir ar metro, taču, piemēram, Osakā iet pa riņķi arī JR līnijas, bet ilgāk jābrauc līdz mērķim. Ierodoties pilsētā, obligāti stacijā paņem bukletiņu par pilsētas metro shēmu. Atceries, ka JRPass tev nederēs metro sistēmā.
Un vispār RailPass apmaiņa notiek tā, ka tagad tu internetā nopērc to railpass (būs tāda kā kvīts), un to kvīti tev jāapmaina pret īsto railpassu tikai pašā Japānā, ko var izdarīt tikai lielākajās stacijās. Pašā Japānā uz vietas to RailPass nemaz nevar nopirkt un vietējie skatās ar milzīgu skaudību uz tevi, kad tu šķērso geitus tikai novicinot papīrīti. Un vēl - centies izvairīties no smēķētāju vagoniem, tur tiešām var cirvi pakārt. Metro ir dažreiz arī sieviešu vagoni (tie ir tādi nepārprotami, parasti rozā krāsā) Metro beidz strādāt kaut kad ap pusnakti, jābūt uzmanīgam citādi var sanākt palikt ņikudikinā un atpakaļ būs jābrauc ar taxi, itkā jau nav dārgi, bet tomēr.
Tādas lietas kā couchsurfing tur nestrādā, tākā nāksies palikt viesnīcās, bet rēķinies, viņiem ir cita izpratne par servisa kvalitāti un divas zvaigznes nenozīmē sliktu numuriņu Man visvairāk patika podi ar pultīm Vidēji es ielikos 25Ls par nakti, bet tālāk no lielajām pilsētām var arī krietni lētāk. Kapsulu viesnīca vispār bija ap 3800Y, noteikti pamēģini
Ja ir kādi jautājumi, droši raksti.
Man bija JR Rail pass un esmu braukusi uz Naru no Kioto un arī atpakaļ. Orientēties var un jāpaļaujas galvenokārt uz sevi. No tā cik atceros, man sanāk, ka vienreiz jāpārsēžas, lai brauktu uz Tokiju, tas ir, Kioto stacijā. Orientēties var, tomēr paļauties uz vietējo padomiem nevajag absolūti. Viņiem ir kaut kādas pieklājības normas, ka jāpalīdz svešiniekiem un viņi to dara arī tad, ja viņiem nav pat nojausmas par pareizo atbildi uz jautājumu. Kad Tokijā dzelzceļa stacijā jautājām kur var iegādāties/dabūt Tokijas karti, mums tika norādīts uz netālu ēku, kas esot viesnīca un tur būšot karte. Kad aizgājām, tā nebija viesnīca... Pēc tam palīdzētājiem mēs sākām prasīt vai viņi zin atbildi uz mūsu jautājumu un tad daudzi no viņiem atbildēja, ka nē. Tas deva iespēju izvairīties no tālākiem pārpratumiem.
Japānā ir vairākas dzelzceļa sistēmas un katrai no tām ir savi sliežu ceļi un arī stacijas atbilstoši. Tas ir atšķirīgi, piemēram, no Lielbritānijas, kur visas dzelzceļu kompānijas izmanto vienus un tos pašus sliežu ceļus. Par šo nevajag aizmirst.
Arī Tokiju var izbraukāt ar JR vilcieniem neizmantojot metro. Lai izdodas!
Paldies Kasp un skonto par ļoti noderīgiem komentariem, es tāpat rudeni plānoju braukt uz Japanu (biļetes jau kabatā).
Kasp Kāpēc nestrādā CouchSurfing tur? Vai ir verts rezervēt viesnīcas no booking/orbtitz/similar services, vai bus lētāk atrast uz vietas?
Man ceļojuma kopbilde ir skaidra un ir divi varianti vai pirkt 7-dienas JR pass un tad atlikušusas pavadīt Tokyo/Osaka/Naha[Okinawa], vai pirkt 14-dienas JR-pass (piemaksa par to aptuveni ir vērta 2 aviobiļetem uz Naha[Okinawa] turp atpakaļ). Jā, JR kartē var redzēt ka Tokyo un Osaka ir ciešamas linijas, kur JR-pass strādās.
Es lielāko daļu laika dzīvoju pie paziņām. Tokijai rezervēju viesnīcu šajā mājas lapā: http://www.toyoko-inn.com/eng/ Cenas/kvalitātes līmenis pat ļoti labs. Viņiem ir viesnīcu tīkls visā Japānā.
kipeloff- ko tu plāno apskatīt?
mums, ja neskaita atbraukšana un prombraukšanas dienas, ir 10 japānā. ielidošana Osakā. JR pass plānojam ņemt uz 7 dienām. uzreiz pēc ielidošanas dodamies uz Kyoto, kur tiek pavadītas 3 naktis, tad aktivizējam JR pass, dodamies uz Naritu, Tokyo, Yokohama, Takayama un atpakaļ uz Osaku.
viesnīcas jāskatās apm. 3 mēneši pirms nakšņošanas, jo tad tādi budžetnieki kā toyoko (labas atsauksmes tripdvisor) atļauj rezervēt viesnīcas.
līdz šim pa āziju lietoju agoda.com rezervāciju sistēmu, bet priekš Japānas esmu atradis http://www.japanican.com/ kur ir vislielākā izvēle un bieži cenas labākas. ir plāns arī padzīvoties pa viņu ryokan- japan style viesnīcām, kas ir lētākas.
būtu jauki ja kāds par tiem outletiem kaut ko izstāstītu- kādas cenas, vai eiropiešiem (izmēri) arī kaut ko izdodas atrast?
Couchsurfing nestrādā tādēļ, ka viņiem ir pilnīgi cita kultūra, mentalitāte un savā mājā svešiniekus viņi parasti nelaiž (vecāka gadagājuma cilvēkiem vispār ir ļoti nesaprotama priekš mums attieksme pret sievietēm). Pieredze parādīja, ka tikai viens atsaucās iedot naktsmājas un tas pats bija kaut kāds students no Azerbaidžānas. Bet tā lai parādītu pilsētu - lūdzu, tādu cilvēku ir daudz un to es tev no sirds rekomendēju izmantot, jo pašam tajā visā iebraukt ir pagrūti un ir liels risks kaut ko ļoti interesantu palaist garām. Otrajā braucienā es jau paliku pie paziņas, teikšu atklāti - ļoti interesanti Mājiņas viņiem tādas - plānām sienām, nestabilas. Galīgi nepateiksi, ka cilvēks ieņem tik augstu amatu un ar milzīgu atalgojumu, bet brauc ar vecu Toyotu un dzīvo tādā, no pirmā acu uzmetiena, necilā mājiņā.
Par JR Pass runājot - atkarīgs kur tu ielido. Ja tā ir Tokija vai Osaka (lielas un interesantas pilsētas), varbūt ir vērts pirmās dažas dienas nobumbulēt tur un Railpass aktivizēt tikai kādā 3ajā, 4tajā dienā, lai pārējā ceļojuma laikā pietiek Railpass līdz priekšpēdējai dienai (atgriezties Tokijā/Osakā). Ja ielido, piemēram, Nagoyā, nu nezinu, nav tur nekas tāds diži ilgi skatāms, pilsēta ar 2M cilvēku, autobūves industrija, bet nekas tāds, lai tur ilgi uzkavētos. Rekomendēju noīrēt velosipēdus lielajās pilsētās (nebija dārgi) un kārtīgi nodot pa ielām/kvartāliņiem un saprast cik tā pilsēta ir vājprātīgi liela. Izpētīt mīlas hoteļus Taupīt uz metro biļetēm bieži neredzu jēgu, jo metro maksā (atkarībā no nobrauktā attāluma) ap 120-~300Y, šmaukties metro nevar
Par viesnīcu rezervēšanu, jā agoda ir laba lieta, ja rezervēsi iepriekš, dabūsi atlaidi. Pats gan darīju tā - pa dienu sapazinos ar dažāda kalibra japāņiem un parasti tas viss rezultējās kopīgā pasēdēšanā vai vismaz tel.nr. dabūšanā un tad kad tiešām es saskāros ar pamatīgām grūtībām es viņiem uzzvanīju un izstāstīju ko man vajag, lai viņš/viņa attiecīgi pa tel to izstāsta taksistam/pavāram/mentam poliči arī tur ļoti izpalīdzīgi un pretimnākoši, laikam sēdēja tajās būdiņās ar uzrakstu KOBAN :) Ļoti rekomendēju iepazīties ar vietējiem, viņi tev palīdzēs un daudz ko parādīs, ko tu pats skaidrā prātā neatrastu. Runājot par skaidro prātu, sagadījās sagurt un pamosties Shinkansen vilciena galapunktā Fukuokā un bija tumšs un sagurums un bail ko nu, gājām meklēt naktsmājas un pie pašas stacijas bija tāda viesnīca (no skata dārga), bet izrādījās, ka nemaz tik dārga nebija gan. Piedāvāja mums numuriņus par 8000Y, sakam - nē, pa daudz, nav vēlme maksāt par 6 guļamstundām tik daudz, nu labi ir variants pa 5000Y, der? mēs - nē, dodiet lētāk... un tā beigās palikām pie kaut kā ~800Y, domājām nu kas tas būs... un tas izrādījās liela telpa ar daudz gultām (nu vismaz 30-40 tādi kā izbīdāmie krēsli ar iebūvētu TV) un visi viņi krāca, smēķēja (atceries vilcienu), pirda (bez jokiem, tas bija šausmīgi) un aiztika mani vietās. Un pats kāmēr žāvājos netīšām aiztiku viņus, negribas pat atcrēties. Biju priecīgs, ka no rīta pamodos, pieļauju man kā nesmēķētājam plaušas bija dabūjušas kārtīgu triecienu. Atklāju, ka uz jumta ir džakuzi un baseini, kurus arī izmantoju (visi, protams, pa pliko un beigās ievēro CCTV kameras stūrī tākā nebrīnošos, kad to visu kādu dienu uziešu internetā kādā pikantā saitā). Normāla viesnīcas cena laukos ir ap 5000Y (pat var būt 4000-4500Y) un pilsētā var dabūt (Osakā arī starp citu bija 4800Y) pa 6000Y. UN tie ir labi numuriņi. Galvenais taču ir redzēt un izbaudīt, nevis pampt numuriņā.
Atcerējos kā es Osakā darīju - tik daudz smēlos iespaidus un baudīju dzīvi, ka piemirsu par nakts mājām un tad uzkasījos garāmgājējiem, kur te kāds labs hotelis (tas ir izaicinājums vēlā vakara stundā) un piedzīvojumi garantēti :) viņi var sarunāt atlaidi dažkārt,bet nu tomēr labāk rezervē iepriekš (iepriekš es domāju 10min iepriekš pirms tu ieradīsies hotelī no kādas internet kafenes, jo'kā gan tu vari zināt, kur tevi aiznesīs vēji?!!?) :)
ak jā, par interneta kafeni runājot, esmu divas naktis gulējis Shibuyā, man vēl tagad makā kaut kur mētājas tā interneta kluba biedra karte. ĻOTI rekomendēju, tur ir tik ērti dīvāni un vispār tā nebūs tāda internetkafene ko tu būsi redzējis, tur ir kā... nezinu ar ko salīdzināt, bet ir tādas kā kabīnes ar ādas matračiem un datoriem (ir visādi varianti, suites utt vienkāršs krēsls ir pats lētākais variants bet tāds kambūzītis ar ērtu guļamvietu maksā zem 2000Y par nakti, ja nemaldos un pie reizes varēsi uz mājās uzrkastīt kā gāja, aizsūtīt video uz youtube, utt. un uzlādēt visus savus hrenus. Duša arī tur bija. Un vēl tur bija bezmaksas dzērieni un uzkodas, kas ļoti labi palīdz kapeikdrāzējiem.
Kapsulu hoteli obligāti apmeklē, īpaši apmeklē tādus, kuri atrodas tādos kā apbružātos kvartālos, kur prostitūcija zeļ, jo tikai tur tu varēsi izbaudīt viņu strādnieku/zemākā līmeņa darbinieku dzīvi un ne tikai zemākā viņi dzerstās un tad izlemj, ka braukt uz mājām nav jēgas un paliek tur pa nakti, tā ir īstā vieta. nav dārgi ap 3800Y par nakti + sauna. Masāžas utt. hehe.
Iekulies piedzīvojumos, tas ir pats galvenais bet atceries, ka pārāk iekulties arī nevajag, jo var gadīties atsēdēt 30dienas ķurķī un parakstīt visādus nesaprotamus papīrus, kur beigās izrādīsies, ka tu visam piekrīti un čau rasma Man gan tā negadījās, taču līdz tādam lai nokļūtu, tiešām vajag kaut ko briesmīgu savārīt.
UPD. Par viesnīcām, man arī bija doma palikt tajā viņu tradicionālajās ryokan viesnīcās, bet laba maksā ap 15'000Y uz ko mans iekšējais ēbrejs teica striktu nē. Sameklēju lētāko japanese style viesnīcu, kad biju Nagasaki, bilde lūk (nemāku pievienot). 3500Y laikam, bet man tur nepatīk, jo jāguļ uz tatami un matračiem un spilvens debils (tas lai geišas frizūru nesabojā, jāliek zem kakla), nezināju kā lai japānim ieskaidro vārdu spilvens/pillow un dabon ko labāku, nu un gulēju uz tāda kā ir un nākamajā dienā stīvs kakls bija. Tajā viesnīcā iepazinos arī ar vienu japānieti, kas nākamajā braucienā uzņēma pie sevis mājās un bija arī ciemos uz LV atšāvusi, vispār vajadžetu tos video apkopot, man ir kādi 90Gb ar video safilmēti par šito kultūršoku.
IMO ryokan ir tā kā gulēt uz grīdas. Es ko tamlīdzīgu izmēģināju, kad paliku pa nakti budistu klosterī Koyasan kalnā. Man uz grīdas nepatīk gulēt. Labāk gultā.
evo, planā man ir Tokyo/Osaka/Naha (aizbraukt uz Fuji, iespējams vēl uz tadiem šadiem dabas ievērojamiem dabas objektiem) un tad turē pa "dienvidmiestiem" no Osaka. Es vēl joprojām nevaru izdomāt vai baudit Naha vai sniegu Sapporo (lidošu oktobrā beigās). Mums ir 13 dienas pieejamas, ielidojam Osaka un uzreiz braucam uz Kyoto (aktivizējot 7-day pass), gribētos aizšaut lidz Hiroshima/Nagoya, tad pedejā diena kad strādā 7-day pass atbraukt līdz Tokyo, tad padzīvot tur, līdot uz Okinawa (vai Hokkaido), tur 2 dienas un atpakaļ baudīt Osaka un gaidīt lidojumu uz Rīgu.
Paldies jums par ieteikumiem par viesnīcam! Kasp paldies par tik daudz veltitu laiku!
Jā, es pamanīju ka CS galvenokārt piedava eiropieši, tas nav pats ka palikt kopā ar vietējiem un izbaudit viņu ikdienas dzīvi un atmosferu. 100% noiresim velosipēdus un atradisim veidu ka tikt pie vietam, kuri nav piejami turistiem ar ģeoslepņu palidzību. Paldies par ryokaniem un par cenam, jo es pagaidam varu tikai spriest pa cenam, kuras piedava Internetā. Vēlreiz paldies par komentaru (garu un vertīgu).
Visu cieņu Kasp, esi pacenties. Miegs ar tev diezgan labs laikam, ja biji spējīgs tajā kopīgajā istabā arī pagulēt. es tā biški nesapratu par to aizskaršanu - tad tās gultas/krēsli tur pilnīgi blakām bija?
kiprloff: pats galvenais nepaliec kaut kur ļoti tālu, piemēram, Kagoshimā un nepalaid pagarām pēdējo railpass dienu, jo atpakaļceļš no tik dziļiem laukiem var maksāt tikpat cik viss railpass kopā.
Kaspars: jāsaka ar visu manu reibumu miegs bija trausls, jo tajā krēslā bija arī pogas (tā mazliet muļķīgi iekšpusē sānos), kuras es nemitīgi grozoties ar dibenu pamanījos nospiest un iedomājies skatu, kad pa visu zāli mans TV sāk maurot kaut kādu programmu un apjucis nesaprotu kas noticis un kā to apturēt (un tā pa nakti vismaz 3x). Gultas/krēsli pavisam tuvu viens pie otra - tā ka žāvājoties/staipoties tīri netīšām kādam pieskaries vai arī kāds tev pieskaras, vheh.
Ar tiem ryokaniem ir tā, ka var izbaudīt "tūristu Japānu", bet ar low-level ūķiem būs riktīgais variants Ja būsi Nagasaki, uz savu risku vari paņemt pašu lētāko pie stacijas, japanese style, nosaukums bija Minshuku Fumi, saimnieks Masatake san (ja nemaldos) ar vienu kāju, baigais kadrs īsts hohmu vecis, runājos ar viņu līdz 3iem rītā, gandrīz uz katru manu frāzi ieplēta acis un izdeva dīvainas pārsteiguma pilnas skaņas. Bet lādzīgs bez gala - pat piedāvājās brokastis uztaisīt, taču nebija lemts, man 6os jau vilciens gāja. Vispār ja ir vēlme redzēt daudz un ļoti daudz, tad brokastveidīgo ēšanu var atlikt uz vilciena laiku, jo tāpat nav ko darīt un pirms tam vietējā stacijas bodē var nopirkt garšīgas maizītes.
O, man beidzot kaut kas izdevās ar bildi. Kā jau bildē var redzēt, parkojas tik tuvu cik viens tas teorētiski iespējams, brīnos, kā nav saskrāpēta mašīna.
Diemžēl iekšā man nevienas bildes nava no turienes. Vispār ar to vietu ir stāsts. Iepriekšējā naktī biju palicis Fukuokā pie vienas dāmas (līdzīgā viesnīciņā), viņiem tur tāds mikro bizness - ja ir māja un pāris liekas istabas, viņi laiž iekšā nakšņot (ne obligāti tūristus). Ievēroju, ka vietējie tādās japanese style paliek biežāk nekā tūristi. Nu lūk, iepriekšējā naktī palikos Fukuokā līdzīgā un biju briesmīgi pikts, ka:
1) kakls bija stīvs pēc tā savādā spilvena;
2) pods nebija tāds kā man gribējās (es paguvu pierast pie viņu brīnumpodiem ar pultīm, ventilatoriem, bidē un radio), bet vienkārši tāds kā kādreiz stacijas WC;
Līdz ar ko es nozvērējos vairs nekad mūžā nepalikt tādās viesnīcās, bet nezkāpēc stacijā pajautāju ko man var piedāvāt (ņēmu lētāko, jo tajā braucienā man bija jādzīvo Japānā gandrīz mēnesis un negribēju izgāzt baiso naudu par viesnīcām), un muļķības pēc piekritu japanese style. Pēc tam kad sieviete bija man visu sarezervējusi es aptvēru savu kļūdu, bet nodomāju, aiziešu paskatīties kas un kā un atvainoties, ka man nevajag, bet kad pieklauvēju pie namdurvīm un extra laipnais Masatake san mani uzņēma, man vienkārši mēle nepagriezās viņam pateikt "nē, paldies".
Atradu vienu bildi no iepriekšējās nakts ūķīša Fukuokā (arī Hakata), piedošanu par kvalitāti, man bija tikai mans telefons līdzi šajā braucienā. Bildē arī redzams kā nevajag nekādā gadījumā darīt - slapjo dvieli pēc dušas tā nekarināt, skaitās rupjš pārkāpums un apvainojums saimniekiem. Istabiņā ir vairāki paklājiņi (tatami), un platību mēra tatami nevis kvadrātmetros. Viens tatami ir 90cm x 180cm, konkrētās istabiņas platība ir 6 tatami:
Vēl kas ir svarīgi, jāievēro higiēna un kultūra, ne pie kādiem apstākļiem mājā nedrīkst iet tālāk par slieksni ar kurpēm, tikai čībās un pa tatami staigāt ar čībām vēl jo mazāk drīkst, jo tur viņi guļ!
Runājot par kapsulu hoteļiem, man ir dažas bildītes. Katrā tādā ūķītī ir masāža, labākajā gadījumā tā ir cilvēks (bet nu tur tas atkal iedalās - masāžā un izvirtībās), sliktākajā - krēsls ar pulti un n-tajiem režīmiem:
Un zemāk redzamas pašas kapsulas, kurās iekšā bez 1mx1mx2m telpas vēl atrodams TV, radio, modinātājs, spogulītis un gaisma
Te no iekšpuses (pa tv rāda japāņu porno, kā noprotams):
Starp citu, viņiem erotiskie kanāli tiek aizmigloti, lai pārāk nesatrakojas Un vēl kas - kapsulu hotelī tie ir bez maksas, taču parastā viesnīcā par to prasa naudu (un cenzūra tos skar)
Runājot par ēšanu, rekomendēju iet ēst uz tādām vietām, kas vispār neizskatās pēc ēstuvēm, jo mazākas, jo labākas, attieksme būs personīga un ēdienreize būs neatkārtojams piedzīvojums, jo visticamāk ēstuve piederēs pensionāru pārim, kuri angliski zin tikai vārdu lunch bet ar to pilnīgi pietiek, lai tu būtu laimīgs. Diemžēl attēlā nebūs ōmes brokastis, bet gan kaut kāds pirmais ēdiens, kuru baudīju, kad izvēlos no stacijas Nagojā, to es pirku īpatnējā veidā - tādā kā automātā iemetu naudu un izvēlējos bildīti ar to ēdienu, kas man vizuāli izskatījās pēc ēdiena un saņēmu tādu kā biļeti, ko iedevu pavārām. Vispār jau pavārs man palīdzēja to čeku dabūt laukā, jo es biju riktīgi tizls (bet kā gan citādi, kad uz visām pogām ir vieni vienīgi hieroglifi? iemet naudu un nospied.... ko nospiest?!
Sirsnīga ome rāda man ceļu, pēc tik pat sirsnīgām brokastīm.
Lielāko ties, tādās lielākās ēstuvēs ēdieni stāv skatlogā un tu jau aptuveni zini, kas tevi gaidīs, bet izskats, mans draugs, ir mānīgs...
Pašā vissliktākajā gadījumā (nu, protams, uzreiz aiz gadījuma kad tu komunicē pa tiešo ar pavāru) tu vari uzrauties uz šitādu ēdiena biļešu automātu, īsta krievu rulete!
Uz beigām - viena skaista japāniete, kura ļoti sakautrējās, kad pajautāju viņai vai drīkst vienu momentuzņēmumu Vispār viņi paši tevi foķēs un nāks klāt. Man bija tā, ka katru dienu vismaz viens mani nofoķēja ar atļauju un vismaz 101 pa kluso. Kolēģis stāstīja, kāmēr es veicu telefonsarunu uz mājām un aizspiedis ausi runāju, 3 nelielas grupiņas bija pienākušas un uztaisījušas foto ar mani. Tas nekas, ka es ar muguru pret fotogrāfu stāvēju, tas viņiem, acīmredzot, nelikās par traucēkli.
Kasp – milzu paldies par aizraujošo aprakstu, patika, noderēs; bildes interesantas; šķiet, ka Tev jautri gājis, apskaužu.
Man ar bija interesanti Kasp apraksts. Mums gan tika tada mierigaka Japana, jo braucam ar viengadigu bernu.
Par drebem un outletiem iesaku ipasi nesacereties, jo vini tadi mazini. Viram, kurs virs 1,80 m isti nekas, un pat man, kurai kaja 36, 37 izmers, kad gribeju nopirkt tas baltas zekites, kas ir ar skelto purnu ( prieks vinu koka ieslucenem), bija japerk viriesu ( bet ari baltas).
Ja gribas pirkt kaut ko no kimono- var pirkt ari lietotu. Es piem tadu dabuju to garo obi jostu. Iztiriju kimiskaja tiritava un smuka. Tapat jau ikdiena ar tadu nestaigasi, bet karnevalam deres ar lietota.
Man liekas, ka ir pratigi braukt uz Kioto del rail pass, bet no otras puses, ta ir viena no skaistakajam pilsetam, viss cits pec tas var nelikties tik interesants.
Kyoto apkart var braukt ar autobusu- tur ir dienas biletes, bet man liekas, ka tur gan reali var braukt ar velosipedu. Piem. mums ta dienas bilete parak neatmaksajas, jo berna del mums viss ta lenak sanaca.
Kyoto atradam superigu hosteli- tirs. Neskatijas skibi, ka mes ar bernu. Tapat negribesies sedet viesnica. Ja ir interese, sameklesu. A, un vel ja vajadziba izstastisu kur atradam sushi train estuvi. Tiesam superiga. Mes no osakas pirmspedeja diena braucam speciali uz Kyoto.
Mazliet kauns piedavat, bet varbut gribi samainit naudu par abam pusem izdevigu kursu aptuveni musu 200 latu robezas. Nav viltota, palika pari. Bet laikam jau es pati nerisketu, baiditos.
Vel varu aizdot ( pardot ne) Lonely planet un Eyewitness celvezus uz celojuma lauku.
A, uz Fudzi var aizbraukt ar vilcienu no Tokijas, un vakara atpakal.
Ko gan var iepirkt Japana- elektroniku. Tokija superigs rajons, laikam saucas Akihabara.
Bet ar tiem vilcieniem mes darijam ta. Nemam savu Railpass, gajam iepriekseja vakara uz staciju- pateicam kurp gribam braukt un cikos, un vinu pasi visu sarezerveja, izdomaja visas parsesanas un pierezerveja vietas.
Ja vel vajadzigi kadi padomi, busu prieciga atbildet. Tada silta atmina viss palicis. Prombraucot domajam, ka laikam jau dzive vairs uz turieni neaizbrauksim, jo taks pasaule tik daudz to vietu kurp braukt, bet tagad jau sakam lukoties, ka jaaizved butu berni uz laiku, kad klavas sartojas.
Beidzot izlasiiju Kasp staastu liidz galam )) Labs. Paldies par to
Kasp (vēlreiz) un daugava, paldies jums
Daugava, protams ka stāsti par sushi train. Par naudu, ja nu vēl paliks līdz rudenim (kad es braukšu), tad es varētu atpirkt palikušas yenas.
Kamēr sniegpārslas apceļo Latviju, Japānā sakura priecē vietējos un iebraucējus. Sakām Japāna, domājam sakura, sakām sakura, domājam Japāna. Sakām sake, ..... un īsti vēl neesmu izdomājis, ko domājam!
https://www.japan-guide.com/sakura/
(uzmanību! uzmanību! 2010.g.tēma!)