Sveicieni!
Pēc nedēļas braucu pirmoreiz uz Štatiem un ir palikuši daži neatbildēti jautājumi, uz kuriem ļoti novērtētu atbildes:
1. Vai kāds ir atradis izdevīgu veidu kā ietaupīt uz valūtas maiņu?
Skatījos dažādas opcijas (USD konts un VISA karte; Transferwise (diemžēl neskaita USD uz LV banku, vajadzīgs ASV konts); utt.), bet neatradu nevienu prātīgu variantu. Cik apjautājos ASV braucējiem - lielākoties visi maksājuši ar karti kas piesaistīta EUR kontam vai arī mazas summas skaidrā dolāros un nav iespringuši uz konvertācijas izmaksām. Parēķinot papildus izmaksās - aiziet simtos; labprātāk banku konvertācijas izmaksas iztērētu citur.
2. Auto noma:
Noderīgu komentāru autoriem labprāt piedāvāšu kasti alus!
Maksā visur ar Revolut vai N26 kartēm, tā ietaupīsi uz valūtas maiņu… Un dari to darbadienās. Revolut ir sabojājies mazāk populārām valūtām, bet EUR/USD kurss vēl turas tuvu labākajam iespējamam bez kādiem komisijas procentiem.
Juris - un ko ar brīvdienām? + Vai ir kāds noderīgs manuālis par Revolut / N26 kartēm? Vēl kādi ierobežojumi? Mēdz neņemt pretī, mēdz nestrādāt / jebkādas citas problēmas? Atvaino par jautājumu gūzmu.
Brīvdienās Revolut pieskaita 1% komisiju, baidoties, ka līdz pirmdienai, kad atsākas valūtas tirgus, kurss var būt stipri pamainījies viņiem par sliktu. Ja lielāks pirkums gaidāms nedēļas nogalē, var aplikācija vajadzīgo summu pārkonvertēt iepriekš.
Revolut un N26 kartes ņem vai neņem pretī tikpat bieži kā citas.
Revolut tēma: Revolut — laba karte ceļojumiem un N26 tēma: N26 — vēl viena laba karte ceļotājiem (jāpiesakās līdz 1. apr)
2. Par papildus braucējiem tas atkarīgs no štata, kur auto nomā, jo pastāv dažādi vietējie likumi. CA visi papildus braucēji ir bez maksas, vēl dažos štatos dzīvesbiedrs ir bez papildus maksas, ir vēl štati ar maksimālo papildus braucēja maksas ierobežojumu. Ja ielido tuvu tāda štata robežai, kur maksa mazāka vai tā ierobežota, tad varbūt ir vērts šajā štatā nomāt.
Ja nemaldos, tad Enterprise neņem maksu par papildus braucēju ASV, ja šis braucējs ir dzīvesbiedrs.
4. Diezgan daudz izlemj uz vietas, taču nav nekāda garantija, ka paveiksies. Piemēram, vai nomā nebūs viss aizsists, lielo lidostu tuvumā noteiktos diennakts laikos un dienās pavisam noteikti ir reāls scenārijs, ka nav pieejami auto un jāgaida pat rezervētu automašīnu īpašniekiem. Jo pietiekoši daudzi, kuri ņem rezervācijas bez atcelšanas maksas, nemaz neatnāk pēc auto, jo vairākās nomās rezervējuši, meklējot labāko variantu. Līdz ar to nomas ļauj veikt rezervācijas vairāk, nekā reāli pieejami auto, līdzīgi kā overbooking lidmašīnās. 100% garantija ir tikai tad, ja ņem ar priekšapmaksu, piemēram, Netflights.
Atgriežoties pie sarunāšanas, gan jau visu kaut ko var, bet jārēķinās, ka darbinieku bonusi (un daudzos štatos bonusi var būt lielākā algas daļa) atkarīgi no pārdotajiem papildus pakalpojumiem. Nez vai viņam ir interese neņemt naudu par pakalpojumu par kura pārdošanu viņš saņem komisiju. Pieņemu, ka to par attiecīgu dzeramnaudu var izdarīt, bet nez vai tas būs mazāk par 50 USD. Domāju gan, ka kopumā viss pasākums ir elastīgs, esmu ASV nomās ļoti lielas pretimnākšanas piedzīvojis ar ievērojami labākiem nomas nosacījumiem, kā rezervācijā teikts, daudz vairāk nekā Eiropā, tai skaitā izvairījies no soda par pazaudētu atslēgu (drīzāk cūkas laime tā bija). Bet ir arī nīgrie tipiņi trāpījušies ar kuriem runāt, kā ar sienu.
Un rēķinies, ka pie lielajām lidostām nomas var nebūt gluži kompaktas vai viena otrai blakus termināļa teritorijā. Un var būt rindas, esmu arī gandrīz stundu gaidījis. Ja vēlies vairākas nomas apstaigāt, var nākties daudz laika tam patērēt. Ir vērts palasīt konkrētās nomas biroja konkrētajā lidostā atsauksmes Google, Tripadvisor.
Ir veidi, kā izvairīties no maksāšanas. Kalifornijā maksa par papildus vadītāju ir aizliegta ar likumu (līdz ar to, ja kāds starpnieks prasa piemaksāt, nevajag maksāt, uz vietas, saņemot mašīnu, pieliksi otru). Enterprise, Budget, Avis otrs vadītājs ir bez maksas, ja dzīvesbiedrs. National un Hertz otrs vadītājs ir bez maksas viņu lojalitātes programmu dalībniekiem.
Informācija var būt mainījusies kopš to sagūglēju pirms kāda gada.
No kurienes uz kurieni plāno braukt? Par vienvirziena nomu parasti neņem papildmaksu Floridā, reizēm arī Kalifornijā un blakus štatos. Reizēm ir korporatīvie atlaižu kodi, ar kuriem šo maksu nepiemēro.
Vēl vari meklēt relocation darījumus, kad mašīna jāpārvieto no pilsētas uz pilsētu, par to ņem minimālu maksu. Bet ļoti jāpaveicas, lai būtu vajadzīgs tieši tas maršruts, ko iecerēji. Un ir laika ierobežojums.
Juris - milzīgs paldies, kaut kā biju šo palaidusi garām. Tev Gaišo/Tumšo/Ķiršu/Upeņu?
Atis - ielidoju FLL, savācu auto trešdienā, dienas vidū. Diemžēl nav tuvu štata robežai. Plānoju Netflights nobukot Alamo, bet nevaru izlemt vai maksāt tos simtus uzreiz online par papildus braucēju. Jāpaskatās par to dzīvesbiedru nosacījumi. Gan jau ka neviens neies pārbaudīt vai ar līdzbraucēju saista svētās laulības saites...
Papildus informācija: Auto savācu nākoštrešdien no FLL. 13:00. Atdodu maija beigās OAK.
2. Auto noma:
Vai ir kāds veids, kā Alamo samaksāt mazāk par otro braucēju? Šobrīd vienīga opcija online rezultējas vairāk kā +300 USD par ceļojumu. Citas auto nomas (ar iekļautu otru cilvēku) nesanāk lētāk. Rezervēt online vienu vadītāju un uz vietas mēģināt lētāk sarunāt otru?
Cik atceros, tad Alamo insider programmā reģistrētajiem lietotājiem otrais šoferis ir bez maksas. Piereģistrējies pie viņiem un ietaupīsi 300USD
Vismaz novembrī vēl tā bija.
Buicis - ļauj nočekot un ja strādās varēsi izvēlēties favorīt alus šķirni
Update: Kaut kas īsti neiet.
Vai ir kāds veids kā Netflights ielikt to Alamo Insider Member numuru?
Ja jau visiem kas ar padomu palīdzēs pa alus kastei, tad jau beigās vairs liels ietaupījums nesanāks
Bet izskatās ka man tomēr ir veca informācija. būs jāiztiek bez kastes.
Priekš $500 ietaupījuma kaste alus būtu gaužām izdevīgi!
Bet jā, kaut kā neaizgāja. Jāmeklē citi varianti kā nokratīt to maksu.
Nav lētāk nopirkt to mašīnu un pēc tam pārdot?
Uz 2 mēnešiem nopirkt — pārdot varētu būt pat izdevīgs variants (bet darbietilpīgs).
Cik ir staigāts pa ASV piepilsētām, daudzu auto logos stāv piedāvājumi nopirkt par 2-5 tūkstošiem.
Vai ir kāds veids kā Netflights ielikt to Alamo Insider Member numuru?
Vari mēģināt tad, kad saņemsi auto, bet visticamāk neļaus.
Trakulis - nēēēē. Šis jautājums no sērijas - kāpēc īrēt dzīvokli, ja var paņemt kredītu un maksāt tikpat mēnesī? Kādam liekas loģiski, kādam galīgi nē.
Man personīgi - riski neattaisno ieguvumus. Un ja auto salūzt? Un kā ar apdrošināšanu? Un kā ar pārdošanu, un kā, un kā, un kā?
Aprunājos ar vienu paziņu, kurš regulāri īrē Auto pie Alamo Floridā. Viņš teica ka dažādās lidostās dažādi var sarunāt. Viss atkarīgs no darbinieka. Un var pacensties sarunāt lai pievieno otro šoferi bez maksas. Ja vienā Alamo kantorī nesanāk, tad vajag aizbraukt līdz nākamam un pamēģināt atkal. Vismaz viņš tā dara.
Nu sliktākajā gadījumā ja neizdosies, tad var piepirkt to otro šoferi.
Buici, ok, tad mēģināšu otro šoferi uz vietas bezmaksas vai par mazākām naudiņām pievienot. Pēc tam padalīšos pieredzē.
Reāli jau to, ka bija otrs vadītājs, var pieķert tikai avārijas (apdrošināšanas) gadījumā. Citādi neviens neizkontrolēs, kurš kad sēdējis pie stūres.
Vovi1974 - Offer is only available to UK residents.
+ arī meklētājs nestrādā.
Juris - nē, nu jā. Apdrošināšana jau arī ir vajadzīga tikai tad ja kas slikts notiek Bet kaut kā visi tomēr ņemam.
Reāli jau to, ka bija otrs vadītājs, var pieķert tikai avārijas (apdrošināšanas) gadījumā. Citādi neviens neizkontrolēs, kurš kad sēdējis pie stūres.
Var jau paspēt samainīties, tā kā pieķeršanas iespēja pat vēl minimālāka.
Nu ja, pārstiept līķus uz priekšu utml.
3. Additional drivers must meet all rental requirements and appear at the rental counter with the primary renter (tas jau izskatās ka pievienot šoferi nevarēs).
Alamo insiders vairs uz free additional drivers nestrādā.
zahuj - jā, nu kaut kā tā arī jādara.
Nevaru tā arī izlemt ko darīt ar to ekstra šoferi - ņemt par tiem ~$300 vai arī uz vietas trešdien mēģināt runāt pa citām naudiņām. Hmmm. Nebūtu jauki uzzināt uz vietas, ka var dabūt tikai vēl dārgāk (man te stāstīja par $10 dienā maksu).
Mums Alamo iedeva otru vadītāju par brīvu, jo paņēmām apgreidu uz krutāku mašīnu (pilnīgi jaunu Mustangu, no kā vīrs, protams, nevarēja atteikties)
Paldies par informāciju! Tad mēģināšu parīt uz vietas kaut ko sarunāt
Neizmirsti tik padot ziņu te tēmā pēc brauciena vai izdevās.
Te arī padodu ziņu par nomu!
Īss atgādinājums - paņēmām caur NetFlights Alamo auto nomu, bez iekļauta otra vadītāja, ar domu ka uz vietas varēs sarunāt lētāk. Oficiālā alternatīva - samaksāt $10 dienā par ekstra vadītāju.
Uz vietas mums piedāvāja auto apgreidus, iekļaujot ekstra vadītāju bezmaksas. No parastā auto (neatceros klasi, bet nu auto "parastais") uz džipu piedāvāja samaksāt papildus $19,99 ("parasto" $39,99 vietā) par dienu. Ilgi domājām, nolaida uz $15,99. Parādīja mums ekrānā, ka zemāk par $10 dienā nolaist nevarot, jo sistēma neļaujot. Paprasījām vai var par $12 dienā, piekrita un parakstījām līgumu par džipu.
Džipu netīšām atdeva citiem. Sataisījām skābu ģīmi un mums teica, ka ļoti atvainojās, varam ņemt kaut kabrioletu kompensācijā (sporta klase).
Paņēmām Mustang kabrioletu. Ar sajūsmu secināju, ka esam tikuši pie semi-manuālās ātrumkārbas (ko līdz šim visi bija minējuši kā praktiski neiespējamu ASV nomās). Auto bija izcils visās jomās.
Ceļojuma vidū izleca eļļas lampiņa - iebraucām tuvākajā Alamo, mums apmainīja pret citu Mustangu (ar satelītu, klimata kontroli, un citām jaukām ekstrām)
Ceļojuma beigās nododot auto otrā ASV galā radās kaut kāda sistēmas kļūda (jo līgums bija uz vienu auto, tad vēl pa vidu apmainīts un teksasieši kaut ko bija salaiduši grīstē).
Rezultātā - mums atlaida nodošanas maksu citā punktā ($500) un pusi no apgreida maksas. Apgreida atmaksa ienāca kontā nākošajā dienā.
Kopumā pirmā pieredze ar auto nomu ASV - izcila. Ielikšu Alamo 5* soc. tīklos.
Žirafe, Tev ar šo autoīri viena izdevīga 'neveiksme' pēc otras. Nav brīnums, ka apmierināta ar rezultātu.