Daudziem ceļakājiešiem lidojumi, ar kuriem pelnīt jūdzes, negadās tik bieži, lai tās sakrātu simtos tūkstošu, tāpēc varētu būt interesanti uzskaitīt labus variantus, kā dabūt bonusa lidojumus par nelielu jūdžu skaitu. Es sākšu; ja ir papildinājumi, interesanta pieredze vai kādi jautājumi, lūdzu komentēt!
I. Avios īsiem lidojumiem (4500 avios)
British Airways lojalitātes programma Executive Club ir unikāla ar to, ka bonusa lidojumu cena jūdzēs (ko viņi sauc par avios) ir tieši atkarīga no attāluma. Šādi:
Attālums jūdzēs | Lidojuma cena ekonomiskajā klasē |
Lidojuma cena biznesa klasē |
---|---|---|
1—650 | 4 500 | 9 000 |
650—1151 | 7 500 | 15 000 |
1151—2000 | 10 000 | 20 000 |
2001—3000 | 12 500 | 25 000 |
3001—4000 | 20 000 | 40 000 |
4001—5500 | 25 000 | 50 000 |
5501—6500 | 30 000 | 60 000 |
6501—7000 | 35 000 | 70 000 |
7001—100 000 | 50 000 | 100 000 |
Tātad jau par 4500 jūdzēm var dabūt kādu īsu, bet dārgu lidojumu (lidosta ar mazu konkurenci, vai lidojot pēdējā mirklī).
British Airways ir oneworld aliansē, ttad jūdzes var pelnīt ar BA, Finnair, American Airlines, Qantas, Cathay Pacific, Japan Airlines un citu aviosabiedrību lidojumiem. Tērēt tāpat. Šie bonusa lidojumi var īpaši labi noderēt īsiem un (ja pirktu par naudu) dārgiem lidojumiem ASV (ar AA), Japānā (ar JAL), Āzijā kopumā (ar CX), Austrālijā (ar QF).
Tāpat labs darījums par avios ir Dublina-Bostona un Šenona-Bostona biznesa klasē, jo attālums ir tieši zem 3000 jūdzēm, tātad cena vienā virzienā ir 25 000 avios.
Nepatīkamā ziņa ir tāda, ka atšķirībā no citām lojalitātes programmām, par katru lidojuma posmu (ja ir savienotais lidojums) jāmaksā atsevišķi. Respektīvi lidojot Ņujorka-Sanfracisko ar savienojumu Čikāgā, būs jāmaksā 7500 (JFK-ORD) + 10 000 (ORD-SFO) = 17 500 avios. Tiešais reiss (JFK-SFO) maksās 12 500 avios.
Visas nosauktās avios cenas ir par lidojumiem vienā virzienā.
II. ASV lojalitātes programmu bonusa lidojumi Ziemeļamerikā (12 500 jūdzes vienā virzienā)
Visu lielāko ASV aviosabiedrību (American Airlines (ietilpst oneworld), United (Star Alliance), Delta (Skyteam)) lojalitātes programmas pēdējos gados ir cēlušas bonusa lidojumu cenas, taču konkurences dēļ Ziemeļamerikas lidojumi paliek visiem vienādi zemā cenā — 25 000 jūdzes (turpatpakaļ) ekonomiskajā klasē, 50 000 biznesa (ko viņi sauc par pirmo) klasē.
American Airlines un United ļauj rezervēt arī vienvirziena lidojumus, līdz ar to tas pats piemērs JFK-SFO izmaksās 12 500 jūdzes.
Delta ļauj rezervēt vienvirziena lidojumus, bet cena paliek tāpat kā par turpatpakaļ, 25 000… Toties ir cits knifs — viņi pieļauj vienu stopoveru on open-jaw, arī lidojumiem ASV. Tāpēc par 25 000 jūdzēm var dabūt lidojumu piemēram Ņujorka-Čikāga (Čikāgā uztaisam stopoveru uz pāris dienām), tad Čikāga-Losandželosa, Losandželosa izklaidējamies nedēļu un lidojam atpakaļ Losandželosa-Vašingtona. Sanāk lidojums ar vienu open-jaw (izlidojam no Ņujorkas, atgriežamies Vašingtonā) un vienu stopoveru (Čikāgā).
Šīs izdevības protams izmanto arī paši amerikāņi, tā ka pieejamība populārākiem maršrutiem var būt slikta, jārezervē laicīgi.
Kā jau rakstīju iepriekš, ja kādi jautājumi, vai pieredze, vai atrasti citi labi varianti, lūdzu komentēt!
airberlin ir lidojumi no 2500:
Kā viņiem ar degvielas piemaksām?
njā, mazas nav:
Adults
flight price (net) miles 2,500
€ 0.00
taxes and charges € 32.81
fuel and security surcharge € 20.00
payment charge* € 0.00
price per passenger miles 2,500
€ 52.81
× number of passengers 1
Total price miles 2,500
€ 52.81
Kaut kā par 24.000 "aviosiem" (Jaunzēlandes brauciens) man neko neizdodas nopirkt. Kuru katru ONE WORLD alianses lidojumu par "aviosiem" kā sākumā iedomājos vis nevar nopirkt. Īsti nesaprotu, kur tos "aviosus" pielietot. Par CITADELES "membership awards" vismaz 2 kinobiļetes gadā sanāk.
Kuru tad Tavuprāt nevar?
Man likās lietderīgāk par Jaunzēlandes braucienu ņemt AA jūdzes. Tieši tik pat cik avios. Bet tas tik mans viedoklis.
Kuru tad Tavuprāt nevar?
Visu vakaru čakarējos, bet par "aviosiem" vispār neko nevaru nopirkt. Tiklīdz eju uz pirkšanu, tā uzreiz piedāvā pirkt par naudu. Ja kādam ir kāds links, tad iemetiet, lai top skaidrs, ko ar "aviosiem" var iesākt. Pagaidām ar tiem sanāk tikai spēlēties virtuāli....
Par avios runājot, vēl varētu piemetināt, ka:
Joka pēc paskatījos LHR - New York (ECONOMY class) = 40.000 avios, no kuriem man ir tikai 24.000 + 298 Ls, respektīvi, cena, pērkot ar "avios", krietni dārgāka, nekā tad, ja pirktu par naudu visu lidojumu pilnībā.
Visu vakaru čakarējos, bet par "aviosiem" vispār neko nevaru nopirkt. Tiklīdz eju uz pirkšanu, tā uzreiz piedāvā pirkt par naudu. Ja kādam ir kāds links, tad iemetiet, lai top skaidrs, ko ar "aviosiem" var iesākt. Pagaidām ar tiem sanāk tikai spēlēties virtuāli....
Papidus "aviosiem" būs arī naudas summa piemaksās (bieži vien visnotaļ lielas). Vai arī tev prasa tikai naudu? Īsti nevaru saprast, kas tev tur nesanāk...
Es pērku caur šo linku.
Visu vakaru čakarējos, bet par "aviosiem" vispār neko nevaru nopirkt. Tiklīdz eju uz pirkšanu, tā uzreiz piedāvā pirkt par naudu. Ja kādam ir kāds links, tad iemetiet, lai top skaidrs, ko ar "aviosiem" var iesākt. Pagaidām ar tiem sanāk tikai spēlēties virtuāli....
Sarežģījumi ar lapas navigāciju ir nedaudz savādāk kā «kuru katru lidojumu nevar nopirkt».
Ej uz www.ba.com, ielogojies savā kontā, un tad klikšķini te, piemēra pēc — ieraksti izlidošanas un galamērķa lidostas (teiksim HKG un BKK), izvēlies datumu, lai vienkāršāk, atķeksē, ka «one way only», un būs Tev pirmie rezultāti…
(Upd — ARD jau pateica visu to pašu priekšā.)
Paldies visiem komentētājiem. Īsumā sapratu. Par cik ASV man riebjas un uz turieni savu mūžu nebraukšu, vai ir kādas sakarīgi ieteikumi, kā tērēt punktus lidojumiem Eiropā vai tuvējā Āfrikā. Āzijā CATHAY PACIFIC nekad neizmantoju, jo ir daudzas lētākas aviokompānijas. Lidojot no Eiropas uz Āziju tikpat nekas par 24.000 aviosiem nesanāks vis...
Joka pēc paskatījos LHR - New York (ECONOMY class) = 40.000 avios, no kuriem man ir tikai 24.000 + 298 Ls, respektīvi, cena, pērkot ar "avios", krietni dārgāka, nekā tad, ja pirktu par naudu visu lidojumu pilnībā.
Nu dārgāk jau diezin vai... Bet kā jau es teicu - pirkt tālos lidojumus uz BA maksājot avios ir pilnīgākā bezjēga. Tad labāk mēģināt atrast kādu lidojumu ar AirBerlin vai arī pārskaitīt uz Iberia un lidot no MAD vai BCN.
Joka pēc paskatījos LHR - New York (ECONOMY class) = 40.000 avios, no kuriem man ir tikai 24.000 + 298 Ls, respektīvi, cena, pērkot ar "avios", krietni dārgāka, nekā tad, ja pirktu par naudu visu lidojumu pilnībā.
Atkarībā no aviosabiedrības, kas izpilda lidojumu, un maršruta, Executive Club piemet klāt lielāku vai mazāku (vai nekādu) degvielas piemaksu… LON-NYC ir viens no sliktākajiem veidiem, kā tērēt avios. Tēmas sākumā minēju izdevīgākus piemērus.
Bet kāds sakars bonusa biļešu pirkšanai ar to, ka, par naudu pērkot, Cathay Pacific ir dārgs un līdz šim to neesi izmantojis? Manuprāt tieši prieks, ka par avios var dabūt lēti kaut ko nepieredzētu. Un ne visos maršrutos Āzijā lido AirAsia.
Paldies Jurim par ideju. Izskatās, ka avios punkti ar CATHAY PACIFIC Āzijas ietvaros tiešām var tikt izmantoti. Piemaksas, pērkot ar "aviosiem" Āzijas ietvaros no HKG visai niecīgas un sanāk pat nedaudz lētāk nekā ar Āzijas zemo cenu kompānijām. Kas attiecas uz "avios" punktu izmatošanu Eiropas iekšienē, tad izskatās nu ļoti dārgi un neizdevīgi, pat krietni dārgāk nekā ar Eiropas LOW COST kompānijām + sūdīgi lidojumu laiki (agri no rīta vai vēlu vakarā) un vāja pieejamība par "aviosiem" pat ziemas periodā.
Laicīgi pērkot, 99% gadījumu Eiropā tiešām par naudu ir visizdevīgāk. Ja nepieciešams lidojums pēdējā brīdī, tad var izskatīt arī punktus/jūdzes kā variantu.
Ja neskaita lidojumus ar AA, tad tieši lidojumi Eiropā ar BA, manuprāt, ir izdevīgākais avios izmantošanas veids (Reward Flight Saver - 15Ls ekon. un 21Ls biznesā). Nesen lidoju ARN-LHR par 15k avios + 21Ls. Parastā cena bija ap 500Ls. Pērku uz rītdienu LHR-CDG 4500 avios + 15Ls. Parastā cena ar BA ir 180Ls, lētākais ko redzēju - EasyJet par 100 Ls (bet tas no Lūtonas). Manuprāt izdevīgi!
Nu nezinu, laicīgi pērkot ARN-LCY vai ARN-LHR ar BA ir ap 60 EUR. Tāpat 60 EUR LHR-CDG ar AirFrance. Easyjet 40 EUR. Skatījos martu.
Ja ir nepieciešams lidojums pēdējā mirklī, tad cita lieta, varētu būt tādas 500 LVL cenas. Es tomēr ideālā gadījumā jūdzes tērēju tādos maršrutos, kur nu nekādi nevar dabūt lētāk, laicīgi vai nelaicīgi pērkot. Bet, ja vienīgā alternatīva ir maksāt 500 LVL par lidojumu Eiropā, tad protams avios kļūst izdevīgāks variants. Atpūtas (ne-biznesa) ceļotājiem ar tādu situāciju gan reti kad jāsaskaras — ja biļetes vājprātā dārgas, tad vienkārši izvēlas citus datumus / galamērķus.
Jā, es arī atšķirībā no ARD neredzu jēgas lidot pa Eiropu par 500Ls vienā virzienā. Ir tik daudz LOW COST aviokompāniju. Kāpēc būtu jāignorē šis cenu segments, ja var lēti aizlidot? Un tie +15-20 Ls bieži vien ir LOW COST-era parasta cena daudzos virzienos.
Viestursp1, ar kuru LOW COST aviokompāniju tu man piedāvā rīt pa lēto nokļut no LHR uz CDG? Vēlams rīta pusē un ar diviem lieliem koferiem.
AAdvantage Explorer Award Chart arī ir distances bāzēts:
http://www.aa.com/i18n/disclaimers/oneworld_awards.jsp
Tiesa tām pašām distancēs nepieciešams daudz vairāk jūdžu, bet var taisīt neierobežotu skaitu stopover. Sanāk īpaši izdevīgi, ja taisa daudz īsus lidojumus labi nosegtā oneworld alianses reģionā.
AAdvantage OffPeak MilesAAver periodā lidojums uz Havaju salām (kas arī skaitās ASV) maksā tikai 20k jūdžu.
Vispār laikam drusku ne pa tēmai sanāca, jo bija prasīts par nelielu jūdžu skaitu.
Man arī liekas labs tas AA nesezona uz HNL. Var izlidot no HEL. Un tad par 40K jūdžu plus biku virs 100USD sanāk tas lidojums. Ir tāds kluss plāns to nākamgad izmantot.
Pieliku tēmas nosaukumā ierobežojumu =< 25 000 jūdzes.
Buicis piekritīs un te jau iepriekš arī ir izskanējis ka labākais Eurobonus punktu pielietojums, ja to nav daudz un beidzās termiņš ir lidojumi uz LYR Svalbārā, it sevišķi ja ir īpašais piedāvājums Skandināvijas vai domestic reisiem, tad no Skandināvijas vai Norvēģijas uz LYR var par 6000pkt aizlidot +aptuveni 30LVL nodokļos par r/t. Šogad gan lidoju par 10 000 r/t, kas ir standara cena.
Es divos kontos joprojām turu pa 25000 punktiem, cerībā, ka būs vēl kāda superakcija. Patika par 10000 aizlidot uz Čikāgu un 20000 uz Šanhaju, piemaksājot 20-30Ls. Sen nekas tāds nav bijis, bet labs nāk ar gaidīšanu. Sliktākajā gadījumā ar draugu bariņu būs jālido uz Svalbāru.
Kārtējā sērija šajā pamācībā.
III. MileagePlus lidojumiem 'Eiropā'
Mileage Plus (United Airlines) manuprāt ir labākā izdevība lidojumiem Eiropā (ar Star Alliance).
Tātad, bonusa lidojumi vienā virzienā Eiropā maksā 12,5 tūkstošus jūdžu ekonomiskajā klasē, 20 tūkstošus biznesa klasē (no kuras Eiropā nav īsti jēgas, ja nu vienīgi vajag pārvadāt vairāk bagāžas). Atšķirībā no avios, cena nav par segmentiem — lidojumam var būt vairāki savienojumi, cena nemainās. Un galvenais — jāmaksā tikai lidostu nodokļi (10-80 dolāri), degvielas piemaksas nav jāmaksā.
Darījums kļūst interesants, ja papēta, cik tālu United Airlines domā, ka sniedzas Eiropa.
Sākam no rietumiem — Eiropa viņiem skaitās līdz pat Azoru salām (lidostas PIX, HOR, TER, PDL) — jā, par 12,5 tūkstošiem jūdžu var šķērsot visu Eiropu un vēl trešdaļu Atlantijas okeāna. Tāpat Eiropā skaitās Madeira (FNC, PXO).
Ziemeļu virzienā tālākie punkti, kas vēl Eiropas cenu zonā, ir Islande (KEF) un Svalbarda (LYR). Grenlande arī esot Eiropā, diemžēl turp nelido neviena Star Alliance aviosabiedrība.
Austrumu virzienā tālākie galamērķi ir Krievijā — var aizlidot līdz Ņižņijnovgorodai (GOJ), Samarai (KUF), Kazaņai (KZN), Ufai (UFA), Jekaterinburgai (SVX) un pat Novosibirskai (OVB).
Dienvidos tālākie galamērķi ir Erevāra (EVN), Malta (MLA), Kipra (LCA, PFO, ECN), daudzās Turcijas pilsētiņas, Grieķijas saliņas.
Paspēlēties ar galamērķiem un pieejamību var arī bez reģistrēšanās te: https://www.united.com/web/en-US/apps/booking/flight/searchAward.aspx?SB...
Uzskaitījums, kura valsts kurā zonā: https://www.united.com/web/en-US/apps/mileageplus/awards/travel/listofre...
Mileage Plus jūdzes var pelnīt, lidojot ar Star Alliance (LOT, Lufthansa, Turkish, SAS, Thai, Singapore, TAP, Asiana utt) un citiem partneriem, uzskaitīti te: https://www.united.com/CMS/en-US/marketing/custcomm/promotions/Pages/Air...
Un beigās nepatīkama ziņa — janvāra beigās Mileage Plus plāno pamatīgas cenu izmaiņas, pēc 31. janvāra (pirkšanas datums) lidojumi Eiropā maksās 15 000 jūdzes ekonomiskajā, 30 000 jūdzes biznesa klasē. Te pašreizējais cenrādis, te no 1. februāra.
JFK - DUS 20 000avios (40K biznesā)+ 1EUR;
MIA- DUS 25 000avios (50K biznesā) + 1EUR.
Vienvirziena, protams, ar AirBerlin.
P.S. Kāds man nesen slavināja viņu biznesa klasi.
Kārtējā sērija šajā pamācībā.
III. MileagePlus lidojumiem 'Eiropā'
Mileage Plus (United Airlines) manuprāt ir labākā izdevība lidojumiem Eiropā (ar Star Alliance).
Juri, bet tas ir līdz brīdim, kad United izstāsies no SA. Līdz ar to es saprotu, ka vairs nav vērts SA ietvaros likt virsū uz United.
Ja es lidotu ar OneWorld tad varbūt vēl ir izdevīgi paspēt un tad papildināt ar citām, bet liekas ne reizi neesmu lidojis vēl ar OW kompānijām tāpēc nevar prognozēt vai tas maz notiks tuvākajā laikā.
Kapec lai UA izstatos no Star Alliance. Nejauc ar US Airways?