Līdz šim domāju, ka šitādi pigori tikai kino notiek: http://www.tvnet.lv
Nē, Tu sajauci, tā bija Sandra Buloka )
Bet nesaprotu, kāpēc obligāti esti beibei bija jāpārņem stūre un jāvālē tālāk, autobuss nav jau lidmašīna, kuru nevar lidojuma laikā atstāt bez neviena pilota?
Apskatījos bildi, tiešām līdzīga Bulokai
Vispār, interesanti, varbūt kāds tiešām zin, kāpēc Ecolines varēja autobusu pārņemt tikai aiz robežas, bet līdz LV vajadzēja stūrēt igaunietei? Kaut kādas juridiskas nianses?
Bet nesaprotu, kāpēc obligāti esti beibei bija jāpārņem stūre un jāvālē tālāk, autobuss nav jau lidmašīna, kuru nevar lidojuma laikā atstāt bez neviena pilota?
Viņai vienīgajai bija attiecīgas kategorijas autovadītāja apliecība.
Bet nesaprotu, kāpēc obligāti esti beibei bija jāpārņem stūre un jāvālē tālāk, autobuss nav jau lidmašīna, kuru nevar lidojuma laikā atstāt bez neviena pilota?
Viņai vienīgajai bija attiecīgas kategorijas autovadītāja apliecība.
Nē, nu tas skaidrs, bet kāpēc nevarēja Latvijas šoferis aizbraukt 20km tālāk un busu pārņemt Igaunijā?
Gan jau vispār nevarēja braukt, jo nez vai apdrošināšana būtu spēkā, ja notiktu kāda nelaime. Varbūt, kamēr izdomāja risinājumu situācijai, arī nobrauca līdz tai robežai un tad jau varēja gaidīt rezerves busu no Rīgas.
Vispār, interesanti, varbūt kāds tiešām zin, kāpēc Ecolines varēja autobusu pārņemt tikai aiz robežas, bet līdz LV vajadzēja stūrēt igaunietei? Kaut kādas juridiskas nianses?
Starptautiskie autobusi konkurences novēršanas dēļ (es nepārrakstījos) ir ļoti stulbi regulēts bzness.
Varbūt zināja, ka būs jāgaida 3 h un piekrita cilvēkus aizvest līdz robežai, tur kafejnīca vismaz, tualete utml, lai nav jānīkst 20km no robežas nekurienes vidū.
Jautājums tikai, cik tas ir legāli. Igaunietei nav darba līguma ar Ecolines. Tiešām nepārzinu visas juridiskās nianses, bet man ir pamatotas šaubas, vai šajā situācijā nav nepieciešama, kā minimums, rakstiska pilnvara, un ļoti apšaubu, vai spēkā būtu apdrošināšana, ja nu kas notiek. Nemaz jau nerunājot par medicīniskajām pārbaudēm, pirms vispār atļaut sēsties pie autobusa stūres, un visādiem tur tahometriem, darba laika uzskaitēm u.tml.
Ja kāds no pasažieriem pārņemtu lidmašīnas vadību situācijā, kad abi piloti ir darba nespējīgi, tas būtu saprotami, ja tā ir vienīgā iespēja visiem izdzīvot. Autobusa pasažieriem diez vai draudēja tiešas nāves briesmas.
Gan jau Trīne zināja visas autobusa vadīšanas nianses, ieskaitot šādas (no 0:47) https://www.youtube.com/watch?v=WwzW6ig1N78
Katrā ziņā Igaunijas gadījumu var salīdzināt ar šo: https://www.youtube.com/watch?v=PE95wXyC6b4
Kāpēc buss ar hokeju? Tāpēc, ka abi līdz šim nepieredzēti!
Lincas skaidrojums man šķiet loģiskākais. Pilnvarojums tika saņemts mutiski no Ecolines, bet citu formalitāšu neesamību aizvietoja policijas eskorts. Pirms reisa medicīniskās pārbaudes nosaka uzņēmuma iekšējie noteikumi, nevis valsts mēroga normas.
varbūt šoferis, kas gaidīja Latvijā arī bija pālī un vajadzēja tikt prom no igauņu ceļu policijas