Ir liks pamatakmens lielākajai lidostai ar galveno terminālu 90 miljoni pasažieru gadā
http://nordicarch.com/istanbul-new-airport#info
Ja thy.com (turkish airlines) attīstās kā līdz šim, šogad pirmajā pusgadā atkal 17% līdz 26 miljoniem pusgadā, tranzītam pieaugot par 28%. Rezultātā Frankfurte ir zaudējusi trešo vietu pasažieru skaita ziņā atdodot Ataturk lidostai, ja tik strauji turpināsies tad pēc 4 gadiem 2017. kad jaunā lidosta būs gatava THY jau būs 90 miljoni gadā, cik ilgi Ataturk lidosta to vel pavilks, jo jau tagad tur izskatas parbazsts.
Ar novembri regulārie reisi uz Ataturk vairs nebūs
www.aviation24.be/airports/istanbul-ataturk/new-istanbul-airport-open-29...
Ar novembri regulārie reisi uz Ataturk vairs nebūs
kā tas iet kopā ar rakstā minēto: "But the first flights should already arrive in February next year."?
Es par turku turēšanos pie celtniecības termiņiem izturētos ļoti skeptiski.
Piemēram M5 metro līniju plānoja atvērt 2015. gada sākumā, atlika neskaitāmas reizes un atvēra 2017. gada beigās (tikai daļu). Kad būs vaļā visa līnija — nav zināms.
Lai nu kā — žēl, neparocīgi būs, ka lidosta tālāk no pilsētas.
Lidostu atvēršana reti kad iekļaujas termiņos, nedomāju, ka te vajadzētu izcelt tieši turkus. Atceramies kaut vai Brandenburgas lidostu, kuru vajadzēja atvērt kad? Vai Kualalumpuras jauno lidostu, kur arī termiņi tika pārcelti nez cik reizes. Tie tādi pēdējie gadījumi. Tāpēc drīzāk jābrīnās, kad kaut kas šai jomā tiešām notiek strikti pēc grafika.
Ar novembri regulārie reisi uz Ataturk vairs nebūs
kā tas iet kopā ar rakstā minēto: "But the first flights should already arrive in February next year."?
Apskaties raksta datumu - 8 October, 2017
Apskaties raksta datumu - 8 October, 2017
Ouch, tad jau toč pirmie reisi burtiski jau ceļā uz jauno lidostu.
Decembrī atkal lidošu caur IST. Lai gan nebūtu, protams, slikti būt vienam no pirmajiem, kas lidojis caur jauno lidostu, tomēr nav nekādas ticības, ka tā tas būs.
Lai gan netrūkst arī cilvēki, kas noskaņoti pat ļoti cerīgi.
https://www.dailysabah.com/business/2018/02/06/transfer-to-istanbul-new-...
Ēnas puse vai konkurējošās lidostas reklāmraksts
https://thearabweekly.com/mega-airport-project-turkeys-istanbul-rocked-d...
Lūgums, liekot saites uz rakstiem, dažu vārdu kopsavilkumā pierakstīt, kas tur ir. Ja jau esat izvērtējuši, ka ir vērts padalīties, tātad zinat, kas tur rakstīts.
Augstākminētajā rakstā ir par to, ka jaunās Stambulas lidostas būvniecības apstākļi ir katastrofāli nedroši, bojā gājuši aptuveni 400 cilvēki (oficiāli tiek atzīts, ka 'tikai' 27).
Daudz tuvāk kā Stambulas lidosta ir plānta 40 km no Varšavas. Polijas prezidents parakstjis liumu par 100 mi pax lprojektēšanu un finansēšanu. Tempi gan nebūs triecien kā Stambulā, tika 2027. būšot gatava, laikam tāpēc, ka LOT tik āri nespēj augt.
http://eu.usatoday.com/story/travel/flights/2018/05/13/poland-controvers...
Stambulas IATA kods ir IST, lai arī atklāšan notikšot 29.10 tomēr pilnvērtīgu darbību sākšot decembra beigās
www.archynety.com/world/the-worlds-largest-airport-will-work-later-than-...
https://www.dailysabah.com/business/2018/10/30/istanbul-airport-opens-wi...
Turcijas interneta izdevuma raksts par to, kā vakar par godu Turcijas Republikas 95.gadadienai notika Stambulas jaunās lidostas (pirmās kārtas) atklāšana. Arī par to, kāda būs šī lidosta nākotnē, un par to, ka līdz šā gada beigām pamazām no Ataturka lidostas visus lidojumus pārcels uz šo.
Nu, tas "pamazām" ir tāds visai nosacīts, jo TK savus lidojumus, kas sastāda lauvas tiesu no IST noslodzes, it kā plānojot pārcelt tikai 30.decembrī. Un arī tas vēl nav akmenī kalts. Ja viņiem izdosies pārcelties līdz jaunajam gadam, tad, iespējams, kad janvārī atgriezīšos Rīgā caur Stambulu, jau pirmoreiz lidošu caur jauno lidostu. Par turpceļa lidojumu decembrī jau ir skaidrs, ka tas būs caur veco lidostu.
Interesanti, ka pats Turkish airlines maz zina par jauno lidostu un to, ka no turienes lidos. Vēl pirms pāris nedēļām pērkot biļetes TK mājaslapā, lidojumi no jaunās lidostas nemaz netika piedāvāti (tā nebija piedāvāta kā izvēle), savukārt šobrīd lidosta kā izvēle tiek piedāvāta, bet nekādi rezultāti netiek piedāvāti. Un izskatās, ka rezervāciju sistēmas nemaz nepazīst jaunās Stambulas lidostas nosaukumu un kodu ISL; tiek piedāvāti tikai IST un SAW.
Izskatās, ka tiem, kas būs iegādājušies biļetes no/uz IST būs labs iemesls atcelt savas rezervācijas gadījumā, ja būs nevēlēšanās vai neiespējamība lidot.
Zināt viņi zina ļoti labi, bet domā, ka viņiem ir baigā vēlēšanās pirmajiem skriet uz lidostu, kurā vēl miljons un viens darbs jāizdara, lai tā sāktu normāli funkcionēt? Ja vien būs iespēja, TK būs pēdējie, kas uz turieni pārceļas. Tāpēc arī tam, ka TK uz turieni pārcelsies decembra beigās (kā viņi to pašlaik apgalvo), nevajadzētu ticēt par visiem 100%.
P.S. Šaubos, ka tur varēs ko atcelt, bet nu var jau būt.
Jaunas lidostas kods bus IST, par ISL pardeves veco, kad jauna saks darboties.
Vispār jau vecās lidostas vietā ir plānots parks un nekas vairāk. Pagaidām no jaunās lidostas lidojot tikai daži sīki reisi, kuri īpaši pat vietējos neinteresē, jo jaunajai lidostai ir problēma ar transportu. Īres cenas gan tās tuvumā esošajos rajonos esot pakāpušās 2-3 reizes.
Un kad būs gatava jaunā Berlīnes lidosta?
Tad, kad pūcei aste ziedēs!
Vakar lidojumi vēl notika uz veco IST lidostu, kaut arī entertainment sistēmā, gan turpceļa lidojumā oktobra vidū, gan vakar reklamēja ka pēc 29okt lidojumi notiks caur jauno lidostu.
Protams, ka uz veco, jo uz jauno lidojumi (cerams) sāksies no jaunā gada - tāda pašlaik ir oficiālā informācija. Rakstu jau kādu 3.reizi šai tēmā
Neizskatās, ka arī 1. janvārī te notiks milzīga aktivitāte. Spiegu foto šorīt
Skaidrs jau, ka diez vai notiks, bet kas tieši tajā foto par to liecina?
Ar aci labāk bija redzams, ka daudz nepabeigtu ēku, ceļamkrānu, būvbedres.
Viesnīca arī tikai Park Inn pagaidām kaut cik lidostas tuvumā (agriem rīta reisiem svarīgi).
Jaunākās ziņas ir tādas, ka pārcelšanās uz jauno lidostu atlikta līdz martam. Kas vispār ir labas ziņas, citādi ap jauno gadu tur būtu visai paliels haoss.
Nav labas ziņas, marta brīvlaikā kā reizi plānots lidojums caur IST. Cerams, ja atliks vēl .
Ņemot vērā, ka ar pavasari diezgan strauji pieaug reisu skaits nedēļā uz Stambulu, viņiem vairs nebūs iespēju kaut kur kaut ko atlikt... marta brīvlaiks ja varētu būt gan viena, gan otra lidosta - ceri uz labāko
Toties man prieks, ka janvāra savienojums vecajā lidostā - vismaz pabūšu Stambulā un šo to no pārtikas varēšu iepirkt...
Vakar pie manis bija kolēģis no Stambulas un prognozēja, ka šī pārcelšanās prasīs cilvēku dzīvības. Turki vieglprātīgi izturās pret drošību. Nesen pie Ankaras avarēja vilciens, jo nodeva ekspluatācijā trasi bez signalizācijas. Termiņi spieda. Iesēdinās vilciena darbiniekus un dežurantus, nevis top vadību par nolaidību, jo tie publiski apgalvo, ka mūsdienu vilcieniem signalizācija nemaz neesot vajadzīga.
Vispār pēdējā gada laikā tā nebūt nav vienīgā vilcienu katastrofa ar upuriem Turcijā - pavisam nesen arī vilciens no Edirnes avarēja, arī dažu kompāniju autobusi tur diezgan bieži iekļūst avārijās...