Man bija rezervēta kajīte diviem cilvēkiem ar mašīnu uz prāmja Ventspils – Nyneshamna. Prāmis aizkavējas par 10 stundām (tehnisku iemeslu dēļ). Vai eksistē eu regula kas regulētu kompensācijas veidu par prāmja aizkavēšanās. Cik lielu kompensāciju es varu prasīt?
Tev pienākas 50% kompensācija no biļetes cenas, jo prāmja reiss (kas pats ilgst 8:30) aizkavējās par 10 stundām, kas ir vairāk nekā (c) 3*2=6 stundas.
Regulas 1177/2010: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/?uri=celex%3A32010R1177 19.pants:
17.pants paredz arī ēdināšanu un viesnīcu (naktī). Ja tādu nepiedāvāja, bet pirki pats, tad varbūt ir saglabājušies kādi čeki:
Tajā pašā saitē ir arī Regulas latviskā versija, ja prāmja kompānijas darbinieki runā latviski.
P.S. Pašam nekad nav gadījies, vienkārši izlasīju Regulu un secināju teorētiski. Pašam bez lidmašīnām ir gadījies ilgstoši gaidīt tikai aizkavējušos Ecolines autobusu. Autobusu pasažieriem ir identiskas tiesības kā aviopasažieriem (ēdināšana, viesnīca, zvani uz mājām), izņemot nav nekādu naudas kompensāciju.
Paldies, Reinis.
Uzrakstīšu kā beigsies