Sveiki visiem
kā ceļotājiem jautājums - cik bieži realitātē tiek mērīti čemodānu izmēri? - zinu, ka šīs jautājums apspriests daudzas reizes - bet arhīva meklētājā neatrodu.. Meitai kārtējo reizi noplīsa čemodāns - domāju nopirkt Bugatti/Maxima akcijā piedāvāto - taču tam izmēri ir 55cm plus riteņi.
Negribas lai meitenei ceļojot būtu problēmas (kur pārsvarā laiž ar 55cm čemodāniem, - ar prioritāti etc.). Kādi ir reālie piemēri - vai tiešām ir bijuši atgadījumi, kad mēra čemodānus un tie 3cm ir no svara? paldies jau iepriekš!
mērīšanas paņēmieni ir visdažādākie, nedomāju, ka te kāds varēs pateikt 100% pareizu atbildi.
ja tādu koferi ieliek aviokompānijas koferu režģī, tad tos 3cm varēs pamanīt - tālākais atkarīgs no cilvēciskā faktora
Sirdsmiera labad iesaku pirkt izmēram atbilstošu koferi. Lai vai cik reti tas notiek (man pašam ir tikai vienreiz pārbaudīts), bet mērīšanas metode visur būs ievietošana atbilstoša izmēra kastē vai režģī - ja neielīdīs tad runāšanās nepalīdzēs. Iesaku lielāku vērību pievērst kofera svaram, jo tāda izmēra koferim sasniegt tos 8-10 kg ierobežojumus ir ļoti viegli.
pateicoties Ukraiņu aviolīnijām, kuri tagad sver visus un katru reizi, esmu pārgājis uz mugursomu - soma vieglāka, jo nav rāmis, var vairāk salikt.
pagājušajā nedēļā arī Airbaltic ļoti interesējās par salona somas svaru.
Mana mugursoma sver ap 0.5kg, bet koferis - 3kg. Salikt abos var vienu un to pašu lietu daudzumu. Tad ir jautājums - vai ir vērts nest tos liekos 2.5kg kuri pie reizes arī apdraud reizēm to 10kg robežu? Vienīgā atšķirība ir - mugursomu ir grūti vilkt pa zemi.
pagājušajā nedēļā arī Airbaltic ļoti interesējās par salona somas svaru.
Ja tā, tad par šo gandrīz vai skaļi jābļauj, lai visi pamana, jo šāda interese nebija novērota pēdējis gadus piecus vismaz. Pēc noteikumiem ir max 8 kg kopā koferim un vēl vienai atļautajai mazajai somiņai, kas ir gandrīz nereāli, ja koferi neved tukšu.
Kurā lidostā tas bija?
Es ieteiktu pirkt tādu, kas der izmēram. Bieži redzu, ka liek bāzt režģī, labāk tomēr tādu, kas noteikti der. Otrs vēl jau, režģī ielīdis, bet citreiz augšā nodalījumā problēma iebāzt un tad vēl zem kājām dabūs viņu iebāzt, jo ne vienmēr stjuartēm skapīšos ir vieta. Vai liks iečekot pie geita, bezmaksas vai ar papildmaksu, citreiz negribas to koferi dot prom.
RIX lidostā, nododot reģistrēto bagāžu
un MUC lidostā, nododot reģistrēto bagāžu
RIX lidostā, nododot reģistrēto bagāžu
un MUC lidostā, nododot reģistrēto bagāžu
Ā, nu tad velta trauksme, pie tām reģistrācijas letēm to gandrīz vienmēr dara. Tad jau arī nav problēmu, ja drusku par daudz, tad pārliek reģistrētajā. Sliktāk, ja sver pie geita, tad nav kur sprukt, kā vien kabatās.
Negribas lai meitenei ceļojot būtu problēmas (kur pārsvarā laiž ar 55cm čemodāniem, - ar prioritāti etc.). Kādi ir reālie piemēri - vai tiešām ir bijuši atgadījumi, kad mēra čemodānus un tie 3 cm ir no svara? paldies jau iepriekš!
Ja tiešām ir 55 + 3 cm, tad tā, kā reiz ir kritiska problēma - pirmkārt, to var pamanīt ar trenētu aci, otrkārt, patiešām nelīdīs rāmi, un atņems un liks maksāt, un treškārt - A32x un B737 lidaparātos čemodāni ir jānovieto gareniski, un liekie 3 cm tieši neļaus to izdarīt.
Atmet brendu māniju (tas koferis nav tās naudas vērts, arī pēc uzlīmju ''atlaides''), un nopērc tajā pašā supersexveikalā (Maxima XXX) vai Jysk bezbrendu koferi par 25-30€, kas atbilst parametriem. Vai vēl labāk, ņemot vērā zemcenu pārvadātāju cīņu ar riteņkoferiem un to īpašniekiem - mugursomu.
Propers - padalīsies, lūdzu, kura ir tava vieglā un ietilpības ziņā koferim līdzvērtīgā mugursoma?
Par airbaltic - es sen neesmu ar viņiem lidojusi, drīz nāksies, ceru, ka nereģistrēto rokas bagāžu nesvērs, jo tie viņu 8kg ir ļoti maz, pat ja koferis nav no smagākajiem. Reģistrētā, cik apskatījos, ļoti sadārdzinātu lidojuma cenu.
Par uzdoto jautājumu - es nepirktu to smago koferi, kas minēts. Kā arī +3cm ir tomēr diezgan daudz šajā situācijā, manuprāt, risks “uzrauties” ir diezgan reāls, ja nepaveicas ar cilvēkiem, kas šo čeko. Pati savu koferi pirku pagājušajā gadā Origo 2.stāvā kaut kādā somu veikalā, kas atrodas blakus Multilukss veikalam un pretī Sportsdirect. Riteņi tikai 2, bet nelien īpaši laukā, līdz ar to nepalielina izmērus, materiāls auduma, toties salīdzinoši viegls pēc svara un izmēri precīzi atļautie rokas bagāžai. Cenu neatceros, bet man šķiet bija ap 35-40eur. Pagaidām jau gadu turas labi. Nekur nekas nav saplīsis un riteņi joprojām ripo bez aizķeršanās. Lidojusi ar viņu un vilkusi pa visādiem ceļiem un neceļiem esmu padsmit, ja ne vēl vairāk reizes.
Manai mugursomai ir jau kādi gadi 20. Būtu pašam laiks meklēt jaunu. Varbūt koferis man ir traki nepraktisks. Mugurpusē vēl tie dzelži izvelkamajam rokturim. Bet mugursoma ir ar rāvējslēdzēju kuru atverot ir liela mugursoma un uz augšu arī var pagarināt. Izvērstā veidā jau mazajā rāmītī vairs neievietosies un būs ritīga bagāžas vienība priekš priority, bet ja kompaktajā variantā - tad ieiet mazajā rāmītī. Vajadzētu tādu pašu, bet jaunu.
Pēdējā izbraucienā nācās (izstādē ļoti daudz "makulatūras" savācās) iepirkt riteņčemodānu - 55x40x20 (ieskaitot riteņus), auduma. Svaru pa rokai nav, bet uz izjūtu spalvas svarā. Tā kā bija atlaižu laiks, 90€ vērtu (vecā cenu zīme) nopirku par 50€. Unītī Minhenes vecpilsētā (čemodānu nodaļas pamatcenas bija 200-300€ un vairāk). Bija nododamajā bagāžā. Kā kalpos turpmāk, ne jausmas, kaut kā ļoti ierasts ar mugursomu pārvietoties.
Propers - padalīsies, lūdzu, kura ir tava vieglā un ietilpības ziņā koferim līdzvērtīgā mugursoma?
Atbildēšu ne Propers vietā, bet no savas pieredzes. Es lielākoties arī rokas bagāžai izmantoju tādu zolīdu plecu somu. Takā sporta somu, bet bez Adimas vai Adidas zīmēm uz sāniem Ļoti laba ietilpība un līdz šim, nu jau vairākus gadus, ne reizi nav prasījuši bāzt režģī. Vairākkārt esmu pats paeksperimentējis, ļoti labi ielien, par cik vari izspaidīt, lai ieņem Tavu vēlamo formu un izmēru Negatīvi, protams, ir tas, ka jāstaipa uz pleca visu laiku. Ja pasmaga, citreiz ir bijis nogurdinoši, bet visādi citādi nav ne vainas.
Attiecībā uz to, cik bieži pārbauda somu izmērus / svaru, man radusies sajūta, ka bieži tas atkarīgs no reisa piepildījuma - ja lidmašīna būs pustukša, viņiem vienalga cik, kas un kā
Ja tā, tad par šo gandrīz vai skaļi jābļauj, lai visi pamana, jo šāda interese nebija novērota pēdējis gadus piecus vismaz.
ARN pie geitiem regulāri vismaz pēdējos 3 gadus katrā otrajā manā lidojumā ir svēruši (ne man).
Ieteikums visiem, kam ritenīši lien ārā no gabarītiem ir likt čemi otrādi, ar tiem uz augšu, tad optiski izskatās OK un dažiem riteņi ir noņemami
Ieteikums visiem, kam ritenīši lien ārā no gabarītiem ir likt čemi otrādi, ar tiem uz augšu, tad optiski izskatās OK un dažiem riteņi ir noņemami
Ja mani atmiņa neviļ, tad ir arī režģi, kuros jāliek čemodāns guļus - tas ir - brīvā plakne ir platums.
un ja riteņi ir ārpus izmēriem - tad gribēdams nevar tajā rāmī ielikt..
Bet varbūt man tā liekas - jo nekad man nav pārmērīta soma.
Viens no labākajiem kofera aizstājējiem mugursomas formātā - Osprey Farpoint vai Osprey Fairview.
Ieteikums visiem, kam ritenīši lien ārā no gabarītiem ir likt čemi otrādi, ar tiem uz augšu, tad optiski izskatās OK un dažiem riteņi ir noņemami
Noteikti.
Vienīgi, kad tas čemis ar visiem 4x4 būs jāiedabū nodalījumā virs galvas, ar optisko komfortu var nepietikt.
Man vispār tā jaunā mode ar 4 velkošajiem liekas nesaprotama. Reāli viņi nozog 3-4 cm, ko varētu aizņemt mantas (ja čemodāns atbilst gabarītiem ar visiem riteņiem). Senāk pārsvarā ražoja koferus ar diviem riteņiem, un tie paši bija integrēti korpusā, ārā līda tikai kāds 1 cm. Tagad visiem krutajiem brendiem 4 riteņi lien ārā 3-4 cm no pamata gabarītiem.
orsons21 - lai var vilkt blakus. Man 2 no 3 mazajiem koferi ir tieši tādi. Katrs esam dažādi, katrs var piemeklēt sev ērtāko variantu. Man labāk patīk ar visiem 4 labāk ziedoju 3 cm vietai, bet man ir ērti.
Jā, bet reāli tie divi liekie riteņi ne tikai nozog telpu, bet arī palielina svaru. Biznesa ceļotājiem jau laikam skaitās stilīgi, ka var vilkt blakus, bet paxis economicus galvenokārt ir noraizējies par to, lai vairāk lien iekšā un mazāk sver. Runa ir par to, ka ražotāju trends iet šādas opcijas virzienā, un drīz laikam ar diviem riteņiem vairs vispār nopirkt nevarēs.
Līdzīgi ir daudzās sfērās - pamēģini šodien nopirkt sulas paku bez korķīša! Bet tas korķītis taču kaut ko maksā, un ne visiem to vajag. Kafejnīcām, kam sula ātri jāsalej pa glāzēm, vispār tikai apgrūtinājums. Un kā ar nesagrieztu maizi lielveikalā!?
Tās tikai tādas manas filozofiskas pārdomas un kurnēšana.
Man tas nav par stilīgumu, bet ērtumu, jo var vilkt gan tā, gan tā, un it kā sīkums, bet daudz lidojot, tas nav mazsvarīgi. Tirgu jau diktē pieprasījums un piedāvājums - ja būs pieprasījums, gan jau būs arī, kas piedāvās
Sulas pērku reti un maizi ēdu minimāli, tā ka man grūti komentēt liekas paciņas un plastmasas neatbalstu, tā ka gan jau kāds maisu risinājums arī šim varētu būt.
Es gan šķiet esmu no citas planētas, jo savā galvā esmu iedomājies, ka koferus valkā biznesa (jo pie lietišķa ietērpa nepiestāv mugurene) un čarterpakešnieki (jo visur transfēri un nav nekur jāiet kājām). Visos pārējos gadījumos mugursoma ir ērtākais veids kā vest savas lietas - vieglāka, var salikt vairāk, nav tik ļoti jāuztraucas par izmēriem, nav jādomā vai sniegs būs notīrīts, vai nebūs baigi bedrains ceļš pa kuru jāvelk savs koferis utt.
Es gan šķiet esmu no citas planētas, jo savā galvā esmu iedomājies, ka koferus valkā biznesa (jo pie lietišķa ietērpa nepiestāv mugurene) un čarterpakešnieki (jo visur transfēri un nav nekur jāiet kājām). Visos pārējos gadījumos mugursoma ir ērtākais veids kā vest savas lietas - vieglāka, var salikt vairāk, nav tik ļoti jāuztraucas par izmēriem, nav jādomā vai sniegs būs notīrīts, vai nebūs baigi bedrains ceļš pa kuru jāvelk savs koferis utt.
Agrāk bija tā, ka labs koferis precīzi atbilda bagāžas režģa izmēram, un, tāpēc nebija jāsatraucas, vai līdīs iekšā, un pie svara reti kur piekasījās. Un nododamā bagāža sensenos laikos visiem bija bez maksas, ja nu kas, tad varēja nodot. Mugureni nodot nekad nav bijis prāta darbs, īpaši, ja tā plāna un viegla. Turklāt koferītī, atšķirībā no mugursomas, visas mantas pēc atvēršanas uzreiz ir viegli pārskatāmas un atrodamas.
Mūslaiku reālijās, protams, jāpārorientējas uz mugursomām. Tomēr jāņem vērā, ka to forma ir stipri nosacīta, un, pamatīgi piebāzta tā var ieņemt pavisam citu formu un tilpumu, nekā tikai mēreni piebāzta.
Pats arī dodu priekšroku mugursomai, bet nu visiem kā panaceju noteikti neieteiktu, jo švakākai mugurai tie 8-10 kg jutīsies diezgan labi (savukārt kārtīga soma, kas to varētu mazināt, jau svara ziņā īpaši neatpaliks no vieglākiem čemodāniem). Ja arī nav paredzēti gari pārgājieni, tāpat var sanākt ilgi stāvēt rindās utt. Ir jau vēl mugursomu un čemodānu hibrīdi
Esmu no tiem, kam mugura neakceptē 10 kg stiepšanu - diemžēl, bet tā nu tas ir. Manā kolekcijā ir gan čemodāni ar 2, gan 4 riteņiem - 4 riteņnieku priekšrocība ir tā, ka nepārdomāti to sapakojot tas tik un tā uz vēdera nekritīs. reizēm mugursomu izmantoju mazajai rokasbagāžai, bet citādi ar koferi nu toč ir ērtāk
Man mugursoma ir bieži līdzi tāpat - tikai tāda mazāka, kas tikpat labi ir kā dāmu somiņa, aviokompānijām ar rokas bagāžu + personal item, varu paņemt divas. Citādāk ar divām mugursomām nekā
jo švakākai mugurai tie 8-10 kg jutīsies diezgan labi
A jūs visi tiešām pa pasauli staigājat apkārt ar liekiem 10 kg uz muguras? Es pēdējā laikā neņemu līdzi pat maku, tikai mobilo un karti, un, ja liekas, ka bez skaidras naudas nekā neiztiks, tad kādu banknoti kabatā... Ok, es saprotu, ja tas ir pašplānots divu dienu pārgājiens kaut kur Amazones džungļos bez civilizācijas, tad tā īsti nevar, bet pa parastajiem tūristiskajiem maršrutiem... Es atvainojos, priekš kam tā somu līdzstiepšana vispār vajadzīga?
Māri! Tu tiešām uz lidmašīnu dodies apenēs iebāzis kredītkarti un mobilo? Neviens jau nesaka ka kalnu pārgājienā stumj līdz koferi 4*4.