Riharda ieraksts šajā tēmā atgādināja man, ka pašam drīzumā būs līdzīga problēma, tikai Parīzē. Ielidojam CDG ar BT rīta reisu, tālāk lidojums no ORY 17.55.
Laika kā reiz pietiek, lai aizbrauktu līdz Parīzes centram, nedaudz paklejotu, un pēc ~5 stundām dotos uz ORY. Sieva gribētu klejot pa Luvru, bet, nelaimīgā kārtā, lidojums ir otrdienā, kad Luvra ir ciet. Tad nu doma ir vienkārši paklejot pa Elizejas laukiem un Tilerī dārzu.
Kādu transporta veidu labāk izvēlēties? Skatos, ka vilcienam ir kaut kāda Paris Visite, ko var lietot vilcienos, metro, autobusos u.t.t., bet, lai iekļautu 1-5 zonas, kas vajadzīgas abām lidostām, sanāk 27.80€ vienam (https://booking.parisinfo.com/il4-offer_i149-paris-visite-pass-pass-tran... ; vairums resursu gan apgalvo, ka 25.25€, laikam nesen pacēluši cenas).
Ja tic tam, ko raksta www.toandfromtheairport.com, tad kombinējot autobusus sanāktu lētāk, varbūt pat zem 15€, bet nav pārliecības, ka tās cenas arī nav krietni cēlušās pēdējā laikā. Turklāt, busu pieturas abām lidostām atšķiras, un, ja no CDG uz centru vēl viss ir puslīdz saprotams, tad no centra uz ORY varētu būt problēma atrast pareizo vietu, kur buss piestāj. Nu, un zinot nacionālās īpatnības, vēl jāierēķina pamatīga laika rezerve, jo nevar jau zināt, vai kaut kas vispār atbrauks noteiktajā laikā.
Varbūt kāds ir devies pa līdzīgi maršrutu, un var pakomentēt, kāds būtu optimālais variants.
Pastudē - RATP tarifs
Esot kaut kāds lētais (ne tuvu 25 naudiņām) autobuss no lidostas, awd nesen lasīju. Pašam pārredzamā nākotnē šī lidosta nav aktuāla, tāpēc sevišķi neiedziļinājos.
Viltīgs veids, kā nokļūt no CDG centrā, ir ar piemēram Ouibus. Viņi biļetes CDG-centrs nepārdod, bet var nopirkt piemēram CDG-Tours par 5 EUR un izkāpt centrā. Pielietojums nav plašs, jo parasti biļetes dārgākas kā 5 EUR un maz reisu dienā.
Ar busiem 350 un 351 līdz centram 3 t+ biļetes (pērkot 10 gab karneti, cena 14,90 EUR) vai 6 EUR (pērkot speciālo biļeti šim maršrutam). https://www.ratp.fr/plans-lignes/busratp/350 un https://www.ratp.fr/plans-lignes/busratp/351
No centra (nosacīti) līdz Orlī buss 183, 2 EUR (pērkot speciālo biļeti šim maršrutam) https://www.ratp.fr/plans-lignes/busratp/183
Es gan parasti uz Orlī braucu ar metro + tramvaju 7 https://www.ratp.fr/plans-lignes/tram/t7, tas ērtak, 1 + 1 t+ biļete.
Viltīgs veids, kā nokļūt no CDG centrā, ir ar piemēram Ouibus. Viņi biļetes CDG-centrs nepārdod, bet var nopirkt piemēram CDG-Tours par 5 EUR un izkāpt centrā. Pielietojums nav plašs, jo parasti biļetes dārgākas kā 5 EUR un maz reisu dienā.
Ar busiem 350 un 351 līdz centram 3 t+ biļetes (pērkot 10 gab karneti, cena 14,90 EUR) vai 6 EUR. https://www.ratp.fr/plans-lignes/busratp/350 un https://www.ratp.fr/plans-lignes/busratp/351
No centra (nosacīti) līdz Orlī buss 183, 2 EUR https://www.ratp.fr/plans-lignes/busratp/183
Es gan parasti uz Orlī braucu ar metro + tramvaju 7 https://www.ratp.fr/plans-lignes/tram/t7, tas ērtak, 1 + 1 t+ biļete.
Lai gan daudz esmu bijis Francijā, Parīze un tās transporta sistēma galīgi nav mana stiprā puse. Vai varētu lūdzu atšifrēt, kas ir 3 t+, 1 t+ u.tml.
Ar Oibus maršrutu CDG-Tours domāti reis uz Tūras pilsētu? Iet caur Parīzes centru, un tur laiž ārā bez problēmām? Arī pagāja labs laiciņš, līdz atšifrēju pirmā doma bija par kaut kādām ekskursijām no CDG. Ja tā, tad man, vienalga, neder, tajā dienā nav 5€ reisu.
t+ ir standarta papīra biļete. Pērkot karnetē (10 gab uzreiz), tās maksā 14,90 EUR = 1,49 EUR gabalā. Pērkot atsevišķi, 1,90 EUR / gab.
Tā kā braukšana caur vairākām zonām, 350. un 351. busā tādas t+ jākompostrē 3 gab.
Metro viena t+ biļete, tur zonas neskaitās. Tramvajā tāpat.
Ar 183. busu arī var braukt, maksājot ar t+ (ja pareizi rēķinu, vajag 2 gab nē, pietiek ar vienu), bet automātos pārdod biļeti speciāli šim braucienam, 2 EUR, kas sanāk lētāk (nē, sanāk lētāk ar t+).
Tās t+ papīra biļetes var nopirkt CDG biļešu automātos?
Tad, braucot divatā, man sanāk, ka turpceļā uz centru aiziet 6 biļetes (350. vai 351. autobuss), lai tiktu uz Orlī - vēl četras (vienalga, ar metro + tramvajs vai 183 buss), kopā, kā reizi 10, ko var nopirkt par 14.90€. Es visu pareizi esmu sapratis?
Jā, t+ ir papīra biļetes.
Var pārsēsties no busa uz busu (vai tramvaju) 90 min laikā no pirmās nopīkstināšanas.
Ar Oibus maršrutu CDG-Tours domāti reis uz Tūras pilsētu? Iet caur Parīzes centru, un tur laiž ārā bez problēmām? Arī pagāja labs laiciņš, līdz atšifrēju pirmā doma bija par kaut kādām ekskursijām no CDG. Ja tā, tad man, vienalga, neder, tajā dienā nav 5€ reisu.
Bija gan domāta Tūras pilsēta, ne tūrbuss . Ouibus piestāj centrā. Pats neesmu šo variantu izmantojis, tā ka nezinu, cik ķēpīgi ir tikt ārā, bet nu ārā tiksi. Var skatīties arī citus maršrutus, uz Orleānu, Blois utt. Bet nav pārāk praktisks piegājies, vairāk kā kuriozs.
Izskatās, ka kļūdījos, 183. buss uz Orlī neskaitās nekāds speciālais, tāpēc tajā pietiks ar vienu pašu t+ biļeti.
Tad sanāk, ka no/uz CDG vajag 3 parastās biļetes, bet no/uz ORY pietiek ar vienu? Kaut kā nelikās, ka ORY būtu diži tuvāk centram.
Kā praktiski notiek biļešu validēšana 350 un 351 autobusā no lidostas? Izkompostrē visas trīs uzreiz pie iekāpšanas? Kā tad vispār potenciālais kontrolieris var zināt, kurā zonā pasažieris iekāpis, un, uz kurieni brauc?
Tad sanāk, ka no/uz CDG vajag 3 parastās biļetes, bet no/uz ORY pietiek ar vienu? Kaut kā nelikās, ka ORY būtu diži tuvāk centram.
Kā praktiski notiek biļešu validēšana 350 un 351 autobusā no lidostas? Izkompostrē visas trīs uzreiz pie iekāpšanas? Kā tad vispār potenciālais kontrolieris var zināt, kurā zonā pasažieris iekāpis, un, uz kurieni brauc?
Biļetes autobusā no CDG ir jākompostrē trīs gab viena pēc otras, iekāpjot. Neesmu gan pārliecināts, vai un kur CDG vispār var nopirkt šīs biļetes.
Šādu opciju esmu lietojis vienu reizi pirms kādiem gadiem trijiem, man biļetes bija no iepriekšējiem braucieniem aizķērušās.
Bet - izaicinājums bija atrast to autobusa pieturu un tad vēl sagaidīt autobusu. Īpašas norādes tur nemaz nebija, šķiet, tāpat kā pasažieru, kas to izmantoja. Tādēļ šo opciju ieteiktu tikai tad, ja ir daudz brīva laika un vēlme izzināt jaunus pārvietošanās veidus.
Tad sanāk, ka no/uz CDG vajag 3 parastās biļetes, bet no/uz ORY pietiek ar vienu?
Tā sanāk. Es gan vienmēr uz ORY esmu braucis ar metro + tramvaju, tā bijis ērtāk. Metro nekombinējas vienā biļetē ar tramvaju vai busu, nākas tērēt 2.
Kā tad vispār potenciālais kontrolieris var zināt, kurā zonā pasažieris iekāpis, un, uz kurieni brauc?
Kontrolieris zina, kurā vietā (vismaz brīdī) biļete nokompostrēta un kur šobrīd atrodies.
Tad kā galu galā ir, Juri, varbūt zini, vai tās papīra biļetes vispār CDG var nopirkt?
t+ būtu jābūt nopērkamām lidostas RER stacijā, jo tur ir to tiešais pielietojums uzreiz.
Tad kā galu galā ir, Juri, varbūt zini, vai tās papīra biļetes vispār CDG var nopirkt?
Manuprāt automātos var nopirkt. Es pēdējās reizes braucu ar vilcienu, tā ātrāk.
Un cik (salīdzinoši nesenā pagātnē) izmaksāja vilciens?
11 EUR vienā virzienā.
No CDG braucām šogad martā. Ar vilcienu biļete līdz centram 10,20 eur. Tad pa pilsētu kā jau te rakstīja - 10 biļešu komplekts 14,50 eur. Ja gribas ko pilsētā apskatīt starp lidojumiem, es brauktu ar vilcienu - ātrāk un garantēti bez sastrēgumiem. Biļetes var nopirkt automātos stacijā. Izvēlies angļu valodu un visu var saprast. Kad iziet no ielidošanas zonas, tad jāseko norādēm uz staciju. Sanāk nedaudz gabaliņš, ko pasoļot. Lai veicas!
Viltīgs veids, kā nokļūt no CDG centrā, ir ar piemēram Ouibus. Viņi biļetes CDG-centrs nepārdod, bet var nopirkt piemēram CDG-Tours par 5 EUR un izkāpt centrā. Pielietojums nav plašs, jo parasti biļetes dārgākas kā 5 EUR un maz reisu dienā.
Ar busiem 350 un 351 līdz centram 3 t+ biļetes (pērkot 10 gab karneti, cena 14,90 EUR) vai 6 EUR (pērkot speciālo biļeti šim maršrutam). https://www.ratp.fr/plans-lignes/busratp/350 un https://www.ratp.fr/plans-lignes/busratp/351
No centra (nosacīti) līdz Orlī buss 183, 2 EUR (pērkot speciālo biļeti šim maršrutam) https://www.ratp.fr/plans-lignes/busratp/183
Es gan parasti uz Orlī braucu ar metro + tramvaju 7 https://www.ratp.fr/plans-lignes/tram/t7, tas ērtak, 1 + 1 t+ biļete.
Atvainojos vēlreiz par traucēšanu, bet, Juri, uzspiežot uz apakšējā linka Tavā ziņojumā, atveras karte, no kuras ir noprotams, ka 7. tramvajs iet cauri zonām 3 un 4, un, protams, Orlī lidosta ir ceturtajā zonā. Esi drošs, ka šajā tramvajā pietiek ar vienu biļeti?
Jā, esmu drošs. Tā par t+ lieotšanu saka RATP lapa: https://www.ratp.fr/en/titres-et-tarifs/t-tickets
Zonas attiecas tikai uz vilcieniem un īpašajiem busiem (naktsbusiem un CDG busiem).
Biļetes gan man nekad nav pārbaudītas.
Martā braucām ar 7. tramvaju uz Orlī lidostu viena t+ biļete.
Iekomentēšu savā tēmā, ja nu kādam aktuāli - kopš š.g. 1. septembra 350 un 351 autobusos no / uz CDG lidostu pietiek ar vienu pašu t+ biļeti. Līdz ar to tas ir absolūti lētākais variants nokļūšanai Parīzes centrā un otrādi.
Biļetes var nopirkt automātos vilcienu stacijā (10 gab. par 14.90€, ja pa vienai, tad drusku dārgāk). Lidostas infocentrā arī tirgo, bet tur plēš 16.50€ par 10.
Uz Orlī attiecīgi tad var autobuss + metro + tramvajs - kopā 3t+ biļetes. Apmēram trīsarpus stundas jārēķina ceļā. Autobuss līdz centram rakstīts, ka iet 70 min., bet realitātē ir tuvāk pusotrai stundai. Atkarīgs arī, kur iekāpj, pirmās 20 min. riņķo pa lidostu.
Labošu vēlreiz savu informāciju. No septembra par pazemināto cenu 350 buss vairs neiet līdz Gare de l'Est, bet gala pietura ir Porte de la Chapelle. Patālu no centra, bet blakus metro. Lai tiktu uz līniju, kas ved uz Orlī, divreiz jāpārsēžas. Līdz jebkurai vietai centrā tātad ar divām t+ biļetēm pietiek (viena busam, otra metro).
Ļoti ticams, ka 351 arī attiecīgi ir noīsināts, nepārbaudīju.