Domāju, ka ir vērts uztaisīt atsevišķu tēmu, kaut garāmejot tas jau ir pieminēts citur.
Tātad no 2014. gada 26. oktobra maršrutā BRU-RIX sāk lidot Brussels Airlines (SN). Lidojumi katru dienu, izlidošana no Briseles 13:40, no Rīgas 17:55.
Biļetes cena turpatpakaļ no 69 EUR (vienā virzienā 109 EUR):
Nododamā bagāža un ēdināšana nav iekļauta cenā. Rokas bagāža ir standarta izmērā, 55 x 40 x 23 cm, līdz 12 kg, papildus atļauta arī neliela somiņa (accessory) — rokassoma, datora vai kameras soma, portfelis.
Brussels Airlines pieder Lufthansai, ir Miles & More dalībniece, un tiem, kam ir Miles & More Frequent Traveller vai augstāks statuss, vai citas Star Alliance aviosabiedrības gold statuss, bez maksas ir arī viena nododamā soma (23 kg).
Slēpes un snowbords tiek pārvadāti bez maksas? Dīvaini, ka nododamās bagāžas nav, bet slēpes var. Bet tā man sanāk pēc viņu noteikumiem.
Lētākie lidojumi (tie, kas 69 EUR) N klasē, kas M&M pelna niecīgas 125 jūdzes par posmu, United Mileage Plus vispār neko nepelna, citas neskatījos.
~8 EUR var ietaupīt, pērkot no www.fluege.de vai www.airline-direct.de (nesapriecājaties sākumā, redzot cenu 44 EUR, tālāk nāk klāt maksa par kredītkarti…)
Ja ir Diners Club karte, tad no https://www.tripsta.net var dabūt par ~53 EUR.
Vai ir iespējams dabūt Diner Club karti Latvijā?
Izskatās, ka Latvijā šī karte nav pieejama: http://www.dinersclub.com/local-sites.html
Ja kādu interesē Briseles virziens, RYANAIR sistēmā ar oktobra beigām atkal parādījušies lidojumi no RIX uz Šarleruā, cenas - sākot no 19,99 EUR/one way bez jebkādām akcijām un samērā regulāri atrodamas.
Domāju, ka cena no Brussels Airlines ļoti konkurētspējīga, ņemot vērā, ka lido uz īsto Briseles lidostu un Ryanair jāmaksā +7 EUR nodeva Rīgā. Ja ir FTL vai *A Gold statuss, tad vispār laime, var atpkaļ vest pilnu čemodānu ar beļģu alu.
es vienreiz vedu alu nododamajā bagāžā uz CPH, itkā ietinu, bet kad saņēmu somu, ātri gāju prom lai kāds man nepiesien citu bagāžas bojāšanu. Par laimi man, lielākā daļa taras bija sveika un vesela.
Es regulāri bagāžā vedu ap 10 pudelēm vīna. Ietīšanas tehnika vienkārša - ieliekam pudeli zeķē (vēlams biezā vai vairākās), pa virsu maisiņu, lai gadījumā, ja saplīst, neiztek ārā, zeķe palīdzēs nesagriezt maisiņu, ja pudele saplīsusi. Tad ietīto pudeli vēl kādā zeķē vai apģērbā. Nezinu gan, vai maisiņa sagriešanas tehnika strādā, jo līdz šim neviena pudele vēl nav saplīsusi. Tās gan laikam ir no biezāka stikla un arī korķis labāk nostiprināts, bet zeķes manuprāt ir kā radītas pudeļu pārvadāšanai, īpaši biezās hiking tipa.
Padomju laikos populārs veids, kā paciņās sūtīt pudeles, bija to ielikšana izdobtā rupjmaizes ķieģelī. Man tā ir sūtītas pāris desmiti Rīgas balzama pudeles no Latvijas uz Kazahiju parastās banderolēs (ne finiera kastēs) un neviena (!) nav saplīsusi.
Man Vācijas klients ik gadu uz Ziemassvētkiem sūta vīna pudeli ar pastu/kurjeru speciālā kartona kastītē ar speciālu polsterējumu. Pat tādā veidā sūtītas pudeles ne reizi nebija saplīsušas, bet kastītes vienmēr atlieku malā, lai atvestu dzērienus nododamā bagāža no saviem ceļojumiem. Droši vien tās kastītes kaut kur ir nopērkamas. Tiem, kas regulāri ved alu čemodāna, tādas noteikti noderētu.
Ekspress-pastiem (DHL, UPS u.c.) ir standarta iepakojumi pudelēm, gan kartona salokamie, gan putoplasta, ko viņi bezmaksas dod sūtījumiem, bet koferī tās aizņems diezgan daudz vietas. Man ir liela pieredze pudeļu sūtīšanā un vešanā Koferī parasti vedu ietītas maisā, un iebāztas starp apģērbu, neviena nav saplīsusi. Zeķes neizmantoju ceļojumos
Es regulāri bagāžā vedu ap 10 pudelēm vīna. Ietīšanas tehnika vienkārša - ieliekam pudeli zeķē
Par zeķi (un "ķieģelīti") labāka ir Depo nopērkamā burbuļplēve.
Jā, bet tā aizņem vietu somā, kamēr zeķes un drēbes tāpat ir ceļojuma sastāvdaļa. Savādāk sanāktu vadāt to burbuļplēvi visu laiku līdzi.
"Ķieģelīts" arī? Pēc garāka ceļojuma viņs varētu būt visai ciets...