Ja mārciņas zemākais kurss saglabāsies, mums būs izdevīgāk apceļot Lielbritāniju. Bet noteikti ir desmitiem citu faktoru, kas mūs ietekmēs.
Piemēram vai Lielbritānijas izstāšanās no ES kaut kādā veidā apgrūtinās Revolut lietošanu?
Manuprāt, briti ir nobalsojuši par izstāšanos no ES (kurai tāpat īsti nekad nav piederējuši - pārāk daudz izņēmuma tiesību gandrīz visās jomās), un nevis no EEZ, tā kā panikai nekādu pamatu neredzu.
Tagad varētu būt labs laiks iepirkt mārciņas, lai nopelnītu, kad tirgus atgriezīsies normā pēc pirmās histērijas.
Man negribētos ticēt, ka briti gribēs izstāties arī no EEZ, visticamāk, attiecības ar ES tiks veidotas pēc Norvēģijas un Islandes parauga, kas nozīmē, ka nekas principiāls nemainīsies.
Reāli nekas nemainīsies, būs daudz runu, iespējams, ka mēģinās britus pabiedēt (precīzāk, citas ES valstis, lai nedomā arī stāties ārā), gar mārciņām labāk nevajag grmstīties, ja neesi valūtu spekulants.
Tā varētu būt. Izmaiņas visvairāk skars tos mūsu pilsoņus kuri vēlas uz turieni pārcelties un arī visticamāk ne ar atpakaļejošu datumu. No ceļošanas viedokļa iespējams tiešām mārciņa ilgtermiņā arī lētāka būs. UK gan man vismaz nav tas atraktīvākais ceļojumu mērķis...
negribētos šeit izvērst neauglīgu diskusiju, jo pilni interneti ar brexit analīzēm.
bet īsumā: valūtas (konkrēti) un finanšu tirgu (plašāk) svārstības ir vienīgās sekas, par kurām pašlaik var runāt ar jebkādu pārliecību, jo vairāk arī nekas nav noticis. viss pārējais ir tukša (nepamatota!) vāvuļošana.
piebilde orsonam: nē, tā nav gan. nekādas automātiskas statusa maiņas nebūs. ja uk vēlēsies pievienoties efta vai eea, tiks slēgti atsevišķi līgumi, kas to atrunās. tādēļ tagad prognozēt, kādās formās un termiņos tas notiks, ir absolūti lieki. varbūtība, ka pati uk tajā brīdī var nepastāvēt, pašlaik ir pielīdzināma 0,5.
p.s. lai būtu tieša un nepārprotama atbilde Jurim: nē, pašlaik nekādas ietekmes uz jebkādiem finanšu pakalpojumiem nav. uk šobrīd ir eu dalībvalsts uz visām no tā izrietošajām sekām.
Reāli nekas nemainīsies, būs daudz runu, iespējams, ka mēģinās britus pabiedēt (precīzāk, citas ES valstis, lai nedomā arī stāties ārā), gar mārciņām labāk nevajag grmstīties, ja neesi valūtu spekulants.
No latviešu viedokļa nemainīsies. Par pašiem angļiem gan neesmu pārliecināts, it īpaši par tiem (apmēram 1,3 miljoni) kuri dzīvo citur ES. Atkarībā kā tieši likumi mainīsies tiem varētu būt nepatīkami...
šeit runa par ceļojumiem
Kas gan reāli varētu mainīties no ceļojumu viedokļa? Nekas jau cits kā lētāka jeb dārgāka angļu mārciņa...
p.s. lai būtu tieša un nepārprotama atbilde Jurim: nē, pašlaik nekādas ietekmes uz jebkādiem finanšu pakalpojumiem nav. uk šobrīd ir eu dalībvalsts uz visām no tā izrietošajām sekām.
Šobrīd jā, bet es vairāk domāju par mirkli, kad Lielbritānija reāli būs ārā no ES. Vai tas kaut kā var ietekmēt Revolut?
Revolut ietekmēt varētu ja ES uzliek kādas sankcijas/ierobežojumus naudas plūsmai uz/no UK, bet to grūti iztēloties pat teorētiski.
Šobrīd jā, bet es vairāk domāju par mirkli, kad Lielbritānija reāli būs ārā no ES. Vai tas kaut kā var ietekmēt Revolut?
grūti saprast, kādu atbildi tu gribi dzirdēt. pašlaik pasaulē nav neviena cilvēka, kas ticami varētu prognozēt, kā notikumi attīstīsies turpmāk.
jā, iespējams, ka pēc 2.x gadiem uk vairs nebūs eu sastāvā. jā, iespējams, ka tādēļ finanšu pakalpojumi, kas tiek sniegti londonā, tiks ierobežoti vienotajā tirgū. jā, iespējams, ka tas kaut kādā mērā ietekmēs revolutu. jā, šī ietekme varētu būt robežās no 0 līdz maksimālai iespējamai. vai tas jebkādā ziņā ietekmē tevi šodien? absolūti nē!
un par revolutu konkrēti, iespēja, ka investoriem divu nākamo gadu laikā apniks dedzināt naudu un pašreizējā veidolā tas vairs neeksistēs, ir daudz lielāka [par to], ka šajā pašā laikā tā lietošanu jebkādā mērā ietekmēs brexit. abas varbūtības gan būtiski tuvākas 0.5, ne 1.
Revolut ietekmēt varētu ja ES uzliek kādas sankcijas/ierobežojumus naudas plūsmai uz/no UK, bet to grūti iztēloties pat teorētiski.
ļoti pat vienkārši iztēloties. pašlaik absolūtais vairums atvasināto darījumu vienotajā valūtā tiek veikti londonā (tikai viens no piemēriem). varbūtība, ka vācieši/franči arī turpmāk piekritīs t.s. 'passporting rights' attiecināšanai uz eu sastāvā neesošo uk, ir visai maza.
piebilde orsonam: nē, tā nav gan. nekādas automātiskas statusa maiņas nebūs. ja uk vēlēsies pievienotais efta vai eea, tiks slēgti atsevišķi līgumi, kas to atrunās. tādēļ tagad prognozēt, kādās formās un termiņos tas notiks, ir absolūti lieki. varbūtība, ka pati uk tajā brīdī var nepastāvēt, pašlaik ir pielīdzināma 0,5.
Es jau arī nedomāju, ka kaut kas notiks automātiski (tai skaitā UK izstāšanās no EU). Spriežu tikai par to, kāds būtu loģiskākais variants. Iespējams pat, ka par palikšanu vai nepalikšanu Eiropas ekonomiskajā zonā tiks rīkots atsevišķs referendums.
Bet nu zināmi sūdi tomēr ievārīti ir, un skoti un ziemeļīri turpinās tos tagad vārīt UK iekšienē.
Par Revolut gan Tev pilnīga taisnība, par viņiem nu vismazāk vajadzētu uztraukties, jo divu gadu laikā, ko, kā minimums, prasītu izstāšanās, noteikti ir daudz lielāki riski Revolut pastāvēšanai pašreizējā veidolā, nekā Apvienotās Karalistes izstāšanās no ES.
tu varbūt nesaprati manis teiktā pamatdomu. nebūs nekādas palikšanas/nepalikšanas eea un/vai efta. ja uk vēlēsies tajās piedalīties, tai būs jālūdz sevi uzņemt par jaunu. vismaz atbilstoši pašreizējai situācijai.
Ja februārī Kamerons brauca uz Briseli un uzstādīja bez maz vai ultimātus un izspieda visādus ierobežojumus, tad tagad visas kārtis ir pārgājušas ES pusē. ES par šito putru ievārīto var paspiest uz UK diezgan spēcīgi, ja UK gribēs vienoto tirgu utml turpināt izmantot.
Es par EU spēcīgumu nebūtu tik pārliecināts. Nevajag aizmirst to, ka UK ir viens no lielākajiem eksporta partneriem arī Eiropas valstīm, piemēram Vācijai tas ir otrais lielākais eksporta tirgus un diez vai vācieši būs tik ieinteresēti šī tirgus aizišanā no vienotā EU tirgus. Domāju, ka vācieši drīzāk piekritīs, ka briti aizver savu darba tirgu un vēl visādus uz austrumeiropiešiem tendētus ierobežojumus, kas viņus pašus skars ļoti minimāli.
Kā ceļotājs šo iespēju gribu izmantot, lai apceļotu vietas, kur cenas izteiktas GBP. Ir jau skaistas vietas arī Lielbritānijā tālāk no civilizācijas, bet arī Šopings metroplē varētu būt īpaši labs tieši šobrīd, kamēr cenas nav noregulējušās importa precēm. Ceru, ka šī ievārītā putra tuvākā vai tālākā nākotnē neatsauksies uz brīvu ceļošanu, jo, ja britiem sekos citas valstis, visādi var beigties. Tas, cik tieši cietīs vai iegūs briti, noteiks eiroskeptiķu rīcību citās valstīs. Domāju, ka ES varētu sodīt britus pēc pilnas programmas, lai radītu negatīvas pieredzes piemēru.
Demokrātija ir dzīva.
Tas, cik tieši cietīs vai iegūs briti, noteiks eiroskeptiķu rīcību citās valstīs. Domāju, ka ES varētu sodīt britus pēc pilnas programmas, lai radītu negatīvas pieredzes piemēru.
Tas izklausās kā ļoti neveiksmīga laulība — jāpaliek kopā nevis tādēļ, ka no tā ir kāds labums, bet tādēļ, ka vīrs sola nogalināt, ja iedomāsies šķirties.
Atriebīgas jūtas ir ļoti slikts padomdevējs personiskās attiecībās, simtkārt sliktākas starpvalstu. Ja ES darīs visu, lai ieriebtu un sodītu UK, domāju, ka tas tieši dos kārtis eiroskeptiķu rokās, rādot, ka ES mērķis nav kopēja labklājība, bet gan tieksme pēc varas.
Es domāju ka nebūs nekādas īpaši atriebīgas darbības no pārējo dalībvalstu puses. Nu vismaz ne tādas kas ietekmē ceļotājus. Kas liekas varbūtīgi ir ka kontinentālie konkurenti mēģinās nosmelt drusku biznesu no Londonas finanšu centra ierobežojot angļu iespējas tirgoties ar eiro vērtspapīriem.
tu varbūt nesaprati manis teiktā pamatdomu. nebūs nekādas palikšanas/nepalikšanas eea un/vai efta. ja uk vēlēsies tajās piedalīties, tai būs jālūdz sevi uzņemt par jaunu. vismaz atbilstoši pašreizējai situācijai.
Varbūt ka Tev ir taisnība, bet pragmatiski raugoties, es neredzu nevienu iemeslu, kāpēc lai Eiropa gribētu padzīt Lielbritāniju no vienotā tirgus, un kāpēc lai Lielbritānija to gribētu pamest. Iespējams, ka juridiski pareizā secība būtu stāties ārā (pametot ES) un tad atkal prasīties atpakaļ EEZ; varbūt, ka par šo jautājumu var pat tikt rīkots atsevišķs referendums. Kā jau Juris norādīja, diez vai Eiropai būtu izdevīgi taisīt kašķi un tīšuprāt apgrūtināt šīs varbūtējās sarunas - tas tikai dos kārtis eiroskeptiķu rokās.
Bet vispār nu jau parādās spriedelējumi, ka 2 gadi ir minimālais laiks, ko prasītu izstāšanās, varētu būt pat līdz 10 gadiem, neraugoties uz Eirobosu vārdos izteikto steidzamību. Pa to laiku jau vēl vis kaut kas var notikt, ieskaitot atkārtotu referendumu - galu galā šim juridiski ir tikai konsultatīvs raksturs.
Starp citu, ja kādu interesē gandrīz 3 miljoni, kas it kā parakstījuši petīciju par atkārtotu referendumu (https://petition.parliament.uk/petitions/131215), tad te ir skripts, ko cilvēki izmanto, lai 'parakstītos' tūkstošiem reizes: http://pastebin.com/rgiiPbww
Ļoti maza iespēja, ka uz Lielbritāniju kļūs grūtāk ceļot kā šobrīd. Šengenā viņi tāpat nebija, un varu saderēt, ka vīzu režīmu ar ES valstīm neieviesīs.
Tas, cik tieši cietīs vai iegūs briti, noteiks eiroskeptiķu rīcību citās valstīs. Domāju, ka ES varētu sodīt britus pēc pilnas programmas, lai radītu negatīvas pieredzes piemēru.
Tas izklausās kā ļoti neveiksmīga laulība — jāpaliek kopā nevis tādēļ, ka no tā ir kāds labums, bet tādēļ, ka vīrs sola nogalināt, ja iedomāsies šķirties.
Atriebīgas jūtas ir ļoti slikts padomdevējs personiskās attiecībās, simtkārt sliktākas starpvalstu. Ja ES darīs visu, lai ieriebtu un sodītu UK, domāju, ka tas tieši dos kārtis eiroskeptiķu rokās, rādot, ka ES mērķis nav kopēja labklājība, bet gan tieksme pēc varas.
Drīzāk jāsalīdzina ar harēmu, kur pārējās sievas skatās, vai bēglei izdosies tikt sveikā prom no nevēlamās ģimenes
Spekulācijas par to, ka arī lētie lidojumi varētu ciest no Brexit. http://money.cnn.com/2016/06/26/news/companies/brexit-uk-referendum-airl...
Spekulācijas par to, ka arī lētie lidojumi varētu ciest no Brexit. http://money.cnn.com/2016/06/26/news/companies/brexit-uk-referendum-airl...
Šī jau atkal tāda panikas celšana un tukšu salmu kulšana. Norvēģija nav ES dalībvalsts, bet biļetes uz turieni bija vienas no vislētākajām, vismaz līdz nesenajam bēdīgi slavenajam valdības lēmumam. Maroka nav, un domājams, pārskatāmā nākotnē nebūs ES dalībvalsts, bet tas netraucē Ryanair turp lidot par sviestmaizi. Tāpat zemcenu aviokompānijas lido uz Šveici, Islandi, Turciju, Serbiju, Melnkalni, Izraēlu un vēl lērumu visādu valstu, kuras nav ES.
Protams, ja britu valdība uzstādīs sev mērķi padarīt ceļošanu maksimāli dārgu un neizdevīgu, tad tā arī būs. Bet principā to var paveikt gan atrodoties ES, gan arī ārpus tās.
P.S. Aviokompānijas gan var saprast, jo zināma neskaidrība par tarifiem un nodokļu politiku tomēr varētu būt, lai gan, šobrīd izstāšanās, ja tāda vispār notiks, būs ne ātrāk, kā pēc diviem gadiem, bet biļetes parasti neviens nepārdod vairāk kā gadu uz priekšu. Turklāt nodokļu izmaiņas, kā jau labi zināms, tāpat post factum tiek uzkrautas pasažieriem.
Ja izstāsies, tad lidojumiem ar BA no UK nedarbosies regula
Pat ja gribēs reāli izstāties tas process būs kādi gadi 10 (minimālais noteiktais ir 2 gadi), galu galā UK tā īsti nemaz ES nekad nav bijusi (ja ņem vērā īpašos noteikumus, izņēmumus). Var jau notikt kāds neprāta gājiens no Merkeles - Olanda- Junkera saldās trijotnes, tad UK par pasūtīt ES ar visām regulām stipri tālu, bet tas maziespējams.
Cruising Association biedri diezgan satraukušies par Brexit iespaidu uz saviem ceļošanas paradumiem. Jo, tā kā pārvietošanās pa ūdeni ir visai lēna, bet atvaļinājumu ilgums limitēts, daudzi atstāja savas laivas uz ziemu ārzemēs. Īpaši Baltijas un Vidusjūrā. Norvēģijā mazāk, jo tur jau bija problēmas ar muitu, pārsniedzot uzturēšanās limitu.
Brexit gadījumā, ja brits ar savu laivu iebrauks EU ūdeņos, viņam tie jāpamet 6 mēnešu laikā. Citādi, vai nu jānoformē glabāšana muitas noliktavā, vai jāsamaksā PVN laivas vērtībai. Formāla EU pamešana (piemēram, uz dažām dienām iebraucot Turcijā vai Krievijā) vairs netiek akceptēta.
Iespējams, līdzīgas problēmas var rasties tiem, ka ilgstoši lieto LV reģistrētas mašīnas UK.
Tur diez vai kaut kas mainīsies - UK rezidentiem tas tāpat ir aizliegts, UK nerezidentiem max 6 mēneši gadā.
Izskatās, ka LV arī cilvēki ar ''galvu nedraudzējas'' https://manabalss.lv/par-latvijas-izstasanos-no-eiropas-savienibas/show
Ps. Ceru, ka es nevienu neapvainoju
Kaut arī tādu plānu neatbalstu, tomēr piekrišana tam nenozīmē, ka cilvēks automātiski ir muļķis.